Bernhard, Prins der Nederlanden.

Papillon ©

Blijkens uitspraken in een radioprogramma deze week zou Prins Bernhard
voordat hij met Juliana trouwde lid zijn geweest van de SS.
Hij had ook het befaamde SS-regimentsteken op zijn arm getatoueerd wat
naderhand is bedekt door een andere tatouage.
Vroeger heb een en ander ook al eens gelezen in een boek van Wim
Klinkenberg, genaamd zoals de subject header boven deze posting.
Toentertijd werden de uitspraken van Wim Klinkenberg niet serieus
genomen en zijn boek werd volledig verketterd.
Afijn nu wil ik het onderhand wel eens zeker weten : hoe zat het nu
met Bernhard en zijn lidmaatschap van die verdomde misdadigersbende de
SS ! Wie weet over deze materie meer te vermelden ?

The Agressor Formely Known As Marching Powder

Franc ©

Reply: dhrr...@worldonline.nl

http://www.czech.cz/

theo1610

dhr...@worldonline.nospam.nl (Papillon ©) wrote:

> [...]
>met Bernhard en zijn lidmaatschap van die verdomde misdadigersbende de
>SS ! Wie weet over deze materie meer te vermelden ?

Ben je echt idioot........?

>---------------------------------------------
>The Agressor Formely Known As Marching Powder

>Franc ©

>Reply: dhrr...@worldonline.nl

>http://www.czech.cz/

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

Berdien Kuinbol

Papillon © schreef:

> Blijkens uitspraken in een radioprogramma deze week zou Prins Bernhard
> voordat hij met Juliana trouwde lid zijn geweest van de SS.

Dergelijke geruchten zijn al vaker door Oltmans, Klinkenberg etc.
verspreid. De SS is pas als belangrijk staatsonderdeel geworden na 1937,
voor die tijd was het een eliteeenheid waar Bernard in 1937 al te oud voor
zou zijn geweest.

> Hij had ook het befaamde SS-regimentsteken op zijn arm getatoueerd wat
> naderhand is bedekt door een andere tatouage.

SS-ers werden getatoueerd met hun bloedgroep teken en deze tatouering werd
onder hun linkeroksel geplaatst. Dit werd gedaan omdat in de
nazi-idiologie SS-ers hoger werden aangeslagen dan gewone soldaten. Bij
verwondingen was het dus gemakkelijker de bloedgroep vast te stellen.
Prins Bernhard heeft een tatouering op zijn onderarm en daar kregen SS-ers
dus geen tatouering

> [...]
> Toentertijd werden de uitspraken van Wim Klinkenberg niet serieus
> genomen en zijn boek werd volledig verketterd.

Klinkenberg heeft een bepaalde theorie ontwikkeld. Hij beweert zo nu en
dan dat Bernhard voor de oorlog fout zat en als daar geen reactie opkomt
zegt hij: "De RVD heeft het lidmaatschap nooit ontkent" en dat betekent
voor hem: m.a.w. het is waar. Ikzelf geloof het niet. Wilhelmina wist heus
wel wie ze in huis haalde. Bovendien hadden de Duitsers n.a.v. Bernard
latere rol in de oorlog een lidmaatschap al tijdens de oorlog
bekendgemaakt om hem in discrediet te brengen.

> Afijn nu wil ik het onderhand wel eens zeker weten : hoe zat het nu
> met Bernhard en zijn lidmaatschap van die verdomde misdadigersbende de
> SS ! Wie weet over deze materie meer te vermelden ?

Joost

Papillon © heeft geschreven in bericht
<366cac3...@news.worldonline.nl>...

> [...]
>met Bernhard en zijn lidmaatschap van die verdomde misdadigersbende de
>SS ! Wie weet over deze materie meer te vermelden ?

Kijk eens in de werken van dr. L. de Jong over het Koninkrijk der
Nederlanden in WO II. Bernhards lidmaatschap van de SS wordt daarin genoemd.
Hij was overigens ook lid van de NSDAP en voordat hij lid werd van de SS was
hij lid van de SA.
Ouwe koek overigens.
Zie ook de boeken van Kikkert, Sefton Delmer en Alden Hatch.

J. Gelpke

On Sun, 06 Dec 1998 16:09:45 GMT, dhr...@worldonline.nospam.nl
(Papillon Š) wrote:

>Blijkens uitspraken in een radioprogramma deze week zou Prins Bernhard
>voordat hij met Juliana trouwde lid zijn geweest van de SS.

knip

Oude koek.
Bernhard ontkent het niet.
Hij schijnt er zelfs trots op te zijn.

Ik citeer:
Toen in januari 1937 prinses Juliana met de Duitser Bernhard von
Lippe-Biesterfeld in het huwelijk trad, waren vanwege Bernhards
tijdens zijn adolescentie aan het nazisme gelieerde achtergrond
meerdere incidenten.
Op de officiele avond waarop Den Haag het bruidspaar vergastte, werd
na het volkslied ter meerdere glorie van de Duitse gasten opeens ook
het 'martelarenlied' van de nazi's, het 'Horst-Wessellied' ten gehore
gebracht.

Bron: Nanda van der Zee. Om erger te voorkomen, blz.82
Meulenhoff Editie 1604
ISBN 9029054913/CIP/NUGI641(633)

In dit standaardwerk beschrijft Van der Zee de vlucht van Wilhelmina
uit Nederland tijdens de oorlogshandelingen op 13 mei 1940. De
historica Van der Zee ontwikkelt verder de stelling dat Wilhelmina
hiermee landverraad heeft gepleegd.
Van der Zee is verguisd en de grond in geboord door de koninklijke
kliek en hun meelopers.
Verder wordt het landverraad, dan wel hoogverraad, ontkent en
doodgezwegen.
Net als de voorliefde van Bernhard voor de nazi's.

Opmerkelijk is verder dat Bernhard net een camelion is.
In 1945 was hij gebombardeerd tot hoofd van de binnenlandse
strijdkrachten.
Binnen tien jaar nadat hij zijn oude vrienden had verlaten.
Hij vierde de overwinning terwijl zijn vaderland in puin lag en
miljoenen landgenoten waren omgekomen.

Van het volgende is nog bijna niets bekend:
Wat is de verhouding tussen Bernhard en Lindemans.
Lindemans staat bekend als King Kong.
King Kong was een dubbelspion.
Volgens Lou de Jong een abjecte verrader.
Lindemans heeft de slag om Arnhem in 1944 laten mislukken.
King Kong was wel een vriend van Bernhard.
King Kong is na de oorlog in de gevangenis van Scheveningen vermoord.
Hij is vergiftigd.
Officieel is het zelfmoord door middel van vergif.
De vermoedelijke dader, een verpleegster, is meteen naar Australie
geemigreerd.
King Kong is op Crooswijk begraven.
Veertig jaar later is hij weer opgegraven en herbegraven.
Vastgesteld werd dat de beenderen van King Kong waren en dat hij niet
mee was gegaan naar Australie.
Ook vlak na de oorlog is Rost van Tonningen vermoord.
In de gevangenis van Scheveningen.
Officieel is hij van de ring naar beneden gesprongen.
Zelfmoord omdat hij zo gepest werd.
In werkelijkheid is hij naar beneden gegooid.
Wat was de verhouding tussen Bernhard en Rost van Tonningen.
Waarom moesten die twee Nazi's dood en mocht de derde verder.

groeten van Jan Gelpke

Papillon ©

On Sun, 06 Dec 1998 16:43:42 GMT, theo...@wxs.nl (theo1610) wrote:

>Ben je echt idioot........?

En kun jij nooit eens een serieuse opmerking plaatsen ?
Die slappe semi-humor van jou hangt ook iedereen onderhand de keel
uit, zeikerd !

>theo1610 @wxs.nl
>"lievebeheersbeestjes bv."

kuli...@hotmail.com

Why this is marked as abuse? It has been marked as abuse.
Report not abuse
Naast de feiten dat 'Prins Bernhard' lid is geweest van de NSDAP, SS
en de SA (geen van deze lidmaatschappen ontkent deze man) was hij ook
werkzaam voor het bedrijf IG Farben dat het mosterdgas voor de nazis
produceerde.

Cees Berg

> [...]
>met Bernhard en zijn lidmaatschap van die verdomde misdadigersbende de
>SS ! Wie weet over deze materie meer te vermelden ?

Lees over 'De Affaire Bernhard' in al z'n sappige details op:

http://www.groene.nl/1996/10/rz_bernh.html

Het geeft ook een aardig inzicht in hoe censuur nu eigenlijk werkt in een
democratische samenleving.

Groeten,
Cees

L. Koene

On Mon, 7 Dec 1998 14:58:10 +0100, "Cees Berg" <ber...@xs4all.nl>
wrote:

>Lees over 'De Affaire Bernhard' in al z'n sappige details op:
>
>http://www.groene.nl/1996/10/rz_bernh.html
>
>Het geeft ook een aardig inzicht in hoe censuur nu eigenlijk werkt in een
>democratische samenleving.

-- Ik kan me voorstellen dat je dat denkt.
Mijns inziens is het echter een voorbeeld van het feit dat censuur
in Nederland meestal NIET werkt. Het verhaal staat er toch??

(Wel is het betreurenswaardig dat de affaire Bernhard de
historici Gerard Aalders en Coen Hilbrink hun positie kostte.)

Bart
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
http://huizen.dds.nl/~lkoene/

Berdien Kuinbol

J. Gelpke schreef:

> knip
>
> Oude koek.
> Bernhard ontkent het niet.

Bernard heeft als lid van het koninklijk huis nooit de gelegenheid gehad om
iets te bekennen of te ontkennen

> [...]
> na het volkslied ter meerdere glorie van de Duitse gasten opeens ook
> het 'martelarenlied' van de nazi's, het 'Horst-Wessellied' ten gehore

Toch is dat niet zo vreemd. In 1937 was Duitsland nog een bevriende natie
dus waarom zou je dan je gasten niet vriendelijk behandelen.

> [...]
> uit Nederland tijdens de oorlogshandelingen op 13 mei 1940. De
> historica Van der Zee ontwikkelt verder de stelling dat Wilhelmina

Lulkoek, oorspronkelijk was het de bedoeling dat Wilhelmina vanuit Den Haag
per schip naar Zeeland zou gaan. Toen Zeeland onbereikbaar werd ging ze
door naar Engeland in de hoop binnen 2 dagen weer naar Zeeland toe te gaan.
Op aandringen van Churchill en King George bleef ze in Engeland en was de
bezielende leiding van het oorlogskabinet en kon het symbool voor een vrij
Nederland worden. Het is ook maar goed dat ze gegaan is. Leopold van Belgie
bleef en na de oorlog werd hij van landverraad beschuldigd. een dergelijke
contistutionele crisis is Nederland bespaard gebleven.

> [...]

> King Kong was een dubbelspion.
> Volgens Lou de Jong een abjecte verrader.
>

> Lindemans heeft de slag om Arnhem in 1944 laten mislukken.

De mislukking van Arnhem was niet het gevolg van verraad. Lees hier het
boek "een brug te ver" van Cornelis Ryan maar eens over na.

King Kong was wel geen vriend van Bernhard. Ze hadden elkaar een keer
ontmoet

> [...]
> Officieel is het zelfmoord door middel van vergif.
> De vermoedelijke dader, een verpleegster, is meteen naar Australie

King Kong was een ongelofelijke charmeur en vrouwenjager. De verpleegster
waarmee hij samen zelfmoord wou plegen was Tiny Onderwater, zij overleefde
de zelfmoord ternauwernood en emigreerde met haar ouder in 1954 naar Zuid
Afrika waar zij in 1956 dodelijk verongelukte. Om maar meteen verder te
gaan: Er is wel eens beweerd dat ze vermoord is maar dat is helemaal
uitgezocht, het was een ordinair ongeluk.

> King Kong is op Crooswijk begraven.
> Veertig jaar later is hij weer opgegraven en herbegraven.
> Vastgesteld werd dat de beenderen van King Kong waren en dat hij niet
> mee was gegaan naar Australie.

Dat is weer een verdraaing van feiten. Tegenstanders van Bernard beweerden
op een gegeven moment dat Bernard de dood van Lindemans in scene had gezet
en dat deze nog leefde. Hierop is op verzoek van Lindemans broer het graf
geopend waaruit onomstotelijk bleek dat het skelet van Lindemans was en ook
werden er speuren van Cyanide gevonden waarmee hij zelfmoord had gepleegd.

> [...]
> Wat was de verhouding tussen Bernhard en Rost van Tonningen.
> Waarom moesten die twee Nazi's dood en mocht de derde verder.

Inderdaad is Rost van Tonningen beestachtig behandeld en misschien wel
vermoord maar in ieder geval is hij zo behandeld dat zelfmoord ook mogelijk
was. Bernard heeft Rost van Tonningen nooit ontmoet.

Berdien Kuinbol

Joost schreef:

> Papillon © heeft geschreven in bericht
> <366cac3...@news.worldonline.nl>...

> Kijk eens in de werken van dr. L. de Jong over het Koninkrijk der
> Nederlanden in WO II. Bernhards lidmaatschap van de SS wordt daarin genoemd.

De Jong heeft het in zijn boeken vaker gehad over een lidmaatschap van Bernard.
Hij geeft aan dat dat nooit ergens uit gebleken is.

> Hij was overigens ook lid van de NSDAP en voordat hij lid werd van de SS was
> hij lid van de SA.

Lid van de NSDAP zegt niets of iemand goed of fout was. In Duitsland ontkwam je
daar vaak niet aan net zoals je er in de Sovjet Unie ook niet aan ontkwam om lid
van de partij te worden voor je een hoger functie kreeg. Na 1937 was Bernard
uiteraard geen lid meer en dus heeft hij ook niet fout gezeten. ter
vergelijking; Je kunt iemand die tot 10 mei 1940 lid was van de NSB ook niet
direct fout noemen, wel degene die na die datum lid bleven. Veel NSB-ers (veel
te weinig uiteraad) hebben in na de Duitse inval bedankt voor hun lidmaatschap

koi...@ix.netcom.com

On Mon, 07 Dec 1998 17:02:59 +0100, Berdien Kuinbol
<Bere...@cable.a2000.nl> wrote:

>Bernard heeft als lid van het koninklijk huis nooit de gelegenheid gehad om
>iets te bekennen of te ontkennen

Bernhard kan als lid van het koninklijk huis van alles bekennen of
ontkennen. Hij kan b.v. ook processen wegens smaad of laster
aanspannen. Hiervoor bestaan geen wettelijke obstakels.

>Toch is dat niet zo vreemd. In 1937 was Duitsland nog een bevriende natie
>dus waarom zou je dan je gasten niet vriendelijk behandelen.

Spanje was in 1937 ook een bevriende natie, en werd dat land even
vriendelijk behandeld?

> [...]
>bleef en na de oorlog werd hij van landverraad beschuldigd. een dergelijke
>contistutionele crisis is Nederland bespaard gebleven.

Haha... Wilhelmina is in mei 1940 naar GB gevlucht, niet gegaan, zelfs
zonder de ministerraad op de hoogte te stellen.

In Nederland komt men altijd maar weer met die Leopold om aan te geven
hoe juist en wijs die vlucht van Wilhelmina achteraf wel niet was.
Niet het blijven in Belgie was aanleiding voor de constitutionele
crisis, maar de houding en opstelling van Leopold tijdens die periode.

Nooit wordt gerept over b.v. de Deense koning, die tot 1945 elke dag
te paard een rijtocht maakte door Copenhagen, om het volk te laten
zien dat ze nog een vorst bezaten. Trouwens, het Deense parlement kwam
tot in 1944 gewoon bijeen en hield zich met wetgevende arbeid bezig.

Dat klopt wel. Reeds in 1936 werd er in Londen een betaalmeester voor
Nederlandse ambtenaren aangesteld, zodat de tractementen van hoge
ambtenaren veilig waren. Alsof er geen wetten meer bestonden, werd in
mei 1940 de zetel van de nederlandse regering maar even buiten het
koninkrijk gevestigd.

W.F. Hermans wist dat ook niet.

Jan
------
J...@pluto.skyweb.net - T&J Design, Sayreville, NJ

Berdien Kuinbol

koi...@ix.netcom.com schreef:

> Bernhard kan als lid van het koninklijk huis van alles bekennen of
> ontkennen. Hij kan b.v. ook processen wegens smaad of laster
> aanspannen. Hiervoor bestaan geen wettelijke obstakels.

Zo simpel is het niet. Slechts een keer is dit gebeurd toen een schandaalblad
berichtte dat de toen nog ongehuwde Prinses Irene een abortus had laten plegen,
iets wat toen in Nederland een strafbaar feit was. Onder het motto: van mij
mogen ze zeggen wat ze willen maar van m'n dochters blijven ze af spande Bernard
een rechtszaak aan en won die ook.

> [...]

> Niet het blijven in Belgie was aanleiding voor de constitutionele
> crisis, maar de houding en opstelling van Leopold tijdens die periode.

Dat klopt niet helemaal. De koning was een voorstander van capitulatie om verder
bloedvergieten te voorkomen. Paul Henri Spaak was tegen en wou vanuit Engeland
de strijd voortzetten en verzocht de koning mee te gaan. Deze weigerde omdat hij
lot van zijn soldaten wou delen en met hen in krijgsgevangenschap wilde gaan.
Spaak was woedend en nam na de oorlog wraak. Het was dus niet de houding van
Leopold tijdens de oorlog die hem tot aftreden dwong. Het is wel een feit dat
Leopold terwijl zijn soldaten in krijgsgevangenkampen zaten hij in zijn
comfortabel paleis bleef zitten. Toen hij ook nog eens hertrouwde besmeurde dat
volgens veel Belgen de nagedachtenis aan koningin Astrid.

> [...]
> zien dat ze nog een vorst bezaten. Trouwens, het Deense parlement kwam
> tot in 1944 gewoon bijeen en hield zich met wetgevende arbeid bezig.

De duitse bezetting van Denemarken kan niet zomaar vergeleken worden met de
bezetting van andere landen. Denemarken is nooit getroffen door
oorlogsomstandigheden. De houding van de koning was inderdaad moedig. Maar
anders lag het wel in Noorwegen. ook koning Haakon verliet Noorwegen en vestigde
zich in Londen. Wilhelmina was dus zeker niet de enige die als staatshoofd in
ballingschap ging

tecumseh

De conclusie is duidelijk: Nederland heeft na de oorlog een grote kand
gemist om een echte democratie te worden, nu zijn we nog steeds opgescheept
met een symbolisch staatshoofd die haar taak zo groot en mooi vind dat ze
hem niemand anders zou gunnen

koi...@ix.netcom.com

On Mon, 07 Dec 1998 19:41:19 +0100, Berdien Kuinbol
<Bere...@cable.a2000.nl> wrote:

> [...]
>mogen ze zeggen wat ze willen maar van m'n dochters blijven ze af spande Bernard

Prins Klaas, de echtgenoot van het huidige staatshoofd, heeft
indertijd nog een proces tegen een kappersblad (ik dacht dat het Prive
was) aangespannen toen zijn zonen daarin onheus werden bejegend. Dat
proces heeft hij gewonnen.

Denemarken is, evenals het Germaanse broedervolk Nederland, niet bezet
maar ingelijfd bij Groot-Duitsland. Er kwamen hier in eerste instantie
ook burgers, en geen militairen, aan het bewind. De Belgen
daarentegen werden bezet.

> Denemarken is nooit getroffen door oorlogsomstandigheden.

Dat is grotendeels de verdienste van de Deense regering. Die lieten
het wel uit hun hoofd om een bij voorbaat verloren oorlog tegen de
Duitsers te voeren.

Denemarken heeft uiteraard ook gevolgen van WOII ondervonden, maar in
mindere mate dan Nederland. De Deense Joden zijn voor het overgrote
deel gered.

> [...]
>zich in Londen. Wilhelmina was dus zeker niet de enige die als staatshoofd in

Jan

Fustigator

Tu, dhr...@worldonline.nospam.nl (Papillon ©), die Mon, 07 Dec 1998
05:07:33 GMT, in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

>En kun jij nooit eens een serieuse opmerking plaatsen ?

is dat echt nodig?

>Die slappe semi-humor van jou hangt ook iedereen onderhand de keel
>uit, zeikerd !

Zolang als je lager gelegen slap attribuut maar niet uit je gulp
hangt!

Fusti
(ach die linxen kennen geen humor, de rechten vaak ook niet trouwens)
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

Berdien Kuinbol

kuli...@hotmail.com schreef:

> [...]
> en de SA (geen van deze lidmaatschappen ontkent deze man) was hij ook
> werkzaam voor het bedrijf IG Farben dat het mosterdgas voor de nazis

???? wanneer is dat gebruikt????

Joost

Berdien Kuinbol heeft geschreven in bericht
<366BFDCE...@cable.a2000.nl>...

genoemd.

>De Jong heeft het in zijn boeken vaker gehad over een lidmaatschap van
Bernard.

>Hij geeft aan dat dat nooit ergens uit gebleken is.

Beter lezen! Dr. L de Jong heeft in zijn standaardwerk Bernhard's
lidmaatschap WEL genoemd. Staak uw verzet, Bernadien, Bernhard heeft het
lidmaatschap nooit ontkend. Volhouden dat Prins B. geen lid is geweest van
de SS is onzin.
Het gaat erom waarom hij lid is geworden. Zelf beweert hij dat hij het heeft
gedaan om gemakkelijker door zijn tentamens heen te komen.

>Lid van de NSDAP zegt niets of iemand goed of fout was.

Ik heb niet gezegd dat hij goed of fout was, alleen dat hij lid was van de
NSDAP, de SA en de SS...

> [...]
Bernard
>uiteraard geen lid meer en dus heeft hij ook niet fout gezeten.

Prins B. is getrouwd als NSDAP-lid en heeft pas op de eerste dag van zijn
Nederlanderschap bedankt. De trouwerij had ook nogal nazistische trekjes: de
duitsers wilden dat het Horst Wessel-lied (het nazi-lied) werd gespeeld in
kombinatie met het duitse volkslied. Dat werd een rel omdat de dirigent,
Peter van Anrooy toen demonstratief het dirigeerstokje heeft neergelegd en
met een aantal musici is weggelopen. De dirigent van de militaire kapel
heeft toen het Horst Wessellied gespeeld waarbij een deel van Juliana's
schoonfamilie toen met de arm gestrekt heil brachten aan hun fuhrer. Daar is
een foto van, toendertijd afgedrukt in het Volk.

Diskussie of Bernhard lid was of niet, is niet mogelijk: de feiten liggen
er, en Bernhard ontkent het niet.
De diskussie of Bernard goed of fout was is kan wel. Maar dan moet je het
naar mijn mening hebben over andere zaken, zoals het Englandspiel.

Joost

Berdien Kuinbol heeft geschreven in bericht
<366BFC32...@cable.a2000.nl>...

>Bernard heeft als lid van het koninklijk huis nooit de gelegenheid gehad om
>iets te bekennen of te ontkennen

Onjuist. Bernhard had kunnen verschijnen voor de Parlementaire Enquete
Commissie
die onderzoek deed naar de rol van de regering in ballingschap.

En in de Lockheed-zaak zijn hem overigens diverse mogelijkheden geboden om
te ontkennen en te bekennen.

Ook nu nog kan hij wel het een en ander bekennen of ontkennen, bv. over zijn
relatie met Suharto.

Azrifel

nl.scouting & nl.misc geknipt.
Follow-up to: soc.culture.netherlands,nl.politiek,be.politics

On Mon, 7 Dec 1998 22:39:39 +0100, "Joost" <bl...@xs4all.nl> wrote:
> [...]

>De diskussie of Bernard goed of fout was is kan wel. Maar dan moet je het
>naar mijn mening hebben over andere zaken, zoals het Englandspiel.

Allemaal fijn en wel, maar we moeten m.i. niet vergeten dat Bernhard
een hele grote steun is geweest voor de Nederlandse troepen in
Engeland en het verzet.
Misschien slechts in grote mate ceremonieel, maar vooral moreel. Hoe
zou je het overigens zelf vinden om mee te vliegen op vluchten die tot
doel hebben je eigen geboorteland schade toe te brengen?

M.i. was veel adel betrokken bij de praktijken van Hitler ivm de
wroeging over het verlies in WO 1 en het verlies van delen van
Duitsland aan Polen daarna.

Azrifel

--
http://www.geocities.com/Paris/Bistro/6982/
) ( ICQ: 8322501 "SQUEAK" (according to DoR)

Papillon ©

On Sun, 06 Dec 1998 20:06:22 +0100, Berdien Kuinbol
<Bere...@cable.a2000.nl> wrote:

> [...]
>latere rol in de oorlog een lidmaatschap al tijdens de oorlog
>bekendgemaakt om hem in discrediet te brengen.

Uit andere reacties in deze threat die me meer onderbouwd lijken als
jou subjectieve mening blijkt óf Wiklhelmina wist níet wat ze in huis
haalde met Bernhard (wat onwaarschijnlijk is) óf ze wist het wel en
zat er iets anders achter.
Het lijkt mij in ieder geval dat Wilhelmina niet onsympathiek stond
tegeover het hele nazi-gebeuren.
Stel bijvoorbeeld dat er een goede partij was uitgekozen voor Juliana
maar betrokkene was eerder lid geweest van de Communistische partij,
zou hij dan wel binnen gehaald zijn in het koningshuis ?

vtnet

Berdien Kuinbol wrote:

> [...]
> bleef en na de oorlog werd hij van landverraad beschuldigd. een dergelijke
> contistutionele crisis is Nederland bespaard gebleven.

Noem dat maar een constitutionele crisis die Nederland bespaart is
gebleven. Het is juist door dat koninghuis en de parasietenzwerm die
daaromheen hangt dat Nederland nu een industriėle achterbuurt is met het
laagste nationaal product en de minste patenten per werknemer in
Noord-West Europa. En dat ondanks al dat aardgas en die havens.... Met
een beetje behoorlijk bestuur was Nederland nu een tweede Zwitserland
geweest in plaats van een berooide multikul.

Het probleem is juist dat de bezetters van voor de oorlog ook tijdens en
na de oorlog gewoon konden blijven zitten om hun nieuwe meesters dienen:
veel beter was het geweest als dat koninghuis zou zijn verdwenen en de
zaak opnieuw zou zijn opgebouwd.

Maarten van 't Net

vtnet

Hij bedoeld vermoedelijk Cyklon B, een gifgas dat in de twintiger jaren
door een joodse meneer Fritz Haber was ontwikkeld. Deze meneer maakte in
de eerste wereldoorlog reclame voor het gebruik van gifgas aan het
front, en zijn uitvinding werd later door de nazi's in de gaskamers
gebruikt en naar ik meen gekocht van IG Farben.

Maarten van 't Net

vtnet

vtnet

Kees van den Doel

In article <366d5656...@news.demon.nl>,
Azrifel <azrifel@icone.!SpemBLOCK!.org> wrote:

>nl.scouting & nl.misc geknipt.

Padvinder!

>M.i. was veel adel betrokken bij de praktijken van Hitler ivm de
>wroeging over het verlies in WO 1 en het verlies van delen van
>Duitsland aan Polen daarna.

Vooral Padvinders.

Kees (Slechts weinige zaken zie ik vertalen: Tijd dat middelpunt daarvan.)

Papillon ©

On Mon, 07 Dec 1998 21:09:07 +0100, Berdien Kuinbol
<Bere...@cable.a2000.nl> wrote:

>???? wanneer is dat gebruikt????

OK mosterdgas is niet gebruikrt tijdens de WO II, maar IG Farben
produceerde wel Cyklon B en dat is gebruikt om 6 miljoen joden te
vergassen !

Cees Berg

vtnet heeft geschreven in bericht <366C5FCA...@SPAMxs4all.nl>...

> [...]
>front, en zijn uitvinding werd later door de nazi's in de gaskamers
>gebruikt en naar ik meen gekocht van IG Farben.

Zie je wel dat het kapitalisme ook zonder joden prima functioneert?

Cees

Azrifel

On 8 Dec 1998 01:44:11 +0100, Kees van den Doel <kvan...@xs4all.nl>
wrote:

>Padvinder!

Het pad naar de ware verlichting is geplaveid met glasscherven.
Volgers hebben derhalve geen bloed aan de handen, maar aan de voeten.

>Vooral Padvinders.

Jij, almachtige en alwetende keizet Kees in de orde van de
groenpaars-gevlekte doeloeboeloe met rastavlechtjes, middelpunt van de
aarde, heerser van usenet met ijzeren hiel en allerhande ondermaatse
superlatieven weet vast en zeker niet (een bug in het denkproces van
de almachtige) dat padvinders aka pathfinders de leidende Engelse
bommenwerpers waren en zo het scoutinghoofdkwartier in Berlijn
voorzagen van leukgekleurde markers zodat de logge kudde volgers (met
Prins Bernhard dabei ja) hun springstoffen met ijzeren omhulsel op de
kop van de Duitse opperscout konden laten vallen met een precisie die
niet kijkt op enkele voetbalvelden?

En dat in 1 ziin.

>Kees (Slechts weinige zaken zie ik vertalen: Tijd dat middelpunt daarvan.)

Het middelpunt van tijd lag ergens om kwart voor drie s'ochtends toen
een onbeduidend keuterboertje wakker werd van zijn om onverklaarbare
redenen kraaiende haan en deze uit puur onbegrip met een klauwhamer de
laatste adem deed uitblazen en zelf weer zijn matras betrok.

Jaap van der Heide

In article <366c2ee6...@news.skyweb.net>
koi...@ix.netcom.com wrote:

> [...]
[historische verhandeling geknipt]

Kan iemand mij vertellen wat dit verhaal in nl.scouting doet?

Jaap van der Heide

Papillon ©

On 8 Dec 1998 07:52:12 GMT, no....@my.pc (Jaap van der Heide) wrote:

>[historische verhandeling geknipt]
>
>Kan iemand mij vertellen wat dit verhaal in nl.scouting doet?

Opdat jullie ook eens op de harde weg komen, stelletje domme
padfinders.

jmb

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Email : j...@xs4all.nl WWW : www.xs4all.nl/~jmb/jmb.html
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit...."
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

On Mon, 7 Dec 1998 koi...@ix.netcom.com wrote:

> Haha... Wilhelmina is in mei 1940 naar GB gevlucht, niet gegaan, zelfs
> zonder de ministerraad op de hoogte te stellen.

Gevlucht ja, al was dat NIET de wens van Wilhelmina zelf. Zei wou naar de
Grebbenberg gaan om daar met "haar" troepen te sterven. Klinkt tamelijk
patheties maar schijnt wel de waarheid te zijn.

Overigens, haar ministers hebben haar overtuigd om naar GB te gaan, en
aangezien Nederland in Staat van Oorlog was op dat moment was er geen
noodzaak om de Ministerraad te raadplegen.

> [...]
> zien dat ze nog een vorst bezaten. Trouwens, het Deense parlement kwam
> tot in 1944 gewoon bijeen en hield zich met wetgevende arbeid bezig.

Dat klopt. De Wehrmachtsoldaten die in Kopenhagen gelegerd waren hadden de
opdracht om indien hij voorbijkwam te salueren (let wel salueren niet
Hitlergroet). De koning maakte er een punt van om de saluerende duitsers
volledig te negeren.

De bezetting van Denemarken was overigens nogal een merkwaardige. .dk was
het enige bezette europesche land dat min of meer "bestuurd" werd door het
duitse ministerie van buitenlandsche zaken en ik geloof zelfs dat de
Duitse Ambassadeur in .dk tot 43 of 44 zelfs de hoogste burgerlijke
vertegenwoordiger van duitsland aldaar was. Iemand die daar meer over
weet, per toeval, eventueel ?

Enfin, mijn eerste posting in dees fijne newsgroup. *huppel*

Salut!
JmB

Berdien Kuinbol

Tabe Kooistra schreef:

> Zijn lidmaatschapsnummer van de SS was 02583009

Het SS lidmaatschapnummer bestond uit 6 cijfers, de hogere officieren,
boven de rang van kolonel, hadden een nummer dat bestond uit 5 cijfers.

> Er schijnt in '76 al een foto van hem te zijn gepubliceerd waarin zijn
> tatouage zichtbaar was.

Er zijn meerdere foto's van Bernard waarop een tatouring van een slang op
de onderarm te zien is en daar zat geen SS-tatouering. Die zat onder de
oksel en bestond alleen uit een bloegroepteken
b.v. "B+".

Overigens om misverstanden te verkomen: ik beschouw SS-ers als het lafste
volk dat ooit uit de riolen van Europa omhoog geklommen is en voel alleen
maar minachting voor dit volk..

ace

jmb <j...@bareuh.xs4all.nl> wrote:

> Enfin, mijn eerste posting in dees fijne newsgroup. *huppel*

Heu - welke van de zes, precies?

ace
(followups gezet)
--
=^^=
( )~ _________________________________________ (c) ace <a...@xs4all.nl>

J. Gelpke

On Tue, 08 Dec 1998 12:37:10 +0100, Berdien Kuinbol
<Bere...@cable.a2000.nl> wrote:

Beste Berdien,

Ga jij ineens rechts inhalen?

>Overigens om misverstanden te verkomen: ik beschouw SS-ers als het lafste
>volk dat ooit uit de riolen van Europa omhoog geklommen is en voel alleen
>maar minachting voor dit volk..

Biesterfeld ging in 1929 rechten studeren in Munchen en in Berlijn.
Hij orienteerde zich op de nazibeweging.
Biesterfeld trad toe tot de SA-Motorsturm
Vervolgens ging hij bij een SA-sportvliegersvereniging.
Hierna werd hij SS-er, meer precies bij de motor-SS.

Toch fijn dat jouw held lid is geweest van het lafste volk dat ooit
uit de riolen van Europa omhoog geklommen is.

groeten van Jan Gelpke

Roelf Renkema

to nl.scouting, nl.misc, soc.culture.netherlands, nl.eeuwig.september, nl.politiek, be.politics
Op Tue, 08 Dec 1998 12:37:10 +0100, schreef Berdien Kuinbol
<Bere...@cable.a2000.nl> :

>Overigens om misverstanden te verkomen: ik beschouw SS-ers als het lafste
>volk dat ooit uit de riolen van Europa omhoog geklommen is en voel alleen
>maar minachting voor dit volk..

SS gebrabbel.
--
Doe mee aan de Grote Mailtraq December wedstrijd,
en win win een Mailtraq Lite licentie.

Fustigator

Tu, vtnet <vt...@SPAMxs4all.nl>, die Tue, 08 Dec 1998 00:07:54 +0100,

> [...]

>front, en zijn uitvinding werd later door de nazi's in de gaskamers
>gebruikt en naar ik meen gekocht van IG Farben.

Zyklon-B.

Was inderdaad van IG Farma de "voor-moeder" van Hoechst AG!

>Maarten van 't Net

Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

Fustigator

Tu, dhr...@worldonline.nospam.nl (Papillon ©), die Tue, 08 Dec 1998
01:16:38 GMT, in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

>OK mosterdgas is niet gebruikrt tijdens de WO II, maar IG Farben
>produceerde wel Cyklon B en dat is gebruikt om 6 miljoen joden te
>vergassen !

*Z*yklon-B!

Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

Fustigator

Tu, Tabe Kooistra <ta...@ozgurluk.xs4allDownWithSpamnl>, die 07 Dec
1998 20:59:10 +0100, in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

>Zijn lidmaatschapsnummer van de SS was 02583009
>

>Er schijnt in '76 al een foto van hem te zijn gepubliceerd waarin zijn
>tatouage zichtbaar was.

"hotelgangers" van Auschwitz werden ook getatoeerd....

>T.
Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

J3B

In article <366C608E...@SPAMxs4all.nl>, vtnet
<URL:mailto:vt...@SPAMxs4all.nl> wrote:

> [...]
> front, en zijn uitvinding werd later door de nazi's in de gaskamers
> gebruikt en naar ik meen gekocht van IG Farben.

Misschien is het in het kader van dit draadje aardig
om een volgende steen om te keren en de pissebedden daar
ook te aanschouwen:

Wat deed Bernhard tussen zomer '39 en mei 1940, o.a. in Duitsland?
Wat deed zijn familie in die dagen ?
In deze context is meermalen de naam Ashwin o.i.d. gevallen.
Zou officier bij de Luftwaffe zijn geweest.

Wat waren de militaire consequenties hiervan ?

Een hardnekkig gerucht heeft het over frequente
pleziervluchten, waarbij *elk* klein nederlands
vliegveld uitvoerig werd 'verkend'.

Die kennis is door de moffen goed gebruikt.

De details zoeken jullie zelf maar uit.

--

3
e-mail: j3b...@xs4all.nl

Eel

> [...]
>naderhand is bedekt door een andere tatouage.
>

>---------------------------------------------
>The Agressor Formely Known As Marching Powder

de tattoo van bernard is een slang om een mes heen.
heet dat niet een esculaap ofzo???
gezien de vorm en de grootte/dikte van de tattoo lijkt het mij
onwaarschijnlijk dat er een tattoo onder heeft gezeten.

Alles wat u tikt kan en ZAL tegen u gebruikt worden.

Garoeten eel

Fustigator

Tu, a...@xs4all.nl (ace), die Tue, 8 Dec 1998 12:30:16 +0100, in foro
be.politics (et aliis) scripsisti:

>Heu - welke van de zes, precies?

Onbelangrijk!

>ace
> (followups gezet)

Op NES natuurlijk!
Laat ze daar maar verder lullen!

Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

martin bier

Ik vind dat gezeur over het oorlogsverleden van die prins een beetje
hypocriet. Gedurende de bezettingsjaren was nederland het enige bezette
land dat in staat was een volledige SS divisie op de been te brengen (waar
een klein land al niet groot in kan zijn) en reeds in de 30er jaren was het
fascisme (de NSB en de Nederlandsche Unie) heel populair onder de
poldermoffen. En nu wil iedereen dan heiliger dan de paus zijn en valt men
over het gedrag van een aangetrouwde nederlander, een verwende aristocraat
die in z'n moffricaanse tieneronschuld lid werd van de NSDAP zodat hij z'n
vliegbrevet kon halen.

Jammer genoeg ben ik vergeten hoe dat spreekwoord met die balk, die
splinter en dat oog precies ging.

Martin Bier

Rob Barends

In article <74kni8$o4k$2...@reader3.wxs.nl>, theo...@wxs.nl says...

> ... kuttekop.

Ik lees dat woord nu al jaren, maar wat moet ik me er nou
eigenlijk precies bij voorstellen ?? Hoe ziet zo'n kop er
er uit ??

> theo1610

Rob

Cees Berg

L. Koene heeft geschreven in bericht <366bdea5...@news.tue.nl>...

>-- Ik kan me voorstellen dat je dat denkt.
>Mijns inziens is het echter een voorbeeld van het feit dat censuur
>in Nederland meestal NIET werkt. Het verhaal staat er toch??

Ja, maar WAAR staat het? In de Groene Amsterdammer, een vrij marginaal blad
als je over oplagen praat. Zodra dit soort informatie in een landelijk
dagblad wordt besproken (als het al wordt besproken), is het meestal een
vergoeilijkend verhaal. De grote massa komt nooit te weten hoe het nou echt
allemaal zat. Misschien over 50 jaar, als het er niet meer toe doet.

>(Wel is het betreurenswaardig dat de affaire Bernhard de
>historici Gerard Aalders en Coen Hilbrink hun positie kostte.)

Zij zijn bepaald niet de enigen.

Groeten,
Cees

vtnet

martin bier wrote:

> Ik vind dat gezeur over het oorlogsverleden van die prins een beetje
> hypocriet.

Het punt is dan natuurlijk ook niet dat oorlogsverleden, maar het hele
hypocriete gekakel erom heen. De waarheid is dat Hitler op veel punten
gelijk had en over de hele wereld populair was. En toen de zaak uit de
hand begon te lopen had dat niet zozeer speciaal met het
nationaal-socialisme te maken maar meer met het feit dat verhoudingen
die niet op machtsbalansen zijn gebaseerd over het algemeen uit de hand
tenderen te lopen.

En dus is het aardig om leiden die met het huidige regime worden
geassocieerd te koppelen aan een vorig en nu door de huidige bezetters
gedemoniseerd regime. (Het was natuurlijk ook niet alleen die prins,
maar het hele systeem dat voor de oorlog pro-nazi was.)

Meer in het algemeen is het punt dat als er binnenkort opnieuw een
naziachtig regime in bijvoorbeeld Rusland mocht opstaan, dan zit het er
dik in dat ze het land opnieuw voor een poosje in een abattoir zullen
veranderen. (En Europa erbij als het goed mis gaat.) Maar feit is dat
dit soort regimes op bepaalde momenten in de geschiedenis de enige
oplossing zijn voor een natie in nood, en dat het dus zinniger is dingen
in termen van oorzaak en gevolg te bespreken.

Maar dit komt bepaalde (zeer selectieve) groepen niet goed uit, omdat er
in een keten van oorzaak en gevolg niet in de eerste plaats 'schuldigen'
en 'slachtoffers' zijn en het leeghalen van de internationale
goudkluizen in een rationeel debat dus ook niet kan worden
gerechtvaardigd.

Terecht zien veel Duitsers de tweede wereldoorlog (en het nazisme) als
een extensie van de eerste wereldoorlog en het onrechtvaardige verdrag
van Versailles. En mocht er opnieuw een dergelijk regime opstaan, dan
zal dat niet zijn opdat de leiders daarvan het probleem zijn maar omdat
er geen andere keus is.

Maarten van 't Net

Papillon ©

On Tue, 08 Dec 1998 18:54:25 GMT, fusti...@icone.org (Fustigator)
wrote:

>*Z*yklon-B!

Waren jullie geneesheren allemaal maar zo puntje precies, wellicht
zouden er dan minder medische fouten gemaakt worden.
Of zeg ik nu teveel ?Jazeker, zeg ik teveel !
Precies en dat heeft net zoveel te maken met dat gezeik over één
letter als je het over 6 miljoen vergaste joden hebt.
Of begrijp je hem niet, goede Jatholiek !

theo1610

dhr...@worldonline.nospam.nl (Papillon Š) wrote:

>En kun jij nooit eens een serieuse opmerking plaatsen ?
>Die slappe semi-humor van jou hangt ook iedereen onderhand de keel
>uit, zeikerd !
Rot op kuttekop.

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

theo1610

rbar...@earthlink.net (Rob Barends) wrote:

> [...]

Daarvoor moet je bij grollo rollo franco zijn.
>Rob

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

Fustigator

Tu, theo...@wxs.nl (theo1610), die Wed, 09 Dec 1998 02:34:24 GMT,

in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

>Rot op kuttekop.

Denk je dat Franc© zo'n schattig kuttekopje zou hebben?
;-)

>theo1610 @wxs.nl
>"lieveschattigkuttekopjesbeestjes bv."

Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

Fustigator

Tu, dhr...@worldonline.nospam.nl (Papillon ©), die Wed, 09 Dec 1998
01:43:53 GMT, in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

>Waren jullie geneesheren allemaal maar zo puntje precies, wellicht
>zouden er dan minder medische fouten gemaakt worden.

Goed gezien, jochie (vrij naar Rijk de Gooijer in "Paturain")
Mee eens!

>Of zeg ik nu teveel ?Jazeker, zeg ik teveel !

Ik vind van niet!
was is, mag toch gezegd worden,
of niet?

>Precies en dat heeft net zoveel te maken met dat gezeik over één
>letter als je het over 6 miljoen vergaste joden hebt.

Ik betreur die even hard als jij.
Misdaden tegen de mensheid zijn nooit goed te praten.

>Of begrijp je hem niet,

toch wel, dacht ik!

>goede Jatholiek !

Wat heeft dat mee te maken, slechte Jommunist!

Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

Fustigator

Tu, rbar...@earthlink.net (Rob Barends), die Tue, 8 Dec 1998
21:39:25 -0600, in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

> [...]
>
>Ik lees dat woord nu al jaren, maar wat moet ik me er nou
>eigenlijk precies bij voorstellen ?? Hoe ziet zo'n kop er

Kuttig, natuurlijk...

>Rob

Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

Berdien Kuinbol

martin bier schreef:

> [...]

> die in z'n moffricaanse tieneronschuld lid werd van de NSDAP zodat hij z'n

Nederland was zeker niet het enige land dat foute onderdanen had die naar de SS
gingen. Onze zuiderbuur Leon Degrelle kon er ook wat van. Ook de Roemenen
leverden veel SS-ers af. Practisch uit alle bezette landen kwamen vrijwilligers
naar Mofrika. Welk land de meeste leverde weet ik niet.

De NSB haalde in 1935 inderdaad 10% van de stemmen maar bij de eerstvolgende
verkiezingen daarna zakte dit alweer naar 4%. Overigens ben ik van mening dat
degene die tot mei 1940 lid van de NSB waren of hier op stemden in principe nog
niet fout zaten. De Nederlandse Unie werd pas in 1940 opgericht en was zeker
niet facistisch. Het had zijn populariteit uitsluitend te danken aan het feit
dat het tegenhanger van de NSB was. Maar helemaal zuiver was de Unie zeker
niet, het riep in feite op tot collobaratie en baseerde zich hiervoor op het
gegeven dat Duitsland voorgoed de grootste macht in west-Europa zou blijven.
Voorzitter Jan de Quaij riep nederlanders zelfs op om maar in Duitsland te gaan
werken voor een beter toekomst van Europa. Merkwaardig is wel dat waar men
later Aantjes door het slijk haalde men wel toestond dat Jan de Quaij zelfs
minister president werd.

Pieter Wierenga

On Mon, 07 Dec 1998 05:07:33 GMT, dhr...@worldonline.nospam.nl
(Papillon Š) wrote:

>En kun jij nooit eens een serieuse opmerking plaatsen ?
>Die slappe semi-humor van jou hangt ook iedereen onderhand de keel
>uit, zeikerd !

Niet iedereen.
Overigens is dat gegeven over Bennie al zo oud als Methusalem.

Cheers, Pieter

Pieter Wierenga

On Tue, 08 Dec 1998 00:11:10 +0100, vtnet <vt...@SPAMxs4all.nl> wrote:

>Hij bedoeld vermoedelijk Cyklon B,

Waarom post je alles dubbel Maarten?

Cheers, Pieter

Pieter Wierenga

On Wed, 09 Dec 1998 01:43:53 GMT, dhr...@worldonline.nospam.nl
(Papillon Š) wrote:

>Waren jullie geneesheren allemaal maar zo puntje precies, wellicht
>zouden er dan minder medische fouten gemaakt worden.

Wat nou? Scrotumcorrectie mislukt?

Cheers, Pieter

Pieter Wierenga

wrote:

>Het geeft ook een aardig inzicht in hoe censuur nu eigenlijk werkt in een
>democratische samenleving.

Als er gecensureerd wordt, is dat omdat de media van het belang
daarvan overtuigd zijn. Ik weet dat er berichtgeving mbt tot de
Israelische inval in Libanon, die overigens wel in de Israelische pers
kwam, in de Telegraaf gecensureerd werd om de pro-Israelische publieke
opinie niet te beinvloeden.

Cheers, Pieter

koi...@ix.netcom.com

On Wed, 09 Dec 1998 18:08:44 +0100, Berdien Kuinbol
<Bere...@cable.a2000.nl> wrote:

> [...]
>gegeven dat Duitsland voorgoed de grootste macht in west-Europa zou blijven.

Dat verhaal dat de Unie een tegenhanger van de NSB was, en dat het
lidmaatschap een daad van patriotisme geweest zou zijn, is m.i. pas
later bedacht door degenen die zich bij deze organisatie aansloten. Zo
was het kopen van sigaren op de zwarte markt in Nederland tijdens
1940-1945 ook al een verzetsdaad van de eerste orde -- de sigaar werd
daarmee onttrokken aan Duitse consumptie.

De Nederlandse Unie is de enige massale politieke beweging die
Nederland ooit gekend heeft. Deze organisatie heeft op het hoogtepunt
van haar populariteit wel ca. 1 miljoen leden gehad.

Zuiver was de Unie helemaal niet. De Duitse overheersing werd als een
gegeven beschouwd en was voor de Unie basis voor verdere collaboratie
onder het motto "We moeten er het beste van maken".

> [...]
>later Aantjes door het slijk haalde men wel toestond dat Jan de Quaij zelfs

Van het leidende driemanschap werd Einthoven hooft van de BVD,
Linthorst Homan (door de CPN ook wel Lintworm Homan genoemd) hoofd van
de Nederlandsche Bank, en de Quaij later minister-president. Tekenend
voor de politieke situatie in na-oorlogs Nederland en het politieke
onbenul van de gemiddelde Nederlander.

Jan
------
J...@pluto.skyweb.net - T&J Design, Sayreville, NJ

Norbert Matheuwezen

theo1610 heeft geschreven in bericht <74m6pb$ep7$2...@reader3.wxs.nl>...

Dat komt uit de bakertaal theo en betekent in oorsprong het opgedrongen en
nog vervormde hoofd van een boreling die juist het levenslicht aanschouwt
maar wiens lichaam de moederschoot nog niet verlaten heeft (dus juist bij de
laatste weeën voor het *floep* zegt). :-)
kut (van cut = snede) staat hier voor het geboortekanaal.
Overdrachtelijk betekende het dan ook zoiets als vieze lelijkerd die nog
niets (maar ook niets) van het leven weet. ]:->

>Daarvoor moet je bij grollo rollo franco zijn.

Niet bepaald noodzakelijk!
Alhoewel ik dit woord uit de bakerpraatjes niet als stopwoord misbruik. ;-)

>theo1610 @wxs.nl
>"lievebeheersbeestjes bv."

goed pad en steeds bereid!
Norbert (verloskundige)

theo1610

pie...@noord.bart.nl (Pieter Wierenga) wrote:

>Overigens is dat gegeven over Bennie al zo oud als Methusalem.

Oui!

>Cheers, Pieter

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

Berdien Kuinbol

> [...]

> de Nederlandsche Bank, en de Quaij later minister-president. Tekenend
> voor de politieke situatie in na-oorlogs Nederland en het politieke

Er zijn nog meer voorbeelden. Ir. C.Staf was als directeur van de heidemaatschappij
verantwoordelijk voor de verkoop van hele gebieden waar later bunkers werden
gebouwd. Bij Terlet in de buurt van Arnhem droeg hij een enorm stuk natuurgebied
over waar een enorme bunker gebouwd werd vanwaaruit de luchtoorlog tegen de
geallieerden geleid werd. Na de oorlog werd hij minister van defensie. Mr.van Doorn
had een maatschappij die actief handel met de Wehrmacht dreef, maar na de oorlog
mocht hij openbaar aanklager worden in processen tegen landverraders. Later werd hij
achtereenvolgens voorzitter van de KRO en PPR. Van Den Uijl mocht hij minister van
CRM worden. Inderdaad waren zij een voorbeeld van het politiek onbenul van het
Nederlandse volk in die naoorlogse tijd. Men slikte het omdat men het kortzichtige
gedachtengoed had dat alleen NSB-ers fout waren. Menig bunkerbouwer kwam schatrijk
de oorlog uit en kon zich verdedigen door te verklaren dat zijn arbeiders door de
bunkerbouw niet naar Duitsland werden gestuurd. Maar die arme NSB-er die op de hoek
van de straat met Volk en Vaderland liep te leuren heeft dat zwaar moeten bezuren.

Papillon ©

On Wed, 09 Dec 1998 02:34:24 GMT, theo...@wxs.nl (theo1610) wrote:

>Rot op kuttekop.

Post u aub volgens de nettiquette of anders niet !

Rob Barends

In article <366e7bd...@news.worldonline.nl>,
dhr...@worldonline.nospam.nl says...

> Post u aub volgens de nettiquette of anders niet !

Ja. Je hoort te zeggen "Vieze lelijkerd die niets van
het leven weet." Dan weet iedereen dat je "kuttekop"
beDoelt.

> Franc ©

Rob

Norbert Matheuwezen

Fustigator heeft geschreven in bericht <36785fbe...@news.ping.be>...

> Tu, rbar...@earthlink.net (Rob Barends), die Tue, 8 Dec 1998
>21:39:25 -0600, in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

>Kuttig, natuurlijk...

Dat was heel snedig uitgedrukt, Fusti. ;-)
(to cut = snijden)

>Fusti
>http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

Norbert

Norbert Matheuwezen

Norbert Matheuwezen

Fustigator heeft geschreven in bericht <36772fd7...@news.ping.be>...
> Tu, theo...@wxs.nl (theo1610), die Wed, 09 Dec 1998 02:34:24 GMT,

>in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

>Denk je dat Franc© zo'n schattig kuttekopje zou hebben?
>;-)
Dat was echt een snedige vraag, Fusti ;-)

theo1610

dhr...@worldonline.nospam.nl (Papillon Š) wrote:

>Post u aub volgens de nettiquette of anders niet !

Beste Franc,

en vrij om het goede voorbeeld te geven inzake onthouding
van nutteloze commentaren op nutteloze zaken.

Merci cherry,

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

Pieter Wierenga

On Wed, 09 Dec 1998 02:34:24 GMT, theo...@wxs.nl (theo1610) wrote:

>Rot op kuttekop.

Het is "kutteNkop" (Voordat je Couzijn op je dak krijgt)

Cheers, Pieter

Pieter Wierenga

On Wed, 09 Dec 1998 17:06:09 GMT, fusti...@icone.org (Fustigator)
wrote:

> Tu, dhr...@worldonline.nospam.nl (Papillon ©), die Wed, 09 Dec 1998
>01:43:53 GMT, in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

>Wat heeft dat mee te maken, slechte Jommunist!

Het zijn jatholieken en dommunisten imho.

Net zoals het oehoeboero is.

Cheers, Pieter

Pieter Wierenga

<Bere...@cable.a2000.nl> wrote:

>Merkwaardig is wel dat waar men
>later Aantjes door het slijk haalde men wel toestond dat Jan de Quaij zelfs
>minister president werd.

Dat heeft me ook altijd verbaasd. Het katholiek establishment denk ik.
Overigens zijn er veel dubieuze types na de oorlog in sleutelposities
terchtgekomen.

Cheers, Pieter

se...@my-dejanews.com

In article <366d178b...@news.bart.nl>,
advo...@bart.nl (J. Gelpke) wrote:
> [...]
>
> Toch fijn dat jouw held lid is geweest van het lafste volk dat ooit
> uit de riolen van Europa omhoog geklommen is.

Bernhard von Lippe-Biesterfeld was lid van de Reiter-SS (ruiter-SS). En
inderdaad, hij is een van de grootste lafaards die deze eeuw gekend heeft.

http://www.dejanews.com/ Search, Read, Discuss, or Start Your Own

koi...@ix.netcom.com

Het is toch ook "koninginnedag" zonder N?

koi...@ix.netcom.com

On Thu, 10 Dec 1998 05:01:39 GMT, pie...@noord.bart.nl (Pieter
Wierenga) wrote:

>Dat heeft me ook altijd verbaasd. Het katholiek establishment denk ik.
>Overigens zijn er veel dubieuze types na de oorlog in sleutelposities
>terchtgekomen.

Einthoven en Linthorts Homan (resp. BVD en Nederlandsche Bank) waren
niet katholiek dacht ik.

Jan

theo1610

pie...@noord.bart.nl (Pieter Wierenga) wrote:

>Het is "kutteNkop"

Jij houdt niet van Picasso?

>(Voordat je Couzijn op je dak krijgt)

Die heeft 't veel te druk met het opeltje wat te koop staat
voor zijn deur.

Pieter Wierenga

On Wed, 09 Dec 1998 20:34:43 +0100, Berdien Kuinbol
<Bere...@cable.a2000.nl> wrote:

>Er zijn nog meer voorbeelden.

Heldhaftig volkje zijn we toch. Geen wonder dat we substantieel hoog
scoren in onze bijrage aan de "Endloesung".

Cheers, Pieter

Fustigator

Tu, "Norbert Matheuwezen" <norbert.m...@nospam.pandora.be>,
die Thu, 10 Dec 1998 00:30:40 +0100, in foro be.politics (et aliis)
scripsisti:

>Fustigator heeft geschreven in bericht <36785fbe...@news.ping.be>...

>Dat was heel snedig uitgedrukt, Fusti. ;-)
>(to cut = snijden)

Daar ik op het raakvlak van twee talen/culturen leef, heb ik soms
originele bevliegingen.
Zou je weten hoe het komt dat als een fransman iemand een oen vindt
hij hem "un con" (= een kut) noemt? Ik heb me dat allang afgevraagd.

>Norbert

Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

Fustigator

Tu, "Norbert Matheuwezen" <norbert.m...@nospam.pandora.be>,
die Thu, 10 Dec 1998 00:33:15 +0100, in foro be.politics (et aliis)
scripsisti:

>Fustigator heeft geschreven in bericht <36772fd7...@news.ping.be>...

>Dat was echt een snedige vraag, Fusti ;-)

Ik heb namelijk allang metaphysische problemen met het verschijnsel
Franc©...;-)))))

Fustigator

Tu, pie...@noord.bart.nl (Pieter Wierenga), die Wed, 09 Dec 1998
17:41:13 GMT, in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

ja, die hebben ze nu op z'n speciale kop overgepland...
Daarom!

>Cheers, Pieter

Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

Fustigator

Tu, dhr...@worldonline.nospam.nl (Papillon ©), die Wed, 09 Dec 1998
22:34:22 GMT, in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

>Post u aub volgens de nettiquette of anders niet !

Dat moet uitgerekend *jij* zijn die dat schrijft!

Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

Karina & Willem

Fustigator schreef:

> [...]

> Zou je weten hoe het komt dat als een fransman iemand een oen vindt
> hij hem "un con" (= een kut) noemt? Ik heb me dat allang afgevraagd.

prima,je doet maar

vtnet

Pieter Wierenga wrote:

> Waarom post je alles dubbel Maarten?
>
> Cheers, Pieter

Ik denk dat je brouwser niet deugt.

Fustigator

Tu, koi...@ix.netcom.com, die Thu, 10 Dec 1998 13:30:37 GMT, in

foro be.politics (et aliis) scripsisti:

>Het is toch ook "koninginnedag" zonder N?

Ja, omdat er geen twee hanen op het monarchistische mesthoop mogen
kraaien (enfin het zijn eigenlijk hennen)
In Engeland hebben ze wel een Queen Mother, in Belgie twee koninginnen
(Paola, de "echte" en Fabiola de vorige), maar in Nederland is men te
krenterig om Juliana de titel te laten houden , na zovele jaren trouwe
bewezen diensten.

Och ja....

Fustigator

Tu, Karina & Willem <smal...@wxs.nl>, die Thu, 10 Dec 1998 21:30:23
+0100, in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

> prima,je doet maar

wat?

Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

Berdien Kuinbol

Fustigator schreef:

> [...]

> (Paola, de "echte" en Fabiola de vorige), maar in Nederland is men te
> krenterig om Juliana de titel te laten houden , na zovele jaren trouwe

Niet waar, het is wel degelijk overwogen maar Juliana weigerde deze titel
Koningin Moeder. Dit in navolging van haar moeder die dit ook weigerde.
Wilhelmina stelde zich op het standpunt dat er maar 1 koningin kon en
mocht zijn.

Cees Berg

Pieter Wierenga heeft geschreven in bericht
<366ea015...@news.bart.nl>...

>Als er gecensureerd wordt, is dat omdat de media van het belang
>daarvan overtuigd zijn.

Exact. Censuur in een democratie is meestal zelfcensuur. Hoofdredacteuren en
vaste medewerkers voelen meestal feilloos aan wat 'niet geschikt' is voor
publicatie. Anders hadden ze die functies niet gekregen.

>Ik weet dat er berichtgeving mbt tot de
>Israelische inval in Libanon, die overigens wel in de Israelische pers
>kwam, in de Telegraaf gecensureerd werd om de pro-Israelische publieke
>opinie niet te beinvloeden.

Er wordt elke dag op grote schaal censuur gepleegd. Ten eerste door de
beperktheid van de bronnen (meestal een paar grote, commerciële newsagencies
die in handen zijn van multinationals die over de hele wereld economische
belangen hebben) en ten tweede door de vele selectie-filters waar
nieuwsitems doorheen moeten.

Groeten,
Cees

Fustigator

Tu, Berdien Kuinbol <Bere...@cable.a2000.nl>, die Thu, 10 Dec 1998
23:05:07 +0100, in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

Okee !

Maar...wat een stel eigenwijze troela's, die dames van O-N, zeg!

Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

jan schrik

--
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new
discoveries, is not "Eureka!" (I found it!) but "That's funny ..."

J.H. Schrik
IOC-dokumentatie
Gak Nederland bv
Postbus 8300
1005 CA Amsterdam
tel: +206872545
email: jsc...@gak.nl
http://www.gak.nl

jan schrik

Als je ut over IG FARBEN hebt is ut zo
Fustigator wrote:

> Was inderdaad van IG Farma de "voor-moeder" van Hoechst AG!

> Fusti
> http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

jan schrik

Je zit er een beetje naast beste Martin, als je ooit aandacht schenkt aan de
IJzer bedevaart in Belgie dan zul je zien dat er ook een Vlaamse SS devisie
bestond

Fustigator

Tu, jan schrik <jsc...@gak.nl>, die Mon, 14 Dec 1998 14:07:17 +0100,

in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

>Als je ut over IG FARBEN hebt is ut zo

Juist! foutje van mij! Je hebt gelijk!

Fustigator

Tu, jan schrik <jsc...@gak.nl>, die Mon, 14 Dec 1998 14:10:02 +0100,

> [...]

>IJzer bedevaart in Belgie dan zul je zien dat er ook een Vlaamse SS devisie

Divisie Langemarck.

Noteer de "ck" . In 't Nederlands heet de plaats "Langemark", maar de
duitsers hebben de officiele "franstalige" benaming overgenomen.
gewoon om te gieren in de tragiek, omdat de meeste misleide jongens
die daar gegaan zijn , overtuigde Flaminganten waren, dus zeer gekeerd
tegen het gebruik van de Franse taal in het Vlaamstalige gedeelte van
Belgie.

het plaatsje Langemark(bij de IJzer) is bekend voor zijn grote Duitse
kerkhof waar vele Duitse soldaten in 1914-1918 begraven werden. Het is
ook een van de mooiste kerkhoven van de streek, die er vol van is.Het
is hooguit 30 km van oostende af gelegen.

Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

tecumseh

zo zie je maar, dat de monarchie toch niet alles is, hebben we ons eindelijk
van de duitsers bevrijdt en nu zitten we nog met het huis van lippe
biesterfeld.

Fustigator

Tu, "tecumseh" <tdv...@wxs.nl>, die Mon, 14 Dec 1998 20:03:55 +0100,

> [...]

>zo zie je maar, dat de monarchie toch niet alles is, hebben we ons eindelijk

>van de duitsers bevrijdt en nu zitten we nog met het huis van lippe

Och , troost je...

Willem-Alexander heeft zijn relatie met Emily verbroken en is nu op
zoek naar de zoveelste Moffin om, generatie na generatie, het Duytsche
Bloed (zie jullie volkslied) toch ethnisch zuiver en onvermengd te
kunnen blijven houden!

[...]

Fusti
http://oehoeboeroe.icone.org/scn/scn.htm

martin bier

In article <367583ec...@news.ping.be>, fusti...@icone.org

(Fustigator) wrote:

> [...]
> zoek naar de zoveelste Moffin om, generatie na generatie, het Duytsche
> Bloed (zie jullie volkslied) toch ethnisch zuiver en onvermengd te

Het meest paradoxale hieraan is nog dat al die hollandse inboorlingen zo
zitten af te geven op Turken en Marokkanen met als bottom line dat die
Turken en Marokkanen luie profiteurs zijn. En dat terwijl iedere boerenlul
met ogen in ze hoofd kan zien dat Turken en Marokkanen al die
slechtbetaalde kutklussen opknappen waar nederlanders zich te goed voor
voelen. Die Turkse & Marokkaanse zwoegers moeten dan ook nog eens een
groot gedeelte van hun salaris afstaan aan de belasting zodat allerlei
lugubere lapzwansen steun kunnen blijven trekken en het Internet kunnen
blijven vervuilen met xenofobische haatcampagnes.

Niemand heeft door dat die oranjemoffenmonarchie ondertussen eigenlijk de
echte profiteurs zijn. Trix & Claus & Bernhardt & de hele aanhang zitten
een beetje in de mooiste nederlandse paleizen rond te hangen die ze nog
nooit zelf hebben schoongemaakt. Die rijden rond in door de
belastingbetaler bekostigde Maserati's. En niemand die daar ooit iets over
zegt. Vind jij, Fusti, dat nou eigenlijk ook niet raar aan die
nederlanders?

Eigenlijk

Papillon ©

On Tue, 15 Dec 1998 22:29:26 GMT, mb...@surgery.bsd.uchicago.edu
(martin bier) wrote:
> [...]

>Die Turkse & Marokkaanse zwoegers moeten dan ook nog eens een
>groot gedeelte van hun salaris afstaan aan de belasting

Turkse en Marokkaanse zwoegers ?????????
Martin je kunt wel merken dat jij al 20 jaar uit Nederland weg bent !
Dus zit aub niet uit je nek te daasen !

The Agressor Formely Known As Marching Powder

Franc ©

Reply: dhrr...@worldonline.nl

http://www.czech.cz/

Pas nadat de laatste boom is omgehakt.
Pas nadat de laatste rivier is vergiftigd.
Pas nadat de laatste vis is gevangen.
Pas dan zul je erachter komen dat je geld niet kunt eten.
(Wijsheid van de Cree-Indianen)

Tonnie

Papillon Š wrote in message <3677ec4c...@news.worldonline.nl>...

>Turkse en Marokkaanse zwoegers ?????????
>Martin je kunt wel merken dat jij al 20 jaar uit Nederland weg bent !
>Dus zit aub niet uit je nek te daasen !

>Nieuwsgierig ben ik wel, dat weet ik, maar heb jij een baan?
En zo ja, wat voor een? Ben benieuwd of je hierop eerlijk durft te
antwoorden.

groeten,
tonnie
Doe die ogen nou eens wat verder open en lees, wat er staat! (Henk Jaspers)

tecumseh

dat geloof ik best, een indonesische prinses zal het in ieder geval niet
zijn

Papillon ©

On 15 Dec 1998 23:37:30 GMT, "Tonnie" <ton...@plutonia.demon.nl>
wrote:

>Nieuwsgierig ben ik wel, dat weet ik, maar heb jij een baan?
>En zo ja, wat voor een? Ben benieuwd of je hierop eerlijk durft te
>antwoorden.

Ik heb een baan maar zie werkelijk niet in waarom ik jou zou moeten
vertellen wat dat voor een baan is of wat mijn beroep is.
Eerlijk genoeg ?
Maar effe een andere vraag: als ik nu eens geen baan had vindt jij dat
dan een negatief gegeven ?
Geef jij nu eens eerlijk antwoord.

>groeten,
>tonnie

The Agressor Formely Known As Marching Powder

Franc Š

Fustigator

Tu, "tecumseh" <tdv...@wxs.nl>, die Tue, 15 Dec 1998 20:29:55 +0100,

in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

>dat geloof ik best, een indonesische prinses zal het in ieder geval niet
>zijn

Nee daarmee is een van mijn zonen mee getrouwd!
Maar er lopen er wel meer rond, omdat er enkel op Djawa voldoende
sultanaten zijn, waarvan sommigen zeer kinderrijke sultans hebben! Nu
hebben ze niets meer te zien in de staatszaken (alhoewel...) dus
hebben ze tijd over!

Fustigator

Tu, mb...@surgery.bsd.uchicago.edu (martin bier), die Tue, 15 Dec
1998 22:29:26 GMT, in foro be.politics (et aliis) scripsisti:

> [...]

>belastingbetaler bekostigde Maserati's. En niemand die daar ooit iets over
>zegt. Vind jij, Fusti, dat nou eigenlijk ook niet raar aan die

Nu je het mij vraagt, vind ik inderdaad de Nederlanders een van de
raarste volkeren op de planeet (enfin onder de volkeren die ik
tamelijk goed ken) . Vaak te gek om los te lopen , maar o zo
interessant als studiesubject!

Ik denk dat de konigshuizen betaald worden door de belastingbetaler om
in het publiek duidelijk te laten zien hoe men van andermans geld zo
netjes mogelijk (geen auto-ongevallen meer doen Willem-Alexander,
anders val je in de categorie "Kluivert-Bakker"!) met bakken kan
uitgeven inde pracht en praal. Dit wat iedere arme burger zelf zou
willen maar niet kan. Hij mag er dan vreedzaam naar kijken en wordt
getroost door het feit dat niet alle Nederlandse stink-rijken stiekum
en in 't geniep in totaal beveiligde villa's wonen in Brasschaat, 's
Gravenwezel, Meer of Lanaken, ver van het oog van het volk.

Sjaloezie is er niet bij, als men Bea, Claus en sliert bewonderen
mogen, omdat het volk geen "blauw bloed" <kan> verwerven. Het blijven
onaantastbaren, die Oranje Nassauws!

>Eigenlijk

Ja!

Fusti