Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Draadloze muis - aan of uit?

1,395 views
Skip to first unread message

s|b

unread,
Dec 28, 2013, 2:18:39 PM12/28/13
to
Sommige mensen zijn er al jaren mee bezig, maar ik heb onlangs pas mijn
eerste draadloze muis gekocht, deze:

<http://www.logitech.com/en-us/product/marathon-mouse-m705>

De batterijen van dit ding zouden het 3 jaar uithouden, zegt het
verkoperspraatje.

Mijn vraag aan mensen die ook een draadloze muis hebben: schakelen
jullie deze na gebruik uit of laat je die aanstaan? Ik heb immers de
indruk dat de muis in een soort "slaapstand" gaat als ze een tijdje niet
gebruikt wordt.

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Linea Recta

unread,
Dec 29, 2013, 5:42:44 AM12/29/13
to
"s|b" <m...@privacy.invalid> schreef in bericht
news:bi8mg6...@mid.individual.net...
> Sommige mensen zijn er al jaren mee bezig, maar ik heb onlangs pas mijn
> eerste draadloze muis gekocht, deze:
>
> <http://www.logitech.com/en-us/product/marathon-mouse-m705>
>
> De batterijen van dit ding zouden het 3 jaar uithouden, zegt het
> verkoperspraatje.
>
> Mijn vraag aan mensen die ook een draadloze muis hebben: schakelen
> jullie deze na gebruik uit of laat je die aanstaan? Ik heb immers de
> indruk dat de muis in een soort "slaapstand" gaat als ze een tijdje niet
> gebruikt wordt.
>


Ik zie geen voordelen aan een draadloze muis. Wel nadelen...



--


|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

karlos

unread,
Dec 29, 2013, 5:54:24 AM12/29/13
to
s|b formuleerde op zaterdag :
> Sommige mensen zijn er al jaren mee bezig, maar ik heb onlangs pas mijn
> eerste draadloze muis gekocht, deze:
>
> <http://www.logitech.com/en-us/product/marathon-mouse-m705>
>
> De batterijen van dit ding zouden het 3 jaar uithouden, zegt het
> verkoperspraatje.
>
> Mijn vraag aan mensen die ook een draadloze muis hebben: schakelen
> jullie deze na gebruik uit of laat je die aanstaan? Ik heb immers de
> indruk dat de muis in een soort "slaapstand" gaat als ze een tijdje niet
> gebruikt wordt.

Zelf heb ik een hele reeks draadloze laser-muizen van Logitech gehad.
Aanvankelijk hadden die geen uitneembare batterij en een laadstation
waar je s'avonds de muis in plaatste zodat je eigenlijk geen idee had
van het verbruik.
Mijn laatste was de Logitech Performance MX zonder laadstation. Daarvan
hield de batterij het amper een week uit (die schakelde ik niet uit).
Frustrerend voor zo'n dure muis: om de haverklap viel die zonder
stroom.
Je kon er wel een usb-kabeltje op aansluiten en zo verder werken.

In tegenstelling houdt de Aldi-lasermuis die mijn vriendin gebruikt het
minstens een jaar uit met 1 setje batterijen (ook zonder uitzetten).

Zelf ben ik nu overgestapt op een Logitech performance met draad.
Maar als deze Logitech Marathon Mouse M705 inderdaad zou waar maken wat
ze beloofd (zonder uitschakelen dan) dan zou ik wel overwegen om die
aan te schaffen.

--
VG
Karlos


karlos

unread,
Dec 29, 2013, 6:03:11 AM12/29/13
to
Linea Recta beweerde :
Die voordelen zijn er wel degelijk: minder spaghetti op je desk en als
je grafisch bezig bent geen gehaper of hinder door de draad.
Er is eigenlijk maar ᅵᅵn nadeel: de muis moet lange tijd onafhankelijk
kunnen blijven werken en dat weet je niet als je ze koopt.

--
VG
Karlos


karlos

unread,
Dec 29, 2013, 6:04:57 AM12/29/13
to
(supersedes <mn.eaca7ddc5...@karlos.org>)

s|b formuleerde op zaterdag :
> Sommige mensen zijn er al jaren mee bezig, maar ik heb onlangs pas mijn
> eerste draadloze muis gekocht, deze:
>
> <http://www.logitech.com/en-us/product/marathon-mouse-m705>
>
> De batterijen van dit ding zouden het 3 jaar uithouden, zegt het
> verkoperspraatje.
>
> Mijn vraag aan mensen die ook een draadloze muis hebben: schakelen
> jullie deze na gebruik uit of laat je die aanstaan? Ik heb immers de
> indruk dat de muis in een soort "slaapstand" gaat als ze een tijdje niet
> gebruikt wordt.

Zelf heb ik een hele reeks draadloze laser-muizen van Logitech gehad.
Aanvankelijk hadden die geen uitneembare batterij en een laadstation
waar je s'avonds de muis in plaatste zodat je eigenlijk geen idee had
van het verbruik.
Mijn laatste was de Logitech Performance MX zonder laadstation. Daarvan
hield de batterij het amper een week uit (die schakelde ik niet uit).
Frustrerend voor zo'n dure muis: om de haverklap viel die zonder
stroom.
Je kon er wel een usb-kabeltje op aansluiten en zo verder werken.

In tegenstelling houdt de Aldi-lasermuis die mijn vriendin gebruikt het
minstens een jaar uit met 1 setje batterijen (ook zonder uitzetten).

Zelf ben ik nu overgestapt op een Logitech performance met draad.
Maar als deze Logitech Marathon Mouse M705 inderdaad zou waar maken wat
ze belooft (zonder uitschakelen dan) dan zou ik wel overwegen om die

Tom

unread,
Dec 29, 2013, 6:10:07 AM12/29/13
to
s|b schreef op 28-12-13 20:18:
> Sommige mensen zijn er al jaren mee bezig, maar ik heb onlangs pas mijn
> eerste draadloze muis gekocht, deze:
>
> <http://www.logitech.com/en-us/product/marathon-mouse-m705>
>
> De batterijen van dit ding zouden het 3 jaar uithouden, zegt het
> verkoperspraatje.
>
> Mijn vraag aan mensen die ook een draadloze muis hebben: schakelen
> jullie deze na gebruik uit of laat je die aanstaan? Ik heb immers de
> indruk dat de muis in een soort "slaapstand" gaat als ze een tijdje niet
> gebruikt wordt.
>

Ik maak me daar niet druk om: mijn draadloze Apple muis heeft geen
aan/uitknop. Ik heb er gewoon 2 oplaadbare batterijen in zitten. Ik heb
er ook twee reserve, dan heb ik altijd 2 batterijen die altijd zijn
opgeladen. Nooit enig probleem en de muis doet het altijd.

Tom.

Ben Doedens

unread,
Dec 29, 2013, 7:04:25 AM12/29/13
to
s|b wrote:
> Sommige mensen zijn er al jaren mee bezig, maar ik heb onlangs pas
> mijn eerste draadloze muis gekocht, deze:
>
> <http://www.logitech.com/en-us/product/marathon-mouse-m705>
>
> De batterijen van dit ding zouden het 3 jaar uithouden, zegt het
> verkoperspraatje.
>
> Mijn vraag aan mensen die ook een draadloze muis hebben: schakelen
> jullie deze na gebruik uit of laat je die aanstaan? Ik heb immers de
> indruk dat de muis in een soort "slaapstand" gaat als ze een tijdje
> niet gebruikt wordt.

Ik vergeet 'm altijd uit te schakelen, mijn vrouw schakelt 'm wel altijd
uit.
Er ligt hier een stapeltje Ni-MH AA accu's van 1,2 V, 2700 mAh. Deze hebben
de langste "levensduur". En een mooi laadstation van de ALDI waar ik 4
accu's tegelijk kan opladen. En dat werkt allemaal prima.
We gebruiken de kleine en lichte Logitech M305 muis. Deze werkt op ��n accu.

--
Met Vriendelijke Groeten,
Ben Doedens


BugHunter

unread,
Dec 29, 2013, 7:24:46 AM12/29/13
to
Ben Doedens <bendo...@ziggo.nl> schreef:
Tegen dat vergeten is wel wat te doen. Onderbreek in de muis
het batterijcontact en maak daar 2 draadjes aan. Maak in de
computer een relais die primair op de voedingslijn staat.
Sluit de draadjes van de muis aan op de secundaire van het
relais. Et viola, een langere batterijduur is uw deel.


--
Bye, BugHunter.
-
http://27mc.woelmuis.nl
Message has been deleted

Carpe_Diem

unread,
Dec 29, 2013, 8:19:29 AM12/29/13
to

>
> Ik maak me daar niet druk om: mijn draadloze Apple muis heeft geen
> aan/uitknop. Ik heb er gewoon 2 oplaadbare batterijen in zitten. Ik heb
> er ook twee reserve, dan heb ik altijd 2 batterijen die altijd zijn
> opgeladen. Nooit enig probleem en de muis doet het altijd.
>
> Tom.
>
OK, maar hoe lang doe je gemiddeld met ��n lading?

Carpe_Diem

unread,
Dec 29, 2013, 8:20:48 AM12/29/13
to
Number 51 schreef op 29/12/2013 13:54:
> Op Sun, 29 Dec 2013 13:24:46 +0100 schreef BugHunter
> <bugh...@com.invalid>:
>
>> Tegen dat vergeten is wel wat te doen. Onderbreek in de muis
>> het batterijcontact en maak daar 2 draadjes aan. Maak in de
>> computer een relais die primair op de voedingslijn staat.
>> Sluit de draadjes van de muis aan op de secundaire van het
>> relais. Et viola, een langere batterijduur is uw deel.
>
> Eureka, een draadloze muis met draadjes.
>
LOL

Tom

unread,
Dec 29, 2013, 8:37:39 AM12/29/13
to
Carpe_Diem schreef op 29-12-13 14:19:
Ruim een maand, nu ze al wat vaker zijn opgeladen. En dan laad ik ze
weer op, en weer, en weer - goedkoper dan verse batterijen kopen.

Tom.

marc

unread,
Dec 29, 2013, 8:41:14 AM12/29/13
to
Number 51 wrote:

> Op Sun, 29 Dec 2013 13:24:46 +0100 schreef BugHunter
> <bugh...@com.invalid>:
>
>> Tegen dat vergeten is wel wat te doen. Onderbreek in de muis
>> het batterijcontact en maak daar 2 draadjes aan. Maak in de
>> computer een relais die primair op de voedingslijn staat.
>> Sluit de draadjes van de muis aan op de secundaire van het
>> relais. Et viola, een langere batterijduur is uw deel.
>
> Eureka, een draadloze muis met draadjes.

Dat zijn geen draadjes, maar antennetjes ...



--
--
What's on Shortwave guide: choose an hour, go!
http://shortwave.tk
700+ Radio Stations on SW http://swstations.tk
300+ languages on SW http://radiolanguages.tk

Bozweb

unread,
Dec 29, 2013, 9:26:18 AM12/29/13
to
On Sat, 28 Dec 2013 20:18:39 +0100, "s|b" <m...@privacy.invalid> wrote:

>Sommige mensen zijn er al jaren mee bezig, maar ik heb onlangs pas mijn
>eerste draadloze muis gekocht, deze:
>
><http://www.logitech.com/en-us/product/marathon-mouse-m705>
>
>De batterijen van dit ding zouden het 3 jaar uithouden, zegt het
>verkoperspraatje.
>
>Mijn vraag aan mensen die ook een draadloze muis hebben: schakelen
>jullie deze na gebruik uit of laat je die aanstaan? Ik heb immers de
>indruk dat de muis in een soort "slaapstand" gaat als ze een tijdje niet
>gebruikt wordt.

Logitech muis met laadstation.
Klaar met de computer muis erin.

BugHunter

unread,
Dec 29, 2013, 9:29:34 AM12/29/13
to
Bozweb <boz...@bozweb.net> schreef:
Als je dat laatste niet vergeet dan.
Duizenden draadloze muizen geven tezamen toch een
behoorlijke milieubelasting.

Tom

unread,
Dec 29, 2013, 10:13:20 AM12/29/13
to
Bozweb schreef op 29-12-13 15:26:

> Logitech muis met laadstation.
> Klaar met de computer muis erin.
>

Ik neem aan dat er een draadje aan dat laadstation zit?

Tom.

Steeds Satter

unread,
Dec 29, 2013, 10:17:29 AM12/29/13
to
s|b schreef op [JOUR}, 28-12-2013, het volgende:
> Sommige mensen zijn er al jaren mee bezig, maar ik heb onlangs pas mijn
> eerste draadloze muis gekocht, deze:
>
> <http://www.logitech.com/en-us/product/marathon-mouse-m705>
>
> De batterijen van dit ding zouden het 3 jaar uithouden, zegt het
> verkoperspraatje.
>
> Mijn vraag aan mensen die ook een draadloze muis hebben: schakelen
> jullie deze na gebruik uit of laat je die aanstaan? Ik heb immers de
> indruk dat de muis in een soort "slaapstand" gaat als ze een tijdje niet
> gebruikt wordt.

Zelf heb ik sinds een maand of 3 de Logitech M510 - het "kleinere
broertje" van jouw muis (er zit een knopje minder bovenop). Tot nu toe
naar tevredenheid. Het ding doet wat je van een computermuis mag
verwachten. In plaats van jouw muis waar de levensduur van de
batterijen wordt gesteld op 3 jaar, zouden die van mij "maar" 2 jaar
meegaan. De verkoper zei dat ik ook dat gegeven met een korreltje zout
moest nemen. De levensduur van de batterijen hangt natuurlijk af hoe
intensief je de muis gebruikt. Een gemiddelde levensduur van 1 jaar
voor de batterijen is een reᅵel gegeven, aldus de verkoper en ik denk
dat hij daarin gelijk heeft.

Om op je vraag te komen, als ik 's ochtends de pc opstart, zet ik ook
het draadloze toetsenbord (ook van Logitech wegens die ene
USB-verbinding) en de muis aan. 's Avonds zet ik alles weer uit. Waarom
zou je het aan laten staan? Ook "slaapstand" kost toch een beetje
energie!

--
Cheers!
Steeds Satter

s|b

unread,
Dec 29, 2013, 10:34:36 AM12/29/13
to
Linea Recta schreef:

> Ik zie geen voordelen aan een draadloze muis. Wel nadelen...

Heel leuk, maar dat was mijn vraag niet.

Trouwens, vergeleken met mijn Logitech LS1 Laser Mouse biedt de M705 me
verschillende voordelen. Kan je zelf nakijken op logitech.com.

s|b

unread,
Dec 29, 2013, 10:37:05 AM12/29/13
to
karlos schreef:

> Zelf ben ik nu overgestapt op een Logitech performance met draad.
> Maar als deze Logitech Marathon Mouse M705 inderdaad zou waar maken wat
> ze belooft (zonder uitschakelen dan) dan zou ik wel overwegen om die
> aan te schaffen.

Ik heb ze al, dat leek me toch duidelijk. Nogmaals, de vraag is: schakel
ik zo'n draadloze muis uit of laat ik ze aan bij niet gebruik? Het
verkoperspraatje stelt dat de batterij het 3 jaar zou uithouden, maar
het is niet duidelijk of je dat ding daarvoor moet uitschakelen...

s|b

unread,
Dec 29, 2013, 10:38:08 AM12/29/13
to
Tom schreef:

> Ik maak me daar niet druk om: mijn draadloze Apple muis heeft geen
> aan/uitknop. Ik heb er gewoon 2 oplaadbare batterijen in zitten. Ik heb
> er ook twee reserve, dan heb ik altijd 2 batterijen die altijd zijn
> opgeladen. Nooit enig probleem en de muis doet het altijd.

Ook in de M705 zitten 2 batterijen. Maar de vraag is: hoe lang houden
die het uit?

s|b

unread,
Dec 29, 2013, 10:40:40 AM12/29/13
to
Bozweb schreef:

> Logitech muis met laadstation.
> Klaar met de computer muis erin.

Enkel op Usenet krijg je een half dozijn reacties waarvan geen enkele
een antwoord is op de originele vraag... |-)

1. Ik h�b de muis al, Logitech M705.
2. De vraag is: schakel je die uit bij niet gebruik OF als je ze laat
aanstaan, hoe lang houdt die het dan uit.

s|b

unread,
Dec 29, 2013, 10:45:29 AM12/29/13
to
Steeds Satter schreef:

> Om op je vraag te komen, als ik 's ochtends de pc opstart, zet ik ook
> het draadloze toetsenbord (ook van Logitech wegens die ene
> USB-verbinding) en de muis aan. 's Avonds zet ik alles weer uit. Waarom
> zou je het aan laten staan? Ook "slaapstand" kost toch een beetje
> energie!

Dacht ik ook. Alleszins bedankt voor de reactie.

Momenteel steekt er een setje Duracell batterijen en ik heb hier in
geval van nood nog een deel Procell batterijen liggen. En als het
eenmaal zo ver is, dan schaf ik me wel een extra setje NiMH batterijen
aan.

Ben Doedens

unread,
Dec 29, 2013, 8:18:36 AM12/29/13
to
Waarom zou ik. Het is een draadloze muis, dus waarom nog weer draad
gebruiken.
Muis dood, even de accu verwisselen de de lege accu in het laadstation.
Dat staat UIT als het niet wordt gebruikt. Alle laders voor accus's van
muizen en camera's en de TomTom zijn aangesloten op een geschakelde
vloerdoos. Geen sluipverbruik dus.

karlos

unread,
Dec 29, 2013, 2:03:44 PM12/29/13
to
s|b schreef :
Dat jij ze al hebt had ik wel begrepen, dat leek me toch duideijk. Maar
ik mag toch overwegen of ik ze zelf ook zou aanschaffen als ze waar
maakt wat ze belooft?

--
VG
Karlos


s|b

unread,
Dec 29, 2013, 2:18:21 PM12/29/13
to
karlos schreef:

> Dat jij ze al hebt had ik wel begrepen, dat leek me toch duideijk. Maar
> ik mag toch overwegen of ik ze zelf ook zou aanschaffen als ze waar
> maakt wat ze belooft?

Uiteraard! (Waar zat ik met m'n verstand? |-)

Strogus

unread,
Dec 29, 2013, 2:38:16 PM12/29/13
to
In article <mn.eaca7ddc5...@karlos.org>, karlos
<use...@karlos.org> wrote on Sun, 29 Dec 2013 11:54:24 +0100 :


>Zelf heb ik een hele reeks draadloze laser-muizen van Logitech gehad.
>Aanvankelijk hadden die geen uitneembare batterij en een laadstation
>waar je s'avonds de muis in plaatste zodat je eigenlijk geen idee had
>van het verbruik.
>Mijn laatste was de Logitech Performance MX zonder laadstation. Daarvan
>hield de batterij het amper een week uit (die schakelde ik niet uit).
>Frustrerend voor zo'n dure muis: om de haverklap viel die zonder
>stroom.
>Je kon er wel een usb-kabeltje op aansluiten en zo verder werken.
>
Dat klopt precies wat je zegt, het is een oplaadbare muis en gaat
ongeveer een week mee, daarna moet je hem weer opladen via het
usb-kabeltje en je kan dan gewoon doorwerken.
Persoonlijk vind ik dat niet echt handig....

Strogus

unread,
Dec 29, 2013, 2:33:12 PM12/29/13
to
In article <biau3o...@mid.individual.net>, "s|b"
<m...@privacy.invalid> wrote on Sun, 29 Dec 2013 16:40:40 +0100 :

>Bozweb schreef:
>
>> Logitech muis met laadstation.
>> Klaar met de computer muis erin.
>
>Enkel op Usenet krijg je een half dozijn reacties waarvan geen enkele
>een antwoord is op de originele vraag... |-)
>
>1. Ik h�b de muis al, Logitech M705.
>2. De vraag is: schakel je die uit bij niet gebruik OF als je ze laat
>aanstaan, hoe lang houdt die het dan uit.

Ik heb ook de M705 en ik schakel hem nooit uit. De batterijen zouden 3
jaar mee moeten gaan, maar ik haal maar 1 a 1� jaar met gewone
batterijen, zal wel aan mijn gebruik liggen :)

s|b

unread,
Dec 29, 2013, 5:07:27 PM12/29/13
to
Strogus schreef:

> Ik heb ook de M705 en ik schakel hem nooit uit. De batterijen zouden 3
> jaar mee moeten gaan, maar ik haal maar 1 a 1� jaar met gewone
> batterijen, zal wel aan mijn gebruik liggen :)

Gamer? Of gewoon intensief gebruiker? :-)

zoef

unread,
Dec 30, 2013, 1:09:22 PM12/30/13
to

"s|b" <m...@privacy.invalid> schreef in bericht
news:biatv0...@mid.individual.net...
> Tom schreef:
>
>> Ik maak me daar niet druk om: mijn draadloze Apple muis heeft geen
>> aan/uitknop. Ik heb er gewoon 2 oplaadbare batterijen in zitten. Ik heb
>> er ook twee reserve, dan heb ik altijd 2 batterijen die altijd zijn
>> opgeladen. Nooit enig probleem en de muis doet het altijd.
>
> Ook in de M705 zitten 2 batterijen. Maar de vraag is: hoe lang houden
> die het uit?

Weet ik veel ...
'k Heb hier een Logitech M505 muisje en diens batterijen gaan ongeveer 1jaar
mee (zonder uit te schakelen).
'k Heb twee LX7 muizen - oplaadbare batterijen gaan enkele weken (2 � 4)
mee, gewone batterijen 2 � 3 maanden (dacht ik). Voor mijn schoonbroer kocht
ik een HP lasermuis en die batterijen gaan tot hiertoe ook al 11 maanden mee
zonder uit te schakelen.

zoef





>
> --
> Ik usenet, dus ik ben.
> <http://www.briachons.org/>


---
Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast! Antivirus-bescherming actief is.
http://www.avast.com

s|b

unread,
Dec 30, 2013, 1:12:31 PM12/30/13
to
zoef schreef:

> > Ook in de M705 zitten 2 batterijen. Maar de vraag is: hoe lang houden
> > die het uit?

> Weet ik veel ...
> 'k Heb hier een Logitech M505 muisje en diens batterijen gaan ongeveer 1jaar
> mee (zonder uit te schakelen).
> 'k Heb twee LX7 muizen - oplaadbare batterijen gaan enkele weken (2 � 4)
> mee, gewone batterijen 2 � 3 maanden (dacht ik). Voor mijn schoonbroer kocht
> ik een HP lasermuis en die batterijen gaan tot hiertoe ook al 11 maanden mee
> zonder uit te schakelen.

Je zou dus kunnen zeggen, 1 jaar, zonder uit te schakelen. Misschien 2
jaar, m�t uitschakelen? Zal ik zelf maar zien dan, ik heb toch altijd
een setje batterijen liggen, gewone �n oplaadbare.

Strogus

unread,
Dec 30, 2013, 5:30:00 PM12/30/13
to
In article <bibkp0...@mid.individual.net>, "s|b"
<m...@privacy.invalid> wrote on Sun, 29 Dec 2013 23:07:27 +0100 :

>Strogus schreef:
>
>> Ik heb ook de M705 en ik schakel hem nooit uit. De batterijen zouden 3
>> jaar mee moeten gaan, maar ik haal maar 1 a 1� jaar met gewone
>> batterijen, zal wel aan mijn gebruik liggen :)
>
>Gamer? Of gewoon intensief gebruiker? :-)

Intensief gebruiker....

Ben Doedens

unread,
Dec 30, 2013, 6:30:34 PM12/30/13
to
2700 mAh NiMH Accu's erin. Verpakking van 4 aanschaffen + een snellader. 1of
2 accu's in de muis, de andere in de lader of opgeladen op voorraad. Het
laden gaat vrij snel, ik heb nooit tekort aan stroom voor de muis, ik hoef
er de deur niet voor uit als ze weer leeg zijn zoals bij gewone niet
oplaadbare batterijen.

karlos

unread,
Dec 31, 2013, 4:53:15 AM12/31/13
to
Ben Doedens schreef :
Beetje overhaastige manier van werken misschien met een snellader als
je toch maar om de anderhalf jaar je batterij moet wisselen :)

--
VG
Karlos


Ben Doedens

unread,
Dec 31, 2013, 11:23:35 AM12/31/13
to
t Zijn bijna allemaal snelladers in de handel tegenwoordig. En een 1,2 Volt
accu is wat sneller ontladen dan een 1,5 V batterij.

J

unread,
Jan 2, 2014, 8:27:36 AM1/2/14
to
On Sun, 29 Dec 2013 16:40:40 +0100, "s|b" <m...@privacy.invalid> wrote:
>
>1. Ik h�b de muis al, Logitech M705.
>2. De vraag is: schakel je die uit bij niet gebruik OF als je ze laat
>aanstaan, hoe lang houdt die het dan uit.

Wat ingewikkeld zo'n draadloze muis.
Ben blij dat ik er geen heb.

~PCfreak �~

unread,
Jan 2, 2014, 8:42:39 AM1/2/14
to
Op Thu, 02 Jan 2014 14:27:36 +0100, schreef J <ni...@niks.com> het
volgende.
Hier nog 1, bij een laptop kan ik het mij nog voorstellen.
Heb zelf een Logitech MX518 met staart, lekker groot en ligt heerlijk in
de hand.

groetjes Henk
--
Algemene tips om zelf een PC te bouwen, en tips
voor Windows7 en XP zie mijn site.
use...@pc-freak.nl www.pc-freak.nl

J

unread,
Jan 2, 2014, 8:51:40 AM1/2/14
to
On Thu, 02 Jan 2014 14:42:39 +0100, ~PCfreak �~
<pcf...@werktniet.invalid> wrote:

>Hier nog 1, bij een laptop kan ik het mij nog voorstellen.
>Heb zelf een Logitech MX518 met staart, lekker groot en ligt heerlijk in
>de hand.

Een muis met draad hoef je tenminste nooit op te laden.

s|b

unread,
Jan 2, 2014, 1:58:52 PM1/2/14
to
J schreef:

> >1. Ik h�b de muis al, Logitech M705.
> >2. De vraag is: schakel je die uit bij niet gebruik OF als je ze laat
> >aanstaan, hoe lang houdt die het dan uit.

> Wat ingewikkeld zo'n draadloze muis.
> Ben blij dat ik er geen heb.

Wat, "ingewikkeld" ? Ik heb een bedrade LS1 Laser Mouse van Logitech en
die kan een pak minder dan de draadloze M705. Houd jij het maar simpel;
ik heb het liever multifunctioneel...

Ben Doedens

unread,
Jan 2, 2014, 1:40:23 PM1/2/14
to
Het is erg simpel. En zonder draadje ook heel gemakkelijk.
Batterijen vervangen door oplaadbare versies NiMH. Die koop je incl. lader.
Dan heb je altijd een paar opgeladen accu's in voorraad. De accu's gaan
jaren mee al verliezen ze na zoveel keer opladen wel hun capaciteit. Maar
zelf laden is stukken voordeliger dan steeds maar weer batterijen kopen. EN
minder milieubelastend.

Ben Doedens

unread,
Jan 2, 2014, 1:41:08 PM1/2/14
to
Nee, maar er zit altijd een draad in de weg.

Alex Plantema

unread,
Jan 4, 2014, 6:11:45 AM1/4/14
to
s|b schreef in news:bi8mg6...@mid.individual.net

> Mijn vraag aan mensen die ook een draadloze muis hebben: schakelen
> jullie deze na gebruik uit of laat je die aanstaan? Ik heb immers de
> indruk dat de muis in een soort "slaapstand" gaat als ze een tijdje
> niet gebruikt wordt.

Bij veel muizen gaat het zo:
Na een poosje niet gebruiken gaat het lampje onderin uit en dan is het stroomgebruik verwaarloosbaar,
d.w.z. minder dan de zelfontlading van de batterij.
Dan reageert hij ook niet meer op bewegingen. Om hem weer aan de praat te krijgen druk je op een knop.
Uitzetten is dan overbodig, en vaak ontbreekt hier ook de mogelijkheid voor.

--
Alex.


s|b

unread,
Jan 4, 2014, 9:27:04 AM1/4/14
to
Alex Plantema schreef:

> Bij veel muizen gaat het zo:
> Na een poosje niet gebruiken gaat het lampje onderin uit en dan is het stroomgebruik verwaarloosbaar,
> d.w.z. minder dan de zelfontlading van de batterij.
> Dan reageert hij ook niet meer op bewegingen. Om hem weer aan de praat te krijgen druk je op een knop.
> Uitzetten is dan overbodig, en vaak ontbreekt hier ook de mogelijkheid voor.

De M705 is niet optisch, maar laser, dus geen lampje te zien. Bij het
aanzetten brandt er wel even een lampje en als je er even niets mee
doet, dan brandt het lampje ook even bij de eerste beweging. Er is
onderin een knopje om het ding uit te schakelen, maar ik heb nu al door
dat ik dat dikwijls vergeet. Afwachten en zien zeker?

J

unread,
Jan 10, 2014, 8:44:35 AM1/10/14
to
On Thu, 2 Jan 2014 19:41:08 +0100, "Ben Doedens" <bendo...@ziggo.nl>
wrote:

>Nee, maar er zit altijd een draad in de weg.

Is voor mij geen probleem.
Je kunt er eventueel ook nog een usb verlengkabel tussen doen.

J

unread,
Jan 10, 2014, 8:45:37 AM1/10/14
to
On Thu, 02 Jan 2014 19:58:52 +0100, "s|b" <m...@privacy.invalid> wrote:

>Wat, "ingewikkeld" ? Ik heb een bedrade LS1 Laser Mouse van Logitech en
>die kan een pak minder dan de draadloze M705. Houd jij het maar simpel;
>ik heb het liever multifunctioneel...

Ik hou het op *makkelijk*.

~PCfreak �~

unread,
Jan 10, 2014, 11:15:25 AM1/10/14
to
Op Fri, 10 Jan 2014 14:44:35 +0100, schreef J <ni...@niks.com> het
volgende.
Ik heb een bureau met onder het blad een uitschuifbaar plateau waar
toetsenbord en muis 'bedraad' op liggen, totaal geen last van snoertjes.

s|b

unread,
Jan 10, 2014, 1:11:38 PM1/10/14
to
J schreef:

> >Wat, "ingewikkeld" ? Ik heb een bedrade LS1 Laser Mouse van Logitech en
> >die kan een pak minder dan de draadloze M705. Houd jij het maar simpel;
> >ik heb het liever multifunctioneel...

> Ik hou het op *makkelijk*.

Ik op *handig*.

J

unread,
Jan 14, 2014, 10:12:57 AM1/14/14
to
On Fri, 10 Jan 2014 19:11:38 +0100, "s|b" <m...@privacy.invalid> wrote:

>Ik op *handig*.

Ieder zijn eigen ding.

s|b

unread,
Jan 14, 2014, 3:20:33 PM1/14/14
to
J schreef:

> >Ik op *handig*.

> Ieder zijn eigen ding.

Groot gelijk!
0 new messages