Naar het eerste ongelezen bericht

FiWeb

ongelezen,
17 aug. 1998 03:00:0017-08-1998
aan
Werkt de AMD K-6 300 Mhz onder RedHat Linux (Kernell 2.034)

Gr. Pieter

Mario Gielissen

ongelezen,
17 aug. 1998 03:00:0017-08-1998
aan FiWeb
FiWeb wrote:

> Werkt de AMD K-6 300 Mhz onder RedHat Linux (Kernell 2.034)
>
> Gr. Pieter

Ik heb linux 2.0.33 op mijn AMD K6-233 lopen.

Mario Gielissen

Huub Reuver

ongelezen,
18 aug. 1998 03:00:0018-08-1998
aan
FiWeb <Fi...@Iname.com> wrote:
>Werkt de AMD K-6 300 Mhz onder RedHat Linux (Kernell 2.034)

Als een K6-266 werkt???
En de kernelversie maakt überhaupt niets uit. (Hier draait 2.0.35.)

Groetjes,
Huub

Alrik van den Brom

ongelezen,
18 aug. 1998 03:00:0018-08-1998
aan
Ik kan er naast zitten hoor, maar die AMD K-6 op 300 MHz, is dat niet
eigenijk de K6-2 3D ? Zover ik weet wordt de 'oude' K6 niet op 300 MHz
uitegebracht. De 300 MHz draait overigens wel op een 100 MHz bus van je
moederbord. De K6-2 3D zal het op zich wel doen, denk ik, al zullen de 3D
instructies voorlopig niet gebruikt worden onder Linux. Ik weet niet in
welke maten de chipsets van die 100 MHz moederborden ondersteund worden.
Maar ik denk dat het allemaal niet zo'n probleem zal zijn.

Groeten,

Alrik.

Alrik van den Brom
Vrije Universiteit Amsterdam
Physical Chemistry / LaserCentre
P-362, telephone: 020-4447636 (at work) / 030-2895597 (at De Residentie)

olivier

ongelezen,
18 aug. 1998 03:00:0018-08-1998
aan
FiWeb wrote:

> Werkt de AMD K-6 300 Mhz onder RedHat Linux (Kernell 2.034)
>
> Gr. Pieter

het ding is compatible met de pentium (alleen wat sneller) dus hij doet
het.

doei,
Olivier

Erik Hensema

ongelezen,
18 aug. 1998 03:00:0018-08-1998
aan
On Mon, 17 Aug 1998 20:18:37 +0200, FiWeb <Fi...@Iname.com> wrote:
>Werkt de AMD K-6 300 Mhz onder RedHat Linux (Kernell 2.034)

Daarover is laatst op slashdot.org nog een draadje geweest, misschien dat je
hem nog kunt vinden (subject was geloof ik "modern technology"). Conclusie was:
ja.

--
Erik Hensema (hen...@xs4all.nl)

Huub Reuver

ongelezen,
20 aug. 1998 03:00:0020-08-1998
aan
Alrik van den Brom <vdb...@chem.vu.nl> wrote:

> [...]
>welke maten de chipsets van die 100 MHz moederborden ondersteund worden.
>Maar ik denk dat het allemaal niet zo'n probleem zal zijn.

Je zit ernaast:
De 'standaard' K6 is in 3 varianten uitgebracht:
233, 266 en 300MHz. Vanwege de 2.2 Volt lijkt mij de 233 minder aantrekkelijk.
De oude K6-233 werkt op meer borden.

Daarnaast is de K6-2 uitgebracht voor 266, 300 en 333MHz.

Groetjes,
Huub

Alrik van den Brom

ongelezen,
20 aug. 1998 03:00:0020-08-1998
aan
On 20 Aug 1998, Huub Reuver wrote:

> Je zit ernaast:
> De 'standaard' K6 is in 3 varianten uitgebracht:
> 233, 266 en 300MHz. Vanwege de 2.2 Volt lijkt mij de 233 minder aantrekkelijk.

Wat is er eigenlijk mis met 2.2 volt? Da's weinig spanning. Zou toch
minder stroomverbruik (en dus warmteontwikkeling) met zich mee moeten
brengen: P=V^2/R. De meeste CPU's draaien toch op 3.3 of 2.9 V?

> De oude K6-233 werkt op meer borden.

Klopt. De K6-2 werkt alleen met een 100 MHz FSB in een socket 7 systeem.
Deze combinatie wordt door AMD 'super 7' genoemd. De AMD K6-2 schijnt, bij
gelijke kloksnelheden, op een super 7 board vrijwel gelijke prestaties te
leveren als de PII (volgens de office benchmark)..

> Daarnaast is de K6-2 uitgebracht voor 266, 300 en 333MHz.

Groeten,

Jacco Logtenberg

ongelezen,
20 aug. 1998 03:00:0020-08-1998
aan
> [...]

> gelijke kloksnelheden, op een super 7 board vrijwel gelijke prestaties te
> leveren als de PII (volgens de office benchmark)..

Klopt nog net niet helemaal
Alle AMD K6 en K6-2 processoren kunnen met een 66 mhz bus draaien, maar de K6-2
OFFICIEEL ook op 100 mhz. Onofficieel kunnen gewone K6 processoren dat ook, maar
dat wordt niet gegarandeerd.
De K6-233 draait op 3,2 volt. De nieuwste revisie daarvan (die ook al niet meer
wordt gemaakt) draait op 2,2 volt. Alle AMD K6(-2) hoger dan 233mhz draaien op 2,2
volt.

groeten,

Jacco

Allen beantwoorden