Fedora 17 dvd

Q.Pieters

Ik heb deze dus gedownload; checqsum is goed.
DVD gebrand en laten controleren. Ook goed.
Toen getracht te installeren. Maar ik krijg het proces niet afgerond. Op ��n
harddrive gaf hij de klacht dat hij niet kon booten van het systeem.
Toen op een andere HD ge-installeerd, naar nu heeft hij weer problemen met
een lib-bestand.
Die live-cd-toestand ook geprobeerd. Die doet het gewoon goed.
Zou het nu echt aan de makers kunnen liggen?

Adri Verhoef

Aan het handschrift te zien was het Q.Pieters <pie...@caiway.inv> die schreef:
> [...]
>Toen getracht te installeren. Maar ik krijg het proces niet afgerond. Op één
>harddrive gaf hij de klacht dat hij niet kon booten van het systeem.

Wat is de precieze melding?

Heb je een upgrade van een bestaand systeem gedaan of een verse installatie?

>Toen op een andere HD ge-installeerd, naar nu heeft hij weer problemen met
>een lib-bestand.

Welk bestand?

Ik vind het vooral vreemd dat het resultaat op de ene harddisk afwijkt van de andere.
Kan je de dvd even kopiëren naar de harddisk en opnieuw een checksum doen en die controleren?
dd if=/dev/dvd of=/tmp/dvdkopie
sha256sum /tmp/dvdkopie

Pyt T.

On Tue, 12 Jun 2012 11:22:56 +0200, Q.Pieters <pie...@caiway.inv> wrote:
> [...]
> een lib-bestand.
> Die live-cd-toestand ook geprobeerd. Die doet het gewoon goed.
> Zou het nu echt aan de makers kunnen liggen?

Zou kunnen.
Ik heb vorige week m'n F16 geupdate naar F17.
Zojuist had ik een foutmelding over "No such file or directory".
Ligt dat aan mij of aan de makers?

Martin Meijerink

Hierbij wel even opletten of de hiermee gegenereerde image precies even
groot is als het originele gebrande image. Er kan nog een hele kudde
padding bytes aan vastgeplakt zitten.

--
... Jezus leeft! http://www.bestaatdehemel.nl
--- Sylpheed 2.5.0 (GTK+ 2.12.12; i486-pc-linux-gnu)

J.v.Gelderen

Op 12-06-12 11:22, Q.Pieters schreef:
Het blijkt dat harddisk 1 niet meer kan booten. Ik heb er even een image
van XP opgezet. En dan heeft hij hetzelfde probleem. Kan het systeem
niet aankoppelen is de mededeling. Met de Fedora live start hij echter
nog wel op.
Deze middag heb ik voor de zoveelste keer de zaak laten runnen op een
volgende harddisk. Waar hij deze morgen omstreeks het 600e onderwerp
bleef stilstaan, maakte hij nu alles netjes af. En hij boot nu ook.
Dus ik dank God dat het nu werken mag.
Op disk 1 heb ik nu XP, op disk 2 Ubuntu 12.04 en op disk 4 Fedora 17.
Ook heb ik een Terratec TV-kaart werkend gekregen in Ubuntu en Fedora
met VLC-player. Is heel erg gemakkelijk te doen. Het hele Caiway-aanbod
is te horen en te zien.
Allemaal nog bedankt voor het meedenken.