ATB: Giant NSR2 of Gazelle Skyrock FS

Harald Vos

Wie kan me helpen met de volgende keuze: Ik ben van plan om zeer binnenkort
een nieuwe ATB aan te schaffen en nu twijfel ik tussen de Giant NSR2 en de
Gazelle Skyrock FS.

Wie heeft ervaring met een van deze (of beide) fietsen?

Harald.

Lou Holtman

"Harald Vos" <h.a.vosatgmx.net> schreef in bericht

> Wie kan me helpen met de volgende keuze: Ik ben van plan om zeer
binnenkort
> een nieuwe ATB aan te schaffen en nu twijfel ik tussen de Giant NSR2 en de
> Gazelle Skyrock FS.

Waar twijfel je aan?

> Wie heeft ervaring met een van deze (of beide) fietsen?

Beide? Dat zou toeval zijn maar wel de enige ervaring waar je echt iets aan
hebt.

Lou

PFW

"Harald Vos" <h.a.vosatgmx.net> schreef in bericht

Waarom twijfel je tussen deze twee, heb je ook al aan andere merken gedacht?

Nog wat leuke suggesties in deze prijsklasse:

- Trek Fuel 90 (1650 euro)
http://www.trekbikes.com/bikes/2004/mountain/fuel90.jsp

- Cube AMS Comp (vanaf 1500 euro)
http://www.cube-bikes.de/bikes/fully/amscomp.html

- Merida Mission Comp (1699 euro)
http://www.merida.nl/bikes2004/mission_comp.html
- Merida Trans Mission Speed (1549 euro)
http://www.merida.nl/bikes2004/trans-mission_speed.html

Zomaar wat voorbeelden (omdat de keuzes die je had toevallig van twee in
Nederland grote bekende merken waren).

Ik heb geen ervaring met de twee fietsen, dus echt antwoord op je vragen kan
ik je niet geven. De Gazelle is wel vrij zwaar (14,6 kg) en heeft
mechanische schijfremmen (hydraulische hebben meer remkracht). De Giant is 2
kilo lichter en heeft hydraulische schijfremmen.

Succes met je keuze,

Peter W.