Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Iemand ervaring met PSION 3 Mx?

1 view
Skip to first unread message

Nieuwsgroep Demon.nl

unread,
Oct 25, 1999, 3:00:00 AM10/25/99
to
Ik overweeg de aanschaf van een palmtop, kan iemand mij enig advies geven
over leveranciers en/of gebruiksgemak? (ongemak?)

Gr

Jaco

E-mail: pos...@jaco-fotografie.demon.nl

W.P. van Zeijl

unread,
Oct 26, 1999, 3:00:00 AM10/26/99
to
Schaf een psion S5 aan
sinds de introduktie van de 5 mx zijn deze tweedehands in prijs gekelderd en
je kunt er niet zo gek veel meer mee doen, de 5mx is sneller en heeft 16 mb
ipv 8 mb geheugen.
ervaring leert mij dat 8mb ruimschoots toereikend is, ook voor internetten en
email.

heeft intern 8 mb harde schijf uit te breiden met 2e harde schijf van 4 tot
64 mb (flashdisk)

wordt ook lid van http://www.psionvereniging.nl
begin november is er in utrecht bij ravestein extra korting te krijgen als je
lid bent
zie verder de thuispagina van deze club


groeten


Willem van Zeijl


"Nieuwsgroep Demon.nl" schreef:

Niels

unread,
Oct 26, 1999, 3:00:00 AM10/26/99
to Nieuwsgroep Demon.nl
"Nieuwsgroep Demon.nl" wrote:

> Ik overweeg de aanschaf van een palmtop, kan iemand mij enig advies geven
> over leveranciers en/of gebruiksgemak? (ongemak?)
>
> Gr
>
> Jaco
>
> E-mail: pos...@jaco-fotografie.demon.nl

Ik heb een 3 mx en ben daar zer tevreden mee. Ik moet echter wel zeggen dat
er niet veel software meer voor ontwikkeld wordt. Het is enkel 5 en hoger
waarvoor gemaakt wordt.

Henry Vermeulen

unread,
Oct 27, 1999, 3:00:00 AM10/27/99
to
De 3mx draait onder hetzelfde besrutingssysteem als de 5 (epoc32)
Ze hebben allebei 8mb intern geheugen en zijn allebei uitbreidbaar.
Tevens is het raadzaam eerst te kijken waar je het ding voor wilt gebruiken.
Beide apparaten zijn voor een totaal andere doelgroep bestemd.
Wat betreft leveranciers, op de sit evan psion vindt je een dealer lijst.
http://www.psion.nl/html/dealers.html
Bijna iedereen verkoopt ze.
(Dixons, Office center, Correct.)
Als je een echt goed advies wilt hebben raad ik je deze aan.

Booms Electronicum***
van Woustraat 242
Amsterdam
020-6620666

Henry

Niels <NOSPAM...@dds.nl> wrote in message
news:38161DC8...@dds.nl...

Niels

unread,
Oct 27, 1999, 3:00:00 AM10/27/99
to
Henry Vermeulen wrote:

Mijn 3 mx heeft 2 Mb intern.

Niels


Frank Boers

unread,
Oct 28, 1999, 3:00:00 AM10/28/99
to
Henry Vermeulen wrote:

> De 3mx draait onder hetzelfde besrutingssysteem als de 5 (epoc32)
> Ze hebben allebei 8mb intern geheugen en zijn allebei uitbreidbaar.

Dit is niet juist. De 3mx is zeker niet te vergelijken met de 5, het
besturingssysteem is echt *heel* erg anders.

De 3mx is bijzonder geschikt als mega-organizer, de 5 is meer een
vervanger voor een laptop.

Overigens is er ook een nieuwe telg bij Psion: de Revo. Zit eigenlijk
tussen de 3mx en de 5 in, de mogelijkheden van de 5 in het formaat
van de 3mx. Meer info (uiteraard) op www.psion.com (of www.psion.nl)

Mocht je besluiten er eentje te kopen, dan kan ik je aanraden ook even
te kijken bij de diverse postorderboeren op Internet, het scheelt je
snel een hoop geld. (www.nwt.com, bijvoorbeeld).

Groeten,
Frank


0 new messages