Knibbel, knabbel, knuisje...

Izak van Langevelde

Bij het ter bedde gaen controleerde ik nog even het achterraem. Bleek er
iets te zitten op het vetbolletje dat ik voor de vogeltjes in barre
tijden had opgehangen. En, nee, het was geen vogeltje.

Ik heb even op het raem getikt, om te checken of het ding dood of levend
was. Het gaf geen krimp. Nog 'ns wat beter gekeken, en het beestje leek
wel een muis.

Het toegesnelde telefoontje haelde weinig uit, en de spiegelreflex
eigenlijk ook niet. Het was niet echt donker bij het licht van de
buitenlamp, maer ook zeker niet licht, dus ook met de hoogste
filmgevooligheid lukte het niet.

De driepoot bood uitkomst, en met een belichtingstijd van tweeenhalve
seconde lukte het net, zij het dat ik met de hand moost scherpstellen.
De plaet is niet best, maer er is toch wel duidelijk te zien dat het
hier een knaegdier betreft.

Het beest heeft zeker een half uur voor me zitten poseren, maer
misschien was het ook wel in slaep gevallen. Resteert de vraeg hoo het
daer gekomen is, op zo'n 1.20m van de grond, tegen de muur. Ik geloof
niet dat muizen kunnen klimmen of hoogspringen, dus de enige roote zou
kunnen zijn dat het beestje zich van het dak heeft laeten vallen, ook
zo'n 1.20m naer beneden. Wat vindt U d'rvan?

(het plaetje staet op http://eezacque.blogspot.com/2023/02/iso.html)

--
Grinnikend door het leven...

jsmn

On 13-02-2023 17:17, Izak van Langevelde wrote:

> [...]
>kunnen zijn dat het beestje zich van het dak heeft laeten vallen, ook
>zo'n 1.20m naer beneden. Wat vindt U d'rvan?

Muizen kunnen prima klimmen. Ze klimmen zo een paar meter omhoog tegen een
muur op. Of langs de regenpijp.

--
jsmn

Izak van Langevelde

Hm.

tuinkabouter

muizen kunnen priema klimmen tegen een wat ruwe muur.
-- pim.