Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Recepten met wiet.

8 views
Skip to first unread message

Eddy Peters

unread,
Oct 27, 1998, 3:00:00 AM10/27/98
to
Dit is mischien een klein beetje off-topic, maar heeft iemand mischien
recepten waar wiet in verwerkt kan worden?

eddySPA...@wxs.nl
Remove SPAMBUSTER.

Ronald Troost

unread,
Oct 28, 1998, 3:00:00 AM10/28/98
to
[Dit bericht bevat een (of meer) recept(en)]

"Eddy, jij schreef in een bericht aan All,

"P> Dit is mischien een klein beetje off-topic, maar heeft iemand
"P> mischien recepten waar wiet in verwerkt kan worden?

From : Wouter Drijfhout 666:666/0
------------------------------------------------------------------------
RECEPT 01 - Space Cake

Ingredienten:
200 gram honig cakemeel speciaal
200 gram suiker
150 gram roomboter speciale kwaliteit
50 gram roomboter
15 gram space vulling (wiet/hasj)
5 eetl kaneel
4 eetl melk
3 eieren
1 goudreinet

Materialen:
electrische oven
bakvorm +/- 27 cm, 1 liter inhoud
mixer/garde
mengkom
maatbeker
zeef

Verwarm de oven voor op 160 graden celcius.
Vet de bakvorm in met de reguliere roomboter. Bepoeder de bakvorm met wat
cakemeel en klop de bakvorm uit. Smelt de roomboter speciale kwaliteit + de
resterende regulier roomboter geleidelijk in een pannetje. Terwijl de boter
smelt (niet laten koken!!!), De wiet boven het pannetje zeven of gesneden hasj
in boter strooien. Enkele malen doorroeren en snel uitgieten in de mengkom.

Voeg alle suiker toe aan de gesmolten boter. Ondertussen blijven roeren met
mixer of garde, doe de drie eieren bij de massa. Blijf nu roeren tot er een
dunne massa is ontstaan. Honig cakemeel bijvoegen. Door blijven roeren! Melk
erbij flikkeren. En nu helemaaaal goed doorroeren tot er een luchtige massa is
ontstaan.
Schil de goudreinet en verwijder het klokhuis. Snij de appel in blokjes van
ongeveer een cm in 't vierkant. Voeg deze geleidelijk bij het beslag. Kaneel
naar smaak bijvoegen (+/- vijf eetlepels is okay). Nu nog 2 minuten doorroeren.
Let op!: Het beslag moet goed luchtig zijn. Giet het beslag in een keer in de
bakvorm en leeg de hele beslagkom. Haha, moeilijk...

Plaats de bakvorm in het midden van de oven. Steek na ongeveer 75 minuten een
breinaald in de cake. Komt die er schoon uit (dus zonder beslag), dan is de
cake gaar. Anders 10 minuten laten staan en daarna weer proberen. Als de cake
gaar is, haal hem dan uit de vorm en laat hem rustig een uurtje of wat
afkoelen.


From : Wouter Drijfhout 666:666/0
------------------------------------------------------------------------
RECEPT 02 - Bhang voor beginners

Bhang is een hennepdrank die al duizenden jaren in grote delen van Azie
gedronken wordt. Voor mensen die niet roken is het weer eens wat anders dan
space-cake.
Het maken van je eigen Green Whiskey is niet moeilijk maar kost wel even tijd.
Het is ideaal om bijvoorbeeld de restprodukten van je nederwiet in te
verwerken.
De hieronder beschreven bereidingswijze haalt de werkzame bestanddelen uit de
kleine topjes en de bladeren. Het is een basisrecept waarop later naar
hartelust gevarieerd kan worden.

De eerste stap:

Het is belangrijk dat de wiet goed gedroogd is. De allerbeste toppen gebruik je
om op te roken. De rest meng je met een beetje water in bijvoorbeeld een
vijzel. Dan is het een kwestie van goed stampen net olang totdat je een groene
pap krijgt.

Ten Tweede:

Meng water met melk of yoghurt in gelijke delen. Het vetgehalte van de yoghurt
of melk zorgt ervoor dat de werkzame bestanddelen van de wiet goed worden
opgelost.
Voeg hieraan naar smaak wat kruiden aan toe. Basiskruiden zijn peper, kaneel,
foelie, kruidnagel en venkelzaad.

Vervolgens:

Giet het water/melk of het water/yoghurt mengsel met de kruiden over de doek
met de wietpap. Tijdens dit proces moet er goed gekneed worden. Eventueel
enkele keren herhalen.

Ten slotte wring je het sap uit de doek. Als het goed is gegaan heb je nu een
troebel groen drankje, dat is Bhang.

Het zal even exprimenteren zijn voor je een echt lekker drankje hebt. Het is
echter zeer de moeite waard om er wat wiet en wat tijd voor te nemen.
Variaties zijn denkbaar in de hoeveelheden waarmee je de kruiden toevoegt.
Probeer ook eens andere kruiden. Vruchtensappen lenen zich ook uitstekend voor
verdere expirimenten.

uit: Highlife's hash hitlijst


From : Nl3Gou@Nl3Gou
------------------------------------------------------------------------
RECEPT 03 - Koffie, de mazzel.....

Omschrijving:
Deze bak koffie kan de laatste wel eens worden voor beginners.
4 kleine kopjes of 2 mokken!

Men neme:

1 liter zelf gemaakte zeer sterke koffie
2 flinke bellen met cognac
5 gram donkere/zwarte hash
4 eetlepels stevige slagrom (gezoet)
1 reepje verkade chocolade

Bereiding: Als eerste maal je de hash tot poeder, het is dus zaak om een harde
soort te nemen en niet de plakkerige zwarte hash. Doe nu alle ingredi#nten in
een grote thermoskan, met uitzondering van 2 eetlepels slagroom en het reepje
chocolade, want die hebben we nodig voor de garnering!

De inhoud van de thermoskan goed mengen! Nu kan je de chocolade in blokjes
breken, bij 4 kleine kopjes leg je 1 blokje op de bodem van elk kopje, bij 2
mokken neem je er 2 of 4 per mok! (dit is een kwestie van smaak).
Nu kun je de hete gemengde koffie in de kopjes gieten en als afsluiter een
flinke lepel slagroom er bovenop.
Geniet maar..... wees wel voorzichtig dit is niet zomaar een kopje koffie!!!!!

Groeten,
Ronald
(ron...@jarasoft.xs4all.nl)

>-----------------------------------------------------------------------<
> Voor recepten, bel Dindat BBS, Dinteloord, Noord Brabant, Holland <
> FidoNet 2:285/709 - +31-167-528080 V32B/VFc/V34/V34bis <
>-----------------------------------------------------------------------<

Sno...@my-dejanews.com

unread,
Oct 29, 1998, 3:00:00 AM10/29/98
to

> RECEPT 01 - Space Cake
>
> Ingredienten:
> 200 gram honig cakemeel speciaal
> 200 gram suiker
> 150 gram roomboter speciale kwaliteit
> 50 gram roomboter
> 15 gram space vulling (wiet/hasj)
> 5 eetl kaneel
> 4 eetl melk
> 3 eieren
> 1 goudreinet

Die 15 gram space vulling is wel erg veel hoor, da's meer iets voor
'gevorderden'. Het ligt ook wel een beetje aan het soort wiet/hasj dat je er
doorheen dondert, zo komt 15 gram superskunk zeer waarschijnlijk veel harder
aan dan 15 gram 'gewone' wiet. In ieder geval, mocht je dit voor het eerst
gaan doen, geen 15 gram gebruiken :)

--
Gr. Sander.
http://surf.to/snoader

-----------== Posted via Deja News, The Discussion Network ==----------
http://www.dejanews.com/ Search, Read, Discuss, or Start Your Own

DirkJan Vos

unread,
Oct 29, 1998, 3:00:00 AM10/29/98
to

Omdat het vandaag zo'n regenachtige dag is...

---------------------------------------------------------------------
Subject: Recepten met wiet.
From: "Eddy Peters" <ed...@wxs.nl>
Date: 1998/10/27
Newsgroups: nl.culinair
---------------------------------------------------------------------


Dit is mischien een klein beetje off-topic, maar heeft iemand mischien


recepten waar wiet in verwerkt kan worden?


---------------------------------------------------------------------

Alice B. Toklas was de levensgezelling van de beroemde
Amerikaanse schrijfster Gertrude Stein. Samen woonden
zij voor, tijdens en na de oorlog jarenlang in Frankrijk.
's Zomers op het platteland, 's winters in Parijs, waar
zij een salon hielden voor kunstenaars als Picasso,
Matisse, Scott Fitzgerald en Hemmingway.
Het verrukkelijke kookboek van Alice B. Toklas is
geschreven in memoirevorm en bevat herinneringen aan
vrienden, etentjes en logeerpartijen en natuurlijk
de heerlijke en bijzondere gerechten die toen op
tafel verschenen. De recepten zijn soms zeer eenvoudig
en dan weer uiterst ingewikkeld, maar allemaal zijn
ze gevat in een onafgebroken vertelling van ontmoetingen,
anekdotes en belevenissen. De bekendste gerechten uit het
boek zijn de recepten voor truffels of die van de
100 rivierkreeftjes en natuurlijk het legendarische recept
voor hashcake. Het boek verscheen oorspronkelijk in 1954 in
het Engels en pas dertig jaar later werd het in een
Nederlandse vertaling door de Feministische Uitgeverij Sara
in Nederland uitgebracht. Een aantal jaren geleden lag het
boek in grote stapels voor een habbekrats bij de Slegte.
Mocht je het boek ergens tegenkomen: kopen!
En die hashcake? Voila:

---------------------------------------------------------------------


HASJCAKE
(die iedereen in elkaar kan flansen op een regenachtige dag)

Dit is snoep uit het paradijs - uit Baudelaire's kunstmatige paradijzen:
het kan een vrolijke verfrissing zijn op een Dames Bridge Club of op een
bijeenkomst van een plattelandsvereniging. In Marokko wordt het gezien als
een goed middel om verkoudheid in vochtig winterweer te weren en het heeft
inderdaad meer effect als je het neemt met flinke hoeveelheden muntthee.
Een behaaglijk gevoel en fantastische lachbuien, extatische droombeelden
en verruiming van je geest op verschillende niveaus tegelijk, mag je er
gerust van verwachten. Bijna alles wat de heilige Theresa deed, kun jij
beter als je je kunt overgeven aan een roes door 'un evanouissement
reveille'.
Neem 1 theelepel zwarte peperkorrels, 1 hele nootmuskaat, 4 middelmaat
kaneelstokjes, 1 theelepel koriander. Die ingredienten moeten allemaal
verpulverd worden in een vijzel. Omngeveer van elk een handjevol:
ontpitte dadels, gedroogde vijgen, gepelde amandelen en pinda's.
Fijnhakken en door elkaar mengen. Nu kan een bosje canibus sativa
verpulverd worden. Dit moet met de kruiden over het mengsel van vruchten
en noten gestrooid en samen gekneed worden. Ongeveer 200 gram suiker
oplossen in een flinke kluit boter. Er een cake van rollen en in stukken
snijden of er balletjes ongeveer ter grootte van een walnoot van draaien
-men moet dit zorgvuldig consumeren. Twee stukjes zijn ruim voldoende.
Het kan wat moeilijk zijn om aan canibus te komen, maar het soort
bekend als canibus sativa groeit vaak onherkend overal in Europa, Azie en
delen van Afrika gewoon als onkruid; bovendien wordt het gekweekt voor
het maken van touw. In Nederland wordt ondanks veel tegenstand zijn
broertje, genaamd canibus indica, in de stad zelfs op vensterbanken
gezien. Het moet geplukt en gedroogd worden zo gauw als de zaadjes gaan
groeien en de plant nog groen is.

Alice B. Toklas

---------------------------------------------------------------------
[disclaimer: uit Het Kookboek van Alice B. Toklas. Feministische
uitgeverij Sara, 1985. Vertaling Joke Schretlen.]
---------------------------------------------------------------------

Groet,

DirkJan

Veenski

unread,
Oct 30, 1998, 3:00:00 AM10/30/98
to

Niet doen! Linke soep!

--
Groeten: Veenski

veenski apestaartje worldacces punt nl.
Reclame wil ik niet.

Eddy Peters

unread,
Nov 1, 1998, 3:00:00 AM11/1/98
to
WooW, Bedankt voor alle VAGE recepten, ik kom de winter wel door!!!!

Eddy.

Eddy Peters

unread,
Nov 1, 1998, 3:00:00 AM11/1/98
to
Oh, ja. Ik heb op de nieuwsgroep nl.newsgroups een bericht gepost om de
interesse voor een wietnieuwsgroep te peilen.
Check uit en stem voor op nl.newsgroups!!
Groeten,
Eddy.

Mike Schenk

unread,
Nov 1, 1998, 3:00:00 AM11/1/98
to
"Eddy Peters" <ed...@wxs.nl> writes in nl.culinair:

>Oh, ja. Ik heb op de nieuwsgroep nl.newsgroups een bericht gepost om de
>interesse voor een wietnieuwsgroep te peilen.
>Check uit en stem voor op nl.newsgroups!!

Het is dat er nog geen CFV voor deze groep loopt, maar hopelijk besef je
dat deze oproep aanleiding is om een CFV te cancellen.

Mike
--
Unsollicited advertisements sent to my account will be charged at
USD 25.00 for the first message and USD 100.00 for all subsequent
messages from the same source. These charges include my fee for
reading the message and my connection fees to the phone company.

Anton Haddeman

unread,
Nov 1, 1998, 3:00:00 AM11/1/98
to
On 1 Nov 1998 16:16:34 +0100, da...@xs3.xs4all.nl (Mike Schenk) wrote:

>"Eddy Peters" <ed...@wxs.nl> writes in nl.culinair:
>>Oh, ja. Ik heb op de nieuwsgroep nl.newsgroups een bericht gepost om de
>>interesse voor een wietnieuwsgroep te peilen.
>>Check uit en stem voor op nl.newsgroups!!
>
>Het is dat er nog geen CFV voor deze groep loopt, maar hopelijk besef je
>dat deze oproep aanleiding is om een CFV te cancellen.
>
> Mike

Misschien iets voor nl-alt ?

Anton (uit een stad waar de raadslieden hun eigen weit telen)


RJ

unread,
Nov 1, 1998, 3:00:00 AM11/1/98
to
pa3...@xs4all.nl (Anton Haddeman) schreef in
<363c90e0...@news.xs4all.nl>:

Ik denk dat het probleem zit in de niet onbevooroordeelde wijze van
aankondigen van de heer Peters, die deze vergissing niet gaat maken
als er daadwerkelijk een CFV zou komen.
--
eerst maar een RFD opstellen voor nl.weed

Anton Haddeman

unread,
Nov 1, 1998, 3:00:00 AM11/1/98
to
On Sun, 01 Nov 1998 17:54:56 GMT, ha...@telekabel.nl (RJ) wrote:

>Ik denk dat het probleem zit in de niet onbevooroordeelde wijze van
>aankondigen van de heer Peters, die deze vergissing niet gaat maken
>als er daadwerkelijk een CFV zou komen.

Ja, ik ben bekend met het probleem...maar zolang er geen CFV loopt
moet het kunnen en als die er wel loopt dan kan er alsnog iets via
nl-alt geregeld worden...toch ?

Helaas wordt die hierarchie consequent geboycot door de sysadmins,
terwijl de meest bizarre (racistische, discriminerende, enz.) alt.*
newsgroups vrolijk worden doorgegeven onder het motto "vrijheid,
blijheid".

Anton


Roelf Renkema

unread,
Nov 1, 1998, 3:00:00 AM11/1/98
to nl.culinair, nl.newsgroups
Op Sun, 01 Nov 1998 16:49:18 GMT, schreef pa3...@xs4all.nl (Anton
Haddeman) :

>Anton (uit een stad waar de raadslieden hun eigen weit telen)

Ha jij zit in Vlaardingen?
--
Bericht gepost via Mailtraq NNTP server voor Windows '95/'98/NT
Mailtraq Nederland Homepage: http://mailtraqnl.home.ml.org
Nederlandse ondersteunende mailinglijst klik link:
mailto:mails...@grey.xs4all.nl?Subject=SUBSCRIBE%20mailtraq.nl


Exception

unread,
Nov 3, 1998, 3:00:00 AM11/3/98
to
"Eddy Peters" <ed...@wxs.nl> wrote:

* Dit is mischien een klein beetje off-topic, maar heeft iemand mischien
* recepten waar wiet in verwerkt kan worden?

Helemaal niet offtopic. Een drankje uit de koffiesjop:


Space Mango
------------

Doe in een thee-ei losse mangothee en een topje wiet. In een hittebestendig glas,
kokend water erop, even laten trekken. Lekker met zoetigheid erbij: chocola of
chocosprits.

---
Design your Exception class hierarchy well...

VCL+Java+COM+API == new *Modern_Developer;


Exception

unread,
Nov 3, 1998, 3:00:00 AM11/3/98
to
DirkJan Vos <die...@dds.nl> wrote:

* [...] canibus sativa [...]

Cannabis Sativa.

Cannabis, plantengeslacht, zie hennep.
Cannabis- of hennepproducten zijn o.m. de softdrugs hasjiesj en marihuana.

Hennep, de plantensoort Cannabis sativa, de enige soort van het geslacht Cannabis (v.
Gr. kannabis = hennep) uit de Hennepfamilie. De plant is inheems in West- en
Centraal-Aziė, maar wordt thans ook geteeld in o.a. de Sovjet-Unie, Italiė,
Hongarije, Polen, Japan en China. Het is een tot 2 m hoge kruidachtige, eenjarige,
tweehuizige plant met handvormig samengestelde bladen met lancetvormige blaadjes. De
mannelijke bloemen staan in pluimen, de vrouwelijke in aarvormige kluwens (juli,
aug.). De lange bastvezels leveren hennep, grondstof voor touw (zie ook kotonine). De
zaden worden als vogelzaad gebruikt en de daaruit geperste olie (hennepolie) is o.a.
als spijsolie, voor de zeepfabricage en als surrogaat voor lijnolie in verf in
gebruik. De perskoek dient als veevoeder. Ook zijn van deze plant afkomstig de als
drug gebruikte hennepproducten hasjiesj en marihuana.
Afrikaanse hennep komt niet van Cannabis, maar van Sansevieria-soorten.

"Hennep", Encarta(R) 98 Encyclopedie Winkler Prins Editie. Alle rechten voorbehouden.

Hennepfamilie, de plantenfamilie Cannabaceae van de Tweezaadlobbigen, orde Urticales.
Soms wordt de Hennepfamilie als een onderfamilie van de Moerbeifamilie beschouwd. Het
is een familie van slechts twee geslachten, nl. Humulus (zie hop) en Cannabis (zie
hennep). Deze verschillen van de geslachten van de Moerbeifamilie door het ontbreken
van melksapbuizen. De soorten zijn tweehuizige, kruidachtige planten met
tegenoverstaande of verspreide, handnervige bladen met vrije steunbladen. De
eenslachtige bloemen staan in cymeuze bloeiwijzen. De mannelijke bloemen hebben vijf
bloemdekbladen en vijf daarvóór geplaatste, rechtopstaande meeldraden. De vrouwelijke
bloemen bezitten een komvormig vergroeid bloemdek met een eenhokkig vruchtbeginsel,
waarop twee lange, van vele papillen voorziene stempels (windbestuiving). Er is
slechts één zaadknop. De vrucht is een dopvruchtje.

"Hennepfamilie", Encarta(R) 98 Encyclopedie Winkler Prins Editie. Alle rechten
voorbehouden.

Kotonine, een vezelgrondstof waarmee in de Eerste en Tweede Wereldoorlog getracht is
aan de katoenschaarste tegemoet te komen. Kotonine wordt verkregen door vlas en
hennep in hun elementaire vezels uiteen te doen vallen (kotoniseren). De kwaliteit
van het ervan gesponnen product is een stuk minder dan die van katoen.

"Kotonine", Encarta(R) 98 Encyclopedie Winkler Prins Editie. Alle rechten
voorbehouden.

FLX supermachine

unread,
Nov 3, 1998, 3:00:00 AM11/3/98
to Ronald Troost
(ron...@jarasoft.xs4all.nl)

>-----------------------------------------------------------------------<
> Voor recepten, bel Dindat BBS, Dinteloord, Noord Brabant, Holland <
> FidoNet 2:285/709 - +31-167-528080 V32B/VFc/V34/V34bis <
>-----------------------------------------------------------------------<
Dinteloord en Noord Brabant in holland???????
Laat je nakijken!!!!!

Eddy Peters

unread,
Nov 6, 1998, 3:00:00 AM11/6/98
to
nl.cannabis; Voor cannabisgebruikers over cannabisproducten.

49 karakters, inclusief punt en spatie's.

Motivatie; Een platform bieden aan gebruikers van cannabis en
cannabisproducten.

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Vage greetings van een pijp-met Northern-Light gevuld rokende vage Eddy.

RJ

unread,
Nov 8, 1998, 3:00:00 AM11/8/98
to
"Eddy Peters" <ed...@wxs.nl> schreef in <71tmo3$fv3$1...@reader2.wxs.nl>:

>nl.cannabis; Voor cannabisgebruikers over cannabisproducten.
>
>49 karakters, inclusief punt en spatie's.
>
>Motivatie; Een platform bieden aan gebruikers van cannabis en
>cannabisproducten.
>
>Heb ik iets over het hoofd gezien?

Waarom moet deze groep er komen ? In andere woorden, kunnen posters
niet in andere groepen terecht. En moet er niet toch een hierarchie in
komen, zoals nl.drugs.* Ik denk dat nl.drugs.cannabis meer kans maakt,
en er zal een goede RFD moeten worden gepost.
Zie ook richt_9...@naka.org

0 new messages