Hmm isoleren is altijd nuttig. Ik zou alleen geen deken-achtig materiaal aan
de onderkant monteren dat neemt alleen maar vocht op waardoor het minder
gaat isoleren. Polystyreen of XPS gebruiken dus.
Je zult wel en koud aanvoelende vloer houden daar helpt isoleren alleen niet
echt goed tegen.
Verder is je vloer niet alleen van beton. Je vloer bestaat waarschijlijk uit
betonnen funderingsplaten en daarop ligt de afwerkvloer van zandcement op.
Zo'n dekvloer van zandcement is relatief makkelijk te verwijderen. Dan kan
je aan de bovenkant isoleren en en vervolgens een nieuwe dekvloer laten
sorten of gieten. Je krijgt dan een zwevende vloer. Betere isolatie en
minder contactgeluiden. Evetenueel kan je dan ook een vloerverwarming
aanleggen.
mvg. Sander
Wij hebben een vergelijkbare vloer en hebben onder de vloer isolatie van
Tonzon ( http://www.tonzon.nl/VLOERNL.HTM) Het helpt, maar net wat Zuma
zegt, de vloer wordt er niet een paar graden warmer. Je verliest minder en
dat scheelt in de portomonee.