Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

vraagje ivm stekkerdoos met overspanningsbeveiliging

0 views
Skip to first unread message

M Scholten

unread,
Apr 9, 2004, 1:57:27 PM4/9/04
to

We hebben een stekkerdoos met een overbespanningsbeveiliging liggen
waarin o.a de stekker van de tv in zit. Nu brand er een oranje lampje
onder de aan/uit-knop van de stekkerdoos en een oranje lampje in de
doos t.o.v een plek voor een stekker.

Mijn vraag is of dat 2e lampje hoort of niet.

A. Brouwer

unread,
Apr 9, 2004, 2:56:11 PM4/9/04
to
"M Scholten" <mart...@chello.nl> schreef in bericht
news:4076e35a...@news.text.chello.nl...

Het oranje lampje in de schakelaar spreekt voor zich (aan/uit). Het oranje
lampje in de stekkerdoos zelf is het protectie lampje, als deze uit is moet
de stekkerdoos vervangen worden.

Denk trouwens niet dat zo'n ding je helpt tegen blikseminslag, het helpt
hoogstens tegen wat piekjes op het net.

Deze dingen werken trouwens alleen als ze op een geaarde wandcontactdoos
zijn aangesloten.

Met vriendelijke groet,

Arend Brouwer


M Scholten

unread,
Apr 10, 2004, 1:23:33 AM4/10/04
to
Duidelijk. Bedankt.

Thomas

unread,
Apr 10, 2004, 2:47:31 AM4/10/04
to
"A. Brouwer" <ar...@postbode.org> wrote:
> Deze dingen werken trouwens alleen als ze op een geaarde wandcontactdoos
> zijn aangesloten.

Niet bij elk type. Die stroken van de HEMA doen het ook op een gewone
wandcontactdoos.
Suppressortje aangesloten tussen fase en nul, vermoed ik. Bij
aanspreken met een flinke piek gaat wel je zekering er uit, denk ik
zo.

Th.

0 new messages