Voorstel opheffing nl.comp.os.linux.x en nl.comp.os.linux.installatie

1 view

Adri Verhoef

Wellicht is het al eerder ter sprake geweest, onlangs kwam het onderwerp weer
ter sprake: het samenvoegen van diverse Linuxnieuwsgroepen. (In de praktijk
komt het erop neer dat twee (mogelijk in de toekomst meer) weinig gebruikte
nieuwsgroepen in nl.comp.os.linux.* worden verwijderd, als het voorstel wordt
aangenomen.)

Dit bericht omvat een voorstel om twee Linuxnieuwsgroepen over ruim een maand
te verwijderen, omdat:
- er te weinig in wordt gepost om het bestaan ervan te rechtvaardigen;
- samenvoegen met andere nieuwsgroepen een optie is;
- desbetreffende onderwerpen in de op te heffen nieuwsgroepen ook in andere
nieuwsgroepen kan worden besproken.

Paul van der Vlis (Linuxsysteembeheerder) en ik (Linuxsysteemgebruiker) spraken
hierover en van het één kwam het ander. Paul wilde graag dat ik het initiatief
nam, aangezien ik beter op de hoogte ben van de procedures (dat schijnt althans
zo te zijn), vandaar dat ik dit nu intyp.

Omdat het gaat om een voorstel voor opheffing van nl.comp.os.linux.x en
nl.comp.os.linux.installatie, waarbij nl.comp.os.linux.overig grotendeels zal
dienen als opvang van berichten die tot nu toe hun plaats kunnen vinden in
nl.comp.os.linux.x en nl.comp.os.linux.installatie, is de nieuwsgroep
nl.comp.os.linux.overig toegevoegd aan de nieuwsgroepen-regel bovenin.

Omdat het gaat om een voorstel zouden wij, Paul van der Vlis en ik, Adri
Verhoef, jullie graag willen uitnodigen voors en tegens te bespreken, waarbij
het volgende ter sprake kan komen:
- Wat kan het bestaan van nl.comp.os.linux.x en nl.comp.os.linux.installatie
nog rechtvaardigen?
- Wat is de toekomst van de nl.comp.os.linux.*-groepen?

NB: Voor de duidelijkheid, ik zie het liefst zoveel mogelijk
Linuxnieuwsgroepen, echter we moeten wel de realiteit onder ogen durven zien.
Als de belangstelling voor bepaalde nieuwsgroepen weg is, dan kan je deze
beter opruimen dan openlijk laten zien dat er geen enkele belangstelling voor
is.

Adri
--
Wetenschappers hebben het eerste bericht van een buitenaardse beschaving ontcij-
ferd: "HET IS HEEL EENVOUDIG, STUUR 6 MAAL 10 TOT DE 50STE WATERSTOFATOMEN NAAR

Snowmiss

Op 02-04-12 18:18, Adri Verhoef schreef:
Ik heb net in de verschillende groepen, hetzelfde zitten lezen ;)

Mijn voorkeur gaat uit naar een 'terugsplitsing' naar twee groepen
ncol.discussie en ncol.techniek

PS Waarom vind ik dit trouwens niet terug in ncol.discussie ;)

Richard Lucassen

Snowmiss <snowmiss@dan_invalid_chi.nl> wrote:

> Ik heb net in de verschillende groepen, hetzelfde zitten lezen ;)

Dat heet crossposten:

http://www.hensema.net/docs/news-faq/ncol-news-faq-3.html

Van Erik Hensema, ook nog een oud-gediende in de ncol hierarchie :)

R.

It is better to remain silent and be thought a fool, than to speak
aloud and remove all doubt.

| Richard Lucassen, Utrecht |
| Public key and email address: |
| http://www.lucassen.org/mail-pubkey.html |