Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Hoe met VLCPlayer BluRay afspelen?

263 views
Skip to first unread message

Massimo

unread,
Dec 21, 2009, 8:24:41 PM12/21/09
to
Hallo,

Ik dacht weer eens VLCPlayer te proberen, waarmee ik voorheen slechte
ervaringen heb gehad. Deze speler wilde nl. indertijd noch op mijn WXP
comp noch op mijn Vista comp spelen.

Dus ik installeer de nieuwste versie van het prog. op mijn vista comp.
Tijdens het starten van het program krijg ik een melding dat hij een
bepaalde .dll niet kan vinden. Deze .dll staat echter in dezelfde map
als de executable!

Aangezien ik een portable versie van VLCPlayer al op mijn usb/stick
heb staan, kopieer ik die dan maar naar de hd van de comp en start
hem: deze start normaal op.
-----------------------------------

Nou heb ik gelezen op een paar plekken dat je met dit prog ook BluRay
disks kunt afspelen. Dus ik stop een BR-disk (met Planet Earth van de
BBC) in de BR-drive, klik de opkomende standaard afspeler (PowerDvd)
weg en kies Open disk vanuit de optie Media in VLCp. Hij werkt even
(kan zien dat ie start) en stopt dan met de melding:

'VLC is unable to open the MRL 'dvd://I:\BDMV\STREAM'. Check the log
for details.'

Ook het kiezen van de nr. 1 van de streamfiles doet niets.
Ook het kiezen van Open file i.p.v. Open disk doet niets.

Wat trouwens onmiddellijk opvalt als je de optie Open disk gebruikt is
dat je dan de voorkeuze krijgt tussen DVD, AudioCD en SVCD/VCD. Over
BlueRay staat daar niets bij.

Echter op een paar plaatsen in de afdeling Instellingen van VLCp staat
BluRay wel genoemd, bijvoorbeeld bij de filters.
------------------------------------

Is dit programma nou in staat om BR-disks af te spelen of niet??
En hoe krijg ik dit aan de praat?

Massimo

EOS

unread,
Dec 22, 2009, 11:30:58 AM12/22/09
to
Massimo wrote:

> Is dit programma nou in staat om BR-disks af te spelen of niet??
> En hoe krijg ik dit aan de praat?

VLC kan nog geen BR discs afspelen
kan wel BR files en HD files afspelen.

dus uw BR disc unencrypted maken als ge via vlc wilt afspelen.
--
EOS
www.photo-memories.be
Running KDE 4.4 pre / openSUSE 11.2

Massimo

unread,
Dec 22, 2009, 2:57:21 PM12/22/09
to
On Tue, 22 Dec 2009 17:30:58 +0100, EOS <heel...@hotmail.com> wrote:

>Massimo wrote:
>
>> Is dit programma nou in staat om BR-disks af te spelen of niet??
>> En hoe krijg ik dit aan de praat?
>
>VLC kan nog geen BR discs afspelen

Juist.

>kan wel BR files en HD files afspelen.
>

O.k.

>dus uw BR disc unencrypted maken als ge via vlc wilt afspelen.

Je bedoelt zeker met zo'n program als AnyDvd? Ik zou eigenlijk niet
weten hoe mijn 'BR-disc unencrypted maken'. Maar vind dat ook niet zo
interessant want het gaat om het rechtstreeks, zonder onzin, kunnen
afspelen van BR-disks. Goed dat gaat dus niet.

Bedankt voor je reactie,

Massimo

post2u

unread,
Dec 26, 2009, 8:41:51 AM12/26/09
to
"Massimo" <o...@tisnietwaar.nl.invalid> wrote in message
news:rp70j59065aff3vpq...@4ax.com...

>
> Ik dacht weer eens VLCPlayer te proberen, waarmee ik voorheen slechte
> ervaringen heb gehad. Deze speler wilde nl. indertijd noch op mijn WXP
> comp noch op mijn Vista comp spelen.
............
> Massimo

Er komt maar geen eind aan de lijst, waar jij een 'probleem' mee hebt
gehad....:))


Alexander

unread,
Dec 26, 2009, 12:33:33 PM12/26/09
to

"post2u" <pos...@post2u.invalid> schreef in bericht
news:4b361...@news4us.nl...
dat noemen ze digi-hypochondrie

TheFug

unread,
Dec 27, 2009, 8:31:42 AM12/27/09
to
Massimo schreef:

Al op www.videohelp.com gekeken ?
Ik vermoed dat de open-source community wel al iets heeft,
En AnyDVD staat nu wel bekend als een goeie, maar is dacht ik niet
gratis, ik zal ook eens gaan speuren, want ik heb hier ook een drive
(LG) die zelfs kan branden...
Maar ik ben de latste tijd sterk genijgt om op Linux over te stappen,
daarmee is steeds meer mogelijk.....

TheFug

unread,
Dec 27, 2009, 8:48:33 AM12/27/09
to
Massimo schreef:

Je weet wel zeker, dat alles wat je hebt DHCP compliant is ?
dit is wel een vereiste..
ik vond wel al:
http://www.dvdfab.com/free.htm?vid=avangate&aid=675
Dit is dvdFAB HD decrypter, die een BR disc geheel decrypts,
en op je hdd zet.
met de pay versie kun je er dan nog meer mee doen.

TheFug

unread,
Dec 27, 2009, 9:48:52 AM12/27/09
to
TheFug schreef:

Net even geprobeerd, maar is voor BR toch beperkt bruikbaar,
trap er dus maar niet in.

TheFug

unread,
Dec 27, 2009, 10:31:39 AM12/27/09
to
TheFug schreef:
Heb net een BR film mee ontsleuteld duurde 56 minuten,
heb nu een m2ts bestand wat ik met VLC (laatste versie) kan afspelen,
maar m'n huidige pc is er toch niet krachtig genoeg voor merk ik.
Nu nog de videokaart ervoor... heb al een 27" LG lcd monitor hiervoor.....

TheFug

unread,
Dec 27, 2009, 10:58:13 AM12/27/09
to
TheFug schreef:

Heb net DivX Player geprobeerd voor m'n m2ts bestand... en Divx Player
werkt perfect ! www.divx.com

Massimo

unread,
Dec 28, 2009, 5:40:16 AM12/28/09
to
On Sat, 26 Dec 2009 14:41:51 +0100, "post2u" <pos...@post2u.invalid>
wrote:

Kijk mijn beste, ik installeer het programma, start het op en krijg
vervolgens een foutmelding. Dan ligt het toch echt niet aan mij.

Massimo

Massimo

unread,
Dec 28, 2009, 5:44:47 AM12/28/09
to
On Sun, 27 Dec 2009 14:31:42 +0100, TheFug <tt...@gggg.nl> wrote:

>Massimo schreef:
>> On Tue, 22 Dec 2009 17:30:58 +0100, EOS <heel...@hotmail.com> wrote:
>>
>>> Massimo wrote:
>>>
>>>> Is dit programma nou in staat om BR-disks af te spelen of niet??
>>>> En hoe krijg ik dit aan de praat?
>>> VLC kan nog geen BR discs afspelen
>>
>> Juist.
>>
>>> kan wel BR files en HD files afspelen.
>>>
>> O.k.
>>
>>> dus uw BR disc unencrypted maken als ge via vlc wilt afspelen.
>>
>> Je bedoelt zeker met zo'n program als AnyDvd? Ik zou eigenlijk niet
>> weten hoe mijn 'BR-disc unencrypted maken'. Maar vind dat ook niet zo
>> interessant want het gaat om het rechtstreeks, zonder onzin, kunnen
>> afspelen van BR-disks. Goed dat gaat dus niet.
>>
>> Bedankt voor je reactie,
>>
>> Massimo
>
>Al op www.videohelp.com gekeken ?

Hoi Fug, ja daar heb ik toen ook even gelezen maar niets relevants
gevonden.

>Ik vermoed dat de open-source community wel al iets heeft,
>En AnyDVD staat nu wel bekend als een goeie, maar is dacht ik niet
>gratis, ik zal ook eens gaan speuren, want ik heb hier ook een drive
>(LG) die zelfs kan branden...

Die was gratis of heel goedkoop maar niet zodra hadden ze het ding
BR-compatibel gemaakt of het werd een duur programma! Bovendien hoefde
je aanvankelijk maar 1 keer te betalen voor het prog en daarna moest
je -als ik het goed onthouden heb- elk jaar opnieuw betalen.

>Maar ik ben de latste tijd sterk genijgt om op Linux over te stappen,
>daarmee is steeds meer mogelijk.....

'Steeds meer' is mooi, maar is het ook genoeg? :-)

Massimo

Massimo

unread,
Dec 28, 2009, 5:49:22 AM12/28/09
to

Intussen ben ik allang te weten gekomen dat VLCPlayer geen BluRay
afspeelt hoor. Dat hebben ze me in deze groep al verteld. :-)

>Je weet wel zeker, dat alles wat je hebt DHCP compliant is ?
>dit is wel een vereiste..

Daar heb ik minutieus voor gezorgd.

>ik vond wel al:
>http://www.dvdfab.com/free.htm?vid=avangate&aid=675
>Dit is dvdFAB HD decrypter, die een BR disc geheel decrypts,
>en op je hdd zet.
>met de pay versie kun je er dan nog meer mee doen.

Weet ik, maar leuk is anders. De bedoeling was om eens met een ander
dan mijn standaard betaalprogram (PowerDvd v. 7.x) een BR-disk af te
spelen om te zien of dat verbetering in het stotterende beeld zou
brengen, daar ging het om. En dan kies je met een smalle beurs niet
voor weer een betaalprogram. Maar er is blijkbaar geen gratis program
wat dit doet...

Massimo

Massimo

unread,
Dec 28, 2009, 5:49:59 AM12/28/09
to

O.k.

Massimo

Massimo

unread,
Dec 28, 2009, 5:53:06 AM12/28/09
to

Tja...

>heb nu een m2ts bestand wat ik met VLC (laatste versie) kan afspelen,
>maar m'n huidige pc is er toch niet krachtig genoeg voor merk ik.
>Nu nog de videokaart ervoor...

En een computer die krachtig genoeg is...;-)
De nieuwe serie kaarten van AMD, de 5000 lijkt interessant.

>heb al een 27" LG lcd monitor hiervoor.....

Massimo

Massimo

unread,
Dec 28, 2009, 5:54:07 AM12/28/09
to

Fijn voor jou en leuke tip voor als ik ooit...

Massimo


post2u

unread,
Dec 28, 2009, 2:58:04 PM12/28/09
to
"Massimo" <o...@tisnietwaar.nl.invalid> wrote in message
news:hm2hj51n40c3cmdp6...@4ax.com...

Dat klopt wel.
Het zal dus liggen aan wat je *daarvoor* met je pc hebt uitgevroten.....:))


Massimo

unread,
Dec 28, 2009, 10:43:10 PM12/28/09
to
On Mon, 28 Dec 2009 20:58:04 +0100, "post2u" <pos...@post2u.invalid>
wrote:

>"Massimo" <o...@tisnietwaar.nl.invalid> wrote in message
>news:hm2hj51n40c3cmdp6...@4ax.com...
>> On Sat, 26 Dec 2009 14:41:51 +0100, "post2u" <pos...@post2u.invalid>
>> wrote:
>>
>>>"Massimo" <o...@tisnietwaar.nl.invalid> wrote in message
>>>news:rp70j59065aff3vpq...@4ax.com...
>>>>
>>>> Ik dacht weer eens VLCPlayer te proberen, waarmee ik voorheen slechte
>>>> ervaringen heb gehad. Deze speler wilde nl. indertijd noch op mijn WXP
>>>> comp noch op mijn Vista comp spelen.
>>>............
>>>> Massimo
>>>
>>>
>>>
>>>Er komt maar geen eind aan de lijst, waar jij een 'probleem' mee hebt
>>>gehad....:))
>>>
>> Kijk mijn beste, ik installeer het programma, start het op en krijg
>> vervolgens een foutmelding. Dan ligt het toch echt niet aan mij.
>> Massimo
>
>
>
>Dat klopt wel.
>Het zal dus liggen aan wat je *daarvoor* met je pc hebt uitgevroten.....:))
>

Een veronderstelling die je wat mij betreft mag waarmaken. Het is
bepaald niet zo dat veel programma's dergelijk gedrag op mijn
computer(s) tonen...
Voorlopig neem ik aan dat VLCPlayer een 'moeilijk' programma is (dus:
dat zo geprogammeerd is dat het makkelijk conflicteert met bepaalde
andere programma's of codecs, [ik ben geen programmeur]) of dat ik erg
pech heb met dit program.

Massimo

TheFug

unread,
Dec 31, 2009, 9:31:40 AM12/31/09
to
Massimo schreef:
Genoeg zal het inderdaad nooit wezen, ik pik er de dingen tussen uit,
die ik kan gebruiken, en tussen de open source software is nu veel
beschikbaar, je hebt M$ bijna niet meer nodig, ProjectX bestaat ook als
Linux versie, VLC ook, want het zijn Java applicaties, meeste codecs
zijn ook als open source voor linux beschikbaar, dus, dat schiet dan
toch al aardig op ?
Linux belast de pc-hardware ook minder, en vaak zijn er ook makkelijke
scripts om muisklikwerk te beperken....

btw. vond ImgBurn, om ook makkelijk op BR discs te branden, grote files
(bv. 20GB) moet je in het UDF file formaat branden, mijn huidige
software, ook die bij de BR drive zat, liep nl. achter :(

TheFug

unread,
Dec 31, 2009, 9:48:30 AM12/31/09
to
Massimo schreef:
Wat ik nu dus wel gemerkt heb, is het voornamelijk de decoding die veel
cpu kracht nodig heeft, want met DivX player, speelt nu de film, zonder
de encryptie, goed, zonder schokken af, (ook vanaf gebrande br-disc) op
mijn "normale" pc, VLC kan dit nog seeds niet.
Mijn volgende stap zal Linux wezen, kijken wat mogelijk is, want er zijn
decrypting lib's hiervoor heb ik begrepen...

Massimo

unread,
Dec 31, 2009, 11:39:19 PM12/31/09
to

IMGburn... laat ik nou net voor een andere freeware brander gekozen
hebben. :-) Namelijk CDBurnerXP, maar goed, kan ik natuurlijk
veranderen.
Dus jij brandt al op BR-discs. Ik heb daar een paar vraagjes over:

1. Kan je iets zeggen over de betrouwbaarheid van die dure schijfjes?
Is het net als bij dvd-r(w)s dat de meeste merken na verloop van veel
te korte tijd niet goed houdbaar blijken te zijn of heeft de industrie
deze keer zijn plicht gedaan? Strenge normen geformuleerd voor de
fabricage.

2. Welk merk schijfjes gebruik jij en hoe duur koop je die?
----------------------------

Ik vind die schijfjes nog erg duur.
Het UDF-formaat ken ik nog wel van de ellende met het overbrengen van
met mijn dvd-recorder opgenomen films van tv die ik dan per dvd-ram
naar mijn computer overbracht voor editing en branden.

Massimo


Massimo

unread,
Dec 31, 2009, 11:50:30 PM12/31/09
to

Wel een goede tip...

>> Weet ik, maar leuk is anders. De bedoeling was om eens met een ander
>> dan mijn standaard betaalprogram (PowerDvd v. 7.x) een BR-disk af te
>> spelen om te zien of dat verbetering in het stotterende beeld zou
>> brengen, daar ging het om. En dan kies je met een smalle beurs niet
>> voor weer een betaalprogram. Maar er is blijkbaar geen gratis program
>> wat dit doet...
>>
>> Massimo
>>
>Wat ik nu dus wel gemerkt heb, is het voornamelijk de decoding die veel
>cpu kracht nodig heeft, want met DivX player, speelt nu de film, zonder
>de encryptie, goed, zonder schokken af, (ook vanaf gebrande br-disc) op
>mijn "normale" pc, VLC kan dit nog seeds niet.

Interessant en die Divx-speler is ook een goede tip Fug. Is er nou nog
een betere videokaart nodig dan mijn HD2600 Pro om de gedecodeerde BR
via Divx-speler af te spelen?

>Mijn volgende stap zal Linux wezen, kijken wat mogelijk is, want er zijn
> decrypting lib's hiervoor heb ik begrepen...

Ik ben een beetje te oude om nog aan Linux te beginnen. Heb tenslotte
ook beperkte tijd...

Massimo

TheFug

unread,
Jan 1, 2010, 2:54:41 PM1/1/10
to
Massimo schreef:
Dat met Linux zal je reuze mee gaan vallen, het leuke is, als je bv. nog
niet de juiste codec of driver voor iets hebt, gaat het systeem deze
automatisch downloaden en installeren, of je kunt een M$ driver
porteren, met het zoeken en installeren van software is dit ook al heel
makkelijk...
Nog beter dan M$ dus, alleen niet, als je unieke M$ software hebt, die
niet vergelijkbaar op Linux bestaat, maar die kloof is al heel klein...
Mijn video kaart is een All In Wonder X800 XL zag ik, en zonder
encryptie kan ik dus met DivX player een film (The Good Shepherd) goed
afspelen.
Maar ik denk inderdaad ook over een nieuwe video kaart...
Want het is niet mogelijk om gecodeerde films met de DivXPlayer af te
spelen, In de Computer Totaal! staat een test van 2 ATI Radeon kaarten,
HD5850 en HD5870 maar ik weet niet of ik zo ver wil gaan.
Volgende cpu wordt wel een i5 denk ik, presteerd goed, en is niet duur.

Je moet bv. eens een "live" versie (iso) van ubuntu downloaden, en op
een schijfje branden je kunt het dan uitproberen, zonder dat het op je
hd wordt ge installeerd, je ziet dan meteen, of de hardware van je pc
ondersteund wordt.

Massimo

unread,
Jan 3, 2010, 8:23:47 PM1/3/10
to

Dat is een service die je vroeger volgens mij nog niet bij Linux
kreeg. Klinkt goed, maar is het dan niet zo dat veel van die
Linux-drivers minder mogelijkheden hebben dan de overeenkomstige
Windowsdrivers?

>of je kunt een M$ driver
>porteren, met het zoeken en installeren van software is dit ook al heel
>makkelijk...

Hm. Porteren, is dat niet werk voor een programmeur? Of bedoel je dat
er een programma is -was dat niet Wine?- waarmee je veel
Windowsprogramma's onder Linux kunt draaien? Een soort van virtuele
Windows onder Linux?

>Nog beter dan M$ dus, alleen niet, als je unieke M$ software hebt, die
>niet vergelijkbaar op Linux bestaat, maar die kloof is al heel klein...

Ik ben geprepensioneerd en dus niet meer gedwongen om met MS samen te
leven. :-)

>Mijn video kaart is een All In Wonder X800 XL zag ik, en zonder
>encryptie kan ik dus met DivX player een film (The Good Shepherd) goed
>afspelen.

Ik heb DivxPlayer ge�nstalleerd en gewone SD bestanden draait ie goed
af maar met een BR-disk kan hij inderdaad niets, maar goed, dat was al
bekend; met encrypted spul kan ie niets.

>Maar ik denk inderdaad ook over een nieuwe video kaart...
>Want het is niet mogelijk om gecodeerde films met de DivXPlayer af te
>spelen, In de Computer Totaal! staat een test van 2 ATI Radeon kaarten,
>HD5850 en HD5870 maar ik weet niet of ik zo ver wil gaan.

Daar verandert een nieuwe videokaart toch niets aan!

>Volgende cpu wordt wel een i5 denk ik, presteerd goed, en is niet duur.
>
>Je moet bv. eens een "live" versie (iso) van ubuntu downloaden, en op
>een schijfje branden je kunt het dan uitproberen, zonder dat het op je
>hd wordt ge installeerd, je ziet dan meteen, of de hardware van je pc
>ondersteund wordt.

Dat zal ik doen wanneer mijn comp 1 irritant langzaam wordt met XP...

Massimo

TheFug

unread,
Jan 4, 2010, 3:29:08 PM1/4/10
to
Massimo schreef:

Aardig wat fabriekanten zijn Linux vriendelijk, dezer dagen... Intel,
HP, en ook de 2 toppers van de grafische chipsets, worden goed bij
gehouden, het leuke ook is dat je zelf makkelijker contact kunt krijgen,
met de maker van de software.


>> of je kunt een M$ driver
>> porteren, met het zoeken en installeren van software is dit ook al heel
>> makkelijk...
>
> Hm. Porteren, is dat niet werk voor een programmeur? Of bedoel je dat
> er een programma is -was dat niet Wine?- waarmee je veel
> Windowsprogramma's onder Linux kunt draaien? Een soort van virtuele
> Windows onder Linux?
>

Het is vaak een tooltje, met een handleiding, of je vraagt het in het
forum, van de desbetreffende applicatie.

>> Nog beter dan M$ dus, alleen niet, als je unieke M$ software hebt, die
>> niet vergelijkbaar op Linux bestaat, maar die kloof is al heel klein...
>
> Ik ben geprepensioneerd en dus niet meer gedwongen om met MS samen te
> leven. :-)
>

Iedere Linux distro (type) heeft z'n eigen software manager,
Ubuntu heeft er een, die weer van de Debian disto komt,
als je dus verschillende "live" versies uit probeerd, (wordt dus niet op
je hard disk geinstalleerd) kun je je eigen voorkeur bepalen, en het
kost je geen geld, als je download.

>> Mijn video kaart is een All In Wonder X800 XL zag ik, en zonder
>> encryptie kan ik dus met DivX player een film (The Good Shepherd) goed
>> afspelen.
>
> Ik heb DivxPlayer ge�nstalleerd en gewone SD bestanden draait ie goed
> af maar met een BR-disk kan hij inderdaad niets, maar goed, dat was al
> bekend; met encrypted spul kan ie niets.
>
>> Maar ik denk inderdaad ook over een nieuwe video kaart...
>> Want het is niet mogelijk om gecodeerde films met de DivXPlayer af te
>> spelen, In de Computer Totaal! staat een test van 2 ATI Radeon kaarten,
>> HD5850 en HD5870 maar ik weet niet of ik zo ver wil gaan.
>
> Daar verandert een nieuwe videokaart toch niets aan!
>

Een goede videokaart (gpu) zal het grafische/decoding voor z'n rekening
nemen, en belast de cpu van de pc veel minder. En genoeg RAM scheeld
ook, ik las trouwens dat als je de 32bits versie van Windows7 hebt, dat
het video geheugen van je werk geheugen wordt "afgesnoept" van het
geheugen volume, wat Windows7 dan kan besturen....

>> Volgende cpu wordt wel een i5 denk ik, presteerd goed, en is niet duur.
>>
>> Je moet bv. eens een "live" versie (iso) van ubuntu downloaden, en op
>> een schijfje branden je kunt het dan uitproberen, zonder dat het op je
>> hd wordt ge installeerd, je ziet dan meteen, of de hardware van je pc
>> ondersteund wordt.
>
> Dat zal ik doen wanneer mijn comp 1 irritant langzaam wordt met XP...
>
> Massimo

Dat is bij mij nu al het geval, dat moet dus veel minder zijn met Linux,
omdat dat dus beter geregeld wordt, de-installeren is dus dan d�t ook echt.
Heb nu met m'n 27" LG lcd monitor wel de ATI tool gebruikt voor fine
tuning, en dat werkt ook goed, merk nu, hoe veel minder standaard
digtaal beeld materiaal van kwaliteit is, rafellig langs de randen dus.
De film waar ik de encryptie vanaf heb gehaald is scherp, een paar 1080
Youtube filmpjes zijn ook mooi !, maar de meerderheid is waarschijnlijk
van normale filmpjes...:(
Dit 27" (69cm) 16:9 scherm is groter dan mij 70cm 4:3 crt scherm, dus ik
weet wat z'n bestemming wordt :)
Het leuke van een (redelijk formaat) pc monitor met HDMI aansluiting is,
dat je nu ook rechtstreeks een spel console, Blu-Ray of DVD speler kunt
aansluiten...

btw. ik heb wel ��n kapotte pixel op die LG, maar dit valt alleen op bij
donkere kleuren.

TheFug

unread,
Jan 5, 2010, 6:33:59 PM1/5/10
to
Massimo schreef:

Nog geen problemen mee gehad, maar heb de schijfjes nog niet in een
andere BR speler gehad/geprobeerd.

> Is het net als bij dvd-r(w)s dat de meeste merken na verloop van veel
> te korte tijd niet goed houdbaar blijken te zijn of heeft de industrie
> deze keer zijn plicht gedaan? Strenge normen geformuleerd voor de
> fabricage.

ook nog geen problemen mee gehad.

>
> 2. Welk merk schijfjes gebruik jij en hoe duur koop je die?
> ----------------------------
>

1x SONY bij Dixons (duur)
5pack MediaRange bij een internet shop
5pack Verbatim ook bij een internet shop.
weet niet meer de shops... maar wel beduidend goedkoper.
(een keer bij een duits van orgine klein bedrijfje, maar wel goede service)
(ge Googled)

> Ik vind die schijfjes nog erg duur.


Prijzen blijven zakken, ook duitse site's zijn goedkoop, zonder
toeslagen, die in Nederland wel moeten betaald worden)

> Het UDF-formaat ken ik nog wel van de ellende met het overbrengen van
> met mijn dvd-recorder opgenomen films van tv die ik dan per dvd-ram
> naar mijn computer overbracht voor editing en branden.
>
> Massimo
>
>

Geen problemen, gebruik ze hoofdzakelijk om Divx tv series die ik
download, op te slaan, als backup.

Heb ook nooit problemen gehad met DVD-RAM's werkt perfect met m'n
DVD/VHS recorder combo, van panasonic
(opnemen > schijf in pc > bestand meteen in ProjectX monteren en
demuxen, > DVDLab authoren > DVD meteen branden, of project met Nero
branden)

Ben nu eigenlijk opzoek naar een BR speler, die ook DolbyDigital via
optisch geeft, zodat ik dus niet via analoog of een nieuwe HD geluid
versterker hoef af te spelen.
Liefst dan ook nog divx en mkv compatible.

Blokker heeft nu een DVD speler met hdmi aansluiting, die ook mpeg4
bestanden afspeelt vanaf usb of SD card slot, Q-Media QTHD 323 weet nog
niet of Divx goed afespeeld wordt, moet nog ff speuren daarvoor, anders
koop ik 'm toch maar, voor die 35 euro..... kan ie mteen op m'n 27" LG
monitor aangesloten worden....die toch een beetje te groot voor m'n
computer tafel is :)

TheFug

unread,
Jan 7, 2010, 5:36:20 PM1/7/10
to
TheFug schreef:
Heb nu inmiddels de Q.media QTHD 323 HDMI aangeschaft, (Blokker) is
regio vrij, doet PAL, NTSC, PAL60.
Speelt ook DivX af, dmv hdmi op mijn LG monitor, zien de DivX bestanden
er beter uit, dan als ik ze via m'n pc afspeel.
0 new messages