windows 11 ??

1 view

Ik vind in mijn instellingen, updates en beveiliging de mededeling dat
mijn PC (nog?) niet geschikt is voor windows 11.
Ik dacht dat windows 10 de laatste versie was en dat alles verder
gedaan werd met updates.

Roger

On 2022/03/21 12:41, P wrote:
> Ik vind in mijn instellingen, updates en beveiliging de mededeling dat
> mijn PC (nog?) niet geschikt is voor windows 11.

Als je wilt weten of jouw PC geschikt is voor Windows 11 (en zo niet, waarom dan
niet), is WhyNotWin11 een prima tooltje: https://github.com/rcmaehl/WhyNotWin11/

Groeten,
-Roger

Roger

On 2022/03/21 21:39, s|b wrote:

> <https://www.xda-developers.com/windows-11/#Windows10lastversion>

Volgens dit artikel is het nooit een officiële uitspraak geweest van Microsoft
(dat heb ik mij nooit gerealiseerd). Zoiets lijkt mij toch een gebrek aan regie.
Dat zou bij Apple onmogelijk zijn.

Commercieel was het ook niet zo'n handige uitspraak. In 2030 zou Windows 10
gevoelsmatig 'een 15 jaar oud OS' zijn, ook al draai je een release die pas
één dag oud is.

Maar net als bij een nieuw modeljaar van een auto zitten de vernieuwingen
vooral aan de buitenkant. Onder de motorkap zijn de veranderingen een stuk
kleiner.

Groeten,
-Roger

On Tue, 22 Mar 2022 07:33:25 +0100, Roger <nosuc...@example.com>
wrote:
>Als je wilt weten of jouw PC geschikt is voor Windows 11 (en zo niet, waarom dan
>niet), is WhyNotWin11 een prima tooltje: https://github.com/rcmaehl/WhyNotWin11/

Ok, dank U.

Rob

> [...]
> vooral aan de buitenkant. Onder de motorkap zijn de veranderingen een stuk

Ja dat valt me ook zo op. Ze klooien wel de hele tijd aan de User Interface
en halen daarmee de ergernis van de gebruikers over zich heen, maar de
architectuur veranderen (en daarmee wellicht ook wat ergernis veroorzaken)
dat durft men al jaren niet meer aan.

Roger

On 2022/03/22 14:07, Rob wrote:

> Ja dat valt me ook zo op. Ze klooien wel de hele tijd aan de User Interface
> en halen daarmee de ergernis van de gebruikers over zich heen,

De user interface is wat de klant ziet en koopt. Niets nieuws is slecht voor de
sales. Gelukkig passen mensen zich heel gemakkelijk aan zodat aan de UI sleutelen
relatief ongevaarlijk is. Maar er zijn natuurlijk grenzen (ze zijn bij Microsoft
nog steeds druk bezig de zeperd die Windows 8 heette te vergeten).

> maar de architectuur veranderen (en daarmee wellicht ook wat ergernis veroorzaken)
> dat durft men al jaren niet meer aan.

Dat kans dat je daarmee heel veel kapot maakt is gewoon veel te groot. Dat zou
gemakkelijk een flinke economische crisis kunnen veroorzaken. En je hebt uiteraard
een flink leger hele goede mensen nodig om zoiets over de bühne te krijgen. Vind
ze maar eens.

Groeten,
-Roger