Octopus curry (the Dhow Inn) Mchuzi wa pweza

KookJij

Feb 20, 2024, 11:28:13 AMFeb 20
Recept: Octopus curry (the Dhow Inn) Mchuzi wa pweza

Ingredienten:

1 octopus van 1 ½- 2 kilo
4 middelgrote uien, gesnipperd
1 el knoflook (4 tenen) geraspt
1 el verse gember geraspt
1 el korianderpoeder
1 el komijnpoeder
1 el garam masala
1 citroen (sap)
1 tl zout (of meer naar smaak)
olie om in te bakken
koriander om mee te garneren
eventueel citroenpartjes erbij serveren (was ik vergeten)

Bereiding:

Snij de octopus in stukjes (Ik heb de ogen, inktzakjes, harde stukjes en stukjes waarvan ik dacht; die ga ik niet opeten, verwijderd. Als je twijfelt kun je op you-tube kijken hoe je een octopus schoonmaakt).
Verhit de olie en bak de uien tot ze zacht zijn.
Voeg knoflook, gember, koriander, garam masala en komijn toe. Meng goed.
Voeg de octopusstukjes toe en bak 5 minuten.
Voeg kokend water en zout toe en laat dit een half uurtje op een middelhoog vuurtje koken. (gebruik niet teveel water, je kunt beter indien nodig nog een beetje toevoegen).
Kook tot de octopus zacht is.
Garneer met koriander en eventueel met een partje citroen.

---
Bekijk dit recept en vele andere op KookJij | https://www.kookjij.nl/recepten/octopus-curry-the-dhow-inn-mchuzi-wa-pweza