Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

welke kattebakvulling ?

0 views
Skip to first unread message

in ng @home.nl Backslash

unread,
Jun 10, 2005, 1:09:39 PM6/10/05
to

Hallo,

welke kattebakvulling is aan te bevelen ?
bij de C1000 is daar ook goede te krijgen

Ron


Thomas Kieffer

unread,
Jun 10, 2005, 5:03:32 PM6/10/05
to

"Backslash" <reply in ng @home.nl> schreef in bericht
news:d8cpel$ibf$1...@news6.zwoll1.ov.home.nl...

Ik zweer bij Biocat Classic. Is vrij prijzig, (ongeveer 9,50 euro per zak),
maar deze is echt zuperklontvormend. Gevolg is dat je de bak nooit helemaal
hoeft te verschonen. Alleen uitscheppen en zo nodig bijvullen. Met mijn twee
katten doe ik 4 a 5 weken met een zak.

Eens in de paar weken stop ik met bijvullen en als het niveau dan ´kritisch´
wordt gaat de hele bak leeg en wordt die met vers spul gevuld. Bijkomend
voor deel is dat ik nu (veel) minder afval heb. Wij moeten hier speciale
vuilniszakken van de gemeentegebruiken, à 1 euro per stuk, dus wat ik meer
aan de kattenbakvulling betaal verdien ik dubbel terug aan vuilniszakken. En
het scheelt een hoop gesjouw :-)

Groet,

Thomas

(heeft geen aandelen in Biokat)


Draak

unread,
Jun 10, 2005, 6:16:34 PM6/10/05
to
Thomas Kieffer plaatste dit op het scherm :

>> welke kattebakvulling is aan te bevelen ?
>> bij de C1000 is daar ook goede te krijgen
>

> Ik zweer bij Biocat Classic. Is vrij prijzig, (ongeveer 9,50 euro per zak),
> maar deze is echt zuperklontvormend. Gevolg is dat je de bak nooit helemaal
> hoeft te verschonen. Alleen uitscheppen en zo nodig bijvullen. Met mijn twee
> katten doe ik 4 a 5 weken met een zak.
>

> Eens in de paar weken stop ik met bijvullen en als het niveau dan ŽkritischŽ

> wordt gaat de hele bak leeg en wordt die met vers spul gevuld. Bijkomend voor
> deel is dat ik nu (veel) minder afval heb. Wij moeten hier speciale
> vuilniszakken van de gemeentegebruiken, à 1 euro per stuk, dus wat ik meer
> aan de kattenbakvulling betaal verdien ik dubbel terug aan vuilniszakken. En
> het scheelt een hoop gesjouw :-)
>
> Groet,
>
> Thomas
>
> (heeft geen aandelen in Biokat)

Ik zweer er ook bij, alleen koop ik die 20 kg zakken voor 6.99 euro ;-)
(waar? nou hier bij de huisdiervoordeelshop in Apeldoorn, schijnt op
wat mee rplaatsen in Nederland te zitten).
Verder gebruik ik dezelfde tactiek, bakken vullen, leegschappen, en bij
krtisch niveau, hopla, leeg.

--
Grt. Frank
Email frank@usenet4all dot com

in ng @home.nl Backslash

unread,
Jun 11, 2005, 2:43:57 AM6/11/05
to

<knip>

> wat mee rplaatsen in Nederland te zitten).
> Verder gebruik ik dezelfde tactiek, bakken vullen, leegschappen, en bij
> krtisch niveau, hopla, leeg.
>
> --
> Grt. Frank
> Email frank@usenet4all dot com

bedankt voor jullie reactie's, zal die zeker gebruiken.
newbie Ron met kater "Neo"


Kitty

unread,
Jun 11, 2005, 6:01:16 AM6/11/05
to

"Backslash"

> bedankt voor jullie reactie's, zal die zeker gebruiken.
> newbie Ron met kater "Neo"

Geen Trinity??
>
>


Rudolpho

unread,
Jun 11, 2005, 5:28:42 PM6/11/05
to
Backslash schreef:

There is no spoon :-)
--

Rudolpho

Henk van Loon

unread,
Jun 12, 2005, 5:46:06 PM6/12/05
to
On Fri, 10 Jun 2005 23:03:32 +0200, "Thomas Kieffer"
<tj-acht...@home.nl> wrote:

>
>"Backslash" <reply in ng @home.nl> schreef in bericht
>news:d8cpel$ibf$1...@news6.zwoll1.ov.home.nl...
>>
>> Hallo,
>>
>> welke kattebakvulling is aan te bevelen ?
>> bij de C1000 is daar ook goede te krijgen
>>
>> Ron
>>
>>
>
>Ik zweer bij Biocat Classic. Is vrij prijzig, (ongeveer 9,50 euro per zak),
>maar deze is echt zuperklontvormend. Gevolg is dat je de bak nooit helemaal
>hoeft te verschonen. Alleen uitscheppen en zo nodig bijvullen. Met mijn twee
>katten doe ik 4 a 5 weken met een zak.

Als je katten ooit besmet raken met calici of ander virus of
bacterieen en je blijft je bak niet verschonen dan zijn ze binnen een
paar maanden doodziek, de kattenbak is namelijk herbesmettingshaard
nummer 1.

Mijn favoriete grit is van de Aldi. 7 liter voor 79 eurocent. Is
klontvormend.

Ik ververs/reinig alle bakken 1 keer per 5 dagen. 17 katten, 9 bakken.
Van die grote speciekuipen van Haaswinkel Plastics (o.a. bij Karwei).

Henk

Misty

unread,
Jun 14, 2005, 3:25:44 AM6/14/05
to
"sandra" :

> Hee over die speciekuipen, gebruik je die als kattenbakken? Da's flink
> klimmen dan, lol

Ik gebruikte altijd een paar van die diepe wasmanden, vind die speciekuipen
geen gek idee :-)


Henk van Loon

unread,
Jun 14, 2005, 9:32:15 AM6/14/05
to
On Tue, 14 Jun 2005 00:12:51 +0200, "sandra" <@xs4all.nl> wrote:

>
>"Henk van Loon" <henkvan...@mail.com> schreef in bericht
>news:q3bpa1luuo413mjdj...@4ax.com...


>
>> Ik ververs/reinig alle bakken 1 keer per 5 dagen. 17 katten, 9 bakken.
>> Van die grote speciekuipen van Haaswinkel Plastics (o.a. bij Karwei).
>>
>> Henk
>

>Met zoveel katten is dat echt niet veel wat je verschoont!

Het zou het beste zijn om alle bakken iedere dag te verschonen, maar
dat is echt niet te doen. 1 keer per 5 dagen red ik net, en de katten
blijven er gezond bij. Ga ik het 1 keer per 7 dagen doen dan gaan de
katten achteruit, het bacterie-nivo wordt dan te hoog.

>Ik heb hier nog nooit grit gezien bij de Aldi moet ik zeggen.

Gele zakken, 7 liter, "Litiere pour chats", 79 eurocent per zak

>Ik ging dus eerst ook voor kwantiteit maar op den duur in combi met Hill's
>kattenvoer werd ik werkelijk misselijk van de stank.
>Ik had eerst dus ook C1000 grit en ik kiepte 1 X per dag 3 bakken leeg (8
>katten) maar het was nog steeds niet te harden :((
>Dus ik ben er vanaf gestapt.
>Nu heb ik Foetsie Bah. Ik kiep ze nog steeds iedere dag leeg 3 stuks dus ik
>kan niet zeggen of het degelijk spul is eigenlijk. Ik ruik het niet meer en
>daar gaat het om, ik geef nu ook Royal Canin als voer.

Je probleem is hier de voeding, niet de kattenbakvulling. Ik geef mijn
katten kip, rauw met bot. Daarmee produceren ze hele kleine, droge,
harde drolletjes, en ze plassen veel minder.

Alle kattenvoer van de winkel geeft grote natte drollen, en bij
brokjes gaan de katten veel water drinken, waardoor de veel plassen.
Het gaat bij de voeding om het verteerbaarheidsgehalte. Alles wat
niet-vlees is, verteert een kat niet, en komt er dus in de vorm van
poep weer uit. Goedkope brokjes hebben hooguit 3% vlees. Purina Pro
Plan was heel hoog verteerbaar toen ik er mee begon, zo'n 10 jaar
geleden, dus mooie kleine drolletjes. Er zitten nu echter veel meer
graanprodukten in, dus grote natte drollen. Graan is goedkoper dan
vlees, dus de diervoerfabrikanten zijn er dol op. Winst, centjes
verdienen, graai graai.

>Foetsie bah is hier 20 liter voor 5,50. Oook niet zo overdreven duur maar
>als je veel katten hebt is vulling al gauw een behoorlijke kostenpost! :-))
>Ik zal het ook eens proberen van de Aldi als ik het zie staan.


>
>Hee over die speciekuipen, gebruik je die als kattenbakken? Da's flink
>klimmen dan, lol

Ja maar katten zijn toch klimmers? Zelfs de bejaarde kat had er geen
moeite mee. Ik kocht die kuipen bij Karwei, 50cm doorsnee, 30cm hoog,
perfect. Door de hoge rand heb je veel minder rondzwervende
kiezeltjes. Hier in Frankrijk kocht ik weer dezelfde bakken, voor 5
euro per stuk. Moet je kijken wat zo'n kleine kattenbak in de
dierenwinkel wel niet kost!

Henk

Henk van Loon

unread,
Jun 14, 2005, 9:32:56 AM6/14/05
to
On Tue, 14 Jun 2005 09:25:44 +0200, "Misty" <kruim...@hotmail.com>
wrote:

Ja, ik koop zie hier voor 5 euro per stuk en de katten zijn er
gelukkig mee.

Gewone kattenbakken vind ik VEEL te klein en te ondiep!

Henk

in ng @home.nl Backslash

unread,
Jun 14, 2005, 1:07:07 PM6/14/05
to
<knip>

> kiezeltjes. Hier in Frankrijk kocht ik weer dezelfde bakken, voor 5
> euro per stuk. Moet je kijken wat zo'n kleine kattenbak in de
> dierenwinkel wel niet kost!
>
> Henk

vind een kattebak van de winkel toch mooier staan (heb er een met een dak en
luikje op/in.
Is duurder maar sinaskistjes zijn goedkoper maar die kies ik ook niet.

Ron


Misty

unread,
Jun 14, 2005, 5:45:02 PM6/14/05
to
"Henk van Loon" :

>> Ik gebruikte altijd een paar van die diepe wasmanden, vind die
>> speciekuipen geen gek idee :-)
>
> Ja, ik koop zie hier voor 5 euro per stuk en de katten zijn er
> gelukkig mee.
>
> Gewone kattenbakken vind ik VEEL te klein en te ondiep!

Ik ook.


Misty

unread,
Jun 14, 2005, 5:48:48 PM6/14/05
to
"Backslash" :

> vind een kattebak van de winkel toch mooier staan (heb er een met een
> dak en luikje op/in.

Het is mooier ja. Wat meestal vergeten wordt is dat de mens dan geen
bakgeurtjes ruikt, maar als een kat die kleine ruimte binnenkomt kan het
flink stinken :-)


Henk van Loon

unread,
Jun 14, 2005, 6:11:47 PM6/14/05
to
On Tue, 14 Jun 2005 23:48:48 +0200, "Misty" <kruim...@hotmail.com>
wrote:

Plus dat katten zich opgesloten voelen in zo'n bak met dak, terwijl
een kat juist tijdens het plassen en poepen kwetsbaar is en
aangevallen kan worden en dus extra alert is en snel weg wil kunnen
springen. Door zo'n bak met dak kan de kat dus bakangst ontwikkelen.

De beste manier tegen geurtjes is gewoon de kattenbak vaak genoeg
schoonmaken.

Henk

Misty

unread,
Jun 14, 2005, 6:20:15 PM6/14/05
to
"Henk van Loon" :

> Plus dat katten zich opgesloten voelen in zo'n bak met dak, terwijl
> een kat juist tijdens het plassen en poepen kwetsbaar is en
> aangevallen kan worden en dus extra alert is en snel weg wil kunnen
> springen. Door zo'n bak met dak kan de kat dus bakangst ontwikkelen.

Ja!


0 new messages