Betontegels op plat dak.

Ron Laan

Hallo,

Ik wil op de uitbouw en garage van m'n huis een aantal betontegels
leggen. (ca.15 stk)
Het dak is voorzien van geisoleerde dakbedekking. (10cm pur met daarop
asfaltpapier).
Ik wil hiermee voorkomen dat bij het ramen zemen het trapje door de
dekbedekking zakt.

Nu ben ik op zoek naar van die rubber/kunstof matten die je onder de
tegels kunt leggen.
Ik ben al een paar bouwmarkten afgeweest maar tot nu toe vind ik
eigenlijk alleen maar van die rubber speeltegels en die vind ik
eigenlijk toch wel wat te duur daarvoor.

Iemand een idee waar ik dat spul kan vinden?

Of zou ik misschien gewoon piepschuim isolatieplaten kunnen gebruiken
hiervoor.

Groetjes,

Ron

Adviesburo Maes

On Sat, 14 Jul 2001 12:47:25 +0200, "Ron Laan"
<r...@geenmeel.horconex.nl> wrote:

> [...]
>asfaltpapier).
>Ik wil hiermee voorkomen dat bij het ramen zemen het trapje door de

Hopelijk zakt u niet door het dak.
ing. Th.H.P. Maes - bouwkundige
-
06-53719595

jojo

Ron Laan schreef:

beste waarom moet je tegels plaatsen, deze zouden door het asfaltpapier
kunnen zakken wanner het een hete zomer is, zou het niet beter zijn om
rubberen matten te leggen. deze die ze leggen bij de koeien in de stal
deze zijn ongeveer 1m tot 1.2m breed en +- 1.5m lang en +- 2 cm dik zijn
gemakkelijk doormidden te doen, ook goe zou zijn een stuk van
transportband.

Z. Kriegsman

Ik zou wel speciale daktegels gebruiken (veel lichter). Ik geloof dat ze
drainata tegels heten (of zoiets).
Er zijn speciale omderleghoekjes voor te krijgen waar je de tegels op legt.
Ga daarvoor wel naar een proffessioneel dakdekkersbedrijf.
Ik denk dat Gamma o.i.d. ze niet heeft.

Succes.

"Ron Laan" <r...@geenmeel.horconex.nl> wrote in message

Frans Tielen

jojo <lind...@hotmail.com> schreef in berichtnieuws
3B5085E8...@hotmail.com...

Een plaat watervast verlijmd multiplex gaat jaren mee en van een plaat
underlayment heb je toch ook lange tijd plezier, terwijl die minder duur is.
Tijdens de tijd dat die mee gaat, kom je vast wel ergens zo'n oude grote
rubberen deurmat tegen.

--

Met vriendelijke groet,

Frans Tielen

Bestel je in kleur bedrukte snoepjes
online bij www.pepperprint.nl.

bausie

Frans Tielen schreef:

> jojo <lind...@hotmail.com> schreef in berichtnieuws

> Een plaat watervast verlijmd multiplex gaat jaren mee en van een plaat
> underlayment heb je toch ook lange tijd plezier, terwijl die minder >duur is.

En dan maar hopen dat hij niet met de eerste de beste storm weg waait,
en een hoop schade veroorzaakt.

Vraag eens bij een bouwmarkt naar draineer tegels met rubberen
onderstukjes, die zijn veel lichter dan tegels.

Groeten
André
http://people.a2000.nl/abausewe/index.html

Menno Mulder

"jojo" <lind...@hotmail.com> schreef in bericht

Ik heb op mijn dakterras speciale betontegels 30 x 30 met noppen aan de
onderzijde zodat het hemelwater vrij kan aflopen.

MJM

--
Posted by news://news.nb.nu

Ron Laan

"Adviesburo Maes" <ma...@maes.nl> schreef

> Hopelijk zakt u niet door het dak.
> ing. Th.H.P. Maes - bouwkundige

Nee, don't worry, het dak is niet door Maes b.v. uitgerekend.

Wil Bergman

Ron,
heb net zelf zoiets gedaan. Bij een firma die houten tuin en terrashout
levert .
Deze hebben vierkante rubberen onderleggers (10x10) met daarop een balk met
antislip planken.(3.2x15x420)

Dakterras werd 5.20 x 2.60 en kostte in totaal +/- fl. 750