kernel probleem

1 view

I w a n

hallo even een newbie vraagje

Ik heb in slackware met updatepkg mijn kernel ge-updated en krijg nu de
foutmelding met booten: "Loading LinuxEBDA is big; kernel setup stack
overlaps LILO second stage."

Naar wat ik via google vond is dit een meer voorkomend probleem en kan ik
het oplossen door LILO te draaien en de kernel opnieuw toe te voegen. In de
voorbeelden die ik vond bootte men van CD, knoppix bijvoorbeeld, mountte de
boot partitie en de map met Lilo.

Werkt dit echt zo? Heeft er iemand nog tips en/of opmerkingen bij deze
methode? Ik zit echter op een 486 die niet van CD kan booten. Is er een
floppy distro waarmee ik hetzelfde kan doen.

alvast bedankt,
Iwan

I w a n

Het is me al gelukt. Op IRC had iemand het goede idee dat de boot disk ook
doet wat de naam zegt. Heb daarmee de kernel van de bootdisk geboot, mijn HD
als root filesystem gemount en een nieuwe kernel gecompileerd. Was ff een
nachtje werk maar het werkt als een speer.