--
Groetjes, Petra
Yeps tegelijk doen
Eerst ff schuren met korrel 180
lakken schuren met korrel 240 en daarna nog 2x aflakken
en je tafel is weer als nieuw
Marc
ps) je kan ze ook eerst ff beitsen voor een mooiere kleur en daarna blank
aflakken
--
Posted by news://news.nb.nu
> Yeps tegelijk doen
> Eerst ff schuren met korrel 180
> lakken schuren met korrel 240 en daarna nog 2x aflakken
> en je tafel is weer als nieuw
>
> Marc
>
> ps) je kan ze ook eerst ff beitsen voor een mooiere kleur en daarna blank
> aflakken
OK thnx, maar ehmz, onervaren doe-het-zelver als ik ben .... wat voor
lak moet ik gebruiken? Of zijn daar geen keuzes in ...
Beitsen is niet nodig want de kleur is echt prachtig.
--
Groetjes, Petra
Je hebt blanke lak van verschillende merken
Maar voor je tafel zou ik Glitsa gebruiken, die doet echt lekker hard worden
Marc
--
m. vrgr,
Jouke.
"Pinokio" <m...@home.nl> schreef in bericht news:41f1...@news.nb.nu...
En blijf daarna van alle smeermiddeltjes af en je krijgt nooit meer witte
vlekken.
als de tafel nat wordt gewoon even afnemen met een droge doek en klaar.
Jouke
Als je tafel is de was is gezet moet je voor het schuren buitengewoon goed
ontvetten.
Je hebt anders goede kans dat je lak na droging blijft plakken.
Zou je meteen gaan schuren, dan werk je de was nml. weer de porien in.
-alle schroeven, bouten, spijkers en andere metalen verwijderen.
-Lijm verbindingen los forceren
-Alle losse delen kaal schrapen
-Nieuw ontwerp maken
-Cirkelzaag erin om de benodigde onderdelen voor het nieuw ontwerp uit te
zagen.
-Verbindingen frezen/zagen
-Opnieuw op z'n modern's afwerken (white wash).
Dus als je je oude oerlelijke klassieke eikentafel kwijt wil, mail me maar.
Ik wil nog een modern bed maken en daar heb ik nog wat oude tafels voor
nodig ;-)
mvg. Sander
.
Van dik hout zaagt men planken.......))
> Dus als je je oude oerlelijke klassieke eikentafel kwijt wil, mail me maar.
> Ik wil nog een modern bed maken en daar heb ik nog wat oude tafels voor
> nodig ;-)
>
>
> mvg. Sander
> .
Dank je voor het aanbod, maar m'n tafel is niet oerlelijk maar heeft
alleen een nieuw laklaagje nodig. Dan is weer prachtig :)
--
Groetjes, Petra