Driver PrimeFilm 1800i voor Windows 7

jaboo

Op een rommelmarkt heb ik deze filmscanner gekocht maar kan er geen
drivers voor vinden.

Wie weet waar deze drivers te downloaden zijn, of kan mij een kopie
bezorgen ?

alvast bedankt.

P.S. Windows 7 64-bits

Loekie Ratelkous

jaboo stelde dit idï¿œe voor :
Als de scanner op de rommelmarkt lag, zal hij niet de nieuwste zijn...
Dat wil waarschijnlijk zeggen dat er waarschijnlijk geen W7 drivers
voor bestaan.
Zoek eens naar W XP drivers. Misschien kun je er dan in Windows XP mode
mee werken.

--

groetsels

Loek

Loekie Ratelkous

Loekie Ratelkous schreef op 22-4-2013 :
Op http://www.pcpret.nl/fotos/primefilm.php wordt over de scanner
geschreven. Misschien weet de auteur raag. Via de home page is er een
contactmogelijkheid.

--

groetsels

Loek

F.Verbeek

Op 22-4-2013 10:14, jaboo schreef:
De fabrikant is met de support gestopt. Dan ben je dus afhankelijk van
derden en zal je wat moeten uitproberen. Als het gelukt is is het altijd
wel vriendelijk om je oplossing hier weer te posten, zodat anderen jouw
gevonden oplossing kunnen copieren.

Kennelijk is de driver dezelfde als voor de flatbed 1800U.

bijvoorbeeld deze
http://www.fixya.com/support/t8525480-need_driver_needed_vista_windows7
heeft commentaar dat het gelukt is.

Deze staat ook Vista bij. Meestal zijn die compatible met Win 7
http://driverscollection.com/?H=PrimeFilm%201800%20U/I&By=Pacific&SS=Windows%20Vista

Deze geeft support tot win 8, maar die moet je kopen. Er is gelukkig wel
een free trial.
https://www.hamrick.com/vuescan/pacific_image_electronics_primefilm_1800i.html

Deze staat Win 7 wel bij. Met uitleg hoe die te installeren.
http://2-driverupdate.com/drivers-P/SCANNER/download-update-pacific-image-primefilm-1800-u-i-1800-silver-driver-1-171-driver.html

-- Femme

Ghost

"jaboo" schreef in bericht
Ik heb dit:
SCANNEN:
Scanner software:
http://www.iononline.nl/pics-2-pc.html
of
Vuescan http://hamrick.com/

Als alternatief voor scannersoftware:
Windows Photo Gallery
http://www.windows.microsoft.com/nl-NL/windows-live/essentials-home
Kies voor 'Importeren'
Mijn MS Word heeft een soortgelijke mogelijkheid.
In windows 7 zit 'Scannen en Faxen'.

Ghost

Euker Voorn

"F.Verbeek" <so...@noreply.nl> wrote in message

> De fabrikant is met de support gestopt.

Toch blijft het kut als dat gebeurd, ik heb hier ook tonnen hardware liggen
die ik niet meer kan gebruiken omdat de fabrikant met support is gestopt.
Zou verboden moeten worden.

Mijn oplossing: gewoon een oude pc met serieele porten en Win98 er bij
houden zodat je deze hardware toch kan blijven gebruiken. Zoals een
etiketprinter waar ik nog honderden rollen etikketten voor heb liggen.

petep...@gmail.com

Op maandag 22 april 2013 10:14:42 UTC+2 schreef jaboo:
> Op een rommelmarkt heb ik deze filmscanner gekocht maar kan er geen
>
> drivers voor vinden.
>

> Wie weet waar deze drivers te downloaden zijn, of kan mij een kopie
>
> bezorgen ?

REFLECTA HEEFT DEZELFDE SCANNER UITGEGEVEN, EN BIEDT NOG WEL DRIVER ONDERSTEUNING.
> https://reflecta.de/en/downloads/drivers/~nm.50~nc.64/driver-and-software-page-2.html

jaboo

werkt, hartelijk bedankt.

sco...@hetnet.nl

Beste Jaboo,
'n Hele tijd geleden dat je deze vraag stelde.
Heb je een werkbare oplossing gevonden?
Ik zit n.l. met exact hetzelfde probleem ... en wanneer jij verder bent gekomen wil je mij vast ook wel uit deze brand helpen. Graag reactie naar sco...@hetnet.nl

Ben20

Op 22-8-2015 om 2:06 schreef sco...@hetnet.nl:
http://tinyurl.com/q3u2nxt

jaboo

Het werkt perfect de link die hier eerder is gegeven.

> https://reflecta.de/en/downloads/drivers/~nm.50~nc.64/driver-and-software-page-2.html

p.s. scanner werkt niet echt snel, maar geeft wel een goed resultaat.

maureenhi...@hotmail.com

Op donderdag 27 augustus 2015 10:14:41 UTC+2 schreef jaboo:
> Het werkt perfect de link die hier eerder is gegeven.

> p.s. scanner werkt niet echt snel, maar geeft wel een goed resultaat.

werkt dit nu nog steeds want mij lukt het niet dat mn laptop de scanner ziet.
scanner staat aan en kabels zijn aangesloten... tig dingen gedownload maar niets... iemand een idee?

Nils N

Deze link werkt niet meer helaas. Zou je het file kunnen doorsturen?

Rob

De kans dat je met een dergelijk bericht de oorspronkelijke plaatser
van die informatie weer bereikt is niet groot. Je zult zelf op zoek
moeten denk ik.