Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Argentijns vlees

121 views
Skip to first unread message

Ton

unread,
Mar 24, 2004, 3:46:02 AM3/24/04
to
Bij AH was tot voor kort Argentijns rundvlees te koop. Helaas hebben ze dit
vlees uit het assortiment genomen. Heeft iemand een suggestie waar in
Amsterdam e.o. Argentijns rundvlees te koop is?

Vrgr,
Ton.


Anne-Martine

unread,
Mar 24, 2004, 6:33:50 AM3/24/04
to
> Heeft iemand een suggestie waar in
> Amsterdam e.o. Argentijns rundvlees te koop is?

Waarom Argentijns rundvlees? Die runderen worden vol gestopt / gespoten
met hormonen en medicijnen. Een hollandse biefstuk van een biologische
slager (te koop bij Groene Weg slagerij in hartje centrum of in
natuurwinkel op de Weteringschans) smaakt ook heerlijk. Deze biefstuk
heeft namelijk stukken meer smaak dan die van 'standaard' dikbilrunderen
waar de biefstuk (of kogelbiefstuk) meestal vanaf komt in Nederland.

groeten,
Anne-Martine


Martin Boer

unread,
Mar 24, 2004, 6:37:39 AM3/24/04
to
Geen Argentijns, maar wel idioot smakelijk (rund)vlees bij de Groene Weg.
http://www.degroeneweg.nl

Vorig jaar aten mijn vrouw en ik een keer bij Verhildersum (goed restaurant
in het noorden van Groningen) waar we ossenhaas kregen. Nadat we de kok
vroegen hoe hij het vlees zo mals gekregen had zei hij dat dat alleen kwam
doordat het bij een biologische slager vandaan kwam. Hij hoefde het alleen
maar niet te verpesten zeg maar.
Ik ben om het te proberen eens bij de Groningse vestiging langsgeweest
en koop er nu al mijn vlees. Het verschil is eng. Ik wil nooit meer
vies bioindustrie vlees.

Groetjes,
Martin

Tonny

unread,
Mar 24, 2004, 7:22:20 AM3/24/04
to

"Anne-Martine" <annem...@xs4all.nl> wrote in message
news:4061721d$0$564$e4fe...@news.xs4all.nl...
De vraag is waar Argentijns rundvlees wordt verkocht en niet wat jouw mening
daarover is.
Tonny.


Tonny

unread,
Mar 24, 2004, 7:30:12 AM3/24/04
to

"Ton" <to...@lycos.nl> wrote in message news:c3ria3$l28$1...@reader11.wxs.nl...
Ven is geen optie?
Groet,
Tonny.


Anne-Martine

unread,
Mar 24, 2004, 7:49:43 AM3/24/04
to
> De vraag is waar Argentijns rundvlees wordt verkocht en niet wat jouw mening
> daarover is.

Dat snap ik, ik dacht alleen een suggestie voor een lekker alternatief
te doen voor als het met het vinden van Argentijns rundvlees niet zou
lukken. Was inderdaad misschien handiger als ik dat erbij had getypt.

Anne-Martine

Pauline

unread,
Mar 24, 2004, 10:29:39 AM3/24/04
to
Ton,
Niet dat ik daar wat koop, maar uit de krantenadvertenties ( Huis aan Huis)
lees ik geregeld dat...* vd Valk * slagerijen dit verkopen. Ik kan je niet
vertellen welke kwaliteit je krijgt. de prijzen zijn zeer laag. Misschien
diepgevroren?

Weet Albert Heijn je geen antwoord te geven waarom men gestopt is met de
import hiervan?
Misschien kun ze je wel verder verwijzen : het proberen waard...
suc6
Pauline.

"Ton" <to...@lycos.nl> schreef in bericht
news:c3ria3$l28$1...@reader11.wxs.nl...

Waldo Centini

unread,
Mar 24, 2004, 1:54:08 PM3/24/04
to
Anne-Martine surprised us with

Wat overigens verder onverlet laat dat je rustig hier een mening kunt geven
als je dat wilt.

--
Waldo


*** Is This A Dead Parrot I See Before Me ***
To respond through email remove removespam

marij...@wolmail.nl

unread,
Mar 24, 2004, 4:42:34 PM3/24/04
to
in de volkskrant van vandaag heeft 'Volkskeuken' in de persoon van
Onno Kleijn een stukje over de malsheid van (rund)vlees. Die hangt
volgens hem vooral af van de 'rijpingstijd'. Dat is ook onze ervaring.
Wij houden zelf koeien en als we er een slachten vragen we de slager
om ons karkas extra lang te laten afhangen. Met uitstekend resultaat!
Marijke

Tonny

unread,
Mar 25, 2004, 2:01:46 AM3/25/04
to

<marij...@wolmail.nl> wrote in message
news:39407af0.04032...@posting.google.com...

Dat is de reden dat wij bijna uitsluitend Australisch rundvlees eten, in Nl.
wordt (ook het biologisch gekweekte) vlees veel te kort afgehangen, dat het
vlees biologisch is spreekt vanzelf, we eten gewoon niets anders maar die
extra lange rijpingstijd geeft heel veel smaak aan het vlees.
Groet,
Tonny.


steggy

unread,
Mar 25, 2004, 2:59:53 AM3/25/04
to

Aged meat
--
steg

Poecilia Reticulata

unread,
Mar 25, 2004, 11:57:27 AM3/25/04
to
dat het
> vlees biologisch is spreekt vanzelf, we eten gewoon niets anders maar die
> extra lange rijpingstijd geeft heel veel smaak aan het vlees.
> Groet,
> Tonny.
>
>
Je ruikt het ook ;-)
Groetjes,
Guppie


Indy

unread,
Mar 25, 2004, 1:36:18 PM3/25/04
to

Inderdaad....
http://www.kutwereld.nl/

Poecilia Reticulata

unread,
Mar 25, 2004, 1:48:21 PM3/25/04
to

> >Je ruikt het ook ;-)
> >Groetjes,
> >Guppie
> >
> Inderdaad....
> http://www.kutwereld.nl/

Hier heb ik dus helemaal niets mee.
Groetjes,
Guppie


Waldo Centini

unread,
Mar 25, 2004, 1:55:34 PM3/25/04
to
Indy surprised us with

> Inderdaad....
> http://www.kutwereld.nl/

Hersenloze naprater.

Jochem

unread,
Mar 25, 2004, 2:09:39 PM3/25/04
to

"Ton" <to...@lycos.nl> schreef in bericht
news:c3ria3$l28$1...@reader11.wxs.nl...
Ik dacht de Aldi ook.


Waldo Centini

unread,
Mar 25, 2004, 3:13:14 PM3/25/04
to
Jochem surprised us with

De Aldi ook wát? Ook verkopen of ook uit de handel genomen? Volgens mij geen
van beide...

PM3

unread,
Mar 25, 2004, 5:11:58 PM3/25/04
to
Indy schreef op donderdag 25-3-2004 in
<bk9660pvg2fr3fs37...@4ax.com>:

yech. engerd.

--
PM3
recepten: http://members.home.nl/pm3
diabetes: http://members.home.nl/m-m.polling

Indy

unread,
Mar 26, 2004, 2:54:25 AM3/26/04
to
On 25 Mar 2004 18:55:34 GMT, Waldo Centini
<waldoREMOVE...@zonnet.nl> wrote:

>Indy surprised us with
>
>> Inderdaad....
>> http://www.kutwereld.nl/
>
>Hersenloze naprater.

'k'Dacht toch werkelijk dat m'n opmerking een
onderdeel van 'culinair' was.
Maar ja , het zal wel aan mijn gekkekoeienziekte liggen als ik het
mis heb.(of Alzheimer)

'Eet' maar smakelijk door ........

PM3

unread,
Mar 26, 2004, 2:59:04 AM3/26/04
to
Indy schreef op vrijdag 26-3-2004 in
<jsn7601bajaupt4sq...@4ax.com>:

Tegen vleeseters en islamieten... Yech!
plonk.

Ton

unread,
Mar 28, 2004, 2:44:18 AM3/28/04
to

> >> Bij AH was tot voor kort Argentijns rundvlees te koop. Helaas hebben ze
> > dit
> >> vlees uit het assortiment genomen. Heeft iemand een suggestie waar in
> >> Amsterdam e.o. Argentijns rundvlees te koop is?

Bedank voor de vele reacties. Hierbij nog een paar opmerkingen.

Het lang afhangen van vlees verbetert inderdaad de smaak. Het effect is het
grootst als het beest nog in tact is. Dus voor de slacht. Helaas worden in
Nederland de dieren na het doden vrijwel direct geslacht.
Het grote verschil tussen Nederlands en Argentijns rundvlees is dat in
Argentiniė ruimte genoeg is. De koeien worden op de pampa's losgelaten en
zoeken daar hun eigen voedsel tot ze oud genoeg zijn. Door het ruimtegebrek
in Nederland moeten de koeien zo snel mogelijk groeien zodat ze snel
geslacht kunnen worden en plaats maken voor het volgende exemplaar. Door de
manier van leven en het soort voedsel dat ze eten in Argentiniė smaken ze
dus veel beter. Probeer het maar eens. Of er hormonen gebruikt worden in
Argentiniė weet ik niet zeker maar de noodzaak is er minder. Dat het in
Nederland wordt gebruikt is zeker. Kijk komende donderdag naar Zembla dan
weet je niet wat je ziet. Het zou mij niets verbazen als het ook gebeurt bij
zg. biologisch vlees.

Vrgr,
Ton.


Tonny

unread,
Mar 28, 2004, 4:57:52 AM3/28/04
to

"Ton" <to...@lycos.nl> wrote in message news:c4609g$qt0$1...@reader08.wxs.nl...

>
> > >> Bij AH was tot voor kort Argentijns rundvlees te koop. Helaas hebben
ze
> > > dit
> > >> vlees uit het assortiment genomen. Heeft iemand een suggestie waar in
> > >> Amsterdam e.o. Argentijns rundvlees te koop is?
>
> Bedank voor de vele reacties. Hierbij nog een paar opmerkingen.
>
> Het lang afhangen van vlees verbetert inderdaad de smaak. Het effect is
het
> grootst als het beest nog in tact is. Dus voor de slacht. Helaas worden
in
> Nederland de dieren na het doden vrijwel direct geslacht.
> Het grote verschil tussen Nederlands en Argentijns rundvlees is dat in
> Argentinië ruimte genoeg is. De koeien worden op de pampa's losgelaten en

> zoeken daar hun eigen voedsel tot ze oud genoeg zijn. Door het
ruimtegebrek
> in Nederland moeten de koeien zo snel mogelijk groeien zodat ze snel
> geslacht kunnen worden en plaats maken voor het volgende exemplaar. Door
de
> manier van leven en het soort voedsel dat ze eten in Argentinië smaken ze

> dus veel beter. Probeer het maar eens. Of er hormonen gebruikt worden in
> Argentinië weet ik niet zeker maar de noodzaak is er minder. Dat het in

> Nederland wordt gebruikt is zeker. Kijk komende donderdag naar Zembla dan
> weet je niet wat je ziet. Het zou mij niets verbazen als het ook gebeurt
bij
> zg. biologisch vlees.
>
> Vrgr,
> Ton.

Een kooklesvriendin heeft vorige maand, op uitnodiging van de Nl. importeur
van Argentijns vlees een bezoek aan Argentinië gebracht en daarbij ook een
vleesverwerkend bedrijf bezocht, ze was diep onder de indruk van de
efficientie en hygiene. In de ontvangstruimte hadden de bezoekers zicht op
een enorme ruimte waar de(gewassen) koeien rondliepen, bij het verlaten van
het bedrijf passeerden ze een enorme stapel inmiddels gereinigde huiden en
daartussen werd elk onderdeel van het dier verwerkt, geen stank en geen
vliegen. Uiteraard zegt dit niets over eventueel hormoongebruik maar doordat
de dieren veel meer ruimte tot hun beschikking hebben zijn ze minder vatbaar
voor ziekten.
Groet,
Tonny.


Indy

unread,
Mar 28, 2004, 5:31:58 AM3/28/04
to
On Sun, 28 Mar 2004 09:44:18 +0200, "Ton" <to...@lycos.nl> wrote:

>
>> >> Bij AH was tot voor kort Argentijns rundvlees te koop. Helaas hebben ze
>> > dit
>> >> vlees uit het assortiment genomen. Heeft iemand een suggestie waar in
>> >> Amsterdam e.o. Argentijns rundvlees te koop is?
>
>Bedank voor de vele reacties. Hierbij nog een paar opmerkingen.
>

>Het grote verschil tussen Nederlands en Argentijns rundvlees is dat in


>Argentiniė ruimte genoeg is. De koeien worden op de pampa's losgelaten en
>zoeken daar hun eigen voedsel tot ze oud genoeg zijn. Door het ruimtegebrek
>in Nederland moeten de koeien zo snel mogelijk groeien zodat ze snel
>geslacht kunnen worden en plaats maken voor het volgende exemplaar. Door de
>manier van leven en het soort voedsel dat ze eten in Argentiniė smaken ze
>dus veel beter.

Een leuk verhaal waar je haast een traan bij moet wegpinken.
Wat dacht je van het volgende :
Jongvee uit Nederland wordt geexporteerd naar de V.S.en daar gemest
volgens de normen die daar gelden.
Daarna geexporteerd naar Argentinie (naar E.U ligt wat moeilijker...)
Wordt daar geslacht en weer geexporteerd naar b.v. Nederland.

Je moet maar geloven wat je het gemakkelijkst begrijpt.


Tonny

unread,
Mar 28, 2004, 12:50:00 PM3/28/04
to

"Indy" <Tri...@home.nl> wrote in message
news:9q9d601jd1hl9va5a...@4ax.com...

> Je moet maar geloven wat je het gemakkelijkst begrijpt.
>

Dat geldt uiteraard voor iedereen.
Tonny.


Message has been deleted

lennyv...@gmail.com

unread,
Aug 9, 2020, 5:37:16 AM8/9/20
to
Ok, Ik ben argentijns, maar ik woon hier in Nederland, de punt is, WARR kan ik vlees van mijn land kopen? Ik word gek van de nederlandse slagers... ze hebben weinig idee over de koeien...

Gr. Leandro.
0 new messages