Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Opbergen dekbedden/dekens

179 views
Skip to first unread message

Baukje

unread,
Sep 14, 2000, 5:58:44 PM9/14/00
to
Vraagje: hoe en waar bergen jullie dekbedden en eventueel dekens op
die niet in gebruik zijn, hetzij voor 1 seizoen hetzij omdat ze alleen
gebruikt worden als je logees hebt?

Baukje

juiste e-mailadres: jvanb...@castel.nl (dus eerste b weglaten)

Peter Polling

unread,
Sep 14, 2000, 6:28:40 PM9/14/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c149b...@news.castel.nl>...

>Vraagje: hoe en waar bergen jullie dekbedden en eventueel dekens op
>die niet in gebruik zijn, hetzij voor 1 seizoen hetzij omdat ze alleen
>gebruikt worden als je logees hebt?
>
>Baukje


Dekbedden van ons en de kinderen (we hebben seizoendekbedden, dikke en dunne
die aan elkaar kunnen) Op een speciaal daarvoor gereserveerde plank, de
bovenste van de linnenkast. Deze l=plank loop over de hele breedte van de
kast, 2,5 meter, en is slechts 30 cm. onder het plafond (kast is tot aan het
plafond).
Logeerdekbedden liggen gewoon op zolder op de logeerbedden.

--
log trippelen.
++++++++++++++++++++++++++
Rijsttafel en Afrikaanse recepten?
http://home.hetnet.nl/~pollpm3/
http://home.wanadoo.nl/ppolling/
Natuurfoto's?
++++++++++++++++++++++++++


C.J.de Veer

unread,
Sep 14, 2000, 8:06:10 PM9/14/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c149b...@news.castel.nl>...
>Vraagje: hoe en waar bergen jullie dekbedden en eventueel dekens op
>die niet in gebruik zijn, hetzij voor 1 seizoen hetzij omdat ze alleen
>gebruikt worden als je logees hebt?
>
>Baukje
>


Wij hebben dubbele dekbedden. Dus 'szomers liggen de winterbedden in een
plastic zak boven in de kast. In de winter dus omgekeerd. Als het tenminste
echt koud wordt :-))
De logeerbedden staan gedekt. Daar heb ik om de stof tegen te houden een oud
laken overheen liggen.

Groetjes
Corrie


AeroForceOne

unread,
Sep 15, 2000, 1:35:48 AM9/15/00
to

Baukje wrote in message <39c149b...@news.castel.nl>...
Ik heb ook een 'speciale' plank gereserveerd in een kast. Ik stop er wel
regelmatig zo'n fleuril geurbuideltje in, zodat alles lekker fris blijft
ruiken. Dat spul ruik je daarna ook door je hele kamer. Lekker!


Splinter

unread,
Sep 15, 2000, 1:58:48 AM9/15/00
to

Baukje <bjvanb...@castel.nl> schreef in berichtnieuws
39c149b...@news.castel.nl...

> Vraagje: hoe en waar bergen jullie dekbedden en eventueel dekens op
> die niet in gebruik zijn, hetzij voor 1 seizoen hetzij omdat ze alleen
> gebruikt worden als je logees hebt?
>
> Baukje


In mijn ouderwetse kamferkist. Die staat in mijn slaapkamer, is erg
decoratief en je hebt gegarandeerd geen motten of ander ongedierte in je
mooie wollen dekens.

Dennis


Baukje

unread,
Sep 15, 2000, 3:16:46 AM9/15/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 07:58:48 +0200, "Splinter"
<de.sp...@quicknet.nl> wrote:

>In mijn ouderwetse kamferkist. Die staat in mijn slaapkamer, is erg
>decoratief en je hebt gegarandeerd geen motten of ander ongedierte in je
>mooie wollen dekens.

Hoe hou je die dan weg? Met mottenballen?

Wat mottenballen betreft: tegenwoordig heten die dingen "geurballen".
Wat mij betreft kunnen ze ze dan ook wel "stankballen" noemen, maar ik
vraag me af waarom ze die naam veranderd hebben. Zouden ze bij nader
inzien toch niet helpen tegen motten, of zouden ze denken dat mensen
ze liever kopen als ze geurballen heten?

Baukje

unread,
Sep 15, 2000, 3:16:45 AM9/15/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 02:06:10 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
wrote:

>Wij hebben dubbele dekbedden. Dus 'szomers liggen de winterbedden in een
>plastic zak boven in de kast. In de winter dus omgekeerd. Als het tenminste
>echt koud wordt :-))

Peter schreef ook al over bovenin de kast, maar ik heb in mijn kasten
absoluut geen ruimte voor dekbedden e.d. Dat geeft niks, want ik heb
een grote zolder, maar dan moeten ze natuurlijk wel nog ergens in.

>De logeerbedden staan gedekt. Daar heb ik om de stof tegen te houden een oud
>laken overheen liggen.

Ja, ik had nog een grand foulard in de kast liggen, staat best mooi.
(Niet in de kast natuurlijk, maar over 't logeerbed.)

Groetjes,

Splinter

unread,
Sep 15, 2000, 3:13:43 AM9/15/00
to

> >In mijn ouderwetse kamferkist. Die staat in mijn slaapkamer, is erg
> >decoratief en je hebt gegarandeerd geen motten of ander ongedierte in
je
> >mooie wollen dekens.
>
> Hoe hou je die dan weg? Met mottenballen?
>
> Wat mottenballen betreft: tegenwoordig heten die dingen "geurballen".
> Wat mij betreft kunnen ze ze dan ook wel "stankballen" noemen, maar ik
> vraag me af waarom ze die naam veranderd hebben. Zouden ze bij nader
> inzien toch niet helpen tegen motten, of zouden ze denken dat mensen
> ze liever kopen als ze geurballen heten?


Door het hout waar deze kist van gemaakt is (hout van een tropische boom
die ik alleen ken als "kamferboom") hoeven er geen mottenballen in de
kist. En omdat de geur uit het hout komt en niet uit een chemische bal
is de lucht best te harden.

Dennis


David en/of Wilma Gardien

unread,
Sep 15, 2000, 5:16:19 AM9/15/00
to
hallo allemaal,
ik heb enkele plastic hoezen gekocht waar je anders de kussens van je
tuinstoelen in bewaard.
daar doe ik dus mijn dekbedden in met een lekker geurbuiltje.
aan de hoezen heb ik lussen gemaakt en nu hangen ze op zolder in een
"verdwaald" hoekje aan de muur.
groetjes van wilma
"Baukje" <bjvanb...@castel.nl> schreef in bericht
news:39c149b...@news.castel.nl...

JB

unread,
Sep 15, 2000, 5:25:56 AM9/15/00
to

C.J.de Veer heeft geschreven in bericht <8prq3i$9obng$5...@reader4.wxs.nl>...

>
>
>
>Wij hebben dubbele dekbedden. Dus 'szomers liggen de winterbedden in een
>plastic zak boven in de kast. In de winter dus omgekeerd. Als het tenminste
>echt koud wordt :-))
>De logeerbedden staan gedekt. Daar heb ik om de stof tegen te houden een
oud
>laken overheen liggen.
>


Dit scheelt een hoop typwerk :-))))

Bij mij precies hetzelfde als bij Corrie!!

Groetjes, Jolanda.

******** "Feed the needy, skip the greedy" *********

Email: phi...@cistron.nl
Web URL: http://www.philos.cistron.nl of
http://philos.op.het.net

Peter Polling

unread,
Sep 15, 2000, 5:35:50 AM9/15/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c1cbfa...@news.castel.nl>...

>On Fri, 15 Sep 2000 02:06:10 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
>wrote:
>
>>Wij hebben dubbele dekbedden. Dus 'szomers liggen de winterbedden in een
>>plastic zak boven in de kast. In de winter dus omgekeerd. Als het
tenminste
>>echt koud wordt :-))
>
>Peter schreef ook al over bovenin de kast, maar ik heb in mijn kasten
>absoluut geen ruimte voor dekbedden e.d. Dat geeft niks, want ik heb
>een grote zolder, maar dan moeten ze natuurlijk wel nog ergens in.

Er zijn van die specioale ophangkasten te koop, een metalen frame met
plastic omhulsel, een rits als deur. Als je ruimte genoeg hebt op zolder, is
dat een goede oplossing om de winterkleren en dikke dekbedden op te ruimen
in de zomer, en de zomerkleren en dunnen dekbedden in de winter.
Schaf deze wel aan als het zomer is, dan weet je beter hoe groot het volume
is van de op te bergen spullen.

8<

>Groetjes,
>Baukje

Baukje

unread,
Sep 15, 2000, 7:30:58 AM9/15/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 09:13:43 +0200, "Splinter"
<de.sp...@quicknet.nl> wrote:

>Door het hout waar deze kist van gemaakt is (hout van een tropische boom
>die ik alleen ken als "kamferboom") hoeven er geen mottenballen in de
>kist. En omdat de geur uit het hout komt en niet uit een chemische bal
>is de lucht best te harden.

Oh, zit dat zo! Dan is het vast cederhout. Daar hebben we 't al eens
over gehad in een thread over sigarenkistjes, of eigenlijk ging die
over, eh... ? O ja, die wonderbare huisvrouw van Jolanda.

Baukje

unread,
Sep 15, 2000, 7:30:59 AM9/15/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 09:16:19 GMT, "David en/of Wilma Gardien"
<d.gar...@chello.nl> wrote:

>hallo allemaal,
>ik heb enkele plastic hoezen gekocht waar je anders de kussens van je
>tuinstoelen in bewaard.
>daar doe ik dus mijn dekbedden in met een lekker geurbuiltje.
>aan de hoezen heb ik lussen gemaakt en nu hangen ze op zolder in een
>"verdwaald" hoekje aan de muur.
>groetjes van wilma

Hee, dat is een leuk idee zeg! Misschien doe ik dat wel. En dan hoef
ik niet te wachten tot volgend jaar zomer.

<trots>
Goeie vraag was dat eigenlijk wel van mij hč?
<trots>

Baukje

unread,
Sep 15, 2000, 7:30:58 AM9/15/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 11:25:56 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>Dit scheelt een hoop typwerk :-))))
>
>Bij mij precies hetzelfde als bij Corrie!!

Ja, dat weten we nou wel, jij en Corrie dat is twee handen op één
buik... :-)))}

(Die } ging per ongeluk maar die kan natuurlijk goed een gerimpeld
halsje voorstellen.)

Baukje

unread,
Sep 15, 2000, 7:30:58 AM9/15/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 11:35:50 +0200, "Peter Polling" <geen...@tref.nl>
wrote:

>Er zijn van die specioale ophangkasten te koop, een metalen frame met
>plastic omhulsel, een rits als deur. Als je ruimte genoeg hebt op zolder, is
>dat een goede oplossing om de winterkleren en dikke dekbedden op te ruimen
>in de zomer, en de zomerkleren en dunnen dekbedden in de winter.
>Schaf deze wel aan als het zomer is, dan weet je beter hoe groot het volume
>is van de op te bergen spullen.

Dan wacht ik daar nog even mee. Ik gebruik trouwens mijn zomer- en
mijn winterkleren grotendeels het hele jaar door! Weet niet of dat aan
mij ligt of aan ons weer??

Hans Versteegt

unread,
Sep 15, 2000, 7:52:36 AM9/15/00
to
On Thu, 14 Sep 2000 21:58:44 GMT, bjvanb...@castel.nl (Baukje) wrote:

>Vraagje: hoe en waar bergen jullie dekbedden en eventueel dekens op
>die niet in gebruik zijn, hetzij voor 1 seizoen hetzij omdat ze alleen
>gebruikt worden als je logees hebt?

Op zolder. Hans heeft de schuine stukken afgeschot. En daarachter liggen
dekens, kerstspullen e.a. "zooi" dat je in alleen in een bepaald seizoen
gebruikt.
We hadden vroeger ook een stapelbed met 2 laden daaronder. Die zouden
speciaal voor het opbergen van dekens zijn.... maar onze jongens hadden
er hun speelgoed in! ;-)

Groetjes,
JokeV

C.J.de Veer

unread,
Sep 15, 2000, 8:51:31 AM9/15/00
to

AeroForceOne heeft geschreven in bericht <8pscft$ac...@abp.nl>...

>
>Baukje wrote in message <39c149b...@news.castel.nl>...
>>Vraagje: hoe en waar bergen jullie dekbedden en eventueel dekens op
>>die niet in gebruik zijn, hetzij voor 1 seizoen hetzij omdat ze alleen
>>gebruikt worden als je logees hebt?
>>
>>Baukje
>Ik heb ook een 'speciale' plank gereserveerd in een kast. Ik stop er wel
>regelmatig zo'n fleuril geurbuideltje in, zodat alles lekker fris blijft
>ruiken. Dat spul ruik je daarna ook door je hele kamer. Lekker!
>
>

Ik heb er nog heel ouderwets een stuk zeep in liggen. Ruikt ook lekker.

Groetjes
Corrie


C.J.de Veer

unread,
Sep 15, 2000, 8:55:32 AM9/15/00
to

Splinter heeft geschreven in bericht <8pse7f$3ro$1...@news.news-service.com>...
Bedoel je met kamferkist zo'n houten hutkoffer? Die heb ik op het zoldertje
in de garage staan. Zitten dekens in van ong. 30 jaar oud. Wegdoen? Nee,
want misschien kan ik ze nog eens ooit gebruiken. Zijn er dus al 25 jaar
niet meer uit geweest :-))))
Moet toch eens kijken of ze er eigenlijk nog wel inzitten.

Groetjes
Corrie


C.J.de Veer

unread,
Sep 15, 2000, 8:49:40 AM9/15/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c206d...@news.castel.nl>...

>On Fri, 15 Sep 2000 11:25:56 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:
>
>>Dit scheelt een hoop typwerk :-))))
>>
>>Bij mij precies hetzelfde als bij Corrie!!
>
>Ja, dat weten we nou wel, jij en Corrie dat is twee handen op één
>buik... :-)))}
>
>(Die } ging per ongeluk maar die kan natuurlijk goed een gerimpeld
>halsje voorstellen.)
>
>Baukje


Dan moet een van ons wel erggggg lange armen hebben :-)))))))

Groetjes
Corrie


Joke

unread,
Sep 15, 2000, 11:03:11 AM9/15/00
to
On Thu, 14 Sep 2000 21:58:44 GMT, bjvanb...@castel.nl (Baukje)
wrote:

>Vraagje: hoe en waar bergen jullie dekbedden en eventueel dekens op


>die niet in gebruik zijn, hetzij voor 1 seizoen hetzij omdat ze alleen
>gebruikt worden als je logees hebt?
>
>Baukje

Oei, Baukje, dat wil je NIET weten. Op een pieklein vlierinkje. Maar
vķķr ze daar zijn hangen ze over de balustrade op de overloop. Daar
hangt nu nog een herfst/voorjaarsdeel. Maar van 1 dekbed maar toch.
<schaamrood op de kaken>.
Verder gebruiken we slaapzakken voor loge's. Die liggen in een diepe
kast onder het schuinedak, incl. kussens. Daarvoor is dan nog ruimte
voor kleding. Heerlijk, zo'n kast. Ook voor kerstspullen, puzzels ed.
die heel weinig gebruikt worden.

Joke

JB

unread,
Sep 15, 2000, 1:17:25 PM9/15/00
to

C.J.de Veer heeft geschreven in bericht <8pt6na$cs9r2$4...@reader1.wxs.nl>...

>
>Dan moet een van ons wel erggggg lange armen hebben :-)))))))
>

Of een forse buik :-))))

JB

unread,
Sep 15, 2000, 1:20:39 PM9/15/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c207a...@news.castel.nl>...

>
><trots>
>Goeie vraag was dat eigenlijk wel van mij hč?
><trots>
>

Klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap,
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap,
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap,
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap,
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap,
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap,
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap,
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap,
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap,
klap, klap, klap, klap, klap, etc. etc.

(tjee, hele rode handen... pfff.......) :-))))))))))))

JB

unread,
Sep 15, 2000, 1:18:41 PM9/15/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c2072...@news.castel.nl>...

>
>Oh, zit dat zo! Dan is het vast cederhout. Daar hebben we 't al eens
>over gehad in een thread over sigarenkistjes, of eigenlijk ging die
>over, eh... ? O ja, die wonderbare huisvrouw van Jolanda.
>
Een thread over mij??????? Ga toch gauw weg, hihihihihi. Zonde van de tijd
zeg.Groetjes, Jolanda.

JB

unread,
Sep 15, 2000, 1:16:55 PM9/15/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c206d...@news.castel.nl>...

>
>Ja, dat weten we nou wel, jij en Corrie dat is twee handen op één
>buik... :-)))}

Ja gossie, wat kan ik daar nou weer aan doen???
ILD!! (weet je hem nog???)

>(Die } ging per ongeluk maar die kan natuurlijk goed een gerimpeld
>halsje voorstellen.)


Als het maar geen rimpels in je voorhoofd zijn! :-)))

Joke

unread,
Sep 15, 2000, 1:43:11 PM9/15/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 11:52:36 GMT, hans.ve...@consunet.nl (Hans
Versteegt) wrote:

>On Thu, 14 Sep 2000 21:58:44 GMT, bjvanb...@castel.nl (Baukje) wrote:
>
>>Vraagje: hoe en waar bergen jullie dekbedden en eventueel dekens op
>>die niet in gebruik zijn, hetzij voor 1 seizoen hetzij omdat ze alleen
>>gebruikt worden als je logees hebt?
>
>Op zolder. Hans heeft de schuine stukken afgeschot. En daarachter liggen
>dekens, kerstspullen e.a. "zooi" dat je in alleen in een bepaald seizoen
>gebruikt.

:-)))) alwייr!!!!!!


>We hadden vroeger ook een stapelbed met 2 laden daaronder. Die zouden
>speciaal voor het opbergen van dekens zijn.... maar onze jongens hadden
>er hun speelgoed in! ;-)
>
>Groetjes,
>JokeV

Joke

Joke

unread,
Sep 15, 2000, 1:43:09 PM9/15/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 14:55:32 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
wrote:

>


>Bedoel je met kamferkist zo'n houten hutkoffer? Die heb ik op het zoldertje
>in de garage staan. Zitten dekens in van ong. 30 jaar oud. Wegdoen? Nee,
>want misschien kan ik ze nog eens ooit gebruiken. Zijn er dus al 25 jaar
>niet meer uit geweest :-))))
>Moet toch eens kijken of ze er eigenlijk nog wel inzitten.
>
>Groetjes
>Corrie
>

Geef ze weg voor Polen of iets dergelijks. Je moest eens weten waar al
onze afdankertjes heen zijn. De kinderwagen rijdt door Soedan. De
luiers, lakens, dekens nnaar kindertehuizen in Azie. De nog goede
kleding in Polen. En straks de postzegel(opbrengst) naar Sri Lanka
(beetje extra aandacht mag wel hč?) via Jolanda.
In huis-aan-huisblaadjes kom je vaak oproepjes tegen.
O, ja, een paar dekens liggen er als reserve nog wel op de vliering.
Dat is hier een overblijfsel van 1953-verhalen.

Groeten Joke

Baukje

unread,
Sep 15, 2000, 2:15:55 PM9/15/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 14:49:40 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
wrote:

>>Ja, dat weten we nou wel, jij en Corrie dat is twee handen op één
>>buik... :-)))}

>(...)


>
>Dan moet een van ons wel erggggg lange armen hebben :-)))))))

Of een heeeeele dikke buik???

Baukje

unread,
Sep 15, 2000, 2:15:55 PM9/15/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 17:03:11 +0200, Joke <joke...@free.zeelandnet.nl>
wrote:

>Oei, Baukje, dat wil je NIET weten. Op een pieklein vlierinkje. Maar
>vķķr ze daar zijn hangen ze over de balustrade op de overloop. Daar
>hangt nu nog een herfst/voorjaarsdeel. Maar van 1 dekbed maar toch.
> <schaamrood op de kaken>.

Ach, dat is een heel vertrouwd beeld voor mij hoor!

JB

unread,
Sep 15, 2000, 2:30:56 PM9/15/00
to

Joke heeft geschreven in bericht
<59n4sss3ms6nkg8c7...@4ax.com>...

>>
>Geef ze weg voor Polen of iets dergelijks. Je moest eens weten waar al
>onze afdankertjes heen zijn. De kinderwagen rijdt door Soedan. De
>luiers, lakens, dekens nnaar kindertehuizen in Azie. De nog goede
>kleding in Polen. En straks de postzegel(opbrengst) naar Sri Lanka
>(beetje extra aandacht mag wel hè?) via Jolanda.


Joke!!! In één woord: FANTASTISCH!!!!!

JB

unread,
Sep 15, 2000, 2:29:36 PM9/15/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c2671a...@news.castel.nl>...

>
>Of een heeeeele dikke buik???
>
Het lijkt mij dat niet alleen Corrie en ik 2 handen op een buik etc.
zijn??? Toch?

:-)))))

Baukje

unread,
Sep 16, 2000, 7:20:36 AM9/16/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 19:16:55 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>>(Die } ging per ongeluk maar die kan natuurlijk goed een gerimpeld
>>halsje voorstellen.)
>
>
>Als het maar geen rimpels in je voorhoofd zijn! :-)))

Dan zou het er zo uitzien: }}:-(
of eventueel natuurlijk }}:-)
o.i.d.

Baukje

unread,
Sep 16, 2000, 7:20:37 AM9/16/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 19:20:39 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>><trots>
>>Goeie vraag was dat eigenlijk wel van mij hč?
>><trots>
>>

>Klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, (enz.)

Buig, buig, buig, buig, buig, buig, buig, (enz.)

Baukje

Of wou je een toegift? :-)))

C.J.de Veer

unread,
Sep 16, 2000, 7:37:38 AM9/16/00
to

JB heeft geschreven in bericht <8ptmb8$p2f$4...@enterprise.cistron.net>...

>
>C.J.de Veer heeft geschreven in bericht <8pt6na$cs9r2$4...@reader1.wxs.nl>...
>
>>
>>Dan moet een van ons wel erggggg lange armen hebben :-)))))))
>>
>
>Of een forse buik :-))))
>
>Groetjes, Jolanda.


Die van mij mag er wezen :-(((

Groetjes
Corrie


C.J.de Veer

unread,
Sep 16, 2000, 7:56:38 AM9/16/00
to

Joke heeft geschreven in bericht
<59n4sss3ms6nkg8c7...@4ax.com>...
>On Fri, 15 Sep 2000 14:55:32 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
>wrote:
>Geef ze weg voor Polen of iets dergelijks. Je moest eens weten waar al
>onze afdankertjes heen zijn. De kinderwagen rijdt door Soedan. De
>luiers, lakens, dekens nnaar kindertehuizen in Azie. De nog goede
>kleding in Polen. En straks de postzegel(opbrengst) naar Sri Lanka
>(beetje extra aandacht mag wel hč?) via Jolanda.
>In huis-aan-huisblaadjes kom je vaak oproepjes tegen.
>O, ja, een paar dekens liggen er als reserve nog wel op de vliering.
>Dat is hier een overblijfsel van 1953-verhalen.
>
>Groeten Joke
>

Het zijn er maar 2 meer Joke. Die bewaar ik voor ?? Ja, waarschijnlijk
gewoon nostalgie :-)
De rest wat bruikbaar is gaat hier ook naar goede doelen. Vanmorgen
toevallig nog een zak gevuld met truien die je ieder jaar weer bewaard en
toch niet aan doet!!! De nierstichting komt die dinsdag ophalen. Vorige
maand een goed werkende PC naar een MLKschool gebracht. Waren ze heel blij
mee. Hij stond hier al een jaar boven.Toevallig zei een kennis dat die
school er naar op zoek was. Zij blij, wij blij.
De luiers heb ik als theedoeken gebruikt. De rest van het babyspul is naar
familie gegaan. Zal nu ook wel allemaal versleten zijn want dat is al 30
jaar geleden :-))
Het ledikantje waar de kleinkinderen hier in geslapen hebben, staat nu bij
m'n broer en daar slaapt nu zijn kleinzoon weer in.
We hebben wel eens de indruk dat er in Nederland vreselijk veel wordt
weggegooid. Maar nu ik dit zo schrijf valt het eigenlijk best wel mee.

Groetjes
Corrie


Joke

unread,
Sep 16, 2000, 8:32:30 AM9/16/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 18:15:55 GMT, bjvanb...@castel.nl (Baukje)
wrote:

>On Fri, 15 Sep 2000 17:03:11 +0200, Joke <joke...@free.zeelandnet.nl>
>wrote:
>
>>Oei, Baukje, dat wil je NIET weten. Op een pieklein vlierinkje. Maar
>>vķķr ze daar zijn hangen ze over de balustrade op de overloop. Daar
>>hangt nu nog een herfst/voorjaarsdeel. Maar van 1 dekbed maar toch.
>> <schaamrood op de kaken>.
>
>Ach, dat is een heel vertrouwd beeld voor mij hoor!
>
>Baukje
>

Pfffff. gelukkig :-))

Joke

Baukje

unread,
Sep 16, 2000, 12:07:55 PM9/16/00
to
On Fri, 15 Sep 2000 20:29:36 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>Het lijkt mij dat niet alleen Corrie en ik 2 handen op een buik etc.
>zijn??? Toch?
>
>:-)))))

Dit lijkt me meer een kwestie van telepathie. :-)))

Baukje

P.S. Het is zaterdag 10 over 5 en ik heb de hele dag nog geen
gelegenheid gehad om de ng te "raadplegen". Ik heb
afkickverschijnselen!

VuAKJE
(Per ongeluk m'n linkerhand 1 colom toetsen te ver naar links ;-))

Baukje

unread,
Sep 16, 2000, 12:35:59 PM9/16/00
to
On Sat, 16 Sep 2000 13:56:38 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
wrote:

>De luiers heb ik als theedoeken gebruikt. De rest van het babyspul is naar


>familie gegaan. Zal nu ook wel allemaal versleten zijn want dat is al 30
>jaar geleden :-))

Ik heb ooit (in die Vormingsklas waar ik over geschreven heb, en dat
is ook ruim 30 jaar geleden) een trappelzak gemaakt. Ik vond 't toen
een mooi ding en dat vind ik nog steeds, mede dankzij de stofkeuze -
't stofje dus ;-). Is nooit gebruikt - zelf geen kinderen gekregen -
maar wel bewaard, en nu zijn die dingen helemaal uit!!! :-(((

Baukje

Joke

unread,
Sep 16, 2000, 1:17:14 PM9/16/00
to
On Sat, 16 Sep 2000 13:56:38 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
wrote:

.


>We hebben wel eens de indruk dat er in Nederland vreselijk veel wordt
>weggegooid. Maar nu ik dit zo schrijf valt het eigenlijk best wel mee.
>
>Groetjes
>Corrie
>

Fijn om te horen !! Ga zo voort, en ge zult Spinazie eten.:-))

Groeten Joke


JB

unread,
Sep 16, 2000, 2:49:02 PM9/16/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c27d4...@news.castel.nl>...

8<
(goed he? die heb ik nog onthouden)

>Dan zou het er zo uitzien:
-(
>of eventueel natuurlijk }}:-)
>o.i.d.


En nou deze ook nog zien te onthouden, want ik vind ze erg leuk :-)

JB

unread,
Sep 16, 2000, 2:50:06 PM9/16/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c27d4...@news.castel.nl>...

>>Klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, (enz.)
>
>Buig, buig, buig, buig, buig, buig, buig, (enz.)


Zie je: toch die gymnastiek gedaan! :-))

>Of wou je een toegift? :-)))


Durf het haast niet te vragen. Kannut????

Antoinet

unread,
Sep 16, 2000, 3:03:32 PM9/16/00
to
bjvanb...@castel.nl (Baukje) schreef:


>
>P.S. Het is zaterdag 10 over 5 en ik heb de hele dag nog geen
>gelegenheid gehad om de ng te "raadplegen". Ik heb
>afkickverschijnselen!
>
>VuAKJE
>(Per ongeluk m'n linkerhand 1 colom toetsen te ver naar links ;-))
>

Onzin!
Dan krijg je:
vYJHW

GRT
HELP
</capslock>
Antoinet

JB

unread,
Sep 16, 2000, 4:06:59 PM9/16/00
to

Joke heeft geschreven in bericht ...

>On Sat, 16 Sep 2000 13:56:38 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
>wrote:
>

Ja??????????:-)))))))

JB

unread,
Sep 16, 2000, 4:05:11 PM9/16/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c39a2f...@news.castel.nl>...

>
>Dit lijkt me meer een kwestie van telepathie. :-)))


Oh {{:))

>P.S. Het is zaterdag 10 over 5 en ik heb de hele dag nog geen
>gelegenheid gehad om de ng te "raadplegen". Ik heb
>afkickverschijnselen!
>
>VuAKJE
>(Per ongeluk m'n linkerhand 1 colom toetsen te ver naar links ;-))


Met die brandewijn uit de Rechterhand moet je je haar doen en niet gewoon ff
opdrinken!!
Da's de bedoeling niet.
:-))))

JB

unread,
Sep 16, 2000, 4:05:56 PM9/16/00
to

Antoinet heeft geschreven in bericht ...

>
>Onzin!
>Dan krijg je:
>vYJHW
>
>GRT
>HELP
></capslock>
>Antoinet


<trots>
Mijn secretaresse!!! :-))))))

JB

unread,
Sep 16, 2000, 4:08:49 PM9/16/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c3a0bc...@news.castel.nl>...

>
>Ik heb ooit (in die Vormingsklas waar ik over geschreven heb, en dat
>is ook ruim 30 jaar geleden) een trappelzak gemaakt. Ik vond 't toen
>een mooi ding en dat vind ik nog steeds, mede dankzij de stofkeuze -
>'t stofje dus ;-). Is nooit gebruikt - zelf geen kinderen gekregen -
>maar wel bewaard, en nu zijn die dingen helemaal uit!!! :-(((


Ik weet niet hoe het met JOUW trappelzak is, maar in die van mij krijg je
echt met goed fatsoen geen baby in zonder goed te proppen en eventueel een
paar knopen in armpjes en beentjes gelegd te hebben.
Waren de baby's 30 jaar geleden soms een stuk kleiner???? :-)))))

Bram Boone

unread,
Sep 16, 2000, 4:20:08 PM9/16/00
to
Let op:
Ik heb een o.a. een zomerdekbed met een vulling van katoen, volgens de
gebruiksaanwijzing mag die absoluut niet in plastic (dus afgesloten) worden
opgeslagen, continue luchten is het gebod, dus heb ik het ding gewoon
opgevouwen boven op een kast liggen.

Bram


Splinter

unread,
Sep 16, 2000, 5:04:54 PM9/16/00
to
> >In mijn ouderwetse kamferkist. Die staat in mijn slaapkamer, is erg
> >decoratief en je hebt gegarandeerd geen motten of ander ongedierte in
je
> >mooie wollen dekens.
> >
> >Dennis

> >
> >
> Bedoel je met kamferkist zo'n houten hutkoffer? Die heb ik op het
zoldertje
> in de garage staan. Zitten dekens in van ong. 30 jaar oud. Wegdoen?
Nee,
> want misschien kan ik ze nog eens ooit gebruiken. Zijn er dus al 25
jaar
> niet meer uit geweest :-))))
> Moet toch eens kijken of ze er eigenlijk nog wel inzitten.
>
> Groetjes
> Corrie
>

Mijn kamferkist is een oosters bewerkte kist, prachtig om te zien. Van
buiten ruik je nauwelijks iets, maar als hij opengaat slaat de geur
omhoog. Ik vind het niet vies, maar ongedierte wel. Ik heb er niet
alleen dekens, maar ook mijn trouwjurk in en die is nu (na bijna 12
jaar) nog in perfecte conditie.

Dennis

Joke

unread,
Sep 16, 2000, 5:21:08 PM9/16/00
to
On Sat, 16 Sep 2000 22:06:59 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>
>Joke heeft geschreven in bericht ...
>>On Sat, 16 Sep 2000 13:56:38 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
>>wrote:
>
>
>Ja??????????:-)))))))
>
>Groetjes, Jolanda.
>
>

Overblijfsel van de schooljaren :-))
Door alle nostalgische herinneringen in deze groep komen de jeugdjaren
weer helemaal boven.(of zou het een voorteken van ouderdom zijn?)
"Spinoza" was voor ons kinderen van 8,9 jaar nog te onbekend.

Groeten Joke

Joke

unread,
Sep 16, 2000, 5:21:10 PM9/16/00
to
On Sat, 16 Sep 2000 22:08:49 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:


>Ik weet niet hoe het met JOUW trappelzak is, maar in die van mij krijg je
>echt met goed fatsoen geen baby in zonder goed te proppen en eventueel een
>paar knopen in armpjes en beentjes gelegd te hebben.
>Waren de baby's 30 jaar geleden soms een stuk kleiner???? :-)))))
>
>Groetjes, Jolanda.

Niet wassen op 90 graden.(de trappelzak)

Joke

Annie

unread,
Sep 16, 2000, 5:55:12 PM9/16/00
to
> >Ik weet niet hoe het met JOUW trappelzak is, maar in die van mij krijg je
> >echt met goed fatsoen geen baby in zonder goed te proppen en eventueel
een
> >paar knopen in armpjes en beentjes gelegd te hebben.
> >Waren de baby's 30 jaar geleden soms een stuk kleiner???? :-)))))
> >
> >Groetjes, Jolanda.
>
> Niet wassen op 90 graden.(de trappelzak)
>
> Joke
>
O jee... dit is lachen... echt, die verklaring erachter dat je de trappelzak
bedoelt.... :-)))) Het idee al...
Groetjes,
Annie


--
Posted by news://news.nb.nu

Annie

unread,
Sep 16, 2000, 5:55:11 PM9/16/00
to
>
> >Dan zou het er zo uitzien:
>

> >of eventueel natuurlijk }}:-)

>
> En nou deze ook nog zien te onthouden, want ik vind ze erg leuk :-)
>
> Groetjes, Jolanda.


Tijd voor een lijstje?????? ;-)
Je heb t nu een secretaresse die het voor je kan maken toch? :-))
Enne.. dan wil ik er ook wel eentje, sprak zij hebberig.
Groetjes

Annie

unread,
Sep 16, 2000, 5:55:10 PM9/16/00
to
> >P.S. Het is zaterdag 10 over 5 en ik heb de hele dag nog geen
> >gelegenheid gehad om de ng te "raadplegen". Ik heb
> >afkickverschijnselen!
> >
> >VuAKJE
> >(Per ongeluk m'n linkerhand 1 colom toetsen te ver naar links ;-))
>
>
> Met die brandewijn uit de Rechterhand moet je je haar doen en niet gewoon
ff
> opdrinken!!
> Da's de bedoeling niet.
> :-))))
>
> Groetjes, Jolanda.

Ja, hier moest ik even smakelijk (lekker spul die brandewijn ;-)) om lachen.
Leuk gevonden..
Groetjes,

Peter Polling

unread,
Sep 16, 2000, 5:51:55 PM9/16/00
to

Splinter heeft geschreven in bericht <8q0nmu$ang$1...@news.news-service.com>...


Goed zo, kan je hem weer aan bij je tweede huwelijk!
{;-) (heb m'n toupetje op)

--
log trippelen.
++++++++++++++++++++++++++
Rijsttafel en Afrikaanse recepten?
http://home.hetnet.nl/~pollpm3/
http://home.wanadoo.nl/ppolling/
Natuurfoto's?
++++++++++++++++++++++++++


Antoinet

unread,
Sep 16, 2000, 6:24:56 PM9/16/00
to
"JB" <phi...@cistron.nl> schreef:

>
>Antoinet heeft geschreven in bericht ...
>>
>>Onzin!
>>Dan krijg je:
>>vYJHW
>>
>>GRT
>>HELP
>></capslock>
>>Antoinet
>
>
><trots>
>Mijn secretaresse!!! :-))))))
>

Proesttttt!!!!!!!!!!!!!!!!
O help nu zitten er allemaal wijnspetters op m'n monitor!
Kan ik van iemand effe zo'n vezeldoekje lenen?

grt
Antoinet

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 3:21:37 AM9/17/00
to
On Sat, 16 Sep 2000 23:04:54 +0200, "Splinter"
<de.sp...@quicknet.nl> wrote:

>Mijn kamferkist is een oosters bewerkte kist, prachtig om te zien. Van
>buiten ruik je nauwelijks iets, maar als hij opengaat slaat de geur
>omhoog. Ik vind het niet vies, maar ongedierte wel. Ik heb er niet
>alleen dekens, maar ook mijn trouwjurk in en die is nu (na bijna 12
>jaar) nog in perfecte conditie.

Maar ben jijzelf ook nog in zo'n goeie conditie? En past die trouwjurk
nog? :-))

Maar belangrijker is denk ik dat vooral wollen stoffen door zo'n kist
goed "geconserveerd" worden omdat die veel gevoeliger zijn voor
aantasting door motten dan de stoffen waar trouwjurken van gemaakt
worden. M.a.w. die trouwjurk was misschien ook in een gewone kast wel
OK gebleven.

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 3:21:37 AM9/17/00
to
On Sat, 16 Sep 2000 20:50:06 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>>Of wou je een toegift? :-)))
>
>Durf het haast niet te vragen. Kannut????

Als je even geduld hebt tot ik weer zo'n goeie weet. :-)
(Zo'n goeie vraag dus.)

Baukje

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 3:21:39 AM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 00:24:56 +0200, Antoinet <a...@aazwaanxx.demon.nl>
wrote:


>Proesttttt!!!!!!!!!!!!!!!!
>O help nu zitten er allemaal wijnspetters op m'n monitor!
>Kan ik van iemand effe zo'n vezeldoekje lenen?

Nooit wijn drinken achter de monitor zonder vezeldoekje bij de hand te
hebben! (Zeker nl.huishouden niet.)

Baukje

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 3:21:40 AM9/17/00
to
On 16 Sep 2000 21:55:11 GMT, "Annie" <ann...@hotmail.com> wrote:

>Tijd voor een lijstje?????? ;-)
>Je heb t nu een secretaresse die het voor je kan maken toch? :-))
>Enne.. dan wil ik er ook wel eentje, sprak zij hebberig.

Eh, dat noem ik niet hebberig, maar lui... ;-)

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 4:25:35 AM9/17/00
to

Goed dat je even waarschuwt. In mijn geval is het trouwens niet aan de
orde, ik heb geen katoenen dekbedden en nooit een gebruiksaanwijzing
van dekbedden onder ogen gehad waarin dit stond. (Ik lees dat soort
dingen altijd nauwkeurig.) Maar 't had gekund, natuurlijk.

Hoe bevalt dat trouwens, een katoenen dekbed?

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 4:28:04 AM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 07:21:37 GMT, bjvanb...@castel.nl (Baukje)
wrote:

>Maar belangrijker is denk ik dat vooral wollen stoffen door zo'n kist
>goed "geconserveerd" worden omdat die veel gevoeliger zijn voor
>aantasting door motten dan de stoffen waar trouwjurken van gemaakt
>worden. M.a.w. die trouwjurk was misschien ook in een gewone kast wel
>OK gebleven.

Hè, gunst, dat laatste klinkt wat onaardig. Bedoelde ik niet zo hoor!

JB

unread,
Sep 17, 2000, 6:02:38 AM9/17/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c47098...@news.castel.nl>...

>>Durf het haast niet te vragen. Kannut????
>
>Als je even geduld hebt tot ik weer zo'n goeie weet. :-)
>(Zo'n goeie vraag dus.)
>


Ik heb er geloof ik ALWEER ergens een voorbij zien flitsen!! :-))))

JB

unread,
Sep 17, 2000, 5:57:16 AM9/17/00
to

Annie heeft geschreven in bericht <39c3eb7d$1...@news.nb.nu>...

>>
>
>Tijd voor een lijstje?????? ;-)
>Je heb t nu een secretaresse die het voor je kan maken toch? :-))
>Enne.. dan wil ik er ook wel eentje, sprak zij hebberig.
>Groetjes
>Annie
>
Ja maar die heeft het al zo druk :-))
Ik wil mijn personeel niet overbelasten hoor, ben een "goeie baas":-))))

JB

unread,
Sep 17, 2000, 5:55:28 AM9/17/00
to

Antoinet heeft geschreven in bericht ...
>>
>><trots>
>>Mijn secretaresse!!! :-))))))
>>
>
>Proesttttt!!!!!!!!!!!!!!!!
>O help nu zitten er allemaal wijnspetters op m'n monitor!
>Kan ik van iemand effe zo'n vezeldoekje lenen?
>

Hee hee hee, jammer, nou val je weer door de mand.
Ik zie liever geen drank op de werkplek! :-(((

JB

unread,
Sep 17, 2000, 6:00:58 AM9/17/00
to

Joke heeft geschreven in bericht ...
>>
>Overblijfsel van de schooljaren :-))
>Door alle nostalgische herinneringen in deze groep komen de jeugdjaren
>weer helemaal boven.(of zou het een voorteken van ouderdom zijn?)
>"Spinoza" was voor ons kinderen van 8,9 jaar nog te onbekend.
>
Vind je het heel erg (ben ik eerrug dom) als ik zeg dat ik het niet snap?!?!

JB

unread,
Sep 17, 2000, 5:59:38 AM9/17/00
to

Joke heeft geschreven in bericht ...
>
>Niet wassen op 90 graden.(de trappelzak)
>
Ik heb hem nog nooit gewassen, ligt al jaren achter de handdoeken in de
linnenkast in een ca. 30 jaar oud papieren zakje, samen met zo'n
schitterende gehaakte kruikenzak, een luierbroekje (zou niet weten wat voor
luier daar in paste :-))) een sloop - helemaal met de hand gestikt!!!
(kussenmaat onbekend :-) en nog een paar van die onbenullige dingen.
Gek he? en toch doe je dat soort dingen niet weg!

JB

unread,
Sep 17, 2000, 5:56:19 AM9/17/00
to

Annie heeft geschreven in bericht <39c3eae6$1...@news.nb.nu>...

>
>Ja, hier moest ik even smakelijk (lekker spul die brandewijn ;-)) om
lachen.
>Leuk gevonden..
>Groetjes,
>Annie
>
Zit nou opeens iedereen aan de drank??? :-)))))

Splinter

unread,
Sep 17, 2000, 7:39:51 AM9/17/00
to

Baukje <bjvanb...@castel.nl> schreef in berichtnieuws
39c48053...@news.castel.nl...

> On Sun, 17 Sep 2000 07:21:37 GMT, bjvanb...@castel.nl (Baukje)
> wrote:
>
> >Maar belangrijker is denk ik dat vooral wollen stoffen door zo'n kist
> >goed "geconserveerd" worden omdat die veel gevoeliger zijn voor
> >aantasting door motten dan de stoffen waar trouwjurken van gemaakt
> >worden. M.a.w. die trouwjurk was misschien ook in een gewone kast wel
> >OK gebleven.
>
> Hè, gunst, dat laatste klinkt wat onaardig. Bedoelde ik niet zo hoor!
>
> Baukje

Lees je vaker, zag er geen onaardigheid in hoor!

Dennis (gelooft in het goede)


Splinter

unread,
Sep 17, 2000, 7:38:25 AM9/17/00
to

> Maar ben jijzelf ook nog in zo'n goeie conditie? En past die trouwjurk
> nog? :-))
>
> Maar belangrijker is denk ik dat vooral wollen stoffen door zo'n kist
> goed "geconserveerd" worden omdat die veel gevoeliger zijn voor
> aantasting door motten dan de stoffen waar trouwjurken van gemaakt
> worden. M.a.w. die trouwjurk was misschien ook in een gewone kast wel
> OK gebleven.
>
> Baukje

Ja, ik pas nog steeds, 12 jaren en drie kinderen later, in die jurk. :-)

De jurk is zelf gemaakt en dus wilde ik zeker weten dat een hongerig
stuk ongedierte er niet bij zou kunnen...

Dennis (die een keer trouwen genoeg vindt, zenuwenzooi zo'n bruiloft...)


Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 8:21:44 AM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 11:56:19 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>Zit nou opeens iedereen aan de drank??? :-)))))

*Opeens*, wie heeft 't over *opeens*? :-)))

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 8:21:44 AM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 12:00:58 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>>Door alle nostalgische herinneringen in deze groep komen de jeugdjaren
>>weer helemaal boven.(of zou het een voorteken van ouderdom zijn?)
>>"Spinoza" was voor ons kinderen van 8,9 jaar nog te onbekend.
>>
>Vind je het heel erg (ben ik eerrug dom) als ik zeg dat ik het niet snap?!?!

Ik ben blij dat jij het zegt, Jolanda! :-)

Ik heb trouwens wel een vermoeden maar het kost me te veel moeite om
dat onder woorden te brengen, dus laat Joke dat zelf maar even doen...
:-)

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 8:21:43 AM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 12:02:38 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:


>>Als je even geduld hebt tot ik weer zo'n goeie weet. :-)
>>(Zo'n goeie vraag dus.)
>
>Ik heb er geloof ik ALWEER ergens een voorbij zien flitsen!! :-))))

O ja? Die moet ik dan gemist hebben! :-)))

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 8:21:45 AM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 11:59:38 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>Ik heb hem nog nooit gewassen, ligt al jaren achter de handdoeken in de
>linnenkast in een ca. 30 jaar oud papieren zakje, samen met zo'n
>schitterende gehaakte kruikenzak, een luierbroekje (zou niet weten wat voor
>luier daar in paste :-))) een sloop - helemaal met de hand gestikt!!!
>(kussenmaat onbekend :-) en nog een paar van die onbenullige dingen.
>Gek he? en toch doe je dat soort dingen niet weg!

Dat klopt, behalve die dingen die ik op de Vormingsklas heb gemaakt,
heb ik ook nog een map met tekeningen en vouwdingetjes van de
kleuterschool. :-)))

Bram Boone

unread,
Sep 17, 2000, 8:07:09 AM9/17/00
to
Over dat katoenen dekbed

Ik heb hem pas gekocht omdat ik voor mijn werk naar Midden-Duitsland moest
en op dat moment was het nogal warm.

Ik kreeg de indruk dat het prettiger is, maar als je echt wilt vergelijken
dan moet je halverwege de nacht opstaan en van dekbed wisselen (dons >
katoen of andersom).

Het voelt op zich koeler aan, dus ik blijf dat ding gebruiken als ik weer
eens naar warmere oorden moet voor mijn werk.

Bram

remove no spam: nospam:bram....@home.nl

JB

unread,
Sep 17, 2000, 8:43:40 AM9/17/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c4b6c8...@news.castel.nl>...

>On Sun, 17 Sep 2000 12:02:38 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:
>
>
>>
>>Ik heb er geloof ik ALWEER ergens een voorbij zien flitsen!! :-))))
>
>O ja? Die moet ik dan gemist hebben! :-)))


Gaat ook zooooo razendsnel.............. zoefffffff :-)))))

JB

unread,
Sep 17, 2000, 8:42:44 AM9/17/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c4b6cb...@news.castel.nl>...

>On Sun, 17 Sep 2000 12:00:58 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:
>
>>>Door alle nostalgische herinneringen in deze groep komen de jeugdjaren
>>>weer helemaal boven.(of zou het een voorteken van ouderdom zijn?)
>>>"Spinoza" was voor ons kinderen van 8,9 jaar nog te onbekend.
>>>
>>Vind je het heel erg (ben ik eerrug dom) als ik zeg dat ik het niet
snap?!?!
>
>Ik ben blij dat jij het zegt, Jolanda! :-)
>
>Ik heb trouwens wel een vermoeden maar het kost me te veel moeite om
>dat onder woorden te brengen, dus laat Joke dat zelf maar even doen...
>:-)
>


:-)))))))))))


JB

unread,
Sep 17, 2000, 8:41:47 AM9/17/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c4b6d2...@news.castel.nl>...

>On Sun, 17 Sep 2000 11:56:19 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:
>
>>Zit nou opeens iedereen aan de drank??? :-)))))
>
>*Opeens*, wie heeft 't over *opeens*? :-)))
>
Had jullie er nog niet eerder over gehoord, pas allemaal gisteren/vandaag!
Toch???
Antoinet d'r toetsenbord ligt opeens vol rode wijn, jij gebruikt de
brandewijn van mijn nuttige tips om op te drinken, Annie zit ook al aan de
brandewijn :-))))
Voorheen niemand ooit hier over een borrel gehoord!
Ik blijf wel nuchter hoor :-)))))

Antoinet

unread,
Sep 17, 2000, 10:13:14 AM9/17/00
to
"JB" <phi...@cistron.nl> schreef:

>
>Annie heeft geschreven in bericht <39c3eb7d$1...@news.nb.nu>...
>>>
>>
>>Tijd voor een lijstje?????? ;-)
>>Je heb t nu een secretaresse die het voor je kan maken toch? :-))
>>Enne.. dan wil ik er ook wel eentje, sprak zij hebberig.
>>Groetjes
>>Annie
>>
>Ja maar die heeft het al zo druk :-))
>Ik wil mijn personeel niet overbelasten hoor, ben een "goeie baas":-))))
>

<zweetdruppels op voorhoofd>
Pfhoe!!!
<veegt zweetdruppels van voorhoofd>
Dank je wel.

grt
Antoinet

Antoinet

unread,
Sep 17, 2000, 10:13:13 AM9/17/00
to
"JB" <phi...@cistron.nl> schreef:

>
>Baukje heeft geschreven in bericht <39c4b6d2...@news.castel.nl>...
>>On Sun, 17 Sep 2000 11:56:19 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:
>>
>>>Zit nou opeens iedereen aan de drank??? :-)))))
>>
>>*Opeens*, wie heeft 't over *opeens*? :-)))
>>
>Had jullie er nog niet eerder over gehoord, pas allemaal gisteren/vandaag!
>Toch???
>Antoinet d'r toetsenbord ligt opeens vol rode wijn, jij gebruikt de
>brandewijn van mijn nuttige tips om op te drinken, Annie zit ook al aan de
>brandewijn :-))))
>Voorheen niemand ooit hier over een borrel gehoord!
>Ik blijf wel nuchter hoor :-)))))
>
>

Das je geraaien op dit uur van de dag. Je moet nog vergaderen.

grt
Antoinet

Antoinet

unread,
Sep 17, 2000, 10:13:13 AM9/17/00
to
"JB" <phi...@cistron.nl> schreef:

>
>Antoinet heeft geschreven in bericht ...
>>>
>>><trots>
>>>Mijn secretaresse!!! :-))))))
>>>
>>
>>Proesttttt!!!!!!!!!!!!!!!!
>>O help nu zitten er allemaal wijnspetters op m'n monitor!
>>Kan ik van iemand effe zo'n vezeldoekje lenen?
>>
>
>Hee hee hee, jammer, nou val je weer door de mand.
>Ik zie liever geen drank op de werkplek! :-(((
>

Als je gekeken had naar de tijd die achter mijn bericht staat had je
kunnen zien dat het echt mijn _eigen_ tijd was!

grm
Antoinet

C.J.de Veer

unread,
Sep 17, 2000, 8:49:42 AM9/17/00
to

JB heeft geschreven in bericht <8q0jpc$fsd$1...@enterprise.cistron.net>...

>
>Antoinet heeft geschreven in bericht ...
>>
>>Onzin!
>>Dan krijg je:
>>vYJHW
>>
>>GRT
>>HELP
>></capslock>
>>Antoinet
>
>
><trots>
>Mijn secretaresse!!! :-))))))
>
>Groetjes, Jolanda.


Jij weet ze wel uit te zoeken zeg :-))))

Groetjes
Corrie


C.J.de Veer

unread,
Sep 17, 2000, 8:52:22 AM9/17/00
to

JB heeft geschreven in bericht <8q294d$ggs$8...@enterprise.cistron.net>...

>
>Annie heeft geschreven in bericht <39c3eae6$1...@news.nb.nu>...
>>
>>Ja, hier moest ik even smakelijk (lekker spul die brandewijn ;-)) om
>lachen.
>>Leuk gevonden..
>>Groetjes,
>>Annie
>>
>Zit nou opeens iedereen aan de drank??? :-)))))
>
>Groetjes, Jolanda.


Ja.... en dat heb JIJ op je geweten ;-)))))

Groetjes
Corrie


C.J.de Veer

unread,
Sep 17, 2000, 9:41:05 AM9/17/00
to

JB heeft geschreven in bericht <8q294d$ggs$9...@enterprise.cistron.net>...

>
>Annie heeft geschreven in bericht <39c3eb7d$1...@news.nb.nu>...
>>>
>>
>>Tijd voor een lijstje?????? ;-)
>>Je heb t nu een secretaresse die het voor je kan maken toch? :-))
>>Enne.. dan wil ik er ook wel eentje, sprak zij hebberig.
>>Groetjes
>>Annie
>>
>Ja maar die heeft het al zo druk :-))
>Ik wil mijn personeel niet overbelasten hoor, ben een "goeie baas":-))))
>
>Groetjes, Jolanda.


LOL ;-))))))))))

Groetjes
Corrie


C.J.de Veer

unread,
Sep 17, 2000, 9:26:49 AM9/17/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c3a0bc...@news.castel.nl>...
>On Sat, 16 Sep 2000 13:56:38 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
>wrote:
>
>>De luiers heb ik als theedoeken gebruikt. De rest van het babyspul is naar
>>familie gegaan. Zal nu ook wel allemaal versleten zijn want dat is al 30
>>jaar geleden :-))
>
>Ik heb ooit (in die Vormingsklas waar ik over geschreven heb, en dat
>is ook ruim 30 jaar geleden) een trappelzak gemaakt. Ik vond 't toen
>een mooi ding en dat vind ik nog steeds, mede dankzij de stofkeuze -
>'t stofje dus ;-). Is nooit gebruikt - zelf geen kinderen gekregen -
>maar wel bewaard, en nu zijn die dingen helemaal uit!!! :-(((
>
>Baukje


Nee hoor Baukje. Ze zijn echt NIET uit. Ze zijn wel een beetje anders van
model maar ik heb ze in de winter echt gebruikt als de kleinkinderen hier
sliepen. Het waren allebei nogal woelwaters. Dus met trappelzak aan geen
koude voetjes. Ze zijn inderdaad wel een stukje langer dan vroeger.

Groetjes
Corrie


C.J.de Veer

unread,
Sep 17, 2000, 9:30:48 AM9/17/00
to

Joke heeft geschreven in bericht ...

>On Sat, 16 Sep 2000 13:56:38 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
>wrote:
>
>.
>>We hebben wel eens de indruk dat er in Nederland vreselijk veel wordt
>>weggegooid. Maar nu ik dit zo schrijf valt het eigenlijk best wel mee.
>>
>>Groetjes
>>Corrie
>>
>Fijn om te horen !! Ga zo voort, en ge zult Spinazie eten.:-))
>
>Groeten Joke


En vreeeselijk sterk worden ;-)))))))

Groetjes
Corrie


C.J.de Veer

unread,
Sep 17, 2000, 9:38:54 AM9/17/00
to

JB heeft geschreven in bericht <8q0ffk$9tk$6...@enterprise.cistron.net>...
>
>Baukje heeft geschreven in bericht <39c27d4...@news.castel.nl>...
>
>8<
>(goed he? die heb ik nog onthouden)
>
>>Dan zou het er zo uitzien:
>-(
>>of eventueel natuurlijk }}:-)
>>o.i.d.
>
>
>En nou deze ook nog zien te onthouden, want ik vind ze erg leuk :-)
>
>Groetjes, Jolanda.


Nou nog een dan speciaal voor jou :-)))
8-)
Morgen zal ik zeggen wat het is ;-)
Als je geïnteresseerd bent, ik heb hier een boekje van Computer Idee liggen en daar staat een heel lijstje van dit soort dingen in.
Laat maar weten dan mail ik het wel.

Groetjes
Corrie

C.J.de Veer

unread,
Sep 17, 2000, 9:43:59 AM9/17/00
to

Bram Boone heeft geschreven in bericht ...
>Let op:
>Ik heb een o.a. een zomerdekbed met een vulling van katoen, volgens de
>gebruiksaanwijzing mag die absoluut niet in plastic (dus afgesloten) worden
>opgeslagen, continue luchten is het gebod, dus heb ik het ding gewoon
>opgevouwen boven op een kast liggen.
>
>Bram
>
>
Maar tegen al het stof dat er dan op valt is het toch wel handig om het in
plastic te rollen . De zijkanten kun je dan open laten i.v.m. het luchten.

Groetjes
Corrie


Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 12:33:10 PM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 13:38:25 +0200, "Splinter"
<de.sp...@quicknet.nl> wrote:

>Ja, ik pas nog steeds, 12 jaren en drie kinderen later, in die jurk. :-)
>
>De jurk is zelf gemaakt en dus wilde ik zeker weten dat een hongerig
>stuk ongedierte er niet bij zou kunnen...

Dat kan ik me ook heel goed voorstellen.

bAUKJE

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 1:05:42 PM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 12:07:09 GMT, "Bram Boone"
<nospam:a.b...@home.nl> wrote:

>Over dat katoenen dekbed
>
>Ik heb hem pas gekocht omdat ik voor mijn werk naar Midden-Duitsland moest
>en op dat moment was het nogal warm.
>
>Ik kreeg de indruk dat het prettiger is, maar als je echt wilt vergelijken
>dan moet je halverwege de nacht opstaan en van dekbed wisselen (dons >
>katoen of andersom).

Maar dat heb ik deze zomer toch wel gedaan: afwisselend een dunne
wollen deken en m'n zomerdekbed. 't Laatste was een stuk warmer en
soms dus te warm, de eerste weer te koud in de tweede helft van de
nacht.

Baukje

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 1:05:42 PM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 14:41:47 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>Had jullie er nog niet eerder over gehoord, pas allemaal gisteren/vandaag!
>Toch???
>Antoinet d'r toetsenbord ligt opeens vol rode wijn, jij gebruikt de
>brandewijn van mijn nuttige tips om op te drinken,

Dat was ik niet!

Overigens heb ik vroeger inderdaad wel eens een haarlotion gebruikt op
voorschrift van een huidarts, die bestond uit klitwortel op brandewijn
(die lotion dus hč). Maar dat zat toen kant en klaar in een flesje.
Misschien bestaat 't nog wel.

>Annie zit ook al aan de brandewijn :-))))

>Voorheen niemand ooit hier over een borrel gehoord!

Dat komt dan doordat je niet altijd alles leest, zoals je wel eens
schrijft! :-)))

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 1:05:43 PM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 14:42:44 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>>Ik heb trouwens wel een vermoeden maar het kost me te veel moeite om
>>dat onder woorden te brengen, dus laat Joke dat zelf maar even doen...
>>:-)
>>
>
>
>:-)))))))))))

Even een vraagje: ligt het aan mijn nieuwslezer of hebben jullie dat
ook, dat als je een regel met een dubbele punt begint, zoals bij
:-))), dat het dan net is of het een citaat is i.p.v. een reactie?

Ik krijg de citaten nl. in blauw te zien en het nieuwe gedeelte van
het bericht in zwart, en als iemand een lachje aan het begin van een
regel zet wordt dat dus ook blauw. (Grappig wel: BVHL.) Als je met een
spatie begint gebeurt dat niet. Ter vergelijking:

:-)

:-)

Enig verschil?

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 1:05:43 PM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 16:13:13 +0200, Antoinet <a...@aazwaanxx.demon.nl>
wrote:

>>Ik blijf wel nuchter hoor :-)))))
>>
>>
>Das je geraaien op dit uur van de dag. Je moet nog vergaderen.

Op zondag ook al?

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 1:05:44 PM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 15:26:49 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
wrote:

>Nee hoor Baukje. Ze zijn echt NIET uit. Ze zijn wel een beetje anders van


>model maar ik heb ze in de winter echt gebruikt als de kleinkinderen hier
>sliepen. Het waren allebei nogal woelwaters. Dus met trappelzak aan geen
>koude voetjes. Ze zijn inderdaad wel een stukje langer dan vroeger.

Kun je mij dan eens zo'n kleinkind te logeren sturen? Dan heb ik
tenminste nog eens plezier van die trappelzak!

Hans Versteegt

unread,
Sep 17, 2000, 12:49:25 PM9/17/00
to
On Sat, 16 Sep 2000 23:21:10 +0200, Joke <joke...@free.zeelandnet.nl>
wrote:

>On Sat, 16 Sep 2000 22:08:49 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:
>
>
>>Ik weet niet hoe het met JOUW trappelzak is, maar in die van mij krijg je
>>echt met goed fatsoen geen baby in zonder goed te proppen en eventueel een
>>paar knopen in armpjes en beentjes gelegd te hebben.
>>Waren de baby's 30 jaar geleden soms een stuk kleiner???? :-)))))
>>
>>Groetjes, Jolanda.
>
>Niet wassen op 90 graden.(de trappelzak)

Hihihihi ILIED!
Ik lees dit 's morgens (vroeg). Dit is beter om wakker te worden, dan
die ochtendgymnastiek!! hihihihi
(EN veel leuker!!) ;-)))

Groetjes,
JokeV

Bram

unread,
Sep 17, 2000, 1:46:43 PM9/17/00
to
Inpakken in een oud laken of zo lijkt mij de oplossing

Bram


C.J.de Veer

unread,
Sep 17, 2000, 1:44:30 PM9/17/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c4f96d...@news.castel.nl>...

>On Sun, 17 Sep 2000 15:26:49 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
>wrote:
>
>>Nee hoor Baukje. Ze zijn echt NIET uit. Ze zijn wel een beetje anders van
>>model maar ik heb ze in de winter echt gebruikt als de kleinkinderen hier
>>sliepen. Het waren allebei nogal woelwaters. Dus met trappelzak aan geen
>>koude voetjes. Ze zijn inderdaad wel een stukje langer dan vroeger.
>
>Kun je mij dan eens zo'n kleinkind te logeren sturen? Dan heb ik
>tenminste nog eens plezier van die trappelzak!
>
>Baukje


Ze zijn intussen te groot geworden voor een trappelzak :-))
Zijn al 4 en 6.
Ook een hele leuke leeftijd. Maar in bedwang houden met een trappelzak is er
dus niet meer bij :-))

Groetjes
Corrie


C.J.de Veer

unread,
Sep 17, 2000, 1:48:17 PM9/17/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39c4f96a...@news.castel.nl>...


Ik werk met Outlook Express. Als server heb ik news.hiway
Bij mij zijn jouw glimlachjes allebei hetzelfde. Dus nu twee lachjes terug.
:-)
:-)

Groetjes
Corrie


Peter Elderson

unread,
Sep 17, 2000, 2:54:37 PM9/17/00
to
Baukje wrote:
> Ik krijg de citaten nl. in blauw te zien en het nieuwe gedeelte van
> het bericht in zwart, en als iemand een lachje aan het begin van een
> regel zet wordt dat dus ook blauw. (Grappig wel: BVHL.) Als je met een
> spatie begint gebeurt dat niet. Ter vergelijking:

Volgens mij is dat instelbaar in Agent, welke tekens hij als
citaatregelstarters ziet. In Free Agent misschien niet? In Outlook
(Express) is het ook instelbaar, maar de verstekwaarde is : is geen
citaat. Netscape Messenger doet ook normaal.

pe


Joke

unread,
Sep 17, 2000, 5:00:03 PM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 19:48:17 +0200, "C.J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
wrote:

>

Voor jullie allebei, een blauwe en een zwarte.
:-)) met spatie evoor
:)) zonder

Als je iets goed deed, zoals Corrie in dit geval, zei die
schoolmeester altijd:
Ga zo voort, en ge zult spinazie eten
Een gezegde: ga zo voort en ge zult Spinoza heten (de wijsgeer?)

On-topic: Nog even, dan kunnen we dekbedden weer uit/van de kasten
halen :-))

Dit ziet er wat rommelig uitdoor geknip en geplak, maar was het Chat
weer eens vergeten. Vergeef mij, allen

Joke
.

Baukje

unread,
Sep 17, 2000, 6:14:26 PM9/17/00
to
On Sun, 17 Sep 2000 20:54:37 +0200, Peter Elderson
<elde...@xs4all.nl> wrote:

>Volgens mij is dat instelbaar in Agent, welke tekens hij als
>citaatregelstarters ziet. In Free Agent misschien niet? In Outlook
>(Express) is het ook instelbaar, maar de verstekwaarde is : is geen
>citaat. Netscape Messenger doet ook normaal.

verstek = default? :-)

Ik zal eens kijken of ik die instelling kan vinden.

Peter Elderson

unread,
Sep 17, 2000, 6:12:56 PM9/17/00
to
Baukje wrote:
>
> On Sun, 17 Sep 2000 20:54:37 +0200, Peter Elderson
> <elde...@xs4all.nl> wrote:
>
> >Volgens mij is dat instelbaar in Agent, welke tekens hij als
> >citaatregelstarters ziet. In Free Agent misschien niet? In Outlook
> >(Express) is het ook instelbaar, maar de verstekwaarde is : is geen
> >citaat. Netscape Messenger doet ook normaal.
>
> verstek = default? :-)

Krek (=korrekt)

pe


It is loading more messages.
0 new messages