Nederland (Breda) - Zwitserland (Bern)

Theo

Ik moet deze zomer in Bern zijn en overweeg om dat per fiets te gaan doen.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar de gemakkelijkste route, horizontaal is dat
makkelijk uit te zoeken en kom ik via Turnhout, Arlon. Metz, Colmar en Bazel
vrij eenvoudig in Bern terecht. Maar mijn vraag is wat is verticaal gezien
de eenvoudigste weg om in Bern te geraken ?
Heeft iemand tips of URL's waar een en ander kan worden uitgezocht ?

Groet
Solvertje

Bert L.

"Theo" <th...@fake.nl> schreef in bericht
makkelijk te doen in een dag of vijf á zes.
Ik heb het twee keer (min of meer) gedaan. Een keer Amsterdam - Alpe d'Huez
in het midden van de jaaren tachtig van den vorigen eeuw. De gegevens staan
hieronder (incl de verouderde telefoonnummers etc). Een paar jaar terug heb
ik als reisleider van En Route Fietsreizen Maastricht - Basel begeleid. Die
route heb ik ook nog ergens liggen: effe zoeken. Als ik ze vind, zet ik ze
in een vervolgposting.

Bert

=================
Komtie!

Overnachtingsadressen
Jeugdherberg "Harba Lorifa"

Pastoor Meerkensdreef 20

5552 BG Valkenswaard

0492-15334

Jugendherberge "Hargard"

Hargardstrasse 5

D-5108 Monschau Hargard

02472-2180

Jugendherberge "Hermeskeil"

Adolf-Kolpingstrasse 4

D-5508 Hermeskeil

06503-3097

Jugendherberge "Bad Bergzabern/Pfalz"

Altenbergweg

D-6748 Bad Bergzabern

06343-8383

Jugendherberge "Breisach"

Münsterbergstrasse 30-32

D-7314-Breisach

07667-onleesbaar

Auberge de Jeunesse "Mulhouse"

Rue de l'Illberg 37

F-68200 Mulhouse-Dornach

89-426328

Auberge de Jeunesse

Rue de Doubs 34

CH-2300 La-Chaud-de-Fonds (Neuchâtel)

039-284315

Auberge de Jeunesse "Haut Lac"

Passage de l'Auberge 8

CH-1820 Territret-Montreux

021-620884

Route
Eerste etappe
Amsterdam, Abcoude, Baambrugge, Loenen, Breukelen, Maarssen, De Bilt,
Bunnik, Wijk bij Duurstede, Rijswijk, Tiel, Wamel, Nieuwe Schans, Ooijen,
Boveneind, Geffen, Heeswijk-Dinther, Vrillikhoven, Oirschot, Knegsel,
Steensel, Broekhoven, Riethoven, Westerhoven, Dommelen, Valkenswaard.

Tweede Etappe
Valkenswaard, Achel, (Grens) St-Huybrecht, Lille, Gruitrode, Zutendaal,
St-Geertruide, Noorbeek, Noorbeek, Epen, Slenaken, Vijlen, Gemmenich,
Moresnet, Calamine, Hergenrath, Astenent, (Grens), Walhorn, Batz, Rötgen,
Konzen, Monschau.

Derde Etappe
Monschau, Höfen, Wahlersweid, Rochenrat, Murrange, Losheimergraben,
Hüllscheid, Manderfeld, Auw, Schausenbach, Wascheid, Prüm, Seilenrath,
Balersfeld, Staftelstein, Kylburg, Baden, Dudeldorf, Heidweiler, Föhren,
Ensch, Mehring, Hinzert, Hermeskeil (vlakbij Trier).

Vierde Etappe
Hermeskeil, Nonnweiler, Kastel, Primstal, Theley, Tholey, Alsweiler,
St.-Wendel, Werschweiler, Breitenbach, Bechhöfen, Rozenkopf, Battweiler,
Riechweiler, Mulbach, Höhamulbach, Pirmasens, Ruhbank, Boezenberg,
Birckenhart, Bad-Bergzabern.

Vijfde Etappe
Bad-Bergzabern, Wissenburg, (Grens) Nieder-Rödern, Drussenheim, Reinau,
Kehl, Ichenheim, Messenheim, Schwanau, Nonnenweiler, Wittenweier,
Reinhauzen, Weisweiler, Wyhl, Sasbach, Jechtingen, (Grens) Breisach.

Zesde Etappe
Breisach, Neuf-Breisach, Uttmarsheim, Mulhouse (alternatief via de
Vogezenkoppen)

Zevende Etappe
Mulhouse, Altkirch, Hirsienque, Ferrette, (Grens), Delemont,
St-Soigmelęgier, La Chaud de Fonds.

Achtste Etappe
La Chaud de Fonds, Vue des Alpes (!), Neuchatel, Yverdon, Pomy, Ursins,
Orzens, Oppens, Rueyres, Feyl, Sugnens, Dommartin, Villars Tiercelien,
Pency, Corcelles, Meziers, Auboranges, Oron-la-Villers, Granges, Vevey (aan
meer van Genéve), Montreux.

Negende Etappe
Montreux, Mettingny, Col de La Forclaz, Vallorcine, Col des Moutes,
Argentiere, Chamonix

Arie J.

Op 21-3-2012 9:00, Theo schreef:
Hoi, Theo,
Er is een beschreven route van Maastricht naar Basel, onderdeel van
Amsterdam naar Rome van Paul Benjaminse.
http://www.cyclingeurope.nl/rome
Daar vindt je ook de GPS gegevens.
Succes, Arie J.

Thomas Ribbrock

Bert L. wrote:
[...]
> Jugendherberge "Hargard"
> [...]
[...]

Even ter waarschuwing: de postcodes die in deze lijst staan kloppen zeker al
meer dan 15 jaar niet meer - een tijdje na de hereniging hebben ze in
Duitsland 5-cijferige postcodes geintroduceerd...

Groeten,

Thomas

jldb

Op 21-3-2012 9:00, Theo schreef:
> [...]
> Arlon. Metz, Colmar en Bazel vrij eenvoudig in Bern terecht. Maar mijn
> vraag is wat is verticaal gezien de eenvoudigste weg om in Bern te

Als iemand uit Assen, Nl, heb ik meer het idee om de Rijn stroom
opwaaarts te fietsen.
Zo tussen Metz en Colmar heb je de Vogezen en de passen zijn daar toch
een 1000 m hoog.

> Heeft iemand tips of URL's waar een en ander kan worden uitgezocht ?

Niet echt, zien dat je een gpx file met jeugdherbergen in de gpsr krijgt.
Of anders zo snel mogelijk naar Duitsland fietsen, een Schönes wochende
kaart kopen en dan met de trein naar de Zwitserse grens.

Arie J.

Op 21-3-2012 18:56, jldb schreef:

> Als iemand uit Assen, Nl, heb ik meer het idee om de Rijn stroom
> opwaaarts te fietsen.
> Zo tussen Metz en Colmar heb je de Vogezen en de passen zijn daar toch
> een 1000 m hoog.

Volgens mijn ervaring zit in de Benjaminse variant de Col du Denon, 950
m hoog? Wel erg mooi en nergens extreem steil.

Verder is er de Rheinradweg, maar daar zitten stukken bij die of over de
uiterwaarden gaan, hotsebotsend over de uitgedroogde klei en stukken
waar je gewoon naast het grote verkeer voortpeddelt......
Deze ervaringen zijn wel gedateerd, dus kijk hier eens:
http://www.rheinradweg.eu/

Succes, Arie J.

Bert L.

"Thomas Ribbrock" <emg...@gmx.net> schreef in bericht
> [...]
> meer dan 15 jaar niet meer - een tijdje na de hereniging hebben ze in
> Duitsland 5-cijferige postcodes geintroduceerd...

Kun je nagaan hoe lang geleden ik deze tocht maakte...

Annie Roy

Financial aid
Good morning,
We are a group of four people and we have decided to financially help anyone who has acquired the rights of life for domestic animals (our everyday companions).
Our help also goes to vegetarian families and poor homes that lack financial means to carry out their project with an annual interest rate of 3%. Interested people will contact you Mr Philippe Marie-Vincent for more information.

Email: Philippemar...@gmail.com