kettingspanning controleren bij volledig gesloten kettingkast.

Paulus van Os

Ik ben nog in het bezit van een ouderwetse Gazelle herenfiets. De kettingkast bestaat hier uit twee horizontaal gedeelde hard-plastic helften. Er zijn kettingspanners voorzien, maar ik heb geen idee hoe ik kan nagaan welke speling de ketting onderaan in het midden heeft. Deze zit immers volledig ingesloten in de grijze kettingkast...