olie lekkage uit bosch boorhamer

Peter

Uit mijn Bosch Phb200 boorhamer lekt olie ,die bij het boren in het rond
geslingert wordt (leuk op je witte behang :-)). Mijn vraag:

a-is dit zelf te verhelpen? (waar haal je een nieuwe pakking en welke oilie
moet erin en hoeveel?

b-wat zou het ongeveer kosten om dit te laten doen (Weegt dit op tegen een
nieuwe?) een nieuwe kost ongeveer 90 euro

c-waar kan je dit evt. het beste laten doen.

MVG,Peter

Piet

> [...]
> nieuwe?) een nieuwe kost ongeveer 90 euro
>
> c-waar kan je dit evt. het beste laten doen.

d-hoe is het ontstaan? (daar ben ik wel benieuwd naar)

Bababarth

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een nieuwe gekocht (nu een AEG). Het is
wellicht ontstaan na overbelasting, maar vind dat het eigenlijk niet zo
mogen gebeuren.
Ik gebruik de oude voor werkzaamheden in de tuin en de andere voor binnen.

Bababarth

"Peter" <pajvan...@planet.nl> schreef in bericht

Jolanda

"Peter" <pajvan...@planet.nl> schreef in bericht

Hallo peter,

met Peter :-)
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een bosch boorhamer van zo'n twee jaar
oud. Ik gebruikte deze machine alleen om af en toe een gaatje te boren in de
beton muren van mijn huis. Voor andere klusjes gebruik ik een gewone klop
boormachine. Ofwel, in twee jaar weinig gebruikt. Toen maar op advies van de
winkelier een nieuwe gekocht. Repareren zou te duur worden. Natuurlijk weer
een Bosch gekocht. Ook nu alweer na bijna twee jaar.....

Hmmm, wat betekent dit?

Groeten,
Peter

bausie

Peter schreef:

Even de oliekering er uit halen en een nieuwe oliekering van 2,- € kopen
bij een wat grotere gereedschap zaak Peter.
André
http://www.xs4all.nl/~bausie/

Poecilia Reticulata

> Hmmm, wat betekent dit?

Dat je beter een boorhamer van 45 euro kan kopen?
De mijne doet het prima en die kostte 45 euro.
Groeten,
Guppie

Corné Beerse

Waar komt de olie er uit? Zitten de rubbers om de kop er wel goed op?
Zit daar ook geen gruis of zo tussen? Haal de kop eens uit elkaar en
maak het gruis en zo er uit. De olie kan je laten zitten.

Controleer de rubbers allemaal op beschadigingen en zo. De beschadigde
ringen vervangen (onderdelen winkel? handyman? bosch?)

Hoe zit het met de garantie? heb je die al aangesproken? (ook al is ze
verlopen, na 2 jaar mag zoiets niet gebeuren als het niet misgebruikt
is)

Is het overigens de zelfde olie als die aan de sds-koppelingen blijft
zitten? (net zo dik, zelfde kleur?) Misschien zit er wel te veel olie in
en loopt het overschot er uit. (ik bedenk hier ook maar wat)

CBee

jaap.b...@gmail.com

Piet van Oostrum

Wauw, zou dit na ruim 16 jaar nog steeds niet verholpen zijn? Of de
machine afgeschreven zijn?
--
Pieter van Oostrum <pie...@vanoostrum.org>
WWW: http://piet.vanoostrum.org/

Frans Bruinsma

Ik heb ook een 2jaar oude bosch. Nu gebruikt voor hamerstand om met beitel tegels van de muur te slaan.
Om dat voor elkaar te krijgen moest ik hard drukken, want ze zaten erg vast.
Ik heb 'm intensief gebruikt en hij ging inderdaad ook olie lekken.
Het verbaast me, want zo'n probleem zou toch 20 jaar later wel eens opgelost moeten zijn.
Voorlopig hoef ik niet meer de hameren.
Maar als dit typisch een Bosch-probleem is, koop ik de volgende keer wel een ander merk.

N. Coesel

Is normaal. Is smering van de SDS koppeling.