Smartvox Pro: soms de Smartvox driver, soms die van RVS-COM

Erwin Harkink

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn Smartvox Pro modem. Ik heb hiervoor de
driver geinstalleerd die ik op de CD kreeg (de smartvox Pro driver
dus) Hierna heb ik ook RVC-COM (lite) geinstalleerd die ook nog eens
een hoop modems in mijn devicemanager aanmaakt.
Nu is het probleem dat de modem dus gewoon werkt met de standaard
driver, maar soms ziet hij niet dat er een modem is, en dan moet ik de
RVS standard Internet PPP (of iets dergeljiks) modem gebruiken. Na een
aantal dagen (van inloggen) werkt deze weer niet, en moet ik weer
terug naar die van de Smartvox zelf. Hoe kan dit, aangezien het erg
irritant is en ik gewoon 1 modem dirver wil gebruiken voor de modem.
Oh ja, RVS-COM de-installeren heeft geen zin, want als de smartvox
modem weigerd, kan ik dus niet op die internet PPP modem van RVS-COM
overstappen :(

Snapt iemand het nog?!

Groeten,
Erwin

J. de Jong

Op zich heb je niet 2 drivers. RVS is een programma dat direct op de COM-poort
contact maakt met je SmartVox. De driver van de SmartVox zelf, doet dit ook.
RVS is altijd actief, en houdt dus altijd contact met de SmartVox.
De driver van de SmartVox probeert hier dus tegelijk beslag te leggen op
dezelfde COM poort. Op zich kan dat wel, want RVS houdt in de gaten of er ook
nog een ander stuk software de COM-poort wil gebruiken en laat op dat moment
dat toe. Maar het gaat ook wel eens de mist in, zoals je zelf al aangeeft.

Het probleem zit dus in een driver en een programma, die tegelijkertijd via
dezelfde COM poort dezelfde ISDN adapter proberen aan te spreken.

Oplossing is;
- De-installeer RVS-COM. Je SmartVox driver zal dan wel altijd goed werken.
Maar je kunt niet meer de fax, antw.app., filetransfer, etc. gebruiken. En
daar heb je nou net een SmartVox PRO voor gekocht.
- Gebruik gewoon de SmartVox driver niet meer en spreek de ISDN adapter alleen
nog aan via RVS. Voor internet gebruik je dan het virtuele RVS Internet PPP
modem.

Groeten, J

Erwin Harkink

jde...@xs4all.nl (J. de Jong) :

> [...]
> Maar je kunt niet meer de fax, antw.app., filetransfer, etc. gebruiken. En
> daar heb je nou net een SmartVox PRO voor gekocht.
Helaas, al geprobeerd en dan vind Windhoos dus gewoon geen modem. (dan
koos ik dus voor de RVS Internet PPP modem) :(

> - Gebruik gewoon de SmartVox driver niet meer en spreek de ISDN adapter alleen
> nog aan via RVS. Voor internet gebruik je dan het virtuele RVS Internet PPP
> modem.

Kan ik natuurlijk ook proberen... maar dan blijft dit nog steeds een
erg vreemd probleem voor mij....

Erwin

Badmuts

> Kan ik natuurlijk ook proberen... maar dan blijft dit nog steeds een
> erg vreemd probleem voor mij....
>
> Erwin

In je laatste 2 woorden zit 'm de clou.