Probleem: Dubbele letters tijdens intypen.

Theo Jansen

Tijdens het intypen komen er regelmatig dubbele letters terwijl ik de
toets maar een keer aansla
Het komt het meest voor bij de letter e maar ook bij de n.
Het betreft een PC met Windows 3.11 en WP. 6.0
Ook bij Wordperfect 5.1 is het probleem hetzelfde.
De computer is ca 4 jaar oud.
Wie weer wat de oorzaak is en hoe op te lossen.
Alvast bedankt voor je reactie.
Theo.

Martin Michgels

Theo Jansen wrote:

> Tijdens het intypen komen er regelmatig dubbele letters terwijl ik de
> toets maar een keer aansla...

Het kan zijn dat de toetsen blijven plakken, doordat er druppels bier of
limonade overheen zijn gemorst.
Als je teveel hebt gedronken ga je toch ook met dubbele tong praten? :)

Overigens meen ik het serieus: ik heb een tijdje terug ook dit probleem
gehad.
Even de toetsen losmaken en het toetsenbord reinigen met een watje
alcohol of spiritus. De toetsen zelf kun je met warm water en wat groene
zeep schoonmaken.
Wel alles goed laten drogen (evt. een föhn gebruiken)!

Martin

Marchien Boer

Theo Jansen heeft geschreven in bericht
<363de68...@news.Eindhoven.NL.net>...

> [...]
>Ook bij Wordperfect 5.1 is het probleem hetzelfde.
>De computer is ca 4 jaar oud.
>Wie weer wat de oorzaak is en hoe op te lossen.

Volgens mij moet je in het configuratiescherm, toetsenbord de
herhaalsnelheid aanpassen. Langzamer zetten dus.

Marchien

Theo Jansen

On Mon, 2 Nov 1998 22:00:25 +0100, "Marchien Boer" <m.b...@ond.nhl.nl>
wrote:

Dit heb ik gedaan, echter het probleem is hier mee niet opgelost. het
lijkt wel wat minder te zijn geworden.
Theo.

Theo Jansen

On Mon, 02 Nov 1998 18:40:05 +0100, Martin Michgels <mich...@wxs.nl>
wrote:

> [...]

>zeep schoonmaken. =
>
>Wel alles goed laten drogen (evt. een f=F6hn gebruiken)!

Ik heb het toetsenbord geprobeerd om schoon te maken, maar ik kan niet
bij de contacten komen om deze te reinigen. Ik heb het geheel
losgeschroefd en open gemaakt. Van de toetsen krijg ik het deel waar
de letters opstaan wel los, maar dan zit er nog een huls om heen
waardoor ik niet bij de contacten kan. Weet iemand hier een oplossing
voor?
(of hoort deze vraag in een andere nieuwsgroep thuis? Hardware of zo?)
Theo.

Age Ris

Hallo Theo,
Ik heb het zelfde probleem met de letter "e" en ook wel met de "x". Als ik
de :e: intyp dan komt hij soms wel 3x, maar meestal 2x. Dus een ander
toetsenbord gekocht maar het probleem is er nog steeds. Konklusie het ligt
niet aan het toetsenbord.
Misschien zijn er meer mensen met dit verschijnsel.

Age Ris, Almere

Con Hennekens

On Wed, 11 Nov 1998 16:56:38 GMT, Janse...@net.HCC.nl (Theo Jansen)
wrote:

KNIP

Pak eens een TB van een andere PC, dan weet je tenminste echt of het
aan de cola ligt of aan een instelling ;-)

Con

--
Groeten uit Wessem

----- When the tide is high, my tie gets tight. ----

Theo Jansen

Beste Age,
Ik heb het probleem kunnen oplossen door de contacten van de toetsen
die dubbele letters gaven te reinigen. Ik heb dit gedaan met
contactspray. Te koop bij de electronicazaak. Omdat het bij jou niet
aan het toetsenbord ligt is er een andere oorzaak. Ik heb ook eerst
gekeken of het een virus was.
Succes groeten Theo.

@ndré

Hallo..je zou eens kunnen kijken in het configuratie scherm,onder
toetsenbord.
Misschien staat de herhaal vertraging te kort of zo........

suk6 @ndré

Rina Pater. Aalderink