Vetknobbeltje op ooglid

Marcel

Beste vrienden,

Onze dochter van 15 jaar heeft sinds enkele maanden een "vetknobbeltje" op
haar bovenste ooglid.
Hoe geraak je daar vanaf ?

Dank bij voorbaat voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Marcel.

Haike Lange

Marcel wrote:

Je zou het kunnen proberen met Thuja (D 30) inwendig en Thuja (ř) uitwendig
van de firma Pflüger. De iwendige slik je 15 tot 30 druppels per week met de
ander stip je via een wattenstaafje of iets dergelijks de plek aan. Wel
oppassen met aanstippen en zorgen dat het niet in het oog komt want dat spul
brandt als de hel. 2 tot 3x daags aanstippen.

Groet, Haike

panta rhei

On Tue, 28 May 2002 09:53:29 +0200, Haike Lange <ha...@rpd.nl> wrote:

> [...]
>oppassen met aanstippen en zorgen dat het niet in het oog komt want dat spul

Dan lijkt me dat niet zo'n goed idee, zo dicht bij een oog.
Ik dacht trouwens dat thuja tegen wratten was, maar het kan natuurlijk
zijn dat er meer toepassingen zijn.

Bauk/je

Je kunt me veel verwijten, maar niet dat ik consequent ben.

Voor het juiste e-mailadres de b aan het begin weglaten

Haike Lange

panta rhei wrote:

> Dan lijkt me dat niet zo'n goed idee, zo dicht bij een oog.
> Ik dacht trouwens dat thuja tegen wratten was,

Dat klopt er zijn meerdere middelen stinkende gouwe, of te wel geledonium helpt
ook tegen wratten

> maar het kan natuurlijk
> zijn dat er meer toepassingen zijn.

Die zijn er, Thuja wordt ook gebruikt bij huidkankertjes, en verder heb ik het
over proberen, Thuja werkt vaak bij opbollende delen van het lichaam ik weet
niet waarom maar het is een feit, waarmee ik niet wil zeggen dat het in dit
geval het juiste middel is. Misschien is er iemand anders die iets veel beters
weet dan dit, dan leer ik ook nag wat bij.

> Groeten,
> --
> Bauk/je
>
> Je kunt me veel verwijten, maar niet dat ik consequent ben.

Ik verwijt je helemaal niks; je bent goed zoals je bent ;-)))))

Groet, Haike

Lianne Van De Ven

Mijn vriendin had sinds de zomer "vetknobbeltjes" op haar ooglid. Ik weet
niet precies wat je eronder verstaat, maar niets hielp bij haar
(maandenlang), totdat ze een electro-dermische test heeft laten doen voor
allergieen. Daaruit kwam dat ze voor ontzettend veel allergisch was en haar
dieet bevat nu geen koolhydraten meer behalve aardappelen en wortels. Verder
alleen groenten, heel veel groenten, en vlees en vis. Tofu is ze ook
allergisch voor. Maar de "vetknobbeltjes" verdwenen binnen een week. Ik ben
erg onder de indruk van de resultaten dankzij die test.

Lianne

"Marcel" <mdu...@luc.ac.be> wrote in message