Wasdroger stopt er steeds na ongeveer 5 minuten mee

Jean-Luc

He hallo allemaal,

er komen vaak topics over wasdrogers langs, dus ik wil mijn steentje gaarne
bijdragen:)
Ik heb al op google in deze newsgroep gezocht, maar kon niks vinden.

Mijn wasdroger stopt er steeds mee na 5 minuten (waarschijnlijk als 'ie op
temperatuur
is gok ik). Dan loopt de klok langzaam naar het einde van het programma, en
stopt dan.
Als ik hem uitzet, de klok weer opnieuw op de beginstand zet en hem weer
aanzet loopt
'ie meteen langzaam -zonder wat te doen- naar de eindstand. Overigens is het
een
Bauknecht TRK985.

Iemand een idee? Zelf dacht ik aan de sensor, maar ik heb geen flauw idee
hoe die er
uitziet of waar 'ie zou moeten zitten, dus als iemand daar nog wat over
weet....

Groeten en bedankt alvast, Jean-Luc

* Peter *

"Jean-Luc" <newm...@crosswinds.net> schreef in bericht

> [...]
> aanzet loopt
> 'ie meteen langzaam -zonder wat te doen- naar de eindstand. Overigens is

Je zou het eens aan de technische dienst van Bauknecht (Whirlpool
Oosterhout) kunnen voorleggen, hun kennis is groter dan de mijne ;-))

Groeten,
Peter

--
Posted by news://news.nb.nu

Engelbert

In article <3b73f8a4$1...@news.nb.nu>, "* Peter *"

Gokje:

Waarschijnlijk zit er vuil voor of bij een sensor. Dit vuil (pluis)
verzamelt hitte. Door deze hitte schakelt de sensor de machine uit als
oververhitting. Haal eens een paneel weg en kijk naar stofophoping.
Waarschijnlijk zit het in de buurt van de zeef.

--
Engelbert Fellinger

in...@engelbert.org

ShoCk

Engelbert <in...@engelbert.org> schreef in berichtnieuws
info-10080...@192.168.1.111...

Ik denk dat het het deurtje is. Kijk eens naar het deel van de sluiting dat
tegen de droger zelf zit, bij ons was daar aan de binnenkant een deeltje
afgebroken waardoor het deurtje open ging staan (dit was in het begin niet
te zien, maar later schoot ie helemaal open). Oplossing: twee schroeven van
het sluitplaatje van de droger verwijderen, achterste deeltje van de
sluiting (aan de binnenkant van dat plaatje) verwijderen en het voorste deel
weer terug zetten. Bij ons doet ie het zonder dat achterste deeltje alweer
een half jaar
Suc6
Shock
Succes ermee

wilm

"Jean-Luc" <newm...@crosswinds.net> schreef in bericht

Dit kunnen verschillende dingen zijn : Het is in elk geval n
temperatuursprobleem...de droger schakelt uit omdat ie te heet wordt. Als t
n lucht afvoerdroger is, Dan kan t de volgende oorzaken hebben.
* zeef verstopt
*slang of rooster op de muur verstopt
*rubber van ventilator los ( dit kan je via de bodemplaat bekijken
*thermostaat defect (degene die op de achterkant achter de achterwand zit )
*timer defect
(termostaat en rubber komen vaak voor)

Als t n condensdroger is, alles goed schoon maken...ligt vaak aan de
thermostaten.

Succes, Wilm

Jean-Luc

He hallo!

> Als t n condensdroger is, alles goed schoon maken...ligt vaak aan de
> thermostaten.

het is een condensdroger. Ik heb de deur al volledig gedemonteerd en
schoongemaakt, en -voor zover ik erbij kon- inwendig alles al met de
stofzuiger bewerkt. Is de volgende stap de achterkant eraf schroeven
en alles schoonmaken? Of kan ik ergens zo'n thermostaat vinden en
controleren?

Groeten, Jean-Luc

wilm

"Jean-Luc" <newm...@crosswinds.net> schreef in bericht

Onder de deur zit een rooster waardoor hij de lucht aanzuigt. Als je goed
koijkt zie je rechts onder de ventilator zitten. Soms zakt het
isolatiemateriaal naar beneden waardoor de ventilator niet genoeg lucht meer
aanzuigt..in dat geval kan je de isolatie verwijderen. kijk ook ff of de
ventilatorschoep niet vol met stof zit.

Achter de achterplaat zit het verwarmingselement met daarop 2
clixonthermostaatjes. kijk ff in het verwarmingselement of er iets van
metaal op de spiralen is gevallen...dat kan ook oververhitting veroorzaken.

is dat ook niet het geval, dan vernieuw ik de thermostaten op het element,
meestal is hij dan weer in orde.

Wilm

nono

Hoi,

Vraagje: wordt de machine wel heet, of loopt hij koud naar het eind
van het programma? (Ik heb soortgelijke problemen met een TRA964
wellicht).

Ruud

Jean-Luc

He hallo!

> Vraagje: wordt de machine wel heet, of loopt hij koud naar het eind
> van het programma? (Ik heb soortgelijke problemen met een TRA964
> wellicht).

Dat heb ik eigenlijk nooit gevoeld. Maar ik heb hem net wel redelijk uit
elkaar gehaald, en het volgende gevonden...
Het was een stukje metaal wat over alle 4 de spiralen heenlag. Een
leuke kortsluiting dus in het verwarmingselement... Dus Wilm (hij schreef:)

> veroorzaken.

je had helemaal gelijk!

Groeten en bedankt aan alle tipgevers, Jean-Luc

borks...@gmail.com

Op vrijdag 10 augustus 2001 16:40:23 UTC+2 schreef Jean-Luc:
Wij hebben een wasdroger die bij inschakelen een klik geeft en verder niets doet. door een paar keer de klok opnieuw in te stellen wil hij wel weer aan gaan.

heeft iemand een idee wat het kan zijn

Ano

Ik zou zelf als eerste eraan denken dat de 'clixon'/thermostaat
misschien defect is, zou je kunnen testen door hem te overbruggen.

Je kunt ook eens hier te rade gaan:
http://www.klusidee.nl/Forum/witgoed-en-bruingoed-f18.html