Vanmorgen weer vroeg op om "op jacht" te gaan. Aanvankelijk leek het
slecht weer te gaan worden toen ik vanmorgen mijn gordijnen open trok.
Alles was grijs en het motregende wat. Toch maar besloten om te gaan
want ik had "een bepaald gevoel" in mijn lichaam dat aangaf dat het
vandaag een goede Libellen-dag zou worden;-)
E�n van mijn doelen dit seizoen was de Smaragdlibel. Die heb ik vandaag
gevonden. Vorig jaar ook een aantal keren gezien maar nooit mooi kunnen
vastleggen helaas.
http://rogertewierike.weebly.com/smaragdlibel.html
Alle andere tripjes om deze soort te vinden waren al mislukt. Maar dat
is het leven van de echte natuur-fotograaf, slepen met kilo's aan
uitrusting en voor dag en dauw uit bed en op pad gaan. Vaak kom je met
niks thuis, heel af en toe heb je geluk.
Vanmorgen ook nog de Azuur-juffer en wat uitsluipers kunnen waarnemen,
die post ik straks.
--
www.rogertewierike.weebly.com