Zuurkool Loempia

1 view

KookJij

Recept: Zuurkool Loempia

Ingredienten:

2 eetlepels 2 el grove mosterd olie
1 zak zuurkool naturel
1
ui
1
ei
1
rookworst
1 pak
Yufkadeeg ( Filodeeg kan ook )
2 e l crčme fraiche

Bereiding:

Verwarm je oven voor op 180 graden.
Snijd de uien in halve ringen en bak deze even glazig.
Knijp al het vocht uit de zuurkool en voeg dit bij de uien.
Voeg een scheutje water toe en laat 15 minuten pruttelen met de deksel op de pan
Snijd ondertussen je rookworst klein en voeg deze na 15 minuten toe samen met de crčme fraīche en mosterd. Roer goed door.
Leg een flinke lepel zuurkool op het deeg, en rol op als een loempia.
Ik gebruik altijd 2 lagen deeg per rol voor een extra knapperig effect.
Klop een eitje los, en besmeer je loempia’s voor je ze de oven in doet nog met een laagje ei.
Bak ongeveer 25 min tot ze goudbruin zijn.
Hoe wordt het recept bereidt?

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/zuurkool-loempia

Harry Löhr

Bijzonder recept! Deze ga ik van de winter maken.
Waar kan je dat Yufkadeeg halen? Bij de toko ofzo?