AEG Oko-favorit schema of handleiding

Jan Willem Kooi

Hoi,
Vanmiddag begon mijn afwasmachine spontaan te brommen. Hij was aan het
drogen maar toen ik hem uitzette (met de aan/uit knop) bleef hij brommen
ondanks het feit dat alle lichtjes uit waren.
Ik heb de afwas machine van zijn plaats gehaald (anders kan ik de stekker
er
niet uithalen) en toen de machine een beetje scheef stond stopte het
brommen
en hij starte weer toen hij recht stond.

Ik heb toen de stekker er maar uitgetrokken en ben nu opzoek naar de
oplossing. Tot nu toe geen problemen gehad. De machine is een:

AEG: Oko-favorit 8081 sensor logic van ongeveer 5 jaar oud.

Nog aanvullend: als ik de stekker er in steek dan krijg ik eerst foutmelding
C4 en dan C3.

Ik heb al op de AEG site gekeken maar daar is alleen de franse documentatie
een beetje uitgebreid en ik vermoed (met mijn beperkte franse kennis) dat
daar staat dat je een monteur moet inschakelen bij deze foutmeldingen.

Suggesties?

Het zou ook helpen als iemand mij aan schema's of een onderhouds-manual kan
helpen, of een site weet waar ik meer over vaatwassers te weten kom.

Jan Willem

> Iemand ideeen?
>
> Jan Willem Kooi

Newsgroup

"Jan Willem Kooi" <no.spa...@hccnet.nl> wrote in message news:<3ffb250b$0$106$3a62...@reader1.nntp.hccnet.nl>...

Hai,

Kan het zijn dat de overloopbeveiliging actief is? Er zit in mijn Oko
favorit een flottertje dat de pomp aanschakelt als er water onder in
de machine staat, om te voorkomen dat het over de keukenvloer stroomt.
Als je de machine scheef houdt, slaat het flottertje af. Ik heb dit
een keer gehad toen ik heel veel rommel in de machine had.

Groeten,

Danny

peter

news...@12move.nl (Newsgroup) wrote in message news:<96ea2406.04010...@posting.google.com>...

beste jan-willem
ik had het zelfde probleem een aantal jaren geleden.
als je de machine schuin zette hield het gebrom op.
toen had ik aeg gebeld in alphen ad rijn en zij konden mij gelijk vertellen
hoe ik de machine moest resetten (de c foutmeldingen)
Ik kan je niet meer vertellen hoe het precies ging ,ben ik vergeten.
dus: bel aeg maar ,ze zijn erg goed en behulpzaam met hun service.
Hopelijk ben ik je van dienst geweest en groeten van

peter

Jan Willem Kooi

Bedankt allemaal voor de input. Het was uiteindelijk een vervuiling in de
hoofdslang (afvoer) van de waterverdeler. Die liep niet meer goed door
waardoor er water via een overloop slangetje in de opvangbak kwam. (voor
details, die de threat van 6 januari: Onderwerk: afwas machine probleem)

Jan Willem

"peter" <p.sp...@chello.nl> schreef in bericht