Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

het gevaar van ooglaseren

35 views
Skip to first unread message

Hans

unread,
Feb 10, 2006, 1:45:10 PM2/10/06
to
In juli 2005 heb ik mijn ogen laten laseren bij Dünya Turkeye, betaald
en geregeld is alles bij Dünya Amsterdam. De bedoeling was dat ik van
mijn chilindrische afwijking afgeholpen zou worden maar het enige waar
zij mij vanaf geholpen hebben is 1600 euro, lees hier het relaas.

http://www.hansmeij.info/ooglaseren/

En ik heb echt spijt.

Hans

jacob

unread,
Feb 11, 2006, 3:30:08 PM2/11/06
to

"Hans" <po...@hansmeij.info> schreef in bericht
news:1139597110....@z14g2000cwz.googlegroups.com...

http://www.hansmeij.info/ooglaseren/

Hans

Shit Hans, ik leef met je mee. Wellicht een waarschuwing voor alle
brildragers die deze behandeling overwegen.


Kaatje

unread,
Feb 12, 2006, 9:21:13 AM2/12/06
to

"Hans" <po...@hansmeij.info> schreef in bericht
news:1139597110....@z14g2000cwz.googlegroups.com...

http://www.hansmeij.info/ooglaseren/

Hans


ik ga je verhaal lezen, wil zelf graag mijn ogen laten laseren (ben dus het
nodige aan het informeren en uitzoeken)

Vraag me alleen af wat er was gebeurd als je je ogen had laten laseren bij
een erkende organisatie in Nederland met in nederland erkende oogartsen.
Wat is de reden dat je hebt gekozen voor Turkije.......was het puur een
financiele kwestie of heb je geen verder vergelijk in Nederland gedaan .

BEdoel dit niet verkeerd hoor, maar als ik zie dat bij de erkende klinieken
in Nederland, erkende oogartsen aan het werk zijn en dat dit kliniekn onder
controle van het ministerie staan, zou ik nooit durven kiezen voor een
kliniek in Turkije......... kun je mij die keuze uitleggen ?

Puur uit belangstelling hoor, niet als verwijt of vol kritiek bedoeld

Caro


Martin Borsje

unread,
Feb 12, 2006, 10:07:35 AM2/12/06
to

Kijk ook maar eens op www.lasikdisaster.com


--
Posted by news://news.nb.nu

Jan

unread,
Feb 12, 2006, 11:13:06 AM2/12/06
to

"Kaatje" <carolien...@hotmail.com> schreef in bericht
news:43ef4458$0$21711$58c7...@news.kabelfoon.nl...

> ik ga je verhaal lezen, wil zelf graag mijn ogen laten laseren (ben dus
> het nodige aan het informeren en uitzoeken)
>
> Vraag me alleen af wat er was gebeurd als je je ogen had laten laseren bij
> een erkende organisatie in Nederland met in nederland erkende oogartsen.
> Wat is de reden dat je hebt gekozen voor Turkije.......was het puur een
> financiele kwestie of heb je geen verder vergelijk in Nederland gedaan .
>
> BEdoel dit niet verkeerd hoor, maar als ik zie dat bij de erkende
> klinieken in Nederland, erkende oogartsen aan het werk zijn en dat dit
> kliniekn onder controle van het ministerie staan, zou ik nooit durven
> kiezen voor een kliniek in Turkije......... kun je mij die keuze
> uitleggen ?

Caro, ELKE chirurgische behandeling kent een risico factor.
Wat Hans is overkomen in Turkije kan je in Nederland ook overkomen, zij het
dat de nazorg dan wel heel wat makkelijker zou zijn te regelen.


Ik lees dat je je zo goed als mogelijk is probeert te informeren en dan is
mijn volgende tip misschien wel wat voor je.

Bij een aantal onafhankelijke optometristen in Nederland kun je een
zogenoemde "fullscan'' laten uitvoeren.
Deze fullscan bestaat uit een zeer uitgebreid onderzoek naar de
(on)mogelijkheden voor jouw persoonlijk voor een ooglaser behandeling (of
lens-implantatie)
Dit onderzoek neemt ongeveer 1,5 tot 2 uur in beslag.
Tijdens dit onderzoek worden ook de mogelijke RISICO'S goed doorgesproken en
de consequenties daarvan.
Dit alles op jou persoonlijk betrokken.
De kosten van een dergelijk onderzoek zijn 135 euro.
Bovendien zul je dan, mits je in Nederland bent behandeld, ook het nazorg
traject bij dezelfde optometrist krijgen.
Deze nazorg dragende optometrist heeft ook zeer korte verbindingen met de
behandelaar (oogarts) van je ogen zodat je, anders dan bij Hans, weer
rechtstreeks te maken krijgt met de arts die je ogen heeft behandeld indien
noodzakelijk.

Hopelijk heb je hier wat aan,

Jan Oudesluys

pieter

unread,
Feb 12, 2006, 11:29:12 AM2/12/06
to

"Kaatje" <carolien...@hotmail.com> schreef in bericht
news:43ef4458$0$21711$58c7...@news.kabelfoon.nl...
>

Vergis je niet; als er hier iets misgaat, en die kans is er ook, zijn artsen
ook niet thuis als je verhaal komt halen. In hoeverre de kans op missers
hier kleiner is dan in Turkije, geen idee. Medische missers komen ook in
Nederland meer voor dan men schijnt te willen weten.

Prof Kingma (baas van de medische inspectie) schatte (ik noem het "gokte")
het aantal doden per jaar door medische missers op "ergens tussen de duizend
en de zevenduizend" en schaamde zich ervoor geen nauwkeuriger gegevens te
hebben. Ik geef toe, dit gaat alleen maar om doden, en niet om gevallen van
(blijvend) letsel. Dat zullen er wel veel meer zijn. :-(

Vergelijk: het aantal verkeersdoden in NL bedraagt iets minder dan duizend.
We lopen dus waarschijnlijk meer kans te sterven door een medische
behandeling dan door het verkeer.
Niet alle medische missers zijn verwijtbaar.

Ooglaseren is een betrekkelijk nieuwe techniek, waarvan we de gevolgen op
lange termijn nauwelijks kunnen inschatten. Ik sluit niet uit, dat we over
enkele decennia een halve generatie (ooit gelaserde) blinden hebben. Ooit
gelaserd om cosmetische redenen, en dan voorzien van witte stok met rode
strepen en helemaal niet meer geinteresseerd in uiterlijk vertoon. Het
rijbewijs is dan al jaren eerder ingetrokken. Wil je dat?

Vraag je eens af of je niet liever gewoon je bril of lenzen behoudt. Dan
loop je dat risico niet; laat alleen iets aan je ogen doen als het echt
noodzakelijk is.

hans van leeuwen

unread,
Feb 12, 2006, 11:36:31 AM2/12/06
to

"pieter" <pl...@wieweet.nl> schreef in bericht
news:43ef6250$0$25092$dbd4...@news.wanadoo.nl...

>
>
> Prof Kingma (baas van de medische inspectie) schatte (ik noem het "gokte")
> het aantal doden per jaar door medische missers op "ergens tussen de
duizend
> en de zevenduizend" en schaamde zich ervoor geen nauwkeuriger gegevens te
> hebben. Ik geef toe, dit gaat alleen maar om doden, en niet om gevallen
van
> (blijvend) letsel. Dat zullen er wel veel meer zijn. :-(
>
> Vergelijk: het aantal verkeersdoden in NL bedraagt iets minder dan
duizend.
> We lopen dus waarschijnlijk meer kans te sterven door een medische
> behandeling dan door het verkeer.
> Niet alle medische missers zijn verwijtbaar.
>

Je vergeet te vermelden dat het hier in de meeste gevallen om operaties gaat
als poging het leven van terminale patienten te verlengen.


pieter

unread,
Feb 12, 2006, 11:46:22 AM2/12/06
to

"hans van leeuwen" <ma...@unvalid.nl> schreef in bericht
news:6fcf9$43ef6420$d55dcc6d$30...@news.chello.nl...


Neen, niet in de meeste gevallen, neen, juist in een heel klein aantal van
die gevallen. In de meeste gevallen gaat het om behandelingen zonder welke
de patient gewoon in leven was gebleven. Gevalletjes van "middel erger dan
kwaal". (ken je die uitdrukking?) ik wel; aan den lijve ondervonden.
Blijvend oogletsel aan overgehouden. Ik loop een verhoogd risico om visueel
gehandicapt te raken door een medicijnongeval.

Jan

unread,
Feb 13, 2006, 5:03:30 AM2/13/06
to

"Martin Borsje" <nor...@anywhere.com> schreef in bericht
news:mn.63c77d62c...@anywhere.com...

> Kijk ook maar eens op www.lasikdisaster.com

Niet om wat af te doen aan het leed dat op deze website te zien is maar
bedenk wel dat het eigenlijk neer komt op kijken naar heeeeeeel
geconcentreerd leed zoals je dat ook kunt zien wanneer je een ziekenhuis
binnen stapt.

Met andere woorden bekijk de site goed maar bedenk dat het overgrote deel
van de behandelingen kennelijk tot volle tevredenheid van de clienten
verlopen.

Het wel of niet laten laseren van je ogen blijft uiteindelijk je eigen
verantwoordelijkheid met daarbij de aanvaarding van alle risico's daaraan
verbonden.

Uiteraard nadat je eerst uitvoerig bent beoordeeld op geschiktheid waarvoor
de verantwoording echt moet worden gedragen door de behandelend arts.
Verkeerde inschatting van de behandelaar moet gezien worden als ''onkunde''
waar hij of zij op aanspreekbaar is.
Ook voor gemaakte ''kunstfouten'' blijft de arts aansprakelijk en niet de
client.


Jan Oudesluys


Hans

unread,
Feb 13, 2006, 9:25:14 AM2/13/06
to
Hallo Kaatje ik trapte in een aanbieding op de huishoudbeurs waar zij
stonden met een kraam via een inschrijving daar zou het mij maar
999euro kosten......niets bleek minder waar want al gauw kwam er eerst
100 euro bij en daarna op de drempel van de ok nog eens 250 euro anders
zou de operatie niet doorgaan...enz enz al met al was ik, na eenmaal
terug in Nederland, 1600 euro lichter en een illusie armer. Dus je kan
gewoon stellen dat ik te overhaast en te zuinig te werk ben gegaan, een
echte Hollander he trapte volledig in de korting.

Groetjes,

Hans

Hans

unread,
Feb 13, 2006, 9:30:45 AM2/13/06
to
Hallo Jan wat men er zeer zeker niet bij heeft vermeld en dat ook nooit
zal doen is het feit dat men de eerste 14 dagen NA het laseren NIET mag
vliegen , niet mag skieën in de bergen vanwege het druk verschil wat
nadelig kan zijn in 85 % van de gevallen....................even voor
de goede orde ik heb deze info pas achteraf opgevraagd bij een
Nederlandse kliniek....ik weet het stom stom stom.

Hans

Kaatje

unread,
Feb 13, 2006, 1:48:08 PM2/13/06
to

"Hans" <po...@hansmeij.info> schreef in bericht

news:1139840714....@z14g2000cwz.googlegroups.com...


Hallo Kaatje ik trapte in een aanbieding op de huishoudbeurs waar zij
stonden met een kraam via een inschrijving daar zou het mij maar
999euro kosten......niets bleek minder waar want al gauw kwam er eerst
100 euro bij en daarna op de drempel van de ok nog eens 250 euro anders
zou de operatie niet doorgaan...enz enz al met al was ik, na eenmaal
terug in Nederland, 1600 euro lichter en een illusie armer. Dus je kan
gewoon stellen dat ik te overhaast en te zuinig te werk ben gegaan, een
echte Hollander he trapte volledig in de korting.

Groetjes,

Hans

Snap het helemaal Hans. Denk zelf al geruime tijd na over het laten laseren
van mijn ogen. Wat me nog steeds tegenhoudt is dat het mijn ogen
zijn......je hebt er maar twee en ze zijn zo belangrijk !
Toch heb ik nu al meerdere mensen uit mijn omgeving gesproken die hier in de
nabije omgeving hun ogen hebben laten laseren en het jaren eerder hadden
willen laten doen.......

Zelf zou ik nooit de keuze maken om het in het buitenland te laten doen,
simpel weg omdat ik nog steeds geloof dat de Nederlandse controles
(ministerie) en wetenschap absoluut hooger staat aangeschreven.

Ik ga dus maar voor een intake bij een bekend staat bedrijf hier in de
omgeving........ Zijn al jaren bezig in deze branche en ik lees er best veel
postieve berichten over........

Caro

Raymond

unread,
Feb 13, 2006, 1:55:14 PM2/13/06
to

>
> Ik ga dus maar voor een intake bij een bekend staat bedrijf hier in de
> omgeving........ Zijn al jaren bezig in deze branche en ik lees er best
> veel postieve berichten over........
>
> Caro
>
>

Uiteindelijk zijn we allemaal irrationele optimisten.
De missers gebeuren altijd bij anderen....
De kans op een ernstige complicatie is veel groter
dan de hoofdprijs in de lotto. Toch kopen we loten
en laten we onze ogen laseren... merkwaardig...

R.


Kaatje

unread,
Feb 13, 2006, 2:58:23 PM2/13/06
to

"Raymond" <nospam@please> schreef in bericht
news:11v1lgh...@corp.supernews.com...

Ja....... we blijven altijd wensen houden toch ?

Jan

unread,
Feb 13, 2006, 3:44:23 PM2/13/06
to

"Hans" <po...@hansmeij.info> schreef in bericht
news:1139841045.5...@g44g2000cwa.googlegroups.com...

Hallo Jan wat men er zeer zeker niet bij heeft vermeld en dat ook nooit
zal doen is het feit dat men de eerste 14 dagen NA het laseren NIET mag
vliegen , niet mag skieėn in de bergen vanwege het druk verschil wat

nadelig kan zijn in 85 % van de gevallen....................even voor
de goede orde ik heb deze info pas achteraf opgevraagd bij een
Nederlandse kliniek....ik weet het stom stom stom.

Hans, ga je nu nog stappen ondernemen naar dit bedrijf toe of laat je het
erbij zitten, je hebt dit ''product'' toch in Nederland gekocht?
Misschien wel iets voor een letseladvocaat hier in Nederland in combinatie
met een collega in Turkije.
Een en ander in ieder geval als je gezichtsscherpte gecorrigeerd met een
bril of contactlenzen niet meer boven die door jou vermelde 25% uitkomt.


Jan Oudesluys


Hans

unread,
Feb 14, 2006, 5:08:50 AM2/14/06
to
Hallo Jan ik ben al bij een schade letsel advocaat geweest aan gesloten
bij de SLA vereniging en die heeft in eerste instantie de structuur van
Dünya eyekliniek uitgezocht:

1e is het een volledig Turks bedrijf wat hier in Nederland geen enkel
bezittingen heeft.

2e het personeel wordt betaald uit een volledig apparte holding.

3e alle meetapperatuur die in Amsterdam staat staat weer op een andere
firmanaam en wordt z.g. door Dünya Turkeye gehuurd van die firma

4e Het pand waar men in werkt..Neijenburg 150-152 wordt door de manager
van het bedrijf zelf gehuurd

5e alles wat in Amsterdam betaald wordt gaat onmiddelijk door naar
Turkeye en is niet meer te achter halen c.q. terug te halen

En een andere redenen om verder af te zien van een procedure was dat
men in deze zaak niet op ....no profit no pay...wilde werken omdat het
in begindsel al een verloren zaak was en ja dan worden de kosten wel
erg hoog en kan ik beter sparen om mijn ogen ( als ik dat nog wil ) na
1 jaar door een in Nederland erkende instituut te laten herlaseren want
het kan alleen nog maar beter worden , ik heb de foto's bekeken op
disaster.com en vooral het halo en ster effect rondom de lichten
s'avonds is bij mij aanwezig net zoals het dubbelbeeld. S'avonds hoef
ik echt niet de deur uit te gaan want dan ben ik een gevaar voor
anderen.

Groet,

Hans


Jan wrote:
> "Hans" <po...@hansmeij.info> schreef in bericht
> news:1139841045.5...@g44g2000cwa.googlegroups.com...
> Hallo Jan wat men er zeer zeker niet bij heeft vermeld en dat ook nooit
> zal doen is het feit dat men de eerste 14 dagen NA het laseren NIET mag

> vliegen , niet mag skieën in de bergen vanwege het druk verschil wat

bor

unread,
Feb 15, 2006, 5:17:27 AM2/15/06
to
On 10 Feb 2006 10:45:10 -0800, "Hans" <po...@hansmeij.info> wrote:


>http://www.hansmeij.info/ooglaseren/
>
>En ik heb echt spijt.


dat kan ik geloven...Het verbaast me dat jullie naar Turkijje
gaa...jezus.
mensen wij hebben in de benelux bij de beste gezondheidsvoorzienuingen
en specialsiten van de wereld.

>Hans
>

Chappie

unread,
Feb 17, 2006, 3:51:22 AM2/17/06
to

>
>
> dat kan ik geloven...Het verbaast me dat jullie naar Turkijje
> gaa...jezus.
> mensen wij hebben in de benelux bij de beste gezondheidsvoorzienuingen
> en specialsiten van de wereld.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>>Hans
>>
>

Mijn opa is in NL gelazerd en nu blind.
Zegt nix dus.
Chap(foutje bedankt)


Kaatje

unread,
Feb 17, 2006, 8:19:17 AM2/17/06
to

"Chappie" <Cha...@gaajenixan.nl> schreef in bericht
news:dt42qb$223h$1...@nl-news.euro.net...

DAn zijn wij natuurlijk benieuwd waar en wanneer....... want bij de
gerenomeerde bedrijven lees je nooit over fout gaan. Ik ben graag goed
voorbereid als ik evt een gesprek in ga en ben benieuwd naar je reactie
>


pieter

unread,
Feb 17, 2006, 9:24:53 AM2/17/06
to

"Kaatje" <carolien...@hotmail.com> schreef in bericht
news:43f5cd53$0$244$58c7...@news.kabelfoon.nl...

Natuurlijk lees je niks over wat er fout kan gaan.

Bedrijven in de medische sector zouden zich rot moeten schamen over de
hoeveelheden ongevallen (ook niet-verwijtbare) die er gebeuren. Als er wat
gebeurt, en dat komt nogal eens voor, wijzen ze elke verantwoording van de
hand, en besteden meer geld en moeite aan advocaten om onder claims uit te
komen, dan aan onderzoek naar hoe het beter kan.
Advocaten op hun beurt ruiken het grote geld: dat zit bij de medische
sector. Niet bij patient/slachtoffer. Die heeft minder geld en dus het
nakijken, als het de nabestaanden niet zijn.

De gok van Kingma (baas van de medische inspectie): Aantal doden per jaar in
Nederland door medische missers: ergens tussen de duizend en de
zevenduizend. De kans om door een medische misser te sterven is dus groter
dan door het verkeer, mogelijk een veelvoud.

We maken ons (terecht) zorgen over het hoge aantal verkeersdoden.....
Elke verkeersdode is er één teveel; elke medische misser-dode ook.


Chappie

unread,
Feb 17, 2006, 10:53:52 AM2/17/06
to

> DAn zijn wij natuurlijk benieuwd waar en wanneer....... want bij de
> gerenomeerde bedrijven lees je nooit over fout gaan. Ik ben graag goed
> voorbereid als ik evt een gesprek in ga en ben benieuwd naar je reactie
>>
>
>
Phoeh das inmiddels toch a; gauw een jaar of 4-5 geleden en het is in het
ziekenhuis in haarlem geweest weetik,maar daar zittne er meerdere.
Bovendien is opa zelf nog wel in leven maar niet meer aanspreekbaar.
Zal es vragen of zn kids er meer van weten.
Hij was ''gewoon'' net die ene op de weetikhoeveel bij wie het nou net niet
goed ging.
Chap


Jan

unread,
Feb 17, 2006, 12:00:46 PM2/17/06
to

"Chappie" <Cha...@gaajenixan.nl> schreef in bericht
news:dt42qb$223h$1...@nl-news.euro.net...
> Mijn opa is in NL gelazerd en nu blind.
> Zegt nix dus.
> Chap(foutje bedankt)

Gaat dat dan niet over een ander soort laser behandeling dan refractie
chirurgie.(dus om iemand van zijn bril of lenzen af te helpen)
Laser behandelingen worden namelijk ook gebruikt om netvlies problemen op te
lossen of bij nahandelingen na een staaroperatie.
Dit is een heel ander type behandeling.
In dat geval moet je je afvragen of je opa zonder die laser behandeling niet
ook en misschien zelfs eerder blind was geworden.

Voor zulke laserbehandelingen worden de mensen nooit naar Turkije gestuurd
maar hier in Nederland behandelt onder de normale ziektekosten regelingen.

Jan Oudesluys


Maya Zuiderweg

unread,
Feb 17, 2006, 12:39:56 PM2/17/06
to

"Chappie" <Cha...@gaajenixan.nl> wrote in message
news:dt4rii$2tkb$1...@nl-news.euro.net...
Zo te lezen zal dat een staaroperatie zijn geweest? Mijn beide ouders zijn
ieder 1 oog kwijtgeraakt aan een lazerbehandeling daarvoor....was bij ieder
óók 1 op de zoveelduizend (wat vreemd is). Misschien is het omdat ze te oud
waren ervoor. Maar ik blijf het gek vinden.
Maya


rob

unread,
Feb 17, 2006, 1:51:14 PM2/17/06
to

"Chappie" <Cha...@gaajenixan.nl> schreef in bericht > Mijn opa is in NL
gelazerd en nu blind.

...... wللr is je opa in gelazerd?


Maya Zuiderweg

unread,
Feb 17, 2006, 2:05:18 PM2/17/06
to

"rob" <kiwy95...@hotmail.com> wrote in message
news:80c31$43f61aff$18841905$16...@news.chello.nl...

>
> "Chappie" <Cha...@gaajenixan.nl> schreef in bericht > Mijn opa is in NL
> gelazerd en nu blind.
>
> ...... wللr is je opa in gelazerd?
>
Je kunt Nederland binnen komen lazeren. Verdonk lazert je er dan wel weer
uit.
Maya


Kaatje

unread,
Feb 17, 2006, 2:39:44 PM2/17/06
to

"Chappie" <Cha...@gaajenixan.nl> schreef in bericht
news:dt4rii$2tkb$1...@nl-news.euro.net...
Vreselijk zeg, dat is ook nog steeds de reden dat ik de stap niet durf te
zetten om te laten laseren....

Caro
>


Chappie

unread,
Feb 17, 2006, 2:40:01 PM2/17/06
to

"Maya Zuiderweg" <no_spam_ma...@planet.nl> schreef in bericht
news:43f60a67$0$2028$ba62...@text.nova.planet.nl...

>
> "Chappie" <Cha...@gaajenixan.nl> wrote in message
> news:dt4rii$2tkb$1...@nl-news.euro.net...
>>
>>> DAn zijn wij natuurlijk benieuwd waar en wanneer....... want bij de
>>> gerenomeerde bedrijven lees je nooit over fout gaan. Ik ben graag goed
>>> voorbereid als ik evt een gesprek in ga en ben benieuwd naar je reactie
>>>>
>>>
>>>
>> Phoeh das inmiddels toch a; gauw een jaar of 4-5 geleden en het is in het
>> ziekenhuis in haarlem geweest weetik,maar daar zittne er meerdere.
>> Bovendien is opa zelf nog wel in leven maar niet meer aanspreekbaar.
>> Zal es vragen of zn kids er meer van weten.
>> Hij was ''gewoon'' net die ene op de weetikhoeveel bij wie het nou net
>> niet goed ging.
>> Chap
> Zo te lezen zal dat een staaroperatie zijn geweest? Mijn beide ouders zijn
> ieder 1 oog kwijtgeraakt aan een lazerbehandeling daarvoor....was bij
> ieder ССk 1 op de zoveelduizend (wat vreemd is). Misschien is het omdat ze
> te oud waren ervoor. Maar ik blijf het gek vinden.
> Maya
>
>
Denk idd dat dat het geweest is.
Chap


Kaatje

unread,
Feb 17, 2006, 2:41:21 PM2/17/06
to

"Maya Zuiderweg" <no_spam_ma...@planet.nl> schreef in bericht
news:43f60a67$0$2028$ba62...@text.nova.planet.nl...
>
> "Chappie" <Cha...@gaajenixan.nl> wrote in message
> news:dt4rii$2tkb$1...@nl-news.euro.net...
>>
>>> DAn zijn wij natuurlijk benieuwd waar en wanneer....... want bij de
>>> gerenomeerde bedrijven lees je nooit over fout gaan. Ik ben graag goed
>>> voorbereid als ik evt een gesprek in ga en ben benieuwd naar je reactie
>>>>
>>>
>>>
>> Phoeh das inmiddels toch a; gauw een jaar of 4-5 geleden en het is in het
>> ziekenhuis in haarlem geweest weetik,maar daar zittne er meerdere.
>> Bovendien is opa zelf nog wel in leven maar niet meer aanspreekbaar.
>> Zal es vragen of zn kids er meer van weten.
>> Hij was ''gewoon'' net die ene op de weetikhoeveel bij wie het nou net
>> niet goed ging.
>> Chap
> Zo te lezen zal dat een staaroperatie zijn geweest? Mijn beide ouders zijn
> ieder 1 oog kwijtgeraakt aan een lazerbehandeling daarvoor....was bij
> ieder ССk 1 op de zoveelduizend (wat vreemd is). Misschien is het omdat ze
> te oud waren ervoor. Maar ik blijf het gek vinden.
> Maya
>

Je zal maar net die ene persoon zijn. Mijn schoonmoeder heeft twee ogen
laten opereren wegens staar (ze is effe zestig jaar) en had best slecht ogen
(boven -10).........volgens mij is er een lens ingezet, en nu kan ze
feitelijk buiten een bril......... dat is de goede kant van het verhaal dus

Caro


0 new messages