Veilig programmeren

Unknown

Het is beter dat je open source werkt.

Ik vind het een beetje flauw om alles op Steve Ballmer af te schuiven.

Ja hij is:
– Agressief Narcistisch
– Anti-Sociaal
– Heeft een slechte impulscontrole
– Heeft zich meerdere malen gewelddadig gedragen
– Heeft meerdere malen werknemers bedreigd
– Heeft meerdere malen MS wederrechtelijk laten handelen
– Ziet niet in dat zijn gedrag ongewenst is
– Heeft geen planning op de langere termijn
– Vertoond geen 'lering' van zijn daden.

Maar

Nee toch niet, dat is wel een volledige samenvatting van ons aller Steve.

Hoewel, oh ja toch. Steve gelooft in hemel en hel. Laten we voor deze keer
een uitzondering maken en hopen dat hel bestaat.

Hij heeft inderdaad mensen laten begraven. Daar heeft hij inderdaad over
opgeschept. En hij wilde Eric Smit van Google laten vermoorden. Maar wees
gerust dat is normaal voor zulke grote bedrijven. En bovendien werd de
uitvaart van mensen zoals Ian Murdoch van Debian Linux, Remy Belvaux,
Porter Gosh en mensen zoals Arfa Karim geheel verzorgd en betaald.
http://en.wikipedia.org/wiki/Arfa_Karim
Steve heeft ongeveer 38 mensen laten begraven. Voor een bedrijf dat
miljarden omzet is dat heel normaal. Vergelijk dat eens met de olie
bedrijven. Dat is wel wat erger hoor. Ook is kinderarbeid heel normaal. Dan
had dat 9 jarig meisje dat Bill Gates aanstelde bij een divisie maar geen
wonderkind moeten zijn. Ook zij heeft een geheel verzorgde uitvaart
gekregen toen ze 16 was. (Ze heette Arfa Karim)

Bovendien zijn ze bij Linux ook niet vies van moord en aanzetten tot
zelfmoord. Hoevaak Linus Torvalds wel niet mensen heeft aangezet tot
zelfmoord en dat ook openlijk oproept zo van als Linus je niet mag moet je
dood. En natuurlijk die Reiser Linux programmeur die zijn vrouw vermoorde
enzovoort. Sindsdien wordt er bij ieder nieuw bestands systeem de grap
gemaakt 'Does it kill your wife?' Kortom moord, list, fraude, bedrog,
gedwongen zelfmoord, het is allemaal heel normaal in de IT als je met de
grote jongens meedoet.

Maar ook bij open source ben je niet altijd veilig.

Unknown

One more thing:
I worked for MSFT throughout the whole 1990's. When I became a manager in
the Southeast Sales District I was forced to stack rank and kill off
several people. I should also point out that favoritism and racism played a
key role in the "Old Southeast District".

It was the cruelest, most vicious form of management ever devised. And then
dealing with the Old South mentality (I had relocated from another
district) didn't make it any better.

The philosophy was to get rid of the bottom 10% and refresh the ranks. I
found myself forced to get rid of people who had devoted many years of
service to MSFT's success but had either burned out or had suffered some
other life crisis (illness, death, divorce etc) which caused them to rank
last. So rather than work to improve our people we got rid of the heart of
MSFT culture.

I hated it. I loathed it. And it caused me to burn out too. I left in 1999.
Just in time to miss the burst of the Tech bubble. Yet our district
manager, (who shall remain nameless-he knows who he is), thrived in all of
this chaos and turned it into a lucrative career. While he stepped over the
bodies. . Such was the politics of MSFT at the time. Kinda like the old
Star Trek parallel universe episode. Where you advanced by forming
alliances and killing off your competition.

And hence the decline of MSFT since the late 90's. The Southeast Sales
District in the late 90's was the quintessential model for the decline of
MSFT. Yet some people came out on top. Cruelty isn't even the right word.

I'm just glad that I got to live the MSFT dream when it was a young,
vibrant, exciting, entrepreneurial company. I wouldn't trade that
experience for all the Tea in China. They ruined my company with politics
& bureaucracy. This happened under your watch Stsve. As much as I admired
you. You blew it. And that's why I left. Before I too got my 10% notice.

Jan van den Broek

On 2021-03-17, Debian Art <"a...@deb.de"> wrote:
> Het is beter dat je open source werkt.

[Schnipp]

Je komt erg verward over.
--
Jan v/d Broek
balg...@dds.nl

Johan Wevers

On 17-03-2021 22:45, Debian Art wrote:

> Ik vind het een beetje flauw om alles op Steve Ballmer af te schuiven.

Nogal, die is al 7 jaar weg bij Microsoft.

--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html

Rob

Johan Wevers <joh...@vulcan.xs4all.nl> wrote:

> Nogal, die is al 7 jaar weg bij Microsoft.

Daarvoor was het toch altijd Bill Gates die het gedaan had?

Tegenwoordig zit er op Youtube een gast die ook echt gewerkt heeft
aan Windows allerlei "sterke verhalen uit de oude doos" te vertellen.

Johan Wevers

On 22-03-2021 21:45, Rob wrote:

> Daarvoor was het toch altijd Bill Gates die het gedaan had?

Die is nu met andere kwaadaardige projecten bezig, iets met het dociel
maken van de bevolking met vaccins.

Cohen

On 22-03-2021 22:52, Johan Wevers wrote:

> Die is nu met andere kwaadaardige projecten bezig, iets met het dociel
> maken van de bevolking met vaccins.

Ach gut... U is toch niet zo'n complottheorieaanhanger en coronaontkenner?

--
Cohen, a 400-year-old AI which manifests itself by 'shunting'
through people. It is featured in the novels Spin State (2003), Spin

Johan Wevers

On 23-03-2021 7:47, Cohen wrote:

> Ach gut... U is toch niet zo'n complottheorieaanhanger en coronaontkenner?

In dit geval niet, hoewel ik wel denk dat corona misbruikt wordt om
bepaalde politieke agenda's door te drukken (build back "better"
dystropieen). Corona bestaat, al wordt het gevaar ervan sterk overdreven
IMO.

Cohen

On 23-03-2021 11:24, Johan Wevers wrote:

> [...]
> bepaalde politieke agenda's door te drukken (build back "better"
> dystropieen). Corona bestaat, al wordt het gevaar ervan sterk overdreven

Ik denk dat je die inschatting aan epidemiologen moet overlaten. N.B.:
exponentiële toename is niet erg intuïtief.

Johan Wevers

On 24-03-2021 8:34, Cohen wrote:

> Ik denk dat je die inschatting aan epidemiologen moet overlaten. N.B.:
> exponentiële toename is niet erg intuïtief.

Uit laten razen, dan gaat die exponentiele toename vanzelf over in een
afgevlakte S-curve als het aantal nog niet imuun geworden personen sterk
afneemt. De huidige lockdowns kosten veel meer levensjaren dan niks doen.

Rob

> [...]
> afneemt. De huidige lockdowns kosten veel meer levensjaren dan niks doen.

Het oorspronkelijke doel van "de maatregelen" was het vertragen van de
verspreiding van het virus, om zo "de zorg niet te overbelasten".
Toen werd ook nog de term "groepsimmuniteit" gebezigd als een doel wat
als het bereikt was de maatregelen weer overbodig zou maken.

Maar inmiddels is het een soort doel geworden om het virus op die manier
tot staan te brengen, terwijl dat helemaal niet kan. Nu zitten we
ondertussen in een fase waarbij het negatieve neveneffect van maatregelen,
namelijk dat je de duur van het probleem ermee verlengt, steeds meer
duidelijk wordt. Maar nu is het bijna niet meer mogelijk om maatregelen
de beeindigen, dat zie je wel aan de farce rond de avondklok.
Als je nu maatregelen versoepelt komen er meteen opmerkingen van "als
dat niet meer nodig is, waarom was het dan wel nodig toen het ingevoerd
werd??" en om die discussie te vermijden worden maatregelen dan maar
weer verlengd.

robert

Rob <nom...@example.com>:
> [...]
> dat niet meer nodig is, waarom was het dan wel nodig toen het ingevoerd
> werd??" en om die discussie te vermijden worden maatregelen dan maar

In de zorg zit men weer duimen te draaien?

--
robert

Rob

Er is nu een jaar geweest waarin men had kunnen werken aan de opschaling
van de capaciteit. Daarmee zou je met ene groter aantal "huidige
besmettingen" verder kunnen en daarmee het probleem eerder achter de
rug hebben.

Je kunt het probleem nooit permanent onder de duim houden met de strategie
van het beperken van het R getal. En als je ziet hoe het met de vaccinatie
gaat is dat voorlopig ook geen oplossing.

Het is net als met "het klimaat": je kunt wel het beeld uitdragen dat als
je maar de juiste maatregelen neemt het probleem is opgelost, maar dat
betekent nog niet dat dat haalbaar is.

robert

Rob <nom...@example.com>:

> Er is nu een jaar geweest waarin men had kunnen werken aan de opschaling
> van de capaciteit.

Ah ja, de "we trekken gewoon een blik mensen open" gedachte.

--
robert