Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

VOB-file zonder geluid?

73 views
Skip to first unread message

Monique

unread,
Feb 4, 2004, 2:26:48 PM2/4/04
to
Hallo, videofielen
Na de rip van een DVD naar de harde schijf blijken de afzonderlijke
VOB-files
goed afzonderlijk af te spelen, alleen de eerste "echte" VOB-file geeft, met
uitzondering
van een kort inleidend muziekje, geen geluid. Speel ik het image af met
Power-DVD,
dan is er niets aan de hand. Ik heb al van alles afgezocht, maar kom er niet
achter,
wat de oorzaak is van het ontbreken van geluid in de eerste VOB-file. Het
enige,
wat ik kan verzinnen is, dat het inleidend muziekje een beroep doet op een
andere
audio-codec, waardoor de rest van het geluid wegvalt???! Wie weet het naadje
van de kous??? Bij voorbaat mijn grote dank,
--
MVG, Monique


Monique

unread,
Feb 4, 2004, 2:37:06 PM2/4/04
to

JoJo

unread,
Feb 4, 2004, 4:08:08 PM2/4/04
to
On Wed, 4 Feb 2004 20:37:06 +0100, Monique wrote:

> Hallo, videofielen

Inderdaad. Maar waarom val jij die dan lastig met een DVD rip vraag?

> Wie weet het naadje van de kous???

Misschien in alt.nl.comp.dvd-rippen

--
Johan
http://jojo.havank.com of http://jojo.nb.nu
Over Videobewerking en DVD authoring.
Reacties svp in de groep.

Ikke = Huub

unread,
Feb 4, 2004, 4:10:52 PM2/4/04
to

"Monique" <mon...@geenmail.com> schreef in bericht
news:bvrhg2$lm$1...@reader08.wxs.nl...

Ik denk dat er niks mis is. Een vob is een soort houder voor de mpeg2.
De DVD wordt afgespeeld via verwijzingen in de ifo-files: die wijzen ahw de
plaats aan in de vob's waar de speler audio en video vandaan moet halen.
Als PowerDVD hem goed afspeelt is er dus m.i. niks mis mee.
Want PowerDVD haalt zijn info uit de ifo's
Huub


Monique

unread,
Feb 5, 2004, 12:19:52 AM2/5/04
to
"JoJo" <nom...@nospam.demon.nl> wrote in message
news:1wff9559c0i59.1...@40tude.net...

> On Wed, 4 Feb 2004 20:37:06 +0100, Monique wrote:
>
> > Hallo, videofielen
>
> Inderdaad. Maar waarom val jij die dan lastig met een DVD rip vraag?
>
Neem me niet kwalijk, hoor, ik zit gewoon een beetje te experimenteren met
m'n eigen gekochte DVD, daar is bij mijn weten niets illegaals aan (want
daar klinkt het antwoord een beetje naar). Het gaat hier vaak over DVD's,
dus dacht ik deze vraag hier wel te kunnen stellen, maar niet dus.......
Sorry for taking your time,
Monique


Monique

unread,
Feb 5, 2004, 12:45:27 AM2/5/04
to
"Ikke = Huub" <iem...@thuis.cz> wrote in message
news:bvrn4s$ddi$1...@news2.tilbu1.nb.home.nl...
Ok, bedankt voor de info.
Monique

Jaap

unread,
Feb 5, 2004, 9:03:26 AM2/5/04
to
Dat is de simpele manier van antwoorden,

bedankt Huub

Wie maakt nu wat uit dat iets wel of niet is,!
is een *.vob file een video bestand die je op een dvd kunt afspelen
en waar ligt de definitie hiervan ??

Kan iemand mij dat vertelen zonder verwijzing van eigen homepage?
mijn indruk is dat dit een discussie groep is en geen doorgeef luik !!
en niet met als doel het aantal bezoeken op een eigen homepage te vergroten.

Jaap

"Ikke = Huub" <iem...@thuis.cz> schreef in bericht
news:bvrn4s$ddi$1...@news2.tilbu1.nb.home.nl...

JoJo

unread,
Feb 5, 2004, 10:46:08 AM2/5/04
to
On Thu, 05 Feb 2004 14:03:26 GMT, Jaap wrote:

> Dat is de simpele manier van antwoorden,
>
> bedankt Huub
>
> Wie maakt nu wat uit dat iets wel of niet is,!
> is een *.vob file een video bestand die je op een dvd kunt afspelen
> en waar ligt de definitie hiervan ??
>
> Kan iemand mij dat vertelen zonder verwijzing van eigen homepage?
> mijn indruk is dat dit een discussie groep is en geen doorgeef luik !!
> en niet met als doel het aantal bezoeken op een eigen homepage te vergroten.

Toch even een verwijzing. Niet naar mijn homepage maar naar
http://www.leerquoten.nl.
Lees die even door en reageer dan opnieuw op de manier zoals je daar
hebt geleerd.
Dan zullen anderen wellicht begrijpen waar je het over hebt en
misschien een antwoord kunnen geven.

JoJo

unread,
Feb 5, 2004, 10:48:45 AM2/5/04
to

Neem mij niet kwalijk voor mijn misschien wat bot over komende
antwoord.
Maar dit is een groep waar men bezig is met het maken van video's.
Tegenwoordig komt daar steeds meer het maken van een DVD van die video
bij.
Jouw vraag vetreft het rippen van een commerciele DVD. En daar bestaan
andere groepen voor waar ze jou waarschijnlijk veel beter kunnen
helpen dan hier.
Het antwoord was dus een verwijzing en geen verwijt.

Ikke = Huub

unread,
Feb 5, 2004, 4:40:59 PM2/5/04
to

"Jaap" <Nom...@athome.now> schreef in bericht
news:O2sUb.47234$Os.2...@amsnews02.chello.com...

> Dat is de simpele manier van antwoorden,
>
> bedankt Huub
>
> Wie maakt nu wat uit dat iets wel of niet is,!
> is een *.vob file een video bestand die je op een dvd kunt afspelen
> en waar ligt de definitie hiervan ??
>
> Kan iemand mij dat vertelen zonder verwijzing van eigen homepage?
> mijn indruk is dat dit een discussie groep is en geen doorgeef luik !!
> en niet met als doel het aantal bezoeken op een eigen homepage te
vergroten.
>
Niks mis met mijn antwoord
Niks mis met die DVD
En het was niet mijn eigen homepage maar eentje van iemand die moeite doet
om beginners wat over DVD's te vertellen. Newbies, weet je wel? En eerlijk:
ik ken die iemand niet maar sommige punten staan daar heel helder. en je
vindt wat links.
En als je daar even kijkt, dan zie je wat een vob is.
En hoef je je niet in de discussie of doorgeefluik te storten.
Iemand die zelf geen moeite doet hoeft zich hier niet te melden.
Huub


JoJo

unread,
Feb 5, 2004, 4:55:41 PM2/5/04
to
On Thu, 5 Feb 2004 22:40:59 +0100, Ikke = Huub wrote:

> "Jaap" <Nom...@athome.now> schreef in bericht
> news:O2sUb.47234$Os.2...@amsnews02.chello.com...
>> Dat is de simpele manier van antwoorden,
>>

> Niks mis met mijn antwoord

> En het was niet mijn eigen homepage maar eentje van iemand die moeite doet
> om beginners wat over DVD's te vertellen.

Huub, ben ik nu gek of ben jij gek of is Jaap gek?
Ik zie nergens een verwijzing naar een homepage in deze draad.
Of de newsserver waar ik op lees mist een postje.
Maar op dit moment begrijp ik het niet meer helemaal.
Behalve dan dat in ieder geval Jaap gek is. ;) Want zijn reactie slaat
helemaal nergens op.

Ikke = Huub

unread,
Feb 5, 2004, 5:28:30 PM2/5/04
to

"JoJo" <nom...@nospam.demon.nl> schreef in bericht
news:r8ppgyetlxnv$.lxuibmv4o07e.dlg@40tude.net...

> On Thu, 5 Feb 2004 22:40:59 +0100, Ikke = Huub wrote:
>
> > "Jaap" <Nom...@athome.now> schreef in bericht
> > news:O2sUb.47234$Os.2...@amsnews02.chello.com...
> >> Dat is de simpele manier van antwoorden,
> >>
> > Niks mis met mijn antwoord
> > En het was niet mijn eigen homepage maar eentje van iemand die moeite
doet
> > om beginners wat over DVD's te vertellen.
>
> Huub, ben ik nu gek of ben jij gek of is Jaap gek?
> Ik zie nergens een verwijzing naar een homepage in deze draad.
> Of de newsserver waar ik op lees mist een postje.
> Maar op dit moment begrijp ik het niet meer helemaal.
> Behalve dan dat in ieder geval Jaap gek is. ;) Want zijn reactie slaat
> helemaal nergens op.
>
> --
Een ding weet ik zeker: ik ben niet gek.
;-)
Maar je hebt wel gelijk.
Ik heb gisteren ergens verwezen naar de SVCD newbie pagina en ik dacht dus
echt dat Jaap daarop doelde.
kennelijk ander draadje geweest.
Maar ik wist eigenlijk niet of Jaap nu echt dankbaar of gepikeerd was of dat
hij het gewoon echt niet snapte.....
Huub

Jaap

unread,
Feb 5, 2004, 5:47:16 PM2/5/04
to
Ik denk dat hier een misverstand optreed,

Ik vraag gewoon zijn *.vob files video bestanden ja of nee?

Daarnaast ben ik op http://www.leerquoten.nl. geweest daar heb ik veel
geleerd
onder andere dat je vriendelijk dient te antwoorden.

Dat doet Huub, maar jij niet Johan.

Daarnaast ontstond het idee dat er naar eigen hompage wordt doorgesluisd.
Is een normale vraag die normaal beantwoord kan worden.

En op de vraag of je dan wel of niet gek bent weet ik geen antwoord.
Wel kan ik concluderen dat je niet duidelijk bent, Johan.

Blijft mijn vraag "zijn *.vob files video bestanden?


groetjes

Jaap

Ikke = Huub

unread,
Feb 5, 2004, 6:00:27 PM2/5/04
to

"Jaap" <Nom...@athome.now> schreef in bericht
news:UJzUb.37307$po3....@amsnews03.chello.com...

> Ik denk dat hier een misverstand optreed,
>
> Ik vraag gewoon zijn *.vob files video bestanden ja of nee?
>
> Daarnaast ben ik op http://www.leerquoten.nl. geweest daar heb ik veel
> geleerd
> onder andere dat je vriendelijk dient te antwoorden.
>
> Dat doet Huub, maar jij niet Johan.
>
> Daarnaast ontstond het idee dat er naar eigen hompage wordt doorgesluisd.
> Is een normale vraag die normaal beantwoord kan worden.
>
> En op de vraag of je dan wel of niet gek bent weet ik geen antwoord.
> Wel kan ik concluderen dat je niet duidelijk bent, Johan.
>
> Blijft mijn vraag "zijn *.vob files video bestanden?
>
Tja, ik dacht dat ik het ergens genoemd had.
Maar goed, niet helder genoeg dus.
Je moet die vob zien als een soort houder of container waar de MPEG2 video
en audio data ingepropt zit.
Bij een vob of een serie vobs hoort of horen een of meer ifo's en die sturen
de DVD speler naar de data welke in de vob gestopt zit.
Dus ja een vob is een video bestand.
En nee het is niet echt een video bestand in de zin dat je het met bijv
mediaplayer kunt afspelen.
En ja, dat gaat heel vaak wel, maar dat is dan toeval.
Je hoort een vob af te spelen via de ifo's.
Ik heb bijvoorbeeld een (koop)DVD "walking with dinosaurs".
daar wordt de "angle" techniek in gebruikt om toelichtingen via de
afstandsbediening te kunnen inschakelen.
Die vob kun je dus niet normaal afspelen, want die stukjes extra video staan
stomweg tussen de gewone video.
En de ifo zorgt dat je die alleen maar ziet als je daarom vraagt.
En met geluid kan dat ook zo het geval zijn.
Daarom mijn stelling: als PowerDVD het goed doet, dan is de vob zeker goed.
En dus het image.
En dus ook de DVD die je daarvan kunt branden.
Meer weet ik er ook niet van, maar ik kan er mee leven.
Huub

JoJo

unread,
Feb 5, 2004, 6:02:14 PM2/5/04
to
On Thu, 05 Feb 2004 22:47:16 GMT, Jaap wrote:

> Ik denk dat hier een misverstand optreed,
> Ik vraag gewoon zijn *.vob files video bestanden ja of nee?

Ja. Daar is geen misverstand over mogelijk.

> Daarnaast ben ik op http://www.leerquoten.nl. geweest daar heb ik veel
> geleerd
> onder andere dat je vriendelijk dient te antwoorden.

Blijkbaar moet je daar nog even doorlezen. Want je hebt nog steeds
niet geleerd hoe je zou moeten quoten.

> Dat doet Huub, maar jij niet Johan.

Ik heb nog niets onvriendelijks gezegd. Hooguit een kwinkslag.

> Daarnaast ontstond het idee dat er naar eigen hompage wordt doorgesluisd.
> Is een normale vraag die normaal beantwoord kan worden.

Als je goed had gequote dan had duidelijk geweest waar die opmerking
betrekking op zou hebben.
Dat was niet duidelijk en is het nu nog steeds niet. In de postings
was nergens sprake van een verwijzing naar een homepage.
Je heb nu weer niet gequote. Daarom is ook nu weer onduidelijk waar je
het over hebt.
Ja, zo ontstaan misverstanden. Maar je bent er zelf de oorzaak van.



> En op de vraag of je dan wel of niet gek bent weet ik geen antwoord.
> Wel kan ik concluderen dat je niet duidelijk bent, Johan.

De onduidelijkheid is aan jou.
Ook deze keer ben je weer volslagen onduidelijk.
Ik heb geen flauw idee waar je het allemaal over hebt doordat je
verkeerd, of eigenlijk helemaal niet, quote.
Volgens mij ben ik heel erg duidelijk.

> Blijft mijn vraag "zijn *.vob files video bestanden?

Ja. Gegoten in de vorm waar DVD spelers mee werken.

Monique

unread,
Feb 6, 2004, 3:30:05 AM2/6/04
to

"Ikke = Huub" <iem...@thuis.cz> wrote in message
news:bvuhu7$eti$1...@news4.tilbu1.nb.home.nl...
Ter aanvulling: in mijn specifieke gevalletje zijn alle vob's afspeelbaar
met windows
mediaplayer (oude versie): de eerste vob bestaat uit menu-schermen, de
tweede,
"echte" film-vob geeft geen geluid, omdat het eerste muziekje in 384kps in
gecomprimeerd, de rest van de muziek van dat bestand in 446kps of iets in
die aard,
zoals ik net heb uitgevonden, de bestanden zijn in dit geval dus zonder
IFO-file afspeelbaar (Mediaplayer maakt in dit geval gebruik van Cyberlink
audio- en video-codecs). Andere mediaplayers geven inderdaad geen kick. Het
branden van het
image levert tot nu toe geen bruikbaar resultaat op! Dus zou ik er iets mee
willen,
dan moet ik me dus inderdaad in deze probleematiek inlezen, wat knap
ingewikkeld
is, omdat al die sites ervan uitgaan, dat je kennis van zaken hebt, die ik
dus mis!
Groetjes,
Monique.

Monique

unread,
Feb 6, 2004, 7:47:22 AM2/6/04
to

"Ikke = Huub" <iem...@thuis.cz> wrote in message
news:bvuhu7$eti$1...@news4.tilbu1.nb.home.nl...
>
> "Jaap" <Nom...@athome.now> schreef in bericht
> news:UJzUb.37307$po3....@amsnews03.chello.com...
Ter aanvulling: in mijn specifieke gevalletje zijn alle vob's afspeelbaar
met windows mediaplayer (oude versie): de eerste vob bestaat uit
menu-schermen, de tweede, "echte" film-vob geeft geen geluid,
omdat het start-muziekje in 384kps-formaat is, terwijl de rest van
het geluid in dat bestand in 448kps-formaat is, zoals ik net heb

uitgevonden,
de bestanden zijn in dit geval dus zonder IFO-file afspeelbaar (Mediaplayer
maakt hierbij gebruik van Cyberlink (= Power-DVD) audio- en video-codecs).

Andere mediaplayers geven inderdaad geen kick. Het branden van het
image levert tot nu toe geen bruikbaar resultaat op! Ik krijg in Power-DVD
wel de indeling in hoofdstukken, de tijd loopt, het formaat van het geluids-
bestand wordt goed aangegeven, maar de bitrate van de MPEG-2 ontbreekt,
met als resultaat geen beeld en geen geluid! Dit ondanks het feit, dat het
image
perfect wordt afgespeeld van de harde schijf door Power-DVD. Zou ik er
iets mee willen, dan moet ik me dus inderdaad in deze problematiek inlezen,
wat knap ingewikkeld is, omdat vele mij bekende sites en helpfiles ervan
uitgaan,
dat je kennis van zaken hebt, die ik echter mis! M.a.w. als iemand dus een
goede
link weet of literatuur, die voor een goedwillende leek is te begrijpen, dan
houd ik
mij aanbevolen.
Met vriendelijke groeten,
Monique.


0 new messages