Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

De lekkerste spare ribs!

102 views
Skip to first unread message

john

unread,
Jun 15, 2003, 4:49:01 PM6/15/03
to
"Bij ..... hebben ze de lekkerst spare ribs die ik ooit heb gegeten."
Kent je de stelling? Waar hebben ze eigenlijk volgens jou de lekkerste spare
ribs? (per provincie graag)

YOUR VOTES PLEASE!!


Tonny

unread,
Jun 15, 2003, 4:57:01 PM6/15/03
to

"john" <jo...@hotmail.com> wrote in message news:1055710174.665769@cache1...

Uit eigen keuken waren ze het allerlekkerst, eerst van alles geprobeerd, de
keurslager, AH, ISPC, Aldi, het was het dus allemaal net niet, met, naar nu
blijkt, HET recept, zelf aan de gang en dit is het dus helemaal! De T-bone
en de ossenhaas kunnen mij gestolen worden voor deze ribbetjes.
Groet,
Tonny.


Willem-Jan Markerink

unread,
Jun 15, 2003, 5:11:23 PM6/15/03
to
"john" <jo...@hotmail.com> wrote in news:1055710174.665769@cache1:

Bij de Chinees, dim sum, gestoomd, met zwarte-bonen saus.
In de beste uitvoering malser dan kipfilet.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

john

unread,
Jun 15, 2003, 5:15:25 PM6/15/03
to
> Bij de Chinees, dim sum, gestoomd, met zwarte-bonen saus.

Wel flatulentie verzekerd zeker ;-)

Dank Willem.


"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> wrote in message
news:Xns939BEBCCFA67...@130.133.1.4...

Dick

unread,
Jun 15, 2003, 6:13:18 PM6/15/03
to
RECEPT, alsjeblieft...

De beste komen uit een stoomoven maar die heb ik dus niet :-(

Dick


Willem-Jan Markerink

unread,
Jun 15, 2003, 6:18:53 PM6/15/03
to
"john" <jo...@hotmail.com> wrote in news:1055711765.316951@cache1:

>> Bij de Chinees, dim sum, gestoomd, met zwarte-bonen saus.
>
> Wel flatulentie verzekerd zeker ;-)

De lekkerste staat idd stijf van de knoflook....:))

Tonny

unread,
Jun 16, 2003, 1:23:21 AM6/16/03
to

"Dick" <nos...@zonnet.nl> wrote in message
news:bcir1t$ja3sn$1...@ID-160303.news.dfncis.de...

> RECEPT, alsjeblieft...
>
> De beste komen uit een stoomoven maar die heb ik dus niet :-(
>
> Dick

Snelkookpan is een prima vervanger.
Groet,
Tonny.


Leo Kortland

unread,
Jun 16, 2003, 2:06:16 AM6/16/03
to
Spareribs maken doe ik altijd op gevoel...
ongeveer Recept/handelingswijze

Spareribs peper en zouten
Marinade maken van ketjap manis
1 bol knoflook
1 lepel sambal oelek
4 epice (of Chinese Fine Spices)
Verse gember en gember Siroop
Hot Chili Sauce (van lucullus)
Sehreh

Dit alles 2 dagen laten marineren in ruim Marinade
dan rustig laten stomen in de steamer, (tot ze gaar zijn)
en dan op 180 graden mooi bruin bakken.

Beetje ketjap saus er bij en lekker eten...

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> wrote in message

news:Xns939C31B26787...@130.133.1.4...

Pronkâh ©²°°³

unread,
Jun 16, 2003, 2:11:24 AM6/16/03
to
john graveerde de volgende letters op zijn beeldscherm:

In ieder geval NIET de spareribs van de ALDI :-(
Die zijn (in tegenstelling tot vele andere aldi-produkten) NIET TE
NASSEN ZO GOOR, bleeghhh!


--
http://www.xs4all.nl/~rpronk
internet security
serials & xp keygen
leuke linx

Martin Boer

unread,
Jun 16, 2003, 2:39:20 AM6/16/03
to
john <jo...@hotmail.com> wrote:
> "Bij ..... hebben ze de lekkerst spare ribs die ik ooit heb gegeten."
> Kent je de stelling? Waar hebben ze eigenlijk volgens jou de lekkerste spare
> ribs? (per provincie graag)

Zelfgemarineerd. :)
Martin

Ganesha

unread,
Jun 16, 2003, 2:47:01 AM6/16/03
to

"john"

Ga naar een toko, haal daar de roast red pork seasoning mix van het merk
LOBO.
Spareribs een dag marineren.
Eerst lekker laten stoven, daarna in de oven/gril afmaken.
Zijn bijna de zelfde als die je bij de chinees eet:-))

Ook maak ik wel eens Peking eend, en gebruik dan roast duck seasoning mix,
van LOBO.
Succes verzekerd!
Eet smakelijk.

Jimmy


Tonny

unread,
Jun 16, 2003, 3:39:33 AM6/16/03
to

"Ganesha" <repl...@hotmail.com...> wrote in message
news:bcjp55$2i3$1...@nl-news.euro.net...

> Ga naar een toko, haal daar de roast red pork seasoning mix van het merk
> LOBO.
> Spareribs een dag marineren.
> Eerst lekker laten stoven, daarna in de oven/gril afmaken.
> Zijn bijna de zelfde als die je bij de chinees eet:-))
>
> Ook maak ik wel eens Peking eend, en gebruik dan roast duck seasoning mix,
> van LOBO.
> Succes verzekerd!
> Eet smakelijk.
>
> Jimmy

Maar bij de chinees vind ik ze nou juist niet lekker! Er zit 5 kruidenpoeder
in de marinade en daar houd ik niet van, gelukkig maar dat smaken
verschillen.
Groet,
Tonny.


Tonny

unread,
Jun 16, 2003, 3:40:17 AM6/16/03
to

"Tonny" <tj.le...@planet.nl> wrote in message
news:bcimjk$2qcd$1...@nl-news.euro.net...
Ik vergeet te zeggen dat ik altijd speenvarkensribbetjes gebruik


Wouter van den Berg

unread,
Jun 16, 2003, 4:31:27 AM6/16/03
to
> "Bij ..... hebben ze de lekkerst spare ribs die ik ooit heb gegeten."
> Kent je de stelling? Waar hebben ze eigenlijk volgens jou de lekkerste
spare
> ribs? (per provincie graag)

De écht lekkerste ribs hebben ze bij Tony Roma's. Die zitten in alle
provincies, helaas wel die van de VS. De dichtst bij zijnde is Berlijn :-(

Kwijlen op http://www.tonyromas.com/

Wouter


ragdoll

unread,
Jun 16, 2003, 6:39:05 AM6/16/03
to

De allerallerlekkerste (die van tony romas zijn ook goed trouwens)
zijn de homemade babyback ribs. 24 uur van te voren in een dryrub
leggen, en daarna op de bbq een uurtje of zes op een heeeel laag
vurrtje, vergezeld van rookhout (hickory en kersenhout is een lekkere
combo) en het laatste half uur een wetrub.
In amerika geproefd, het recept gekregen en thuis onmiddelijk
nagemaakt. Heel erg lekker. Maar je moet wel geduld hebben, want 6 uur
lang de heerlijkste geuren in je tuin en dan pas mogen eten is een
beproeving.
Als er liefhebbers zijn kan ik het (amerikaanse) recept hier wel een
keer neerzetten.

Elise

On Mon, 16 Jun 2003 09:39:33 +0200, "Tonny" <tj.le...@planet.nl>
wrote:

Timmy DeWakkere

unread,
Jun 16, 2003, 9:56:51 AM6/16/03
to
Bij Gaucho's in Breda...vooral ook omdat het onbeperkt is. Heerlijk zoet
met een honig-achtige marinade. Al jaren mijn favo, helaas is de prijs in
die jaren van 17,50 (guldens) naar 22,50 EURO gegaan... :( Die @#$%&*@!$
horecaprijzen!!

--
Tim
http://tim.tuvok.nl

Sjeef

unread,
Jun 16, 2003, 10:11:35 AM6/16/03
to
Timmy DeWakkere wrote:

<KNIP> Heerlijk


> zoet met een honig-achtige marinade. Al jaren mijn favo, helaas is de
> prijs in die jaren van 17,50 (guldens) naar 22,50 EURO gegaan... :(
> Die @#$%&*@!$ horecaprijzen!!

Een firma die een prijsverhoging van fl 17,50 naar fl 49,50 hanteert noem
jij al jaren je favoriet?
Weet je zeker dat je niet een foutje maakt?

--
Gerard Schaefers

Trek in een recept: http://www.xs4all.nl/~sjeef/Nederlands/Recepten.html


Frits

unread,
Jun 16, 2003, 12:14:07 PM6/16/03
to

"john" <jo...@hotmail.com> wrote in message news:1055710174.665769@cache1...
> "Bij ..... hebben ze de lekkerst spare ribs die ik ooit heb gegeten."
> Kent je de stelling? Waar hebben ze eigenlijk volgens jou de lekkerste
spare
> ribs? (per provincie graag)

Noord Brabant
In Tilburg bij Bogey's

Frits


Tim Roosendaal

unread,
Jun 16, 2003, 1:07:02 PM6/16/03
to
"Sjeef" <Sj...@DITWEGHALENxs4all.nl> wrote in news:3eedd07e$0$49098
$e4fe...@news.xs4all.nl:

<KNIP>


>> Die @#$%&*@!$ horecaprijzen!!
>
> Een firma die een prijsverhoging van fl 17,50 naar fl 49,50 hanteert noem
> jij al jaren je favoriet?
> Weet je zeker dat je niet een foutje maakt?
>

Helaas, ik maak geen foutje...het ging mij dan ook om de smaak, niet de
prijs/kwaliteitsverhouding (die is een beetje zoek he?).

Tim

Sjeef

unread,
Jun 16, 2003, 1:48:10 PM6/16/03
to

EEN BEETJE !
Je houdt wel van eufemismen, Tim
Is de kwaliteit dan ook bijna verdrievoudigd?
Dat geloof je zelf toch ook niet.
Zo'n restaurateur verdient gewoon een kopersstaking.
Net zolang hij weer met beide benen op de bodem staat.
Of is het zo dat hij het salaris van z'n personeel ook meer dan verdubbelt
heeft.
Waarschijnlijk niet, dus is het gewoon een gulzige geldgraaier.
Daar kan geen prijs/kwaliteitsverhouding tegenop.
Ik geef ook graag wat meer uit als het beter smaakt maar niet op deze
manier.

Tonny

unread,
Jun 16, 2003, 1:52:35 PM6/16/03
to

"ragdoll" <rag...@nospamxs4all.nl> wrote in message
news:cd7rev4skn539db28...@4ax.com...

>
> De allerallerlekkerste (die van tony romas zijn ook goed trouwens)
> zijn de homemade babyback ribs. 24 uur van te voren in een dryrub
> leggen, en daarna op de bbq een uurtje of zes op een heeeel laag
> vurrtje, vergezeld van rookhout (hickory en kersenhout is een lekkere
> combo) en het laatste half uur een wetrub.
> In amerika geproefd, het recept gekregen en thuis onmiddelijk
> nagemaakt. Heel erg lekker. Maar je moet wel geduld hebben, want 6 uur
> lang de heerlijkste geuren in je tuin en dan pas mogen eten is een
> beproeving.
> Als er liefhebbers zijn kan ik het (amerikaanse) recept hier wel een
> keer neerzetten.
>
> Elise

Graag Elise, het recept dat ik gebruik is ook Amerikaans maar altijd leuk om
eens iets anders te proberen.
Groet,
Tonny.


Irma

unread,
Jun 16, 2003, 2:51:39 PM6/16/03
to

"john" <jo...@hotmail.com> schreef in bericht
news:1055710174.665769@cache1...

De lekkerste spare ribs hebben ze volgens mij bij de Sligro (in Tilburg),
veel vlees en een heerlijke marinade.
Lekker vers halen en op de eigen bbq garen.

Een gegarandeerd suc6

Groetjes,

Irma


Ganesha

unread,
Jun 16, 2003, 4:28:39 PM6/16/03
to

"Tonny" <tj.le...@planet.nl> schreef in bericht
news:bcjs8b$3fe$1...@nl-news.euro.net...
Mmm, ik zei bijna het zelfde:-))
Deze mix is veel lekkerder, en niet die 5 kruidenpoeder, die ik erg slecht
vind.

Jimmy


Guido Reijnders

unread,
Jun 17, 2003, 2:52:44 AM6/17/03
to
Tonny:

> HET recept, zelf aan de gang en dit
> is het dus helemaal! De T-bone en de ossenhaas kunnen mij gestolen
> worden voor deze ribbetjes.


Zou je het recept willen posten, Tonny?

Guido

DinyF

unread,
Jun 18, 2003, 3:50:48 PM6/18/03
to
 
This is a receipe of the Province of Ontario, Canada.
This is my receipe and it is delicious.
===========================================
3 lbs spareribs, cut in 2 inch pieces
3 large onions, sliced
1 ½ cup water
1 cup ketchup
1/3 cup Ketjap
1 tsp. chili powder
 
Put meat in a 400ºF oven for a half hour.
 
In the mean time:
mix water, ketchup, ketjap and chili powder in a pan and bring to a boil.
After half an hour, put onion slices over and in between the meat and pour sauce over top.
Reduce oven temperature to 325º F.
Cook for a few hours, until done, basting every half hour or so.
 
Bon Appetite!!!!!!
 
Diny, Ontario, Canada
 
0 new messages