Op de fiets over de Waddendijk

Peter Kleiweg

Kun je met de fiets over de Waddendijk fietsen, van café 't
Zielhoes in oostelijke richting? Ik had een trein/fiets-uitje in
gedachten. Met fiets in de trein naar Usquert. Dan met fiets
naar Noordpolderzijl, over de dijk een stuk naar het oosten, en
dan de Lauwersweg naar Uithuizen. Vanuit Uithuizen met de trein
weer naar huis.

--
Peter
http://pkleiweg.home.xs4all.nl/

Peter Kleiweg

Peter Kleiweg schreef op de 15e dag van de oogstmaand van het jaar 2014:

> Kun je met de fiets over de Waddendijk fietsen, van café 't

En bedoel ik fietsen bovenop de dijk, niet op een weggetje langs
de dijk waar je niks van de zee ziet.

bestweter

Peter Kleiweg schreef op 15-8-2014 23:03:
Telefoontje met 't Zielhoes?

Zijlweg 4, 9988 TD Usquert
0595 - 423058
in...@zielhoes.nl

Peter Kleiweg

Peter Kleiweg schreef op de 15e dag van de oogstmaand van het jaar 2014:

> En bedoel ik fietsen bovenop de dijk, niet op een weggetje langs
> de dijk waar je niks van de zee ziet.

Google Maps heeft ook foto's, dus. Geen fietspad bovenop de
dijk, maar een weg aan beide zijden van de dijk. Je kunt dus aan
de zeekant fietsen, maar ter hoogte van Usquert ligt de zee een
stuk van de dijk af.

Ik zal het eens gaan bekijken. Verrekijker mee.

--
Peter
http://pkleiweg.home.xs4all.nl/

Martin Borsje

Peter Kleiweg formulated the question :
> [...]
> naar Noordpolderzijl, over de dijk een stuk naar het oosten, en
> dan de Lauwersweg naar Uithuizen. Vanuit Uithuizen met de trein

Kijk eens op Openstreetmap en dan de laag voor fietsers:

http://osm.org/go/0GXWVyY--?layers=C

Heb je daar wat aan?

Martin

EeBie

On Fri, 15 Aug 2014 22:36:43 +0200, Peter Kleiweg wrote:

> [...]
> de dijk een stuk naar het oosten, en dan de Lauwersweg naar Uithuizen.
> Vanuit Uithuizen met de trein weer naar huis.

Nee, je kan wel onder aan de dijk (landkant) fietsen. Je kan ook aan
zeekant fietsen maar dan kom je om de kilometer een hek tegen waar je je
fiets overheen moet tillen. In de herfst of winter staan alle hekken open
dan kan je zo doorfietsen naar de Eemshaven of Lauwersoog.

Mooi tochtje, aanrader!

--
EeBie

O. Udeman

EeBie schreef op 16-8-2014 11:12:
Wat is de functie van die hekken?

--
Don't ask what your country can do for you but what you can do for your
country

EeBie

Die zijn voor de schapen, aan de landkant liggen van die roosters.

--
EeBie

BugHunter

O. Udeman <no...@nona.me> schreef:
Gokje: schapen.

--
Bye, BugHunter.
-

O. Udeman

EeBie schreef op 16-8-2014 11:21:
Bedankt.

MRe

Fietsen op de dijk is niet te doen vanwege de vele hekken. Maar ook de
schapendrollen en het soms hoge gras maken het niet aangenaam

MRe

bestweter

MRe schreef op 16-8-2014 13:21:
> Fietsen op de dijk is niet te doen vanwege de vele hekken. Maar ook de
> schapendrollen en het soms hoge gras maken het niet aangenaam

Wat voor schapen lopen daar?

Pjotr

O. Udeman schreef op 16-8-2014 om 11:15:

> Wat is de functie van die hekken?

schapen tegenhouden anders lopen ze door tot Hamburg

Pjotr

bestweter schreef op 16-8-2014 om 14:40:
wadschapen
texelaars
drentse heideschapen

bestweter

Pjotr schreef op 16-8-2014 15:31:
en fabriceren die drollen?

Pjotr

bestweter schreef op 16-8-2014 om 18:49:
jij toch ook? of zijn dat vlaaien?

bestweter

Pjotr schreef op 16-8-2014 20:23:
Ja en nee want ik ben geen schaap.

O. Udeman

bestweter schreef op 16-8-2014 21:37:
Enige schaapachtigheid is u anders niet vreemd.

Ernie

"Peter Kleiweg" <pkle...@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]
> naar Noordpolderzijl, over de dijk een stuk naar het oosten, en
> dan de Lauwersweg naar Uithuizen. Vanuit Uithuizen met de trein

meestal ligt er bovenop de dijk een wandelpad, vaak een LAW. Je kunt er dan
wel mountainbiken. Hekje open-hekje dicht, tussen de schaa-pen door. Ik plan
dat soort tochtjes wel met de mountainbike. GPSies is een site die veel
nuttige informatie biedt. En je kunt vaak een kijkje nemen met Google Maps
en dan kiezen voor Street View. Dan kun je gewoon "ter plaatse" een kijkje
nemen. Heeft al vaak onverwachte en nuttige informatie opgeleverd voor een
leuke dagtocht.

EeBie

On Sun, 17 Aug 2014 14:21:04 +0200, Ernie wrote:

> [...]
> plaatse" een kijkje nemen. Heeft al vaak onverwachte en nuttige
> informatie opgeleverd voor een leuke dagtocht.

Tussen Nieuwe Statenzijl en Lauwersoog zijn geen hekjes die open kunnen
boven op de dijk.

De dijk is alleen toegangkelijk voor wandelaars en fietsers, niet voor
auto's van Google.

--
EeBie

Ben Doedens

"bestweter" schreef in bericht
Schapen produceren kleine zwarte keuteltjes.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Hooglander

"O. Udeman" schreef in bericht

> Ja en nee want ik ben geen schaap.

nou ja, die vraag over dat hek is ook niet bepaald helder, 69 jarige oude
man.....

Hooglander

"Ben Doedens" schreef in bericht

<>en fabriceren die drollen?

>Schapen produceren kleine zwarte keuteltjes.

...en ze smaken prima!

O. Udeman

Hooglander schreef op 24-8-2014 17:12:
Nou, smakelijk dan maar. Ieder zijn meug.

bestweter

http://www.vandermeulen.nl/home/home-webshop/products.html

Ernie

"EeBie" <eebie...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
> boven op de dijk.
>
> De dijk is alleen toegangkelijk voor wandelaars en fietsers, niet voor

Stel nou, for the sake of discussion, dat je dat allemaal niet weet. Dan is
Google Streetview geschikt om vanuit de leunstoel een eerste verkenning van
het terrein te doen.
Bijvoorbeeld op deze manier: http://goo.gl/maps/elCXs

Zo heb ik wel meer fietsritjes in elkaar gezet in gebieden waar ik het
terrein niet zo goed ken./

EeBie

On Mon, 08 Sep 2014 18:18:44 +0200, Ernie wrote:

> [...]
Dan is
> Google Streetview geschikt om vanuit de leunstoel een eerste verkenning

Ik kan hier niet uit opmaken of er over de dijk te fietsen is. Het is
trouwens niet op de geplande route van de OP.

> Zo heb ik wel meer fietsritjes in elkaar gezet in gebieden waar ik het
> terrein niet zo goed ken./

Doe ik ook vaak.

--
EeBie