C: schijf (SSD van 256 GB) loopt vol !!

Carpe Diem

Kennis van me kocht tijdje geleden een nieuwe pc met een SSD voor
Windows 10 en programma's, en een 1 TB klassieke schijf voor data.
Nu blijkt zijn SSD propvol (nog 1,5 MB ruimte van de 256 GB !!!).
Dat Windows vierkant draait is dus niet moeilijk te begrijpen.
"Grote" kuis (met CCleaner) leverde enkel een extra van een povere 250 Mb.
Een 10-tal dagen geleden bleek de C: als werkschijf ingesteld te staan
voor Adobe Premiere Elements. Dat werd dan na de D: verplaatst waardoor
hij toch enkele 10-tallen GB's ruimte kreeg.
Ook de TEMP en TMP mappen werden naar de D: verplaatst.
Maar nu dit weer...
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Bij voorbaat dank voor nuttige tips!

--
Carpe Diem
"Make things as simple as possible,

Rob

Carpe Diem <carpe...@news.invalid> wrote:
> [...]
> Ook de TEMP en TMP mappen werden naar de D: verplaatst.
> Maar nu dit weer...
> Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Hoe lastig Windows dat ook maakt, ga eens op zoek naar de map die
al die ruimte inneemt. Dan weet je meer.

Ano

On 12/12/2015 15:27, Carpe Diem wrote:
> [...]
> Ook de TEMP en TMP mappen werden naar de D: verplaatst.
> Maar nu dit weer...
> Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

In elk geval heeft Windows 10 de neiging om steeds nieuwe versies te
installeren, de oude versie bewaart hij een tijd om de mogelijkheid te
hebben om terug te gaan naar een vorige versie.
Kijk eens onder Settings\System\Storage\ etc. hoeveel ruimte er wordt
ingenomen door vorige versies.
Zie
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/delete-your-previous-version-of-windows
Je kunt die verwijderen en zo wat ruimte terugkrijgen.

En verder: maar eens kijken welke mappen op de c:\ nu zo veel groter
zijn geworden de laatste tijd.

In elk geval kost installatie van Adobe producten op de c:\ altijd errug
veel ruimte. Als je bij installatie kiest voor "Advanced settings"
o.i.d. kun je vaak de d:\ installeren voor de programma files.

Carpe Diem

Op 12/12/2015 om 15:34 schreef Rob:

> Hoe lastig Windows dat ook maakt, ga eens op zoek naar de map die
> al die ruimte inneemt. Dan weet je meer.

Die raad heb ik hem al eerder gegeven...

Carpe Diem

Op 12/12/2015 om 14:36 schreef Ano:
> Kijk eens onder Settings\System\Storage\ etc. hoeveel ruimte er wordt
> [...]

Dat geef ik hem alvast door

> Je kunt die verwijderen en zo wat ruimte terugkrijgen.
>
> En verder: maar eens kijken welke mappen op de c:\ nu zo veel groter
> zijn geworden de laatste tijd.

Die tip gaf ik hem al eerder.

> In elk geval kost installatie van Adobe producten op de c:\ altijd errug
> veel ruimte. Als je bij installatie kiest voor "Advanced settings"
> o.i.d. kun je vaak de d:\ installeren voor de programma files.

Werkbestanden zijn al naar de D: verhuisd.
Maar het programma zélf naar de D: verhuizen lijkt me niet echt een goed
idee...?

XL

On Sat, 12 Dec 2015 15:27:19 +0100, Carpe Diem wrote:

> [...]
>Ook de TEMP en TMP mappen werden naar de D: verplaatst.
>Maar nu dit weer...
>Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Adobe PE zal wel, net als Adobe CC6 dat ik gebruik, van alle foto's
standaard een preview in zijn cache aanmaken. Als je veel foto's
toevoegt wordt de cache van Elements dus steeds groter.
Je hebt in het programma een optie om de cache leeg te maken. Daar kun
je ook aangeven wat het maximum aantal foto's is waarvan hij een
preview moet bewaren. Misschien verhelpt dit het probleem.

Rob

Carpe Diem <carpe...@news.invalid> wrote:

> Die raad heb ik hem al eerder gegeven...

Ik weet dat de user interface van Windows dit bijna onmogelijk maakt
maar met een middagje rondklikken vind je hem wel.

XL

On Sat, 12 Dec 2015 15:44:53 +0100, Carpe Diem wrote:

>Die raad heb ik hem al eerder gegeven...

Spacesniffer is een handig progje dat in een paar minuutjes je
schijfruimte grafisch uitbeeldt. Fluitje van een cent om de boosdoener
te ontdekken en als je op de betreffende map of submap klikt kun je
nog dieper doorgraven tot op file niveau:

http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/index.html

Ano

Programma verwijderen via Add/Remove Programs, rebooten en dan opnieuw
installeren maar nu met d:\ gekozen als schijf.

Ano

@regelmatige posters hier:

Heeft iemand toevallig een lijstje met NL nieuwsgroepen waar nog
activiteit is? Een aantal van de posters hier kom ik ook tegen in andere
nieuwsgroepen, maar omdat er steeds minder posts zijn en ik toch graag
lees, ben ik benieuwd of er nog andere groepen zijn die ik niet ken.
Mijn interesse zit op computer hardware/software, elektronica etc.
Bedankt!

Carpe Diem

Op 13/12/2015 om 9:23 schreef Ano:

> Programma verwijderen via Add/Remove Programs, rebooten en dan opnieuw
> installeren maar nu met d:\ gekozen als schijf.

Ja, dat had ik wel begrepen ;-))
En mijn reactie was dat een programma op de D: schijf verhuizen me niet
een goed idee leek. Het woord "verhuizen" was wellicht misleidend.
Uiteraard moest daar "installeren" staan.
En installeren op de D: blijft m.i. af te raden, zeker als je van de C:
een image maakt en dan "denkt" dat je een image van het volledig systeem
hebt gemaakt. Niet dus.
Maar toch bedankt voor de reactie.

Ano

On 13/12/2015 10:33, Number51 wrote:

> Even Googelen, er zijn veel forums, usenet is nauwelijks nog serieus
> te nemen (helaas)

Ja, maar die forums zijn wat mij betreft erg vervelend... want moeilijk
toegankelijk... Vandaar mijn vraag.
Inderdaad: helaas.

Rob

Er zijn nog maar zo weinig NL nieuwsgroepen dat je dit zelf wel even
kunt bekijken...

Ano

Mijn newsreader zegt dat er ruim 600 zijn...
Zijn er nieuwsgroepen waar jij post en mijn naam nog niet bent
tegengekomen? Ik hoor het graag ;-)

Rob

Ano <a...@ano.invalid> wrote:
> Mijn newsreader zegt dat er ruim 600 zijn...

Gooi dan de lijst even weg en download hem opnieuw.
Of wellicht zit je bij een provider die nooit wat delete. Spoor
hem aan om de maandelijkse checkgroups lijsten te volgen.

Ano

Ja, xs4all laat honderden legen nieuwsgroepen op de server staan...

Rob

Ik heb er hier maar 180 in de lijst en in mijn newsreader staat er
in die overzichtslijst een getalletje bij met het aantal postings
in die groep, wat meestal (bijna) 0 is. Als dat voor jou niet goed
genoeg is dan zul je een andere oplossing moeten vinden.

Ano

Helaas zie ik post een getalletje met aantal postings nadat ik handmatig
de nieuwsgroep heb 'gesubscribed'. Dus dan moet ik een paar honderd keer
een vinkje zetten om te subscriben, en daarna elke nieuwsgroep weer
aanklikken en weer unswubcriben. Moet misschien toch eens een andere
newsreader gebruiken (?).
Ik gebruik Thunderbird.

Carpe Diem

Op 13/12/2015 om 8:47 schreef XL:

> [...]
> te ontdekken en als je op de betreffende map of submap klikt kun je
> nog dieper doorgraven tot op file niveau:

Volgens schijfbeheer is er maar 7 MB meer over op de C: die in totaal
236,76 GB groot is :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/55008963/Schijfbeheer.png

Maar SpaceSniffer zegt dat er maar 46,9 GB aan bestanden staan op de C:
dus klopt er iets niet :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/55008963/SpaceSniffer.png

Waar kunnen die andere vele tientallen GB's dan wel verstopt zijn ?!

~PCfreak~

Op Sun, 13 Dec 2015 14:00:18 +0100, schreef Carpe Diem
<carpe...@news.invalid> het volgende.

> [...]
> https://dl.dropboxusercontent.com/u/55008963/SpaceSniffer.png
>
> Waar kunnen die andere vele tientallen GB's dan wel verstopt zijn ?!

En als je met rechts op C: klikt in de verkenner en dan eigenschappen,
wat geeft hij dan aan.
Want als je echt maar 7 MB vrij hebt op C: werkt Windows volgens mij
niet eens 'goed' meer.

groetjes Henk

Carpe Diem

Op 13/12/2015 om 14:12 schreef ~PCfreak~:
> [...]
> wat geeft hij dan aan.
> Want als je echt maar 7 MB vrij hebt op C: werkt Windows volgens mij

Zal het hem eens vragen. Weet niet of hij direct zal antwoorden...

~PCfreak~

Op Sun, 13 Dec 2015 14:14:22 +0100, schreef Carpe Diem
<carpe...@news.invalid> het volgende.

> Zal het hem eens vragen. Weet niet of hij direct zal antwoorden...

Ik lees het wel.

groetjes Henk

Carpe Diem

> [...]
> wat geeft hij dan aan.
> Want als je echt maar 7 MB vrij hebt op C: werkt Windows volgens mij

Nog geen antwoord op bovenstaande vraag.
Maar ook SpaceSniffer blijkt tegenstrijdige informatie te leveren :
linksonder zie je dat er op de C: niets meer vrij is (Free 0 Bytes).
Maar rechtsonder staat als gebruikte ruimte : 46477,86 MB (ca. 46 GB).

~PCfreak~

Op Sun, 13 Dec 2015 16:44:20 +0100, schreef Carpe Diem
> [...]

> linksonder zie je dat er op de C: niets meer vrij is (Free 0 Bytes).
> Maar rechtsonder staat als gebruikte ruimte : 46477,86 MB (ca. 46 GB).

Ik kan dat op het gepostte plaatje nergens terug vinden.
Heb SpaceSniffer zelf ook eens gestart, maar nergens zie ik staan wat
jij schrijft.

groetjes Henk

~PCfreak~

Op Sun, 13 Dec 2015 17:54:07 +0100, schreef "s|b" <m...@privacy.invalid>
het volgende.

> Installeer gewoon een file manager zoals FreeCommander (of de portable
> ZIP versie), rangschik op grootte en in een paar muisklikken heb je de
> boosdoener gevonden.
>
> Of je gebruikt een ander freeware programma, zoals dit bijvoorbeeld:
>
> GetFoldersize
> <http://www.getfoldersize.com/en_download_getfoldersize.php>

Dit proggie werkt echt goed en snel, heb de portable genomen, moest
alleen ff zoeken hoe je de taal kon veranderen want staat standaard in
het Duits.
Bedankt.

groetjes Henk

HWtn

"Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht
> Ano <a...@ano.invalid> wrote:
Knip

> Er zijn nog maar zo weinig NL nieuwsgroepen dat je dit zelf wel even
> kunt bekijken...

Ik tel er "maar" een 1500 ongeveer.
HWtn.

Rob

s|b <m...@privacy.invalid> wrote:

> Verborgen bestanden?

Of een directory waar niemand behalve SYSTEM rechten op heeft.
Je kunt het zo gek niet bedenken of ze bedenken het bij Microsoft.

Carpe Diem

Op 13/12/2015 om 17:37 schreef ~PCfreak~:
Sorry Henk, het is bij Foldersize dat die info rechtsonder staat :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/55008963/FolderSize.pdf
Bij Spacesniffer is het linksboven :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/55008963/SpaceSniffer.png
En bij de eigenschappen van de c: schijf staat dit :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/55008963/C%20schijf.png

Bestaat er malware of virussen die zoiets veroorzaakt?
Ik zou hem adviseren om Malwarebytes te installeren, maar dat programma
neemt ruim 50 MB in op de C: en hij heeft blijkbaar maar 10 MB meer
over. Dan toch maar op de D: installeren?
En kan een schijfcontrole zoiets eventueel "rechttrekken"?
Het gaat om een SSD ; zou er bij het "beheer" van die SSD iets mis
kunnen zijn?

Carpe Diem

Op 13/12/2015 om 20:38 schreef s|b:

> Verborgen bestanden?

SpaceSniffer toont duidelijk ook de verborgen bestanden :
[...]

~PCfreak~

Op Mon, 14 Dec 2015 08:05:58 +0100, schreef Carpe Diem
> [...]

> En kan een schijfcontrole zoiets eventueel "rechttrekken"?
> Het gaat om een SSD ; zou er bij het "beheer" van die SSD iets mis

Ik weet zo 123 ook geen oplossing omdat ik dit niet eerder meegemaakt
heb. Ik zou eventuele data veilig stellen en met een bootable 3e-party
partitie-manager die SSD formatteren en Windows opnieuw installeren.

groetjes Henk

~PCfreak~

Op Mon, 14 Dec 2015 08:58:33 +0100, schreef ~PCfreak~
<pcf...@werktniet.invalid> het volgende.
Aanvulling;
Deze werkt uitstekend
<http://www.partitionwizard.com/partition-wizard-bootable-cd.html>

groetjes Henk

Ober3bier

Windows opnieuw installeren. Kom op nou Henk, dat is toch geen troubleshooting!
En als de OP hetzelfde probleem over een maand weer heeft, dan moet hij ook maar
weer opnieuw installeren? Zo blijf je toch aan de gang. Je moet de oorzaak opsporen
en oplossen!

Ober

~PCfreak~

Op Mon, 14 Dec 2015 12:17:12 +0100, schreef Ober3bier <ob...@kpnmeel.nl>
het volgende.

> [...]
> weer opnieuw installeren? Zo blijf je toch aan de gang. Je moet de oorzaak opsporen

Ben ik helemaal met je eens, alleen heb ik op dit moment geen ideeėn
meer, hij zou nog kunnen doen wat hij zelf voorstelde, scannen op
mal/spyware als hij deze progjes tenminste geļnstalleerd krijgt.
Maar in ieder geval schijfcontrole laten uitvoeren.

groetjes Henk

John.R

Op 14/12/2015 om 14:34 schreef ~PCfreak~:
> [...]
> mal/spyware als hij deze progjes tenminste geïnstalleerd krijgt.
> Maar in ieder geval schijfcontrole laten uitvoeren.

Daar het bestand hiberfil.sys ontzettend groot kan worden is het bij een
SSD raadzaam om de slaapstand functie van Windows geheel uit te schakelen.

Ga naar Start > Uitvoeren, en typ het commando powercfg.cpl en druk
vervolgens op OK.
Klik vervolgens achter uw gekozen voorkeursschema op de optie De
schema-instellingen wijzigen.
Kies nu voor Geavanceerde energie-instellingen wijzigen en druk op het
plusje voor Slaapstand en het plusje voor Slaapstand na.
Zet de Instelling (minuten) op 0 (nul) en druk vervolgens op OK.
Herstart de computer en het bestand hiberfil.sys zal nu verwijderd zijn
van uw computer.
Je kan nu de computer echter niet meer in slaapstand brengen natuurlijk.

John.R

> [...]
> mal/spyware als hij deze progjes tenminste geïnstalleerd krijgt.
> Maar in ieder geval schijfcontrole laten uitvoeren.

Wanneer het interne geheugen van de computer vol raakt, wordt de SSD
aangesproken en dan worden de gegevens weggeschreven naar een zogenaamd
wisselbestand pagefile.sys en afhankelijke van de hoeveelheid gebruikte
interne geheugen kan dit bestand aanzienlijk groot zijn. Om extra ruimte
vrij te maken op de SSD kan dit bestand het beste op een andere schijf
(HDD) worden opgeslagen zodat we hiermee de SSD ontlasten. In principe
kan je het gebruik van een wisselbestand zelfs helemaal uitschakelen.

Ga naar Start > Uitvoeren, en typ het commando
SystemPropertiesAdvanced.exe en druk vervolgens op OK.
Open het tabblad Geavanceerd en kies in het gedeelte Prestaties voor
Instellingen.
Open ook in dit venster het tabblad Geavanceerd en klik in het vak
Virtueel geheugen op de knop Wijzigen.
Schakel bovenin het selectievakje uit. Selecteer desgewenst een schijf
met voldoende opslagruimte, kies Grootte wordt door het systeem beheerd
en klik op de knop Instellen.
Wanneer u geen wisselbestand wilt gebruiken kiest u vervolgens de SSD,
kies dan voor Geen wisselbestand en druk op Instellen.

~PCfreak~

Op Mon, 14 Dec 2015 15:04:16 +0100, schreef "John.R"
<Inv...@invalid.invalid> het volgende.

> [...]
> van uw computer.
> Je kan nu de computer echter niet meer in slaapstand brengen natuurlijk.

Is in dit geval niet nodig omdat deze maar 6,3 GB is.

groetjes Henk

~PCfreak~

Op Mon, 14 Dec 2015 15:07:14 +0100, schreef "John.R"
> [...]

> Wanneer u geen wisselbestand wilt gebruiken kiest u vervolgens de SSD,
> kies dan voor Geen wisselbestand en druk op Instellen.

Geen wisselbestand is niet aan te raden, en in dit geval is dat bestand
wat bij hem swapfile.sys heet maar 256 MB wat ik wel weinig vind.

groetjes Henk

Carpe Diem

Op 14/12/2015 om 15:50 schreef ~PCfreak~:

> Geen wisselbestand is niet aan te raden, en in dit geval is dat bestand
> wat bij hem swapfile.sys heet maar 256 MB wat ik wel weinig vind.
>
> groetjes Henk

Het wisselbestand is inderdaad opvallend klein, maar zou Windows dit
niet automatisch aangepast hebben, gewoon omdat er geen plaats meer is??

~PCfreak~

Op Mon, 14 Dec 2015 17:13:53 +0100, schreef Carpe Diem
<carpe...@news.invalid> het volgende.

> Het wisselbestand is inderdaad opvallend klein, maar zou Windows dit
> niet automatisch aangepast hebben, gewoon omdat er geen plaats meer is??

Dat zou best eens kunnen, maar is er al schijfcontrole gedraaid op dat
systeem? dat zou ik iig doen en dan wel beide vinkjes zetten.

groetjes Henk

Carpe Diem

Op 14/12/2015 om 18:10 schreef ~PCfreak~:

> .... maar is er al schijfcontrole gedraaid op dat
> systeem? dat zou ik iig doen en dan wel beide vinkjes zetten.
>
> groetjes Henk

Morgen ga ik op bezoek bij het "slachtoffer".
Daar zal ik o.a. een volledige schijfcontrole doen en nog een paar
andere zaken eens zelf nazien.

Carpe Diem

Op 14/12/2015 om 18:20 schreef Carpe Diem:

> Morgen ga ik op bezoek bij het "slachtoffer".
> Daar zal ik o.a. een volledige schijfcontrole doen en nog een paar
> andere zaken eens zelf nazien.

Ik heb betrokkene gevraagd om zelf eens een schijfcontrole uit te voeren.
Zijn relaas :
"Heb geprobeerd de C te controleren maar krijg melding dat dit niet
nodig is omdat er geen fouten zijn gevonden. Heb toch laten scannen maar
krijg direct melding dat er fouten gevonden zijn die moeten hersteld
worden en dat ik het dialoogvenster moet sluiten en het station
herstellen. Hij scant dus niet.".
Het gaat over Windows 8.1. De Windows schijfcontrole doet het dus
blijkbaar niet (tenzij hij iets verkeerd deed).
Op het eerste gezicht een vicieuze cirkel??
Zijn er derdepartij-programma's die met dat probleem overweg zouden kunnen?

Carpe Diem

[...]
Deze namiddag ga ik zelf eens kijken.
Gouden raad wordt nu kostbaar.

Rob

> [...]
> blijkbaar niet (tenzij hij iets verkeerd deed).
> Op het eerste gezicht een vicieuze cirkel??

Het kan zijn dat deze dialoog in nieuwe versies van Windows verder
verpest is, dat er dingen fout zijn gegaan in de vertaling, of dat
deze gebruiker niet goed leest wat er staat.

In ieder geval was het altijd zo dat je in dit soort gevallen moest
bevestigen dat je die controle echt wilde, en dan OPNIEUW STARTEN waarna
de controle pas werkelijk werd uitgevoerd gedurende het opstart proces.

Carpe Diem

Op 15/12/2015 om 10:29 schreef Rob:

> In ieder geval was het altijd zo dat je in dit soort gevallen moest
> bevestigen dat je die controle echt wilde, en dan OPNIEUW STARTEN waarna
> de controle pas werkelijk werd uitgevoerd gedurende het opstart proces.

Dat heb ik hem vooraf héél goed uitgelegd ;-))

Carpe Diem

Op 15/12/2015 om 10:21 schreef Carpe Diem:

> [...]
> Op het eerste gezicht een vicieuze cirkel??
> Zijn er derdepartij-programma's die met dat probleem overweg zouden kunnen?

Kan met de herstel-cd van Windows 8.1 ook een schijfcontrole uitgevoerd
worden? Ik heb niet zo heel veel ervaring met die schijf van W8(.1).

Carpe Diem

Op 15/12/2015 om 10:29 schreef Rob:
Kan met de herstel-cd van Windows 8.1 ook een schijfcontrole uitgevoerd
worden? Ik heb niet zo heel veel ervaring met die schijf van W8(.1).
Kort na de middag ga ik naar hem en hoop toch wat verder te geraken.
Vraag me ook af of het schrijnend gebrek aan vrije ruimte op de schijf
net een obstakel zou kunnen zijn voor de schijfcontrole?

Ano

On 14/12/2015 14:34, ~PCfreak~ wrote:
> [...]
> mal/spyware als hij deze progjes tenminste geïnstalleerd krijgt.
> Maar in ieder geval schijfcontrole laten uitvoeren.

@OP:
Ik zou een image maken van de c:\ schijf met de standaard instellingen
(dus alleen image van de gebruikte schuiruimte maken) van de image
software (bijv. Acronis of Macrium Reflect) en eens kijken wat deze
software als "disk size" van de image aangeeft. Als dat slechts die
eerder genoemde ca. 50 GB is, zou ik de HD vervolgens wissen en deze
image terugzetten.
En dan heb je hopelijk weer ca. 200 GB aan ruimte terug.

Carpe Diem

Op 15/12/2015 om 17:32 schreef Ano:

> [...]
> image terugzetten.
> En dan heb je hopelijk weer ca. 200 GB aan ruimte terug.

Ben bij hem geweest.
Wat hij eerder zei klopt : bij schijfcontrole van de C: komt de melding
dat dit niet nodig is omdat er geen fouten zijn gevonden. Heb toch laten
scannen maar krijg direct melding dat er fouten gevonden zijn die moeten
hersteld worden en dat ik het dialoogvenster moet sluiten en het station
herstellen. En dan gebeurt er niks meer.
MAAR, er is ook een 2de gebruiker (zonder admin bevoegdheden).
Even daar aangemeld, ook schijfcontrole gedaan... en er wordt warempel
een (zij het korte) controle uitgevoerd.
Daarna heb ik de variabelen TEMP en TMP op de D: geconfigureerd.
Tenslotte Malwarebytes anti-malware uitgevoerd (stond al op de PC!), die
niks gevonden heeft en daarna de PC opnieuw opgestart.
En nu heeft ie plots 189 GB aan vrije ruimte op de C: !
Geen flauw idee wat de oorzaak kan geweest zijn.
Zeer eigenaardig dat op het ogenblik dat er "zogezegd" maar een paar
MB's meer vrij waren, de pc nog altijd supervlot werkte.
We zullen de oorzaak waarschijnlijk wel nooit weten.
Enfin : aan iedereen die geholpen heeft : een dikke merci !!!

Ano

Tsja, het is en blijft Windows he ;-)
Bedankt voor de terugmelding.

Carpe Diem

Op 15/12/2015 om 21:25 schreef s|b:

> Gremlins!

Tja, MBAM vond nochtans niks ;-))

~PCfreak~

Op Tue, 15 Dec 2015 21:27:07 +0100, schreef Carpe Diem
<carpe...@news.invalid> het volgende.

> Tja, MBAM vond nochtans niks ;-))

Dan is het kennelijk toch die "korte" schijfcontrole geweest die het
probleem opgelost heeft, eind goed al goed.

groetjes Henk

Carpe Diem

Op 16/12/2015 om 9:17 schreef ~PCfreak~:
Ik zie ook alleen maar die mogelijkheid.
In elk geval nogmaals bedankt voor alle hulp!

thijs....@gmail.com

Op zaterdag 12 december 2015 15:27:25 UTC+1 schreef Carpe Diem:
> [...]
> Ook de TEMP en TMP mappen werden naar de D: verplaatst.
> Maar nu dit weer...
> Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

ik heb een probleempje mijn C-Schijf loopt de hele tijd vol maar als ik hem in de instellingen mijn D-schijf als standaard instel slaat hij nog steeds alles van de microsoft store op op mijn C-schijf hoe kan ik dit fixen?