lek gelzadel herstellen

Arie

Heeft iemand een idee hoe je een gat in je gelzadel weer fatsoenlijk
dichtkrijgt? Het geeft nu zo'n vies gel af. Ik heb 7 fietsen in de
schuur staan, met 5 lekke zadels (groot pubergezin).
Zelf heb ik nu een pleister geprobeerd maar die laat na wat schuiven
op het zadel ook weer los.
Klussentape gaat krullen door het schuiven en geeft dan ook weer vieze
lijmresten.
Het moet dus tegen water, warmte en schuiven kunnen...
De fietsenmaker adviseerde een nieuw zadel...Maar dat zijn er dan
gelijk 5 en een reserve...
En ze hadden ook wel 'regenhoesjes' van 5 euro, maar alleen in oranje.
Vond ik niet zo'n knap gezicht.
Iemand een leuke tip?

Eri(c;

Neem ruim ducktape, en zorg dat de uiteinden aan de onderkant van het
zadel uitkomen.

Jan Bijma

Eendentape? Of bedoel je duct tape? ;-)

Robby

"Jan Bijma" <jan.bijmaLA...@100colsENDITOOK.org> wrote in message

> Eendentape? Of bedoel je duct tape? ;-)

Nee echt, ducktape, om ze vast te plakken:

http://ernstgallery.com/art_pix/gw/dd/ducktape.jpg

Ganesh

Martin Borsje

Arie formulated on woensdag :

Weggooien en wat anders dan zo'n vreselijk gelzadel kopen.

kunsttieten kun je ook niet plakken...

Martin

--
Posted by news://news.nb.nu (http://www.nb.nu)

Anders Reizen

Martin Borsje schreef:

> Arie formulated on woensdag :
>
> Weggooien en wat anders dan zo'n vreselijk gelzadel kopen.

Tot hier een prima advies. En dat het er dan meteen 5 zijn is nu eenmaal
het gevolg van zo'n groot gezin.

> kunsttieten kun je ook niet plakken...

Dan ken jij de geheime krachten van de ducttape nog niet :-)

Piet

--
Anders Reizen - vakantie buiten de gebaande paden

reismagazine -> http://www.andersreizen.nl
reisbeurs -> http://www.reisbeurs.nl
reizigersforums -> http://www.reizigersforums.nl

Eri(c;

On Thu, 30 Aug 2007 10:54:19 +0200, Ganesh <gan...@otofosirf.nl>
wrote:

Tjonge, ik zat al in twijfel over de exacte spelwijze van de naam, dus
ik google er gewoon op. Ducktape gaf zoveel hits dat dat wel goed
moest zijn, toch?

Bij nader googlen geeft ducttape wel 8x zoveel hits (c;

Weer wat geleerd!

Lou Holtman

De tape wordt gebruikt om luchtbehandelingskanalen (ducts) luchtdicht af
te tapen. Amerikanen voegen het woord bij de daad, dus ducttape.

Lou

Arie

Fijn, die dsicussie over ducttape..

Ik noemde het zelf in mijn vraag 'klussentape'. En mijn ervaring is
dat deze tape op de zijkanten gaat krullen door het schuiven. en dan
vieze lijmresten geeft.
Dus, is er iets beters te bedenken?

dragstar

"Arie" <tlievehe...@hotmail.com> schreef in bericht

Kijk eens op marktplaats.
Daar worden ook gel zadels te koop aangeboden.
Velen wetn niet hoe gauw ze een ander zadel op hun nieuwe fiets moeten
zetten.
Dus dan blijven er een hoop over.
Of kijk eens bij de fietsenmaker.
Die heeft ook nog wel eens wat goede "oude"zadels liggen.
Gel zadels zijn eignlijk geen fijne zadels, veel te zacht, plakkerig, je
krijgt er een natte kont van en dat gaat weer irriteren.
En ze zijn gauw stuk.
Vooral de rem hendels willen graag een hapje nemen uit het zadel wat ernaast
staat.
Bij mij gebeurde dat met het plaatsen van een fiets op het fietsenrek.

--

Groeten, Broos.

dragstar

.
> Gel zadels zijn eignlijk geen fijne zadels, veel te zacht, plakkerig, je
> krijgt er een natte kont van en dat gaat weer irriteren.
> En ze zijn gauw stuk.
> Groeten, Broos.

Oh ja, wij hebben nu de Magnetika uit de sporttourer collectie. van selle
italia.
Fijn hard zadel met gleuf.
Dat is geen zadel wat je koopt maar een filosofie ;-)
http://sportourer.com/eng/
--

Groeten, Broos.

Martin Borsje

Arie pretended :

mijn advies had je al...

Onno Voors

Arie <tlievehe...@hotmail.com> wrote in news:1188739130.066227.214980
@y42g2000hsy.googlegroups.com:

Nou, gebruik dan geen duct tape, maar gaffer tape. Ik plak al jarenlang
zadels met Pattex tape (grijs, 5 cm breed). Het blijft uitstekend zitten en
geeft praktisch geen lijm resten.
Overigens bedoelen de meeste mensen gaffer wanneer ze duct
schrijven/zeggen, maar dat terzijde :) .

--
Onno Voors

Jasper Janssen

On 30 Aug 2007 09:35:38 GMT, nmp <add...@is.invalid> wrote:

>[..]

>catalog/400-492017.jpg
>
>Dat spul heet gewoon duct tape, duck tape is daarvan een verbastering. En
>blijkbaar dus ook een merk. Da's wel erg handig van die fabrikant.

Nee, dat is niet waar. Duck Tape is het originele product, en later heeft
men terug geformeerd naar 'duct tape' -- maar het spul is helemaal niet
geschikt om ducts (luchtkokers) dicht te plakken, dus alleen al daaraan
weet je dat dat nergens over gaat.

Jasper

Jasper Janssen

On Thu, 30 Aug 2007 22:24:46 +0200, Lou Holtman <lholrem...@planet.nl>
wrote:

>De tape wordt gebruikt om luchtbehandelingskanalen (ducts) luchtdicht af
>te tapen. Amerikanen voegen het woord bij de daad, dus ducttape.

De tape wordt er wel eens voor gebruikt door verwarring vanwege de naam,
maar is er totaal ongeschikt voor. Tape om ducts af te dichten is dik
aluminium folie met aan een kant plaksel.

Duck Tape is na een jaar of 5-10 al geheel uitgedroogd en de lijm
vervlogen, en doet dan geen ene duck meer om de boel af te dichten.

Jasper

Jasper Janssen

On 02 Sep 2007 16:40:40 GMT, Onno Voors <ov-NOS...@SVPxs4all.nl> wrote:

> [...]
>geeft praktisch geen lijm resten.
>Overigens bedoelen de meeste mensen gaffer wanneer ze duct
>schrijven/zeggen, maar dat terzijde :) .

Nou.. volgens mij niet hoor. Gaffer tape is dusdanig duur dat je het niet
gewoon bij de bouwmarkt kan kopen, en de meeste mensen zien het spul
alleen maar bij de lokale toneelvereniging. Duck Tape en in-de-stijl-van
heb je in grote hoeveelheden overal daarentegen.

Which reminds me, ik moet weer eens een paar rollen gaffah kopen...

Jasper

Lou Holtman

Zal de mannen die bij ons de diverse luchtkanalen aanleggen zeggen dat
ze de verkeerde tape gebruiken. Wist niet dat kunststof al na 5-10 jaar
vergaat en dat het niet mogelijk is om de lijm die op de aluminium tape
zit niet op andere dragers kunnen zetten...

dragstar

> [...]
> men terug geformeerd naar 'duct tape' -- maar het spul is helemaal niet
> geschikt om ducts (luchtkokers) dicht te plakken, dus alleen al daaraan

Ach, man, zeik niet zo
Het zijn je iegen woorden.

Oud nieuws.
Je loopt achter de feiten aan.
Wiel uitgevonden?
--

Groeten, Broos.

dragstar

"Jasper Janssen" <jas...@jjanssen.org> schreef in bericht

Ach, man, zeik niet zo

Het zijn je iegen woorden.

Jij komt ook niet verder dan de bouwmarkt (folder) .
Wel eens van zelf vulcaniserend tape gehoord?
--

Groeten, Broos.

dragstar

"Jasper Janssen" <jas...@jjanssen.org> schreef in bericht

Ach, man, zeik niet zo

Het zijn je iegen woorden.

Ben je onderwijzer?
--

Groeten, Broos.

Anders Reizen

dragstar schreef:

> Ach, man, zeik niet zo

Ga je nu echt iedere minuut een prive-bericht met bovenstaande inhoud
voor Jasper naar deze nieuwsgroep sturen? Misschien moest je maar eens
prive met hem afspreken. Is een donker steegje niet iets? Horen we wel
van Jasper of je echt een vent was.

Message has been deleted

Jasper Janssen

On Fri, 07 Sep 2007 19:06:19 +0200, Lou Holtman <lholrem...@planet.nl>

wrote:

> [...]

>vergaat en dat het niet mogelijk is om de lijm die op de aluminium tape
>zit niet op andere dragers kunnen zetten...

D'r zijn wel kunststof tapes die wel kunnen, maar Duck Tape, en dus ook
'duct tape', zijn dat niet.

Jasper

Jasper Janssen

On Fri, 7 Sep 2007 21:30:25 +0200, "dragstar" <drag...@wxs.nl> wrote:
>"Jasper Janssen" <jas...@jjanssen.org> schreef in bericht

>Ach, man, zeik niet zo

>Het zijn je iegen woorden.

Joh.. voelde je je nou zo ontzettend aangesproken of wat?

>Jij komt ook niet verder dan de bouwmarkt (folder) .
>Wel eens van zelf vulcaniserend tape gehoord?

Ja, jij blijkbaar niet anders zou je het hier niet met de haren bijslepen.
Zelfvulcaniserende tape is ideaal om bijv satelliet connectoren buiten af
te sluiten van het water, maar het heeft helemaal niets te maken met
luchtkanalen. Het zou misschien nog wel werken maar het is gigantisch veel
te duur voor zo'n toepassing.

Jasper

Jasper Janssen

On Fri, 7 Sep 2007 21:29:14 +0200, "dragstar" <drag...@wxs.nl> wrote:

> [...]

Zie overigens ook http://en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape : "major
conclusion was that one should use anything but duct tape to seal ducts."

>Ach, man, zeik niet zo
>Het zijn je iegen woorden.

"Eigen". Bedenk eens wat origineels als je zo'n zinsnede 6 keer herhaalt
en hem (blijkens de typos) blijkbaar iedere keer apart intikt.

>Oud nieuws.

Je bedoelt dat er een weekje tussen de posting en mijn reactie zat?

>Je loopt achter de feiten aan.

Alweer een voorbeeld van in herhaling vervallen.

>Wiel uitgevonden?

Kijk, als je nou ook maar *enig* historisch besef had, dan wist je dat het
wiel al lang uitgevonden was toen de oudst nog levende persoon geboren
werd. Ergo, ik heb het wiel niet uitgevonden.

Stomme vragen krijgen stomme antwoorden...

Jasper

levensnevel

Back on topic,
Ik lees eerder in dit draadje iets over vulcaniseren.
Heb wel eens zo'n gelzadel met zo'n plakkertje om binnenbanden te
plakken gezien. Dat blijkt dus ook te werken.
Met zoveel fietsen in huis zal je wel het nodige bandenplakspul in de
schuur hebben liggen. T'is het proberen waard :)

dragstar

> [...]
> te sluiten van het water, maar het heeft helemaal niets te maken met
> luchtkanalen. Het zou misschien nog wel werken maar het is gigantisch veel

Het wordt toch echt gebruikt.
Ik heb hier nog een rol van liggen.
--

Groeten, Broos.

kitsal...@gmail.com

Op woensdag 29 augustus 2007 21:54:18 UTC+2 schreef Arie:
> [...]
> gelijk 5 en een reserve...
> En ze hadden ook wel 'regenhoesjes' van 5 euro, maar alleen in oranje.

Probeer eens silicone kit. Netjes "afplamuren" en dan de beschadiging minmaal afplakken met papier en sellotape, (wat weer te verwijderen is).

Martin Borsje

After serious thinking kitsal...@gmail.com wrote :
Het probleem zal na zeven jaar wel opgelost zijn; denk je niet?

Rob

> [...]
> gelijk 5 en een reserve...
> En ze hadden ook wel 'regenhoesjes' van 5 euro, maar alleen in oranje.

Geen leuke tip, maar Duct of duck of gaffer tape werkt allemaal NIET in dit geval. Leuk dat je er van alles luchtdicht mee af kunt dichten, maar hier moet je op ZITTEN. Na een tijdje (binnen een jaar) gaat de lijm schuiven en geeft het zoals hier en daar op dit forum al gemeld kleverige zooi die je er met wasbenzine overigens wel goed af krijgt. Denk dat ik maar wat met superlijm (maar weinig flexibel) of contactlijm (maar daar kan je op een gel zadel weer te weinig kracht mee zetten). De grapjassen die nieuwe zadels aanraden worden bedankt en zijn nutteloos op een plek waar het item REPAREREN is. Een regenhoesje voorkomt niet dat de scheur steeds verder gaat.
Iedereen bedankt voor zijn positieve input voor een lastig probleem. Ik fiets niet heel veel (100km per week) en om dan al een gat in je zadel van 60 euro binnen een jaar hebben valt toch niet mee (geen sleutels of scherpe spullen in je achterzak stoppen natuurlijk!

E.S.®

Op 22-6-2016 om 17:42 schreef Rob:
Ik denk dat die fietsen wel af zijn na 9 jaar en de pubers volwassen. :-D

--

Mvg, Eric
Message has been deleted

Rob

Folke D'Haeyer <folked...@gmail.com> wrote:

> Misschien met Shoe Goo (lijm voor schoenen) of materiaal om tentzeil te herstellen?

Ik denk dat die pubers inmiddels het huis al uit zijn!

Izak van Langevelde

Dat mag ik hopen...

--
Grinnikend door het leven...