Van Dual boot naar enkel Linux gaan

1 view

lorre

Hallo iedereen,

Ik ben redelijk niew in linux.....
Ik heb op mijn computer zowel windows als linux staan.
Ik zou nu graag windows er af smijten maar zonder dat ik hierdoor mijn linux
om zeep help.
Ik heb mijn linux versie (fedora) op een partitie helemaal vanachter op mijn
harde schijf gezet. Dus mijn bootgegevens niet op de MBR gezet maar op de
eerste sector van mijn partitie.
Dan heb ik via een dosdiskette een copy van de linux boot sector (dd
if=/dev/hda6 of=/mnt/floppy/linux.bin bs=512 count=1) in windows neergepoot
en dit in de boot.ini van windows bijgezet)

Nu veronderstel ik als ik alles voor deze partitie delete en de partitie van
linux opschuif naar helemaal vanvoor dat linux dan wsl niet meer zal
werken?

Alle help is welkom :) (liefst in newbie-taal)

MisterJ

lorre wrote:

> Dan heb ik via een dosdiskette een copy van de linux boot sector (dd
> if=/dev/hda6 of=/mnt/floppy/linux.bin bs=512 count=1) in windows neergepoot
> en dit in de boot.ini van windows bijgezet)

Het is een goed idee om bovenstaande eens opnieuw te doen, maar dan naar
een diskette.

dd if=/dev/hda6 of=/dev/fd0 bs=512 count=1

Hiermee zou je dan moeten kunnen booten naar je fedora installatie. Als
dat zo is, kan je al met een geruster hart je windows-boot menuutje om
zeep helpen enzo ;)

--
groeten,
MisterJ