Oud schilderen.

Auke Blaauwbroek

Wie kan mij uitleggen hoe ik van een nieuwe zelfgemaakte kast een oud
lijkende kast kan maken. Ik heb ooit op tv eens de techniek gezien,
grondverf-gewone verf-grondverf of iets dergelijks doch ik kan me dit niet
meer precies herinneren, wie o wie....
bij voorbaat dank.

bausie

Dan moet je er een paar keer van grote afstand met een jachtgeweer, met
schroot opschieten. En daarna beitsen, dat doet de antieker ook.

Succes
André

P. Waalboer

bausie <bau...@speed.A2000.nl> schreef in berichtnieuws
377F1712...@speed.A2000.nl...

> Dan moet je er een paar keer van grote afstand met een jachtgeweer, met
> schroot opschieten. En daarna beitsen, dat doet de antieker ook.
>
> Succes
> André

Gedver André,
Dalijk schiet hij in zijn rug! ;-)

Maar ik heb een beter? idee:
de kast 3 maanden buiten zetten en daarna blank lakken.
misschien is in de olie zetten beter.

NoNo

On Sat, 3 Jul 1999 22:42:30 +0200, "Auke Blaauwbroek" <bl...@planet.nl>
wrote:

> [...]
>lijkende kast kan maken. Ik heb ooit op tv eens de techniek gezien,
>grondverf-gewone verf-grondverf of iets dergelijks doch ik kan me dit niet

Je kunt bij de verfhandel een goedje kopen dat je over de net
geschilderde kast moet smeren waardoor de verf gecraqaleerd wordt,je
krijgt allemaal barstjes in de verf, wat een oude uitstraling geeft.
ik hoop dat dit is wat je bedoelt en zo ja succes ermee.

Peter

Een maandje in de grond ingraven misschien?
MVG Peter

--
If you like ships, take a look below.

http://people.a2000.nl/ggeerlin/mijnpage.html