Van half mei tot ca half september begeleid ik fietsreizen.
Heeft er iemand tips voor nieuwe fietsreizen die we in ons gamma zouden
kunnen opnemen? (heb ik weer iets om voor te bereiden, en misschien iets
nieuws in mijn programma)
Liefst met geen al te grote moeilijkheidsgraad. (sportief en lastig verkoopt
niet)
De reizen in ons programma, die zeer goed verkopen zijn: de Donauradweg,
Bodenmeerronde, de Loire, Veluwe, Friesland, de Moezel, Ulm - Passau,
Denemarken, de Lahn, en het Altemühldal. Je merkt vlak en met wat cultuur
gemengd dat doet het.
Alle tips welkom. Ivana
Ivana schreef:
"Ivana" <ivanas...@yahoo.es> schreef in bericht
news:0%dIi.113632$bu7.5...@phobos.telenet-ops.be...
sportief en lastig verkoopt niet??
Mijn vraag is dan; zit je hier niet verkeerd dan?? Merendeel van de
aanwezigen hier gaat voor, op zijn minst sportief..
Wat is de doelgroep?
> De reizen in ons programma, die zeer goed verkopen zijn: de Donauradweg,
> Bodenmeerronde, de Loire, Veluwe, Friesland, de Moezel, Ulm - Passau,
> Denemarken, de Lahn, en het Altemühldal. Je merkt vlak en met wat cultuur
> gemengd dat doet het.
Ai, daar hoor ik niet bij.
Lou
--
Posted by news://news.nb.nu (http://www.nb.nu)
--
/Marten
info(apestaartje)m-gineering(punt)nl
"Lou Holtman" <lholrem...@planet.nl> schreef in bericht
news:46f1953e$1...@news.nb.nu...
> Heeft er iemand tips voor nieuwe fietsreizen die we in ons gamma zouden
> kunnen opnemen? (heb ik weer iets om voor te bereiden, en misschien iets
> nieuws in mijn programma)
> Liefst met geen al te grote moeilijkheidsgraad. (sportief en lastig
> verkoopt niet)
2004 zijn wij in Mecklenburg-Vorpommern wezen fietsen, twee weken, maar
uitgesmeerd omdat we on zoontje in een aanhanger mee hadden. Vooral het
gebied rond om de "Seenplatte" is geweldig, maar ook de nationaalparken
daaromtrent zijn erg mooi. En dan natuurlijk de kust (we zijn in Stralsund
geeindigd). Ik heb dit ooit een keer opgeschreven voor de Fietsersbond
Utrecht en het is nog steeds op hun webpagina te vinden:
http://utrecht.fietsersbond.nl/tussenstop/McPom-2004/index.html
(graag de taalfoutjes negeren... :-} )
Groeten,
Thomas
Ach, dat zijn watjes die de 11 niet rond krijgen :-)
> Maar misschien dat er iemand toch een mooi tripje kent. Zoiets van een
> 300km? die we dan uitsmeren over een 5 à 6 dagen.
Tja, hoe heuvelachtig mag het zijn?
>>> De reizen in ons programma, die zeer goed verkopen zijn: de Donauradweg,
>>> Bodenmeerronde, de Loire, Veluwe, Friesland, de Moezel, Ulm - Passau,
>>> Denemarken, de Lahn, en het Altemühldal. Je merkt vlak en met wat cultuur
>>> gemengd dat doet het.
En hoe moet ik dat "cultuur" opvatten op bijvoorbeeld de Veluwe?
Bezoekje aan Kröller-Möller ofzo?
Je noemt het niet expliciet, maar te zien aan de bestemmingen mag er
niet gevlogen worden maar komen de deelnemers met de fiets achterop de
auto? En wat voor fiets is dat?
Kijk, routes van zo'n 300 km met wat cultuur zijn natuurlijk overal uit
te zetten. Het is maar wat je wilt.
Erg mooi en sfeervol in de herfst is bijvoorbeeld een ritje langs de
Douro, als de hellingen echt goud kleuren. Cultuur is er voldoende en je
kunt vanaf het eindpunt met een historische trein terug naar Porto.
Onderweg lekker slapen op wijnboerderijen, lekker eten en drinken van
het landgoed, etc. Maar dan moet er waarschijnlijk wel gevlogen worden
en echt vlak is het natuurlijk ook niet.
Piet
--
Anders Reizen - vakantie buiten de gebaande paden
reismagazine -> http://www.andersreizen.nl
reisbeurs -> http://www.reisbeurs.nl
reizigersforums -> http://www.reizigersforums.nl
> Van half mei tot ca half september begeleid ik fietsreizen.
> Heeft er iemand tips voor nieuwe fietsreizen die we in ons gamma zouden
> kunnen opnemen?
Nog eentje: De "Romantische Strasse" (zie b.v.
http://www.romantischestrasse.de/) - ik ben die ooit anno 1988 en keer met
een groep van Nördlingen tot Tauberbischofsheim gefietst. Niet moeilijk, en
zeker vol met cultuur (b.v. Rothenburg ob der Tauber). Ik vond het een
echte aanrader, maar mijn ervringen zijn natuurlijk al weer wat
ouder... :-}
Groeten,
Thomas
Wat mij wel wat lijkt is de Rondreis Normandië. Je begint in Caen, dan doe
je Bayeux (tapis de Bayeux, Guillaume le Conquerer), dan de invasiestranden
(Juno, Gold, Utah, Sword en een paar highlights als Pointe du Hoc en de nog
steeds zichtbare kunstmatige haven van Arromanches. Sainte Mére Eglise
(premier ville liberé) met de valschermspringer aan de kerktoren ontbreekt
natuurlijk niet.
Daarna door naar Barfleur (Frankrijks grootste haven in de Middeleeuwen) en
Saint-Vaast La Hougue (Ile de Tatihou).
Dan Le Phare de Gatteville (premier phare de la France), werkelijk prachtig
op de kust gelegen en mooi zichtbaar vanaf La Pernelle (daar eten op
terras).
Van Gatteville naar Cherbourg via la Route du Littoral met rotskusten die
steeds meer op de Engelse kusten aan lijken. Tussen stop op Câpe Levi (Fort
de Napoleon, Phare) en prachting uitzicht op de Rade de Cherbourg. Vanaf
Cherbourg de kust volgen naar Le Nez de Jobourg (je waant je niet meer in
Engeland maar in Ierland). Uitzicht op de Engelse Kanaaleilanden. De rest
langs de klassieke badplaatsen zelf in te vullen en de finish is of weer in
Caen of je rijdt door tot Le Mont St-Michel.
Mijn vrouw en ik doen de reisleiding wel. Ik ben reisleider bij En Route
Fietsreizen en fiets wel mee. Zij is kunsthistorica en kan de verhalen
onderweg wel vertellen. Ons tarief: kost en inwoning plus een bescheiden
zakgeld.
Bert
>
> "Lou Holtman" <lholrem...@planet.nl> schreef in bericht
> news:46f1953e$1...@news.nb.nu...
>> Ivana wrote:
>>> Hallo Allemaal,
>>>
>>> Van half mei tot ca half september begeleid ik fietsreizen.
>>> Heeft er iemand tips voor nieuwe fietsreizen die we in ons gamma zouden
>>> kunnen opnemen? (heb ik weer iets om voor te bereiden, en misschien iets
>>> nieuws in mijn programma)
>>> Liefst met geen al te grote moeilijkheidsgraad. (sportief en lastig
>>> verkoopt niet)
>> Wat is de doelgroep?
>>
>>> De reizen in ons programma, die zeer goed verkopen zijn: de Donauradweg,
>>> Bodenmeerronde, de Loire, Veluwe, Friesland, de Moezel, Ulm - Passau,
>>> Denemarken, de Lahn, en het Altemühldal. Je merkt vlak en met wat cultuur
>>> gemengd dat doet het.
>> Ai, daar hoor ik niet bij.
> Weet ik Lou: jij rijdt de cyclo's aan 27 à 30km/u gemiddeld. Merendeel in
> deze nieuwsgroep rijdt met een cassette 12- 23 of zo iets. Maar met mijn
> totesterongehalte, heb ik genoeg aan een 14! En zelfs die wordt zelden
> gebruikt.
> Maar misschien dat er iemand toch een mooi tripje kent. Zoiets van een
> 300km? die we dan uitsmeren over een 5 à 6 dagen.
> Met dat er niet bijhoren, bedoelde je toch niet het gedeelte "cultuur"?
27-30 km/uur? Zou ik wel willen ;-)
Het is niet erg tot een bepaalde doelgroep te horen, begrijp me niet
verkeerd. Je moet alleen weten met welke groep je je inlaat. Collega van
mij had ook een fietsvakantie in Oostenrijk alleem maar door dalen
geboekt. Ik had hem nog gewaarschuwd; dat wordt elke avond al om half
tien naar bed ;-).
Nee, ik hoor niet thuis in een doelgroep die dit:
http://home.planet.nl/~holtm072/albums/zwitserland2007/
bij voorbaat al uitsluit en liever dagenlang langs een rivier of meer
gaan fietsen met af en toe een bezoek aan een kerk of museum.
Wat mij betreft kan geen enkele kerk of museum wedijveren met de
vergezichten en fietsbeleving in de hierboven getoonde omgeving. Geen
enkele.
Wat mij betreft maakt het niks uit of je er dagenlang over doet of het
in 6 uur afraffelt.
Maar dit is 'just me' en ik wens je veel succes en plezier met jouw
fietsbeleving.
"Thomas Ribbrock" <emg...@gmx.net> schreef in bericht
news:46f266e8$0$22636$e4fe...@dreader18.news.xs4all.nl...
>
> Mijn vrouw en ik doen de reisleiding wel. Ik ben reisleider bij En Route
> Fietsreizen en fiets wel mee. Zij is kunsthistorica en kan de verhalen
> onderweg wel vertellen. Ons tarief: kost en inwoning plus een bescheiden
> zakgeld.
Wie kookt er van jullie twee?
Wel met wind meerijden....
Cultuur en vlak, en doorgaans mooi weer.
Waarom denk je dat? Ik schat dat je zelf een sportieve fietser bent, en alle
berichten die ergens anders over gaan gewoon overslaat.
Van de laatste vijftien berichten in deze groep kun je er vijf in de
categorie sportief zetten, en tien in de categorie gewone fiets. Verder heb
ik niet geteld, maar ikdenk dat die verhouding aardig representatief is.
Jan
Ons is de Elberadweg vanaf Dessau naar Praag zeer goed bevallen. Heel
gevariëerd, maar bijna helemaal vlak. Aangeraden wordt tegen de stroom
in te fietsen, vanwege het geringe verval van de Moldau en de Elbe, en
het dan geldende voordeel van meewind!
Van Nederland naar Dessau is de LF4 met aansluiting op de R1 een heel
aardig begin, al is die niet overal zo vlak als de Elberadweg.
Succes, Arie J.
Wij allebei. Mijn zwager (restauranthouder/kok) kan eventueel mee als kok
Moeten we kamperen?
Wat mij wel wat lijkt is de Rondreis Normandiė. >
Mooie foto's, maar ik zie je nergens fietsen!
Dick
Oei... Fout, dat moet zijn: *mogen* we kamperen! ;-))
--
http://www.pm3.nl Recepten- en familiepagina
http://www.pm3.nl/weblog Dagboek van een huisman
Kom op Lou, die zwager heeft vast een wokrestaurant, dus die is gewend
om op 1 pitje te koken :-)
Nee, als ik fietsreis ga ik nooit in zo'n k&ttent liggen. We slapen in
eenvoudige hotels. De bagage gaat bij echtegenote J in het busje en zij
brengt alle koffers naar het volgende hotel. Mijn zwager heeft een
restaurant in Amsterdam www.tlieverdje.nl (de site ligt momenteel een beetje
over de hoop)
Wie zit nu op zulke treurige foto's te wachten?
Vind nog altijd dat ik bergop niet af mag stappen. Meestal neem ik zelfs
geen foto's, maar nu heb ik een heel klein toestelletje dat niks weegt
en worden heel soms foto's al fietsend genomen. Ik fiets niet om foto's
te maken.
De getoonde foto's zijn door mijn maat genomen, waarvoor dank. Die had
een slechte dag en had dus een goede reden om af en toe af te stappen om
de foto's te maken.
"MSpn" <mspe...@spray.no> wrote in message
news:46f2c5b1$0$241$e4fe...@news.xs4all.nl...
Ik ken de omgeving op mijn duimpje omdat we daar jaarlijks op vakantie gaan
(vanwege de combinatie van wat ik geschreven heb en de
strand/zwemgelegenheid voor de kinderen). Voor wie Frankrijk een beetje
kent: daar zijn geen fietspaden en als ze er zijn, zijn ze 100 m. lang en
wil je er niet op fietsen.
Kleine D-wegen (wit op de Michelinkaarten) zijn er genoeg en daar kun je
heerlijk op fietsen zonder door wie dan ook lastig gevallen te worden
anderen tot last te zijn.
B.rrt
Och ja, wokken. Na het fonduen en gourmetten is dit een nieuw Nederlands
culinair dieptepunt. Hoop dat Bert z'n zwager meer in zijn mars heeft. ;-)
http://tinypic.com/view.php?pic=6gt8uc2&s=1
http://tinypic.com/view.php?pic=4vn163c&s=1
Op de Aubisque 13/9/2007.