Lek gaat vanzelf dicht door kalk?

Marc W

Even een domme vraag, maar ik had dus in de keuken een nieuwe vaatwasser aangesloten, losstaand, dus een beetje lekken maakte niet uit. Ik kreeg het niet helemaal goed dicht, en ik dacht okay laat maar, die paar druppels veeg ik desnoods wel op.

Een paar maanden later is het gewoon kurkdroog. Hoe komt dat? Is de kleine opening waardoor nog een beetje vocht kwam, dan verkalkt of zo? Ik heb zelfs niks gedaan aan de aansluiting.

Izak van Langevelde

On 10/07/2022 12:56, Marc W wrote:
> [...]
>
> Een paar maanden later is het gewoon kurkdroog. Hoe komt dat? Is de kleine opening waardoor nog een beetje vocht kwam, dan verkalkt of zo? Ik heb zelfs niks gedaan aan de aansluiting.

Ik vermoed van wel, ik zie het zelf ook wel gebeuren bij aansluitingen
verwarming of afvoer keuken.

--
Grinnikend door het leven...

J. J. Lodder

Het rubber van de afdichtring zet zich,

Jan

N. Coesel

On 7/10/22 12:56 PM, Marc W wrote:
> [...]
>
> Een paar maanden later is het gewoon kurkdroog. Hoe komt dat? Is de kleine opening waardoor nog een beetje vocht kwam, dan verkalkt of zo? Ik heb zelfs niks gedaan aan de aansluiting.

Ja, er zweeft altijd wat vuil door het water waardoor hele kleine lekjes
vanzelf dicht gaan.

Marc W

Dank voor de antwoorden! Ik kan dan in ieder geval als het nog een heel klein beetje 'zweet', zoals 1 druppel per vijf minuten zo laten.

Ik bedoel in gevallen waarbij het niet op een kritische plaats is, bijvoorbeeld op een plek waar ik het toch wel op kan vegen, of het makkelijk kan verdampen,

Izak van Langevelde

On 18/07/2022 09:05, Marc W wrote:

> Dank voor de antwoorden! Ik kan dan in ieder geval als het nog een heel klein beetje 'zweet', zoals 1 druppel per vijf minuten zo laten.

Da's veel, ik zou toch nog 'ns kijken of je het niet nog een slag kunt
geven...

J. J. Lodder

Je ziet de kalkkorst erop wel verschijnen,

Jan