Dual-bootsysteem

1 view

Philippe

Als beginneling heb ik een voor gevorderde cracks, die hier wel
aanwezig zijn, een vraagje :

Ik heb een pc met Windows XP Pro én Linux Mandrake 9.1 als OS.

Nu ga ik die pc voortverkopen aan iemand die enkel en alleen Windows
erop wil.

Hoe kan ik ervoor zorgen na het verwijderen en herformatteren van de
Linux-partitie dat de bootsoftware "Lilo" ook verwijderd is en niet
meer van zich laat horen (liefst zonder de Windows-partitie te
herformatteren a.u.b.).

Dank bij voorbaat voor de goede technische info die ik van
één/meerdere van jullie wel verwacht.

: )

Philippe

PapaBear

Op Sat, 22 May 2004 09:13:52 GMT schreef Philippe:

Beter nog:

http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/productdoc/en/default.asp?url=/windowsxp/home/using/productdoc/en/bootcons_fixmbr.asp

--
-----=====##### PapaBear #####=====-----
Jesus is alive, I spoke with Him this morning!

PapaBear

Op Sat, 22 May 2004 09:13:52 GMT schreef Philippe:

> Als beginneling heb ik een voor gevorderde cracks, die hier wel

Zoek even uit of de fdisk optie hiervoor nog werkt bij XP:

fdisk /mbr

Dit zorgde er bij vorige versie voor dat het Master Boot Record (MBR ;)
opnieuw wordt geschreven op je harddisk.

Dat zou de oplossing kunnen zijn.

(Weet je wat, ik heb het even opgezocht, dat *had* je zelf ook even kunnen
bedenken, of niet ;)

Kijk hier maar even:
http://www.dslreports.com/forum/remark,9393294~mode=flat