Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Platte haakse stekker

465 views
Skip to first unread message

Joris 3 Pinter

unread,
Aug 26, 2011, 12:08:04 PM8/26/11
to
Bestaan er ook haakse, platte niet -geaarde stekkers voor in het
stopcontact? Tussen de bank en de muur met stopcontact is weinig ruimte. Een
platte stekker die haaks (90 graden) naar beneden afbuigt zou een uitkomst
zijn...
Joris.

bestweter

unread,
Aug 26, 2011, 12:41:32 PM8/26/11
to
On 26 aug, 18:08, "Joris 3 Pinter" <kxxxaxtxx8...@plxaxnxext.nxl>
wrote:

Ja.

Breng eens een bezoekje aan een bouwmarkt.

Vonkenboer

unread,
Aug 26, 2011, 2:01:57 PM8/26/11
to
Na rijp beraad schreef Joris 3 Pinter :

conrad


J. J. Lodder

unread,
Aug 26, 2011, 2:05:48 PM8/26/11
to

Waarom niet even op googlegekeken?
Dit soort
<http://www.stofzuigerzakken-online.nl/contents/media/haakse%20stekker%2
0gewoon.jpg>
is heel gangbaar,

Jan

Joris 3 Pinter

unread,
Aug 27, 2011, 1:39:27 AM8/27/11
to

"bestweter" <best...@gmail.com> schreef in bericht
news:4e73efe2-2b4c-4764...@p19g2000yqa.googlegroups.com...

Lees eens wat er staat: "platte niet -geaarde"

De haakse stekkers die ze wel hebben zijn net zo dik als een reguliere
randgeaarde haakse stekker die aan de meeste stekkerdozen zit. Ik wil een
platte, zeg maximaal 1cm, stekker.
Joris.

Joris 3 Pinter

unread,
Aug 27, 2011, 1:40:19 AM8/27/11
to

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht
news:j38n5i$aqu$1...@nl-news.euro.net...
De haakse stekkers die ze hebben zijn net zo dik als een reguliere

Joris 3 Pinter

unread,
Aug 27, 2011, 1:43:41 AM8/27/11
to

"J. J. Lodder" <nos...@de-ster.demon.nl> schreef in bericht
news:1k6mhr0.oc...@de-ster.xs4all.nl...

Te dik. Bijna net zo dik als een reguliere randgeaarde stekker van een
stekkerdoos. Wat ik zoek, maar wat kennelijk niet bestaat, is een veel
plattere stekker. Gelijk uit het stopcontact haaks naar beneden en niet
(veel) dikker dan het snoer...
Joris.

Rob

unread,
Aug 27, 2011, 3:46:10 AM8/27/11
to
Joris 3 Pinter <kxxxax...@plxaxnxext.nxl> wrote:
>
> "J. J. Lodder" <nos...@de-ster.demon.nl> schreef in bericht
> news:1k6mhr0.oc...@de-ster.xs4all.nl...
>> Joris 3 Pinter <kxxxax...@plxaxnxext.nxl> wrote:
>>
>>> Bestaan er ook haakse, platte niet -geaarde stekkers voor in het
>>> stopcontact? Tussen de bank en de muur met stopcontact is weinig ruimte.
>>> Een
>>> platte stekker die haaks (90 graden) naar beneden afbuigt zou een
>>> uitkomst
>>> zijn...
>>
>> Waarom niet even op googlegekeken?
>> Dit soort
>> <http://www.stofzuigerzakken-online.nl/contents/media/haakse%20stekker%2
>> 0gewoon.jpg>
>> is heel gangbaar,
>>
>> Jan
>
> Te dik. Bijna net zo dik als een reguliere randgeaarde stekker van een
> stekkerdoos. Wat ik zoek, maar wat kennelijk niet bestaat, is een veel
> plattere stekker. Gelijk uit het stopcontact haaks naar beneden en niet
> (veel) dikker dan het snoer...
> Joris.

Ik heb vroeger wel van die stekers gehad als op dat plaatje maar dan
geaard. Weet niet waar ze gebleven zijn. Die kwamen hooguit een cm
uit een geaard stopcontact.

Niet-geaard is dat veel moeilijker omdat die steker dan niet in de
opening verdwijnt dus dan heeft ie nauwelijks "body". Waar laat je
dan de bevestigingsschroeven en waar komt de stevigheid vandaan...

bestweter

unread,
Aug 27, 2011, 3:43:03 AM8/27/11
to
On 27 aug, 07:39, "Joris 3 Pinter" <kxxxaxtxx8...@plxaxnxext.nxl>
wrote:
> "bestweter" <bestwe...@gmail.com> schreef in berichtnews:4e73efe2-2b4c-4764...@p19g2000yqa.googlegroups.com...


Geef een volgende keer dan de exacte maatvoering!

Misschien kunt u zelf een modificatie aanbrengen; een hint:
http://karelsekoudekerke.nl/shop/index.php?cPath=29

inox

unread,
Aug 27, 2011, 4:40:12 AM8/27/11
to
Joris 3 Pinter wrote:

Ja, die bestaan maar met aarding en te plaatsen in een verzonken
stopcontact bv <http://tinyurl.com/3zp97lg>

--
inox

Badmuts

unread,
Aug 27, 2011, 6:49:46 AM8/27/11
to
Als het echt plat moet flans je een draad achter de afdekplaat van het
stopcontact langs. Ranzig maar effectief.

J. J. Lodder

unread,
Aug 27, 2011, 6:51:10 AM8/27/11
to
Joris 3 Pinter <kxxxax...@plxaxnxext.nxl> wrote:

> "J. J. Lodder" <nos...@de-ster.demon.nl> schreef in bericht
> news:1k6mhr0.oc...@de-ster.xs4all.nl...
> > Joris 3 Pinter <kxxxax...@plxaxnxext.nxl> wrote:
> >
> >> Bestaan er ook haakse, platte niet -geaarde stekkers voor in het
> >> stopcontact? Tussen de bank en de muur met stopcontact is weinig ruimte.
> >> Een
> >> platte stekker die haaks (90 graden) naar beneden afbuigt zou een
> >> uitkomst
> >> zijn...
> >
> > Waarom niet even op googlegekeken?
> > Dit soort
> > <http://www.stofzuigerzakken-online.nl/contents/media/haakse%20stekker%2
> > 0gewoon.jpg>
> > is heel gangbaar,
> >
> > Jan
>
> Te dik. Bijna net zo dik als een reguliere randgeaarde stekker van een
> stekkerdoos.

Ze bestaan nog wel wat platter. (ong. een cm)

> Wat ik zoek, maar wat kennelijk niet bestaat, is een veel
> plattere stekker.

Die bestaan alleen geaard.
Je zou vals kunnen spelen en er ten onrechte
een geaard inbouwstopcontact op kunnen zetten.

> Gelijk uit het stopcontact haaks naar beneden en niet
> (veel) dikker dan het snoer...

Dan is vals spelen het enige wat overblijft.
Stopcontact vervangen door deksel met snoeruitvoer.

Jan


Superbamboe

unread,
Aug 27, 2011, 7:28:31 AM8/27/11
to
> Misschien kunt u zelf een modificatie aanbrengen; een hint:
> http://karelsekoudekerke.nl/shop/index.php?cPath=29

Misschien is mijn virusscanner overactief:

Gevaar: AVG Active Surf-Shield heeft actieve bedreigingen gedetecteerd op
deze pagina en heeft de toegang geblokkeerd om u te beschermen.
De pagina die u opvraagt, staat bekend als een website met een exploit, met
phishing of social engineering en is daarom geblokkeerd om u te beschermen.
Zonder bescherming, bijvoorbeeld die van AVG Werkbalk Beveiliging en AVG,
loopt u het risico dat uw computer wordt gehackt, beschadigd of dat uw
identiteit wordt gestolen. Ga verder aan de hand van een van de onderstaande
suggesties.

URL: karelsekoudekerke.nl/shop/
Naam: Script Injection (type 1904)

Poecilia

unread,
Aug 27, 2011, 7:46:41 AM8/27/11
to
Superbamboe formuleerde op zaterdag :

Chrome pikt het ook niet

--
Poecilia


Piet van Oostrum

unread,
Aug 27, 2011, 8:43:21 AM8/27/11
to

Je zit met het probleem dat de pootjes gewoon een minumumlengte moeten
hebben. Misschien is dat de reden dat ze niet te vinden zijn. Kun je
niet de WCD (stopcontact) vervangen door een geaarde en dan de randaarde
niet gebruiken. Aangenomen dat het een inbouwdoos is. Geaarde
stopcontacten zijn dieper.
--
Piet van Oostrum <pi...@vanoostrum.org>
WWW: http://pietvanoostrum.com/
PGP key: [8DAE142BE17999C4]

Vonkenboer

unread,
Aug 27, 2011, 8:54:35 AM8/27/11
to
Joris 3 Pinter formuleerde de vraag :

Een tijdje geleden kreeg ik een e-mail reclame van ze met een platte
stekker voor achter kasten e.d. dus die verkopen ze wel.

mark


Nico Coesel

unread,
Aug 27, 2011, 10:22:34 AM8/27/11
to
Piet van Oostrum <pi...@vanoostrum.org> wrote:

>"Joris 3 Pinter" <kxxxax...@plxaxnxext.nxl> writes:
>
>> "J. J. Lodder" <nos...@de-ster.demon.nl> schreef in bericht
>> news:1k6mhr0.oc...@de-ster.xs4all.nl...
>>> Joris 3 Pinter <kxxxax...@plxaxnxext.nxl> wrote:
>>>
>>>> Bestaan er ook haakse, platte niet -geaarde stekkers voor in het
>>>> stopcontact? Tussen de bank en de muur met stopcontact is weinig
>>>> ruimte. Een
>>>> platte stekker die haaks (90 graden) naar beneden afbuigt zou een
>>>> uitkomst
>>>> zijn...
>>>
>>> Waarom niet even op googlegekeken?
>>> Dit soort
>>> <http://www.stofzuigerzakken-online.nl/contents/media/haakse%20stekker%2
>>> 0gewoon.jpg>
>>> is heel gangbaar,
>>>
>>> Jan
>>
>> Te dik. Bijna net zo dik als een reguliere randgeaarde stekker van een
>> stekkerdoos. Wat ik zoek, maar wat kennelijk niet bestaat, is een veel
>> plattere stekker. Gelijk uit het stopcontact haaks naar beneden en niet
>> (veel) dikker dan het snoer...
>> Joris.
>
>Je zit met het probleem dat de pootjes gewoon een minumumlengte moeten
>hebben. Misschien is dat de reden dat ze niet te vinden zijn. Kun je

In principe is er ruimte genoeg voor een paar schroefjes op een pen
(net zoals bij een haakse randgeaarde steker).

>niet de WCD (stopcontact) vervangen door een geaarde en dan de randaarde
>niet gebruiken. Aangenomen dat het een inbouwdoos is. Geaarde
>stopcontacten zijn dieper.

Niet perse, meestal steken ze verder uit. Verder is het advies om de
randaarde los te laten zitten levensgevaarlijk! Nooit doen!

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...
nico@nctdevpuntnl (punt=.)
--------------------------------------------------------------

AdZ

unread,
Aug 27, 2011, 10:25:01 AM8/27/11
to

"Joris 3 Pinter" <kxxxax...@plxaxnxext.nxl> schreef in bericht
news:j38gd5$3ua$1...@nl-news.euro.net...

Bedoel je dit misschien..

http://www.nedis.nl/ARTLDetail.php?ARTLID=55900221#

Ad


Huibert Bol

unread,
Aug 27, 2011, 10:35:54 AM8/27/11
to
AdZ schreef:

Hij bedoelt een haakse europlug zoals aan deze[1] kabel. Maar om nu deze
te kopen voor alleen de stekker :'(

[1] http://www.gerritse.nl/hettich/beslagsystemen_voor_inrichting_van_kasten/verlichte_kledingstang/K0081748/NOVARA_Sets_warmweiss/

--
Huibert
"Okay... really not something I needed to see." --Raven

J. J. Lodder

unread,
Aug 27, 2011, 11:41:59 AM8/27/11
to
Huibert Bol <huibe...@quicknet.nl> wrote:

Is niet minder diep dan de eerder aangegeven ronde haakse stekker,

Jan

J. J. Lodder

unread,
Aug 27, 2011, 11:41:58 AM8/27/11
to
Superbamboe <geenant...@dicasa.nl> wrote:

> > Misschien kunt u zelf een modificatie aanbrengen; een hint:
> > http://karelsekoudekerke.nl/shop/index.php?cPath=29
>
> Misschien is mijn virusscanner overactief:
>
> Gevaar: AVG Active Surf-Shield heeft actieve bedreigingen gedetecteerd op
> deze pagina en heeft de toegang geblokkeerd om u te beschermen.

Weer zo'n zielige windozer.

> De pagina die u opvraagt, staat bekend als een website met een exploit, met
> phishing of social engineering en is daarom geblokkeerd om u te beschermen.
> Zonder bescherming, bijvoorbeeld die van AVG Werkbalk Beveiliging en AVG,
> loopt u het risico dat uw computer wordt gehackt, beschadigd of dat uw
> identiteit wordt gestolen. Ga verder aan de hand van een van de onderstaande
> suggesties.

Koop toch een Mac, dan heb je al dat gelazer niet.

> Misschien kunt u zelf een modificatie aanbrengen; een hint:
> http://karelsekoudekerke.nl/shop/index.php?cPath=29

Prima site, niks mee mis.

Hint: het daar aanbevolen gereedschap
is ook uitstekend geschikt
voor een definitieve modificatie van windozen,

Jan

J. J. Lodder

unread,
Aug 27, 2011, 11:41:59 AM8/27/11
to
Nico Coesel <ni...@puntnl.niks> wrote:

In plastic is de benodigde mechanische sterkte
niet te realiseren. Aangegoten kan het wel.

> >niet de WCD (stopcontact) vervangen door een geaarde en dan de randaarde
> >niet gebruiken. Aangenomen dat het een inbouwdoos is. Geaarde
> >stopcontacten zijn dieper.
>
> Niet perse, meestal steken ze verder uit. Verder is het advies om de
> randaarde los te laten zitten levensgevaarlijk! Nooit doen!

Onzin. Een 'gewoon' stopcontact mag allen maar
op plaatsen zitten waar de randaarde niet nodig is.
(vandaar dat randaarde stekkers, en niet bij toeval,
wel in gewone stopcontacten passen)
Wel zou ik voor de duidelijkheid de aardpennen eraf knippen.

Bovendien, OP heeft het over een stopcontact op een verder onbereikbare
plaats,

Jan

Aatje

unread,
Aug 27, 2011, 12:16:23 PM8/27/11
to

"Badmuts" <bad...@acadianePUNTorg.invalid> schreef in bericht
news:j3ai3n$5ll$1...@speranza.aioe.org...

> Als het echt plat moet flans je een draad achter de afdekplaat van het
> stopcontact langs. Ranzig maar effectief.
>
> >
Zo heb ik het ook gedaan, zit achter de kast toch uit het zicht.
Want zulke platte stekkers zijn er niet.
Aatje.


joop g

unread,
Aug 27, 2011, 12:24:14 PM8/27/11
to
J. J. Lodder wrote:
[...]

> Koop toch een Mac, dan heb je al dat gelazer niet.

Nee, maar dan krijg je steeds weer dat gelazer van lieden die hun follow-up
naar jouw mening verkeerd instellen, en die je dan weer dwangmatig moet
stalken...


bestweter

unread,
Aug 27, 2011, 1:45:13 PM8/27/11
to

Bedankt voor de tip, maar de virusscanner die op mijn windoos meekijkt
heeft korte metten gemaakt met de gesignaleerde bedreiging.

J. J. Lodder

unread,
Aug 27, 2011, 3:16:57 PM8/27/11
to
joop g <jj...@xs4all.nl> wrote:

Ach, ga je er weer om liegen?
De steen des aanstoots was dat jij probeerde
om van iedereen die op een posting van je reageerde
een e-mail copy af te dwingen.

Dat was jouw fout,
en met OS-en heeft dat niets te maken,

Jan

J. J. Lodder

unread,
Aug 27, 2011, 3:16:58 PM8/27/11
to
bestweter <best...@gmail.com> wrote:

Niet van die moeilijke woorden gebruiken.
Een 'virusscanner' wat is dat?

En waarom zou je zoiets willen hebben?

Jan

Joris 3 Pinter

unread,
Aug 27, 2011, 5:10:45 PM8/27/11
to

"J. J. Lodder" <nos...@de-ster.demon.nl> schreef in bericht
news:1k6o5tk.1i1...@de-ster.xs4all.nl...

>
>> [1]
>> http://www.gerritse.nl/hettich/beslagsystemen_voor_inrichting_van_kasten/v
> erlichte_kledingstang/K0081748/NOVARA_Sets_warmweiss/
>
> Is niet minder diep dan de eerder aangegeven ronde haakse stekker,
>
> Jan

Eens.
Is nog steeds te dik.
Joris.

Piet van Oostrum

unread,
Aug 27, 2011, 5:13:37 PM8/27/11
to
nos...@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder) writes:

> Bovendien, OP heeft het over een stopcontact op een verder onbereikbare
> plaats,

Nee hoor, alleen achter een bank. Die kan tijdelijk weggehaald worden.

Piet van Oostrum

unread,
Aug 27, 2011, 5:20:07 PM8/27/11
to
nos...@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder) writes:

> Bovendien, OP heeft het over een stopcontact op een verder onbereikbare
> plaats,

Nee hoor, alleen achter een bank. Die kan tijdelijk weggehaald worden.
Als je dan een geaard stopcontact erin zet kun je deze gebruiken:
http://www.evolinestore.com/online-bestellen?page=shop.product_details&product_id=2420

joop g

unread,
Aug 28, 2011, 3:48:05 AM8/28/11
to
J. J. Lodder wrote:

Dat heeft _alles_ met het OS te maken. Jij was kennelijk de enige die dat
als "dwang" zag. Zelfs de Windowsgebruikers op deze nieuwsgroep hadden hier
geen last van. En ik heb geen erg hoge pet op van Windowsgebruikers, maar
Appledigibeten slaan kennelijk echt alles.

Verdade

unread,
Aug 28, 2011, 4:15:14 AM8/28/11
to
J. J. Lodder schreef op 27-8-2011 :

Wacht maar tot de bouwers van virussen het leuk gaan vinden om ook de
Mac gebruikers te laten meegenieten van hun producten! Een Mac is ook
geshikt om virussen te ontvangen, maar het effect is door weinig
gebruikers wellicht nog niet interessant.
Momenteel is de Mac ook geschikt voor windows!

Verdade


Verdade

unread,
Aug 28, 2011, 4:19:01 AM8/28/11
to
J. J. Lodder gebruikte zijn klavier om te schrijven :

Mag al een paar jaar niet meer. Bouwbesluit in circa 2000. Alles met
randaarde! Ik weet dat omdat ik in die periode een nieuwbouwhuis kocht
en alle wc-dozen verplicht met randaarde moesten worden uitgevoerd.

Verdade


Superbamboe

unread,
Aug 28, 2011, 4:21:55 AM8/28/11
to

"J. J. Lodder" <nos...@de-ster.demon.nl> schreef in bericht
news:1k6nwnk.3a...@de-ster.xs4all.nl...

> Superbamboe <geenant...@dicasa.nl> wrote:
>
>> > Misschien kunt u zelf een modificatie aanbrengen; een hint:
>> > http://karelsekoudekerke.nl/shop/index.php?cPath=29
>>
>> Misschien is mijn virusscanner overactief:
>>
>> Gevaar: AVG Active Surf-Shield heeft actieve bedreigingen gedetecteerd op
>> deze pagina en heeft de toegang geblokkeerd om u te beschermen.
>
> Weer zo'n zielige windozer.
Arrogante kwal.

inox

unread,
Aug 28, 2011, 4:34:42 AM8/28/11
to
J. J. Lodder wrote:

Doe niet zo verwaand met je Mac, nl.d-h-z is niet de plaats om een OS-flame
te starten. Trouwens ook jij zal wel een browser gebruiken met Javascript,
Flash, enz ondersteuning, wees er dan maar niet zo zeker van dat je 100%
veilig bent tegen web exploits.

--
inox

~PCfreak ©~

unread,
Aug 28, 2011, 4:51:06 AM8/28/11
to
Op Sun, 28 Aug 2011 08:34:42 +0000 (UTC), schreef inox
<on...@usenet.invalid> het volgende.

> > Niet van die moeilijke woorden gebruiken. Een 'virusscanner' wat is dat?
> >
> > En waarom zou je zoiets willen hebben?

> Doe niet zo verwaand met je Mac, nl.d-h-z is niet de plaats om een OS-flame
> te starten. Trouwens ook jij zal wel een browser gebruiken met Javascript,
> Flash, enz ondersteuning, wees er dan maar niet zo zeker van dat je 100%
> veilig bent tegen web exploits.

Mijn filter op "J. J. Lodder" was expired, maar nu weet ik weer waarom
hij daarin zat.

groetjes Henk
--
Algemene tips om zelf een PC te bouwen, en tips
voor Windows7 en XP zie mijn site.
use...@pc-freak.nl www.pc-freak.nl

Nico Coesel

unread,
Aug 28, 2011, 7:24:42 AM8/28/11
to
nos...@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder) wrote:

>Nico Coesel <ni...@puntnl.niks> wrote:
>
>> Piet van Oostrum <pi...@vanoostrum.org> wrote:
>>
>> >"Joris 3 Pinter" <kxxxax...@plxaxnxext.nxl> writes:
>> >
>> >> "J. J. Lodder" <nos...@de-ster.demon.nl> schreef in bericht
>> >> news:1k6mhr0.oc...@de-ster.xs4all.nl...
>> >>> Joris 3 Pinter <kxxxax...@plxaxnxext.nxl> wrote:
>> >>>
>> >>>> Bestaan er ook haakse, platte niet -geaarde stekkers voor in het
>> >>>> stopcontact? Tussen de bank en de muur met stopcontact is weinig
>> >>>> ruimte. Een
>> >>>> platte stekker die haaks (90 graden) naar beneden afbuigt zou een
>> >>>> uitkomst
>> >>>> zijn...
>> >>>
>> >>> Waarom niet even op googlegekeken?
>> >>> Dit soort
>> >>> <http://www.stofzuigerzakken-online.nl/contents/media/haakse%20stekker%2
>> >>> 0gewoon.jpg>
>> >>> is heel gangbaar,
>> >>>
>> >>> Jan
>> >>
>> >> Te dik. Bijna net zo dik als een reguliere randgeaarde stekker van een
>> >> stekkerdoos. Wat ik zoek, maar wat kennelijk niet bestaat, is een veel
>> >> plattere stekker. Gelijk uit het stopcontact haaks naar beneden en niet
>> >> (veel) dikker dan het snoer...
>> >> Joris.
>

>> >niet de WCD (stopcontact) vervangen door een geaarde en dan de randaarde
>> >niet gebruiken. Aangenomen dat het een inbouwdoos is. Geaarde
>> >stopcontacten zijn dieper.
>>
>> Niet perse, meestal steken ze verder uit. Verder is het advies om de
>> randaarde los te laten zitten levensgevaarlijk! Nooit doen!
>
>Onzin. Een 'gewoon' stopcontact mag allen maar
>op plaatsen zitten waar de randaarde niet nodig is.
>(vandaar dat randaarde stekkers, en niet bij toeval,
>wel in gewone stopcontacten passen)
>Wel zou ik voor de duidelijkheid de aardpennen eraf knippen.

Sorry, maar dit is knoeien en vragen om problemen! Wat als de volgende
eigenaar van het huis of iemand anders een ongeluk krijgt? Dan ben je
zwaar de sjaak!

>Bovendien, OP heeft het over een stopcontact op een verder onbereikbare
>plaats,

Dat maakt niet uit. De installatie moet aan de NEN1010 voldoen.

J. J. Lodder

unread,
Aug 28, 2011, 7:36:09 AM8/28/11
to
joop g <jj...@xs4all.nl> wrote:

> J. J. Lodder wrote:
>
> > joop g <jj...@xs4all.nl> wrote:
> >
> >> J. J. Lodder wrote:
> >> [...]
> >> > Koop toch een Mac, dan heb je al dat gelazer niet.
> >>
> >> Nee, maar dan krijg je steeds weer dat gelazer van lieden die hun
> >> follow-up naar jouw mening verkeerd instellen, en die je dan weer
> >> dwangmatig moet stalken...
> >
> > Ach, ga je er weer om liegen?
> > De steen des aanstoots was dat jij probeerde
> > om van iedereen die op een posting van je reageerde
> > een e-mail copy af te dwingen.
> >
> > Dat was jouw fout,
> > en met OS-en heeft dat niets te maken,
>
> Dat heeft _alles_ met het OS te maken.

Je begrijpt kennelijk nog steeds niet waar het over gaat.
Zie onder.

> Jij was kennelijk de enige die dat
> als "dwang" zag.

Hoor eens, jij stelde ergens in de prefs van je newsclient
'request E-mail copy with replies' o.i.d. in.
Andermans client software doet dat dan gewoonlijk, automatisch.
En ja, dat is dwang, want de andere user moet iets doen
om dat tegen te houden, als hij al ziet wat er gebeurt.

Volgens alle usenet etiquette is dat verregaand onbehoorlijk gedrag.
(je harvest zo werkende E-mail adressen,
en nettiquette regel #1: op usenet posten is usenet lezen)
Uiteindelijk is je dat ook aan het verstand gepeuterd.

Mar nou je het zegt, misschien is dat wel microsuckend gedrag.
Er is wel vaker gebleken dat ze totaal geen benul van usenet hebben.
Mijn client heeft in ieder geval de mogelijkheid niet eens.

> Zelfs de Windowsgebruikers op deze nieuwsgroep hadden hier
> geen last van.

Natuurlijk hadden ze daar wel degelijk 'last' van.
Ze verstuurden (meestal ongewild of ongeweten) uitgaande mail,
zonder benul van waarheen.

> En ik heb geen erg hoge pet op van Windowsgebruikers, maar
> Appledigibeten slaan kennelijk echt alles.

Compleet onbenul.
Waar het over gaat is of je aparte news- en email clients gebruikt,
of dat je e'e'n client voor mail en news gebruikt.
Dat is een keuze die met OS niets te maken heeft.
Jij bent de alles-beet hier.

En verder, je tenen zijn niet alleen veel te lang,
ze bljven kennelijk ook tot in alle eeuwigheid zeer doen.

Probeer je er eens over heen te raken,
inplaats van het jaar in jaar uit
weer op te rakelen,

Jan

joop g

unread,
Aug 28, 2011, 8:10:49 AM8/28/11
to
J. J. Lodder wrote:

O ja? Waar in http://www.dtcc.edu/cs/rfc1855.html staat dat?

> Uiteindelijk is je dat ook aan het verstand gepeuterd.

Nee. Er was iemand die het _wel_ netjes vroeg. Hufters krijgen mij gewoon
een grte bek terug. Dat kun je zo langzamerhand weten.



> Mar nou je het zegt, misschien is dat wel microsuckend gedrag.
> Er is wel vaker gebleken dat ze totaal geen benul van usenet hebben.
> Mijn client heeft in ieder geval de mogelijkheid niet eens.

Ja, dat verklaart een hoop. Inderdaad, Apple, als ik het niet dacht. Nou,
als jij het netjes gevraagd had, had ik het ook wel gedaan.Maar jij begon
meteen te dreigen met de killfile (en die zit kennelijk ook niet op een
Apple)

>> Zelfs de Windowsgebruikers op deze nieuwsgroep hadden hier
>> geen last van.
>
> Natuurlijk hadden ze daar wel degelijk 'last' van.
> Ze verstuurden (meestal ongewild of ongeweten) uitgaande mail,
> zonder benul van waarheen.
>
>> En ik heb geen erg hoge pet op van Windowsgebruikers, maar
>> Appledigibeten slaan kennelijk echt alles.
>
> Compleet onbenul.
> Waar het over gaat is of je aparte news- en email clients gebruikt,
> of dat je e'e'n client voor mail en news gebruikt.
> Dat is een keuze die met OS niets te maken heeft.

Ik gebruik een mailprogramma voor mail en een newsreader voor news. Apart
dus, zoals in de Unixwereld gebruikelijk. Wat bedoel je? Onder Windows is
dat anders, ja. Op een Mac weet ik het niet, maar het werkt kennelijk niet
zo best.

> Jij bent de alles-beet hier.
>
> En verder, je tenen zijn niet alleen veel te lang,
> ze bljven kennelijk ook tot in alle eeuwigheid zeer doen.
>
> Probeer je er eens over heen te raken,
> inplaats van het jaar in jaar uit
> weer op te rakelen,
>
> Jan

Zolang jij hufterig blijft en overtuigd van je eigen gelijk zal ik je van
repliek blijven dienen. Aan killfiles doe ik niet, ik weet hoe die werken,
maar dreigen laat ik aan moslims en Lodders over. En aangezien jij geen
killfile hebt kun je me het zwijgen niet opleggen.

En ga toch maar eens van die Apple af-- Windows is waarschijnlijk perfect
aan jouw beperkte vermogens aangepast. En daar zit een killfile in. Gebruik
die.


Aatje

unread,
Aug 28, 2011, 8:33:42 AM8/28/11
to

"~PCfreak �~" <pcf...@werktniet.invalid> schreef in bericht
news:q80k579m57mddb69e...@4ax.com...

Gezocht platte haakse stekker met virus scanner geschikt voor Mac en
Windows gebruikers.
Aatje.


Poecilia

unread,
Aug 28, 2011, 8:50:18 AM8/28/11
to
Het is zò dat joop g formuleerde :

Flauwekul, ik gebruik mesnews voor usenet en outlook 2010 voor mail,
ook 2 verschillende programma's dus, verder ben ik een tevreden winhoos
gebruiker

--
Poecilia


Poecilia

unread,
Aug 28, 2011, 8:53:37 AM8/28/11
to
Verdade gebruikte zijn klavier om te schrijven :

Inderdaad, dat er weinig virussen zijn voor het Mac os heeft niets te
maken met het superieur zijn van dit os, maar gewoon omdat er te weinig
zijn die het gebruiken, als de zaken omgekeerd zouden zijn zouden er
weinig virussen zijn voor Windhoos en veel voor Mac os, overigens zijn
Mac's mooie computers, dus ik heb niets tegen een Mac, alleen is het
niets voor mij

--
Poecilia


Poecilia

unread,
Aug 28, 2011, 8:55:18 AM8/28/11
to
~PCfreak ᅵ~ plaatste dit op zijn scherm :

> Op Sun, 28 Aug 2011 08:34:42 +0000 (UTC), schreef inox
> <on...@usenet.invalid> het volgende.
>
>>> Niet van die moeilijke woorden gebruiken. Een 'virusscanner' wat is dat?
>>>
>>> En waarom zou je zoiets willen hebben?
>
>> Doe niet zo verwaand met je Mac, nl.d-h-z is niet de plaats om een OS-flame
>> te starten. Trouwens ook jij zal wel een browser gebruiken met Javascript,
>> Flash, enz ondersteuning, wees er dan maar niet zo zeker van dat je 100%
>> veilig bent tegen web exploits.
>
> Mijn filter op "J. J. Lodder" was expired, maar nu weet ik weer waarom
> hij daarin zat.
>
> groetjes Henk

Ik gebruik geen filters, soms zegt Lodder wel eens iets zinnigs, mocht
ik het niet willen lezen, dan negeer ik het gewoon en zo zijn er wel
meer, denk bijv. aan Euker

--
Poecilia


joop g

unread,
Aug 28, 2011, 9:04:09 AM8/28/11
to
Poecilia wrote:

> ~PCfreak 居 plaatste dit op zijn scherm :

Nou ja, en als je het dan over Euker hebt: als je kat ziek is, heb je wel
wat aan hem. Ik gebruik ook geen filters, maar soms ben ik in een stemming
om te reageren en dan kan ik het niet laten. En, inderdaad, Lodder zegt ook
best wel eens zinnige dingen, als het maar niet over computers of
electrische veiligheid gaat...

joop g

unread,
Aug 28, 2011, 11:06:42 AM8/28/11
to
Poecilia wrote:
[...]

>> En ga toch maar eens van die Apple af-- Windows is waarschijnlijk perfect
>> aan jouw beperkte vermogens aangepast. En daar zit een killfile in.
>> Gebruik die.
>
> Flauwekul, ik gebruik mesnews voor usenet en outlook 2010 voor mail,
> ook 2 verschillende programma's dus, verder ben ik een tevreden winhoos
> gebruiker

Och, als je 't niet verder vertelt... ik werk ook wel met Windows, hoor. En
ik vind het niet echt zo slecht, na 2000 is het beslist opgeknapt. Maar
Lodder laat zich zo leuk op de kast jagen, soms kan ik daar even geen
weerstand aan bieden...

Poecilia

unread,
Aug 28, 2011, 11:31:10 AM8/28/11
to
joop g plaatste dit op zijn scherm :

Ah, ok. dat was me niet direct duidelijk

--
Poecilia


joop g

unread,
Aug 28, 2011, 12:26:12 PM8/28/11
to
Poecilia wrote:

Je meent het! :-)

J. J. Lodder

unread,
Aug 28, 2011, 3:44:41 PM8/28/11
to
joop g <jj...@xs4all.nl> wrote:

Wie hapte er direct, en wie zat er boven kast?

Koop een spiegel,

Jan

J. J. Lodder

unread,
Aug 28, 2011, 3:44:42 PM8/28/11
to
joop g <jj...@xs4all.nl> wrote:

In je onbenul weet je niet eens dat Apple geen newsclient maakt,
(en dat aan third parties overlaat)

Jan

J. J. Lodder

unread,
Aug 28, 2011, 3:44:42 PM8/28/11
to
Poecilia <poecilianosp...@gmail.com> wrote:

De stakker heeft ooit een eeuwigdurende rancune opgelopen.

Dat is op usenet altijd een risico,
voor lieden die daar een aanleg voor hebben,

Jan

0 new messages