Helft van de heg weggezaagd (conniferen)

boomsmajaap

In de tuin van de buren op de erfgrens staan 2 meter hoge Coniferen als
haag.

Zie foto:
http://elektromotors.webklik.nl/page/home

Nu heb ik de coniferen aan mijn kant weggeknipt en gezaagd dus kaal gemaakt,
waardoor ik mijn tuintje ook daar kan gebruiken.
De buurvrouw verscheen toen het gebeurd was en verkondigde als
volleerd visvrouw wat ze van zulk soort mensen dacht en dacht dat de
bomen nu dood gaan ,maar ik heb aan haar kant de takken gewoon
laten zitten.
Kan dat kwaad of moet ik nog iets doen?

Jaap Boomsma

Ron

alles weg halen is het beste.

"boomsmajaap" <booms...@hotmail.com> schreef in bericht

~PCfreak �~

Op Thu, 27 May 2010 12:12:34 +0200, schreef "boomsmajaap"
<booms...@hotmail.com> het volgende.

Ik denk dat overleg vantevoren beter was geweest.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#

J. J. Lodder

Ron <bar...@planet.nl> wrote:

> alles weg halen is het beste.

Dat kan niet zonder instemming van de buren,

Jan

J. J. Lodder

boomsmajaap <booms...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> volleerd visvrouw wat ze van zulk soort mensen dacht en dacht dat de
> bomen nu dood gaan ,maar ik heb aan haar kant de takken gewoon

Je buurvrouw heeft ongetwijfeld groot gelijk
met alles wat ze over je verkondigd heeft.
Hagen op de erfgrens zijn gezamenlijk bezit,
en moeten in overleg beheerd worden.

Verder gewoon afwachten hoe de coniferen
op je mishandeling reageren,

Jan

Ouwe Niek

"boomsmajaap" <booms...@hotmail.com> schreef in bericht
- Wiens heg is het? Jouw heg, haar heg of jullie heg?
- Je had er beter aan gedaan je plannen van te voren aan haar te vertellen?
Wat moet je nu nog doen? Je fout erkennen en haar je verontschuldigingen
aanbieden.
- Kan het kwaad? Niet voor de coniferen. Die blijven voor de rest van hun
leven aan jouw kant kaal. Aan de groene kant blijven ze gewoon doorleven,
maar het weggehaalde groen aan jouw kant komt niet meer terug. Plaats daar
maar een schutting of gooi er een klimop tegenaan.

boomsmajaap

"~PCfreak �~" <pcf...@werktniet.invalid> schreef in bericht

> Op Thu, 27 May 2010 12:12:34 +0200, schreef "boomsmajaap"
> <booms...@hotmail.com> het volgende.

> Ik denk dat overleg vantevoren beter was geweest.

Ja,ik had een jaar geleden al gevraagd om een oplosing,
zoon zou komen om de ingang(uitgang) van mijn tuin een
beetje vrij te maken en even te komen overleggen.heeft een stukje weggehaal
waardoor ik
bukkend de tuin uit kon en is niet meer opkomen dagen .

JB

boomsmajaap

"J. J. Lodder" <nos...@de-ster.demon.nl> schreef in bericht
De bomen zijn door de buurvrouw laten planten
om haar tuin een beetje uit te breiden in werkelijkheid
is haar officiele tuin maar zo lang als waar het houten schot
nu staat.
De haag die je kaal ziet staat dus eigenlijk op de gemeente grond
en voor mijn huiskamer raam ,de woningbouw zou er iets aan doen
maar heeft verstek laten gaan .

JB

boomsmajaap

"Ouwe Niek" <ouwe...@ouweniek.com> schreef in bericht

> "boomsmajaap" <booms...@hotmail.com> schreef in bericht

> - Wiens heg is het? Jouw heg, haar heg of jullie heg?

het is haar heg het eerste gedeelte kan je niet zien want daar heb ik een
schuur neergezet ,achter het schot staat ook nog een paar bomen.
De lengte van hun tuin is tot aan het einde van het schot.
Maar je weet hoe het gaat de eerste woning pikt een paar centimeter
van de gemeente tuin de volgende een tegel de volgende maakt twee tegels weg
om een
ingang te plaatstsen en de laatste (deze buurvrouw) plant een haag en haalt
het voetpad weg
en dat is dan 2,5 meter van mijn uitzicht weg (was al toen ik hier kwam
wonen)

> - Je had er beter aan gedaan je plannen van te voren aan haar te
> vertellen?

Had ik gevraagd ik kon zelfs mijn tuintje niet in of uit .
Klachten naar de woningbouw hielpen niet na eerst te mondelingge beloften
,kwam de laatste keer iemand dat ik niet moest zeuren omdat ter zijner tijd
waarschijnlijk toch de in en uitgang dicht word gemaakt.

> Wat moet je nu nog doen? Je fout erkennen en haar je verontschuldigingen
> aanbieden.

Ik heb netjes aangebeld toen ik er net kwam wonen ,maar zij wilde de heg
niet weghalen
een zoon zou komen voor overleg maar is niet geweest omdat het niet nodig
was.
Dat heeft dus een jaar geduurd!

> - Kan het kwaad? Niet voor de coniferen. Die blijven voor de rest van hun
> leven aan jouw kant kaal. Aan de groene kant blijven ze gewoon doorleven,
> maar het weggehaalde groen aan jouw kant komt niet meer terug.

Well,dat is fijn om te horen dat ze gewoon doorleven het eerste stukje heb
ik
al een schuuur geplaats en dat schot wat je ziet is tot het einde van haar
officiele tuin (daar staan er ook twee achter die ik dus zo kaal heb
geknipt)
Dus daar heb ik geen last meer van die ruimte kan ik nu gewoon gebruiken?
Daar groeien dus geen nieuwe takken meer aan ?
Dat zou mooi zijn je kan het op de foto niet zo zien maar bedenk dat die
bomen
een meter aan mijn kant in staken en dat in mijn drie meter diepe tuin dus
ik zwem
in de ruimte en licht.

Plaats daar
> maar een schutting of gooi er een klimop tegenaan.

Daar staat al een schot zoals je ziet en de rest kan ik niets doen want dat
staat
op gemeente grond dat heeft ze gewoon in gebruik genomen om haar tuin te
verlengen.

zoals je ziet op de foto die ik heb genomen vanuit mijn deur van de kamer
(hoek woning)
door het verlengen van haar tuin heb ik dus nu uitzicht op deze bomen zoals
het er nu uitziet,
maar bedenk alles is al beter dan een twee meter van je raam die takken als
uitzicht.

Jaap Boomsma

post2u

"boomsmajaap" <booms...@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> zoals het er nu uitziet,
> maar bedenk alles is al beter dan een twee meter van je raam die takken

Wordt vervolgd...:)

Als je de schutting gewoon in het verlengde doortrekt, blijft het misschien
bij een gewapende vrede.
Mocht de gemeente gaan zeuren, dan sta je sterk dat zij die door jou
verkrachte coniferen ook moet ruimen.
Maar de haag + een schutting biedt meer zekerheid op verdere rust, dat zal
de gemeente zich dan ook realiseren.

Shadowfax

Ouwe Niek wrote:

> [...]
> aanbieden.
> - Kan het kwaad? Niet voor de coniferen. Die blijven voor de rest van hun

Niet als het een Taxus is, die loopt evensnel weer uit.

post2u

"Shadowfax" <mijnhu...@gmail.com.invalid> wrote in message

> Niet als het een Taxus is, die loopt evensnel weer uit.
> Shadowfax

Ja en met met die rode besjes maak je je buurvrouw een frisse en gezonde
zomermix voor de Wiedergutmachung....:)

Nico Coesel

"boomsmajaap" <booms...@hotmail.com> wrote:

Geen enkel probleem. Dat doe ik al jaren! De coniferen zullen alleen
wat meer takken bij de buren krijgen. Maar goed ze kunnen altijd
kiezen voor een schutting :-)

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

*Peter*

Op 27-05-10 12:12, boomsmajaap schreef:

Bij huurwoningen zijn erfscheidingen onderwerp van overleg.
Als dat overleg niet lukt, heb je pech.
Je mag dan niet eenzijdig, zonder aankondiging, aan die erfscheiding
gaan slopen.
Je buurvrouw heeft dus gelijk.

Dat kan inderdaad kwaad, zij kan naar je verhuurder stappen en daar heel
moeilijk over je gaan doen. En als ik haar was, leverde ik daar dan
meteen een paar fotootjes in van dat afgrijselijk lelijke laminaatkot.
En jij maar klagen, dat de buurt zo verpaupert? Wie zo'n misbaksel
plaatst moet verplicht worden om het op de kortst mogelijke termijn te
slopen!

boomsmajaap

"post2u" <pos...@post2u.invalid> schreef in bericht

Voor de duidelijkheid die bomen die je ziet is het resultaat van een
verlenging van de tuin
die de buren een ca drie meter langer hebben gemaakt.
Waardoor van deze woning het uit zicht naar de overkant uit het raam van de
woonkamer nog maar
3 meter is .
Aangezien langzamerhand blijkt dat de vorige bewoner het ook opgegeven heeft
en de woningbouw
ondanks mondeling toezegging ook geen antwoord meer geeft heb ik het eerst
zo even opgelost en
is er weer wat tuin beschikbaar en de uitgang is ook weer een beetje vrij ik
kan nu het pad rechtsaf
gebruiken rechtdoor hebben de mensen het pad weggehaald om de tuin te
vergroten.
(bezien van uit het kamer raam)
http://elektromotors.webklik.nl/page/test-2

vriendelijke groet
Jaap Boomsma

boomsmajaap

"Nico Coesel" <ni...@puntnl.niks> schreef in bericht

> Geen enkel probleem. Dat doe ik al jaren! De coniferen zullen alleen
> wat meer takken bij de buren krijgen. Maar goed ze kunnen altijd
> kiezen voor een schutting :-)

Gelukkig,denk dat het gekrijs van die dame ook meer met een kwaad geweten te
maken heeft.
(dan denkt men hulp van de buren te krijgen?)
Ik vind het nog al wat om je tuin zo te verlengen dat er daar geen uitzicht
meer is.

(
http://elektromotors.webklik.nl/page/test-2
foto van andere kant gezien.

Ik ben blij te horen dat die dingen niet allemaal gelijk dood gaan.

Jaap Boomsma

boomsmajaap

"*Peter*" <pie...@puk.invalid> schreef in bericht

> [...]
> Als dat overleg niet lukt, heb je pech.
> Je mag dan niet eenzijdig, zonder aankondiging, aan die erfscheiding gaan

Ik heb meer dan een jaar geleden me netjes voorgesteld en het
proberen te bespreken.
1 volgens mij mag een boom helemaal niet op een erfgrens geplaats
worden,maar
op een afstand van minstens 50centimeter.
2 deze bomen zijn op dit moment een 1,90 cm dik dus dat zou betekenen dat ik
van mijn 3 meter diepe tuin nog een 2 meter mag gebruiken?
(zie ook foto daar zie je de tuin van de buurman aan de linker kant wat daar
ongeveer normaal is)
http://elektromotors.webklik.nl/page/test-2

> Dat kan inderdaad kwaad, zij kan naar je verhuurder stappen en daar heel
> moeilijk over je gaan doen.

Dat lijkt me sterk ,ten eerste heeft ze de tuin zelf verlengd met een twee
meter dus die bomen staan op
gemeente grond en een twee zelf op "mijn" grond.
Ten tweede beneemd het geheel mijn uitzicht waar door mijn uitzicht beperkt
is tot 2meter inplaats
van normaal de overkant een 25 -30 meter .

> [...]
> En jij maar klagen, dat de buurt zo verpaupert? Wie zo'n misbaksel plaatst
> moet verplicht worden om het op de kortst mogelijke termijn te slopen!

Wel ja trap me maar op mijn hart .
Dat ding is gemaakt van laminaat dat kunsthout is waar bijna heel het rijke
westen op loopt
als vervanging van het niet meer te betalen echte hout.
Of dacht je dat mijn dure mahonie slaapkamer nog van mahonie is?
Ik zie niet in wat er mis mee is ,dat ding word gewoon groen geschilderd en
met een witte dakrand afgewerkt,wat is daar mis mee?

Jaap Boomsma

boomsmajaap

"post2u" <pos...@post2u.invalid> schreef in bericht

Nee bessen maken deze bomen niet.
Dus dat zal geen Taxus zijn ?

groet
Jaap

Fe

Op 28-05-10 02:17, boomsmajaap schreef:

> [...]
> van mijn 3 meter diepe tuin nog een 2 meter mag gebruiken?
> (zie ook foto daar zie je de tuin van de buurman aan de linker kant wat daar

Hier klopt niet veel van. Ik zou eerst eens uitzoeken of er sowieso wel
sprake is van een erfgrens. Bij huurwoningen is meestal alle grond van
de woningbouwvereniging, die het in stukjes opdeelt en ter beschikking
stelt aan de huurders. Dan is er dus geen erfgrens tussen buren. Dat wil
niet zeggen dat iedereen in "jouw" tuintje kan gaan lopen hakken, dat is
weer wat anders. Maar wet- en regelgeving omtrent erfgrens is dan dus
niet geldig. Dat betekent dat jij niet zomaar mag gaan knippen aan
coniferen, zonder overleg. Maar 1 telefoontje naar de wbvereniging lost
dit op.

--
Fe

Message has been deleted

Mobydick

Het hele verhaal typisch een gevalletje rijdende rechter kunnen we weer
smullen van de kafferpraktijken.

"boomsmajaap" <booms...@hotmail.com> schreef in bericht

*Peter*

Op 28-05-10 09:07, Fe schreef:

Ik heb het inderdaad voor het gemak erfgrens genoemd. Eigenlijk is het
een door de verhuurder bepaalde erfscheiding. Aan die erfscheiding kan
alleen in goed overleg met de buren iets aan de begrenzing worden gedaan.
Een gevolg daarvan kan zijn, dat er een coniferenhaag geplaatst wordt of
misschien juist
wel een laag hekje.
Het onderhoud van die begrenzing valt ook onder dat overleg met de buren.
Als je dan een buur hebt, die niets wil, heb je dikke pech en kan je
alleen hopen, dat de verhuurder beslissende stappen gaat nemen.

Het aanspreken van de buren is niet hetzelfde als overleg.
Net als het eenzijdig knippen van die heg is ook dit een eenzijdige
gebeurtenis.

Verhuurders volgen mbt erfscheidingen meestal de plaatselijke regelgeving.
Een rij coniferen werd als haag beschouwd en mocht daarom op de
erfscheiding staan.
"Met de kennis van nu" is men anders gaan denken over coniferen en het
plaatsen van bomen. Bij verschillende verhuurders is het plaatsen van
bomen al enkele jaren niet meer toegestaan en zijn coniferenhagen uit
den boze.

Het plegen van telefoontjes naar verhuurders is niet altijd even succesvol.
Veel beter helpt het om een goed onderbouwde brief te sturen en
aanspraak te maken op aanwijsbare punten in het huurreglement.

boomsmajaap

"Mobydick" <nospam@c&a.nl> schreef in bericht

> Het hele verhaal typisch een gevalletje rijdende rechter kunnen we weer
> smullen van de kafferpraktijken.

ik denk niet dat ik geschikt ben uiteindelijk schreeuwde ze alleen maar dat
ik asociaal
ben en misschien stem ik deze keer ook niet op de S.P. dus daar zou ze
gelijk in
kunnen hebben,en verder riep ze naar de buurt dat ze wel wist wat ik dacht:
ik dacht dat ik de hele buurt kon regelen! Helaas had de buurt net de ramen
dicht omdat het een koude dag was,
waardoor alleen geintreseerde buren konden mee genieten.
Neemt niet weg dat ze misschien ook helderziende is ,wie ben ik om daar een
mening over te hebben.
Ik vind het altijd verbazend dat iemand die bomen voor een ander zijn kamer
raam plant
,dan maar gelijk stelt dat zo iemand geen rechten heeft omdat hij er maar
net een jaar woont,
en de bomen nog ouder zijn.
Toen het geschreeuw maar aanhield zei ik(omdat ik de cirkel zaag toch in
mijn hand had)
,dat ik nog liever naar dat geluid hoorde en omdat de bomen toch dood gingen
ik maar begon met het omzagen dat is in een ogenblik gedaan en om een boom
zo
lang te zien lijden vind ik ook zielig,waarna ze gelijk haar mondje hield en
naar een andere
buurvrouw liep om medestanders te vinden.

Dus dat word bij een rijdende rechter niets .

boomsmajaap

> [...]

In het begin toen ik kwam zou de verhuurder(de s.g. verhuurmakelaar
zorgen dat mijn achter uitgang hersteld werd) dat was mondeling,
Later na brief wisseling is er iemand komen kijken maar die wilde er niets
aan
doen ,alleen mijn uitgang naar het uiterste hoekje verplaatsen met de
medeling dat ik
dat waslijn ding toch niet nodig had (paal in de grond met waslijnen naar de
muur)
.Maar dat hij niets kon doen omdat die bomen niet meer op de woningbouw
grond
maar op die van de gemeente stonden dus als die dat goedvind kan ik verder
niets doen.

> [...]
> Als je dan een buur hebt, die niets wil, heb je dikke pech en kan je
> alleen hopen, dat de verhuurder beslissende stappen gaat nemen.

Huurder heeft geen zin.

> Het aanspreken van de buren is niet hetzelfde als overleg.

In het begin heb ik me netjes voorgesteld en de dame zei dat haar zoon er
overging
en bijhield en zou komen.
De zoon heeft de punt van de heg vrijgemaakt waardoor ik met moeite er
inderdaad
uit kon komen.
Toevallig(echt) moest ik uit de tuin een schep halen en hoor de zoon tegen
de moeder zeggen zal ik nog
even langs gaan bij die nieuwe buurman? antwoord nee hoor het is goed zo.

> Net als het eenzijdig knippen van die heg is ook dit een eenzijdige
> gebeurtenis.

Dat klopt! dat is natuurlijk ook zo als ze de heg aan haar kant wel bijhoud,
want zoals je op de foto kan zien zijn het zo geen puntbomen en ik denk niet
dat
ze zelf ook 90 centimeter diep heeft staan want dat verliest ze dan aan drie
kanten.

> [...]
> Veel beter helpt het om een goed onderbouwde brief te sturen en aanspraak
> te maken op aanwijsbare punten in het huurreglement.

Ja dat had ik gedaan tot men mij vertelde dat de buurvrouw de tuin had
vergroot
en dus niet meer op de grond stond van de woningbouw dus ik had alles voor
niets gedaan.
heb netjes een jaar gewacht en nu vind ik dat ik het huis ook wel eens een
beetje af
mag maken en dat wil ik in augustus af hebben ,ik kan niet blijven afwachten
vandaar
dat ik begon met een schuur te maken maar dan moet de deur wel open
kunnen.
Als niemand wat doet omdat ze er lak aan hebben dat ik nog geen eens het
uitzicht
heb naar de overkant (is in de andere hofjes dus wel zo) dan moet ik zelf
maar wat
gaan doen ,al is het tegen mijn idee van hoe je met mensen omgaat en hoe het
ook kan.
Dit word me gewoon te gek.

Jaap Boomsma

boomsmajaap

> "boomsmajaap" <booms...@hotmail.com> schreef in bericht

> - correct -

> - ook correct ;-)
>
> Veel succes met je project.

Ja ,ik hoop dat het lukt .

Vriendelijke groet
Jaap Boomsma

post2u

> Dus dat word bij een rijdende rechter niets .

http://www.youtube.com/watch?v=-wxeipuP5eM&playnext_from=TL&videos=Yn5mLgk-fiE&feature=featured
http://www.youtube.com/watch?v=SlxzHPTRht4&feature=related

Gerard van Beusekom-Fretz

Begint dit onderwerp intussen niet ook een beetje afgezaagd te worden?

--
Al onze medewerkers zijn met elkaar in gesprek
een ogenblik geduld alstublieft

Bezoek desnoods ook mijn weblog "Onzichtbare Inkt"
http://gerardvb.com/inhoud

Menno

Gerard van Beusekom-Fretz formuleerde de vraag :

> Begint dit onderwerp intussen niet ook een beetje afgezaagd te worden?

daarom in plaats van een zaag: een paar flesje zoutzuur van kruidvat
doen wonderen !

--
De bearenburch is myn sjirurg

Grouten oet Grunnen

Cindy Scharis

Op zaterdag 29 mei 2010 om 15:37:17 UTC+2 schreef Menno:
Wat een losers allemaal.... Ik heb hier ook van zo'n buren al de mentaliteit van hier.
Met je poten afblijven van iemands groene tuin. Losers... Wordt niet goed van zulke mensen die hier schijt hebben
aan mensen die van groen houden. Zullen alle mensen die van groen houden eens groene verf op jullie dure beton smeren.
Kijken of je nog zo'n grote mond hebt.

Rob

Perfecte zaak voor "de rijdende rechter" toch?

Izak van Langevelde

Ik hoor de mannen van het Kadaver al aankomen...

--
Grinnikend door het leven...

Rob