Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Grtx carmen
-junkmail-ni...@gelrevision.nl
for reply remove -junkmail- from E-mail adres
René Gademann Regouin heeft geschreven in bericht
<37309259...@gironet.nl>...
Zaak is dat een Noorse Boskat ontzettend vet haar behoort te hebben (vraag
me alleen niet waarom). Het kan dus zijn dat je kat niet genoeg talg
aanmaakt ofzo, misschien moet je eens proberen je kat het poeder uit een
capsule Hairevit van Bional door z'n eten te mengen, tenminste, de helft van
de inhoud. Mijn Labrador (8 jaar) heeft ook vacht- en huidproblemen gehad
maar sinds ze iedere dag (op aanraden van de dierenarts) haar Hairevit
krijgt is ze er weer bovenop, haar nagels zijn er ook veel sterker van
geworden. Zo'n pakje kost F 14, 95 geloof ik en is verkrijgbaar bij de
drogist. Ik gebruik het zelf trouwens ook. :-)
Als je je kat iedere dag de helft van zo'n capsuleinhoud geeft doe je er
twee maanden mee.
Groeten,
--=Judith=--
gko...@tref.nl
--------------------------------------------------
Steun de Hondenbescherming!
Statenlaan 108
2582 GV Den Haag
Tel: (070) 33 88 538
Fax: (070) 33 88 537
hondenbe...@triv.nl
www.hondenbescherming.nl
--------------------------------------------------
Nederlandse Labradorvereniging:
www.nlv-online.demon.nl
---------------------------------------------------
Nederlandse Vereniging van Saarloos Wolfhonden:
http://web.inter.nl.net/hcc/saarloos.swh/Index.htm/
---------------------------------------------------
> Nu heb ik gelezen dat de noorse boskat nauwelijks verzorging behoeft,
> voor wat betreft het haar, maar dat je eigenlijk niet meer dan af en toe
> het haar moet "fatsoeneren" met een borstel - als je kamt kun je
> namelijk de "onderste haarlaag" verwijderen.
Het lijkt me sterk dat je de onderste vacht weg kunt kammen zolang het
daarvoor nog niet de tijd is (voorjaar). Kammen is in principe niet
nodig. Houd je kat wel in de gaten voor mogelijke klitvorming in
oksels bijvoorbeeld.
Mocht je wel in staat zijn de onderste vacht weg te kammen dan lijkt me
dat medisch gezien een onderzoek waard (opnieuw: buiten het ruiseizoen).
Maar je kat zal er geen last van hebben tenzij de buitentemperatuur
plotseling tot de elfstedentochtcategorie gaat dalen.
> Weet iemand of dit klopt en of we inderdaad de kam de kam moeten laten
> en in het vervolg de borstel ter hand nemen?
Kam of borstel: wat jij en je kat het lekkerst vinden.
Ik kam mijn boskat met een ijzeren vlooienkam en dat vindt ze zalig.
Buiten het ruiseizoen verliest ze geen haar (ook niet bij kammen) maar
eenmaal in de rui komt 't er met handenvol vanaf.
Succes!
Groetjes uit het zonnige zuiden,
Koos
-----------== Posted via Deja News, The Discussion Network ==----------
http://www.dejanews.com/ Search, Read, Discuss, or Start Your Own