Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

usb stick 32 gb aldi

1,234 views
Skip to first unread message

Jebo

unread,
Aug 7, 2012, 10:09:49 AM8/7/12
to
heb hier een stick van de aldi van 32 gb.
Als ik die in een pc steek(welke maakt niet uit)dan worden de drivers
geinstalleerd maar hij wordt niet zichtbaar in de verkenner.
In schijfbeheer heb ik de driveletter al verandert maar dat helpt niks.
In de eigenschappen staat "geen media" en bij de grootte o.

Zoals gezegd; het maakt niet uit in welke pc ik hem steek.

Iemand een oplossing?


Jebo

unread,
Aug 7, 2012, 10:12:19 AM8/7/12
to
ik bedoel natuurlijk "geen medium"ipv media


J

unread,
Aug 7, 2012, 10:53:42 AM8/7/12
to
On Tue, 07 Aug 2012 16:09:49 +0200, Jebo <jebo56...@hotmail.com>
wrote:
bij de aldi hebben ze meestal maar goedkope rommel hoor.

Bart Dinnissen

unread,
Aug 7, 2012, 11:49:05 AM8/7/12
to
Ik zou hem proberen te formatteren.
Dan raak je wel alle informatie kwijt die er eventueel op staat maar dat
zou voor mij niet belangrijk zijn.

--
Bart Dinnissen

As usual, I'm writing slowly because
I know you can't read fast.
-Radar

Jebo

unread,
Aug 7, 2012, 12:29:18 PM8/7/12
to
> On Tue, 07 Aug 2012 16:09:49 +0200, in nl.comp.hardware Jebo
> <jebo56...@hotmail.com> wrote:
>
>> heb hier een stick van de aldi van 32 gb.
>> Als ik die in een pc steek(welke maakt niet uit)dan worden de drivers
>> geinstalleerd maar hij wordt niet zichtbaar in de verkenner.
>> In schijfbeheer heb ik de driveletter al verandert maar dat helpt niks.
>> In de eigenschappen staat "geen media" en bij de grootte o.
>>
>> Zoals gezegd; het maakt niet uit in welke pc ik hem steek.
>>
>> Iemand een oplossing?
>
> Ik zou hem proberen te formatteren.
> Dan raak je wel alle informatie kwijt die er eventueel op staat maar dat
> zou voor mij niet belangrijk zijn.

Staat nog niks op, komt zo uit de verpakking.
ik kan hem niet eens formatteren.......ik zie hem niet in de verkenner
en in schijfbeheer zie ik alleen de letter, maar krijg de optie
formatteren niet in beeld....staat alleen "geen medium" aan de
linkerkant, rechts staat niks.


Rob

unread,
Aug 7, 2012, 12:32:38 PM8/7/12
to
Even terugbrengen dan...

Jebo

unread,
Aug 7, 2012, 12:35:31 PM8/7/12
to
bonnetje zal het probleem zijn schat ik..........


"E.S.®"

unread,
Aug 7, 2012, 12:36:57 PM8/7/12
to
Op 7-8-2012 18:35, Jebo schreef:
Volgende keer gewoon betalen dan. ;-)

--

Mvg, Eric

Jebo

unread,
Aug 7, 2012, 12:38:34 PM8/7/12
to
dat heb ik wel gewoon gedaan hoor...... ;-)


Linea Recta

unread,
Aug 7, 2012, 1:05:39 PM8/7/12
to

"J" <ni...@niks.com> schreef in bericht
news:vua2289p4f61v6rrf...@4ax.com...
Ja die naam hebben ze nou eenmaal, maar als je er op let dan valt dat
'goedkoop' nogal tegen vind ik.



--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os


s|b

unread,
Aug 7, 2012, 1:41:48 PM8/7/12
to
J schreef:

> bij de aldi hebben ze meestal maar goedkope rommel hoor.

Bij Carrefour bieden ze o.a. SanDisk aan, een degelijk merk imho. Maar
ik heb er ooit eens een USB stick van Dane-Elec (4GB) gekocht. Niet
vooruit te branden dat ding en constant vastlopen. Ik ben het uit
ellende gaan inruilen.

Tegenwoordig koop ik nog liever via het Internet. Een week terug heb ik
een SanDisk Extreme (64GB; USB 3.0) gekocht via eBay. Ongeveer 57 euro,
verzending (vanuit Hong Kong) inbegrepen.

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

s|b

unread,
Aug 7, 2012, 1:42:26 PM8/7/12
to
Jebo schreef:
Inruilen voor een degelijke stick?

Ghost

unread,
Aug 7, 2012, 2:38:11 PM8/7/12
to

"Jebo" <jebo56...@hotmail.com> schreef in bericht
news:mn.3bc97dc80...@hotmail.com...
Op een andere usb poort ?
En een vers opgestartte computer ?
Ghost

JF

unread,
Aug 7, 2012, 4:07:56 PM8/7/12
to
Kijk eens in apparaatbeheer onder "Schijfstations" , daar zou ie moeten
staan naast de harde schijf(en)

--
Fons


Jebo

unread,
Aug 7, 2012, 4:28:28 PM8/7/12
to
Heb ik geprobeerd, geen resultaat.


CounterstrikeFreak®

unread,
Aug 7, 2012, 4:48:21 PM8/7/12
to
J formuleerde de vraag :

> bij de aldi hebben ze meestal maar goedkope rommel hoor.

Kuch, erg kort door de bocht ^^.
Maar goed je zult er wel verstand ervan hebben :-X


CounterstrikeFreak®

unread,
Aug 7, 2012, 4:54:33 PM8/7/12
to
s|b stelde de volgende uitleg voor :

> Bij Carrefour bieden ze o.a. SanDisk aan, een degelijk merk imho. Maar
> ik heb er ooit eens een USB stick van Dane-Elec (4GB) gekocht. Niet
> vooruit te branden dat ding en constant vastlopen. Ik ben het uit
> ellende gaan inruilen.
>
> Tegenwoordig koop ik nog liever via het Internet. Een week terug heb ik
> een SanDisk Extreme (64GB; USB 3.0) gekocht via eBay. Ongeveer 57 euro,
> verzending (vanuit Hong Kong) inbegrepen.

Ook Sandisk heeft wel eens een *DOA* of een maandag ochtend product ;).
Je moet er gewoon weg dom geluk bij hebben.
Vandaag voor een vriend een Notebook terug gebracht.
Deze heeft precies 2 dagen gewerkt.

Het gezeik begon met niet meer willen opstarten naar een schijf
verkleining. Backup terug zetten resulteerde in heleboel foutmeldingen.
C schijf formateren W7 opnieuw installeren na reboot opstart logo van
merk X en cursor links boven en stoppen.
Dus optie bios blijft weg.
En dat voor een notebook van ruim 800 pleuro's


Ben Doedens

unread,
Aug 7, 2012, 3:09:59 PM8/7/12
to
Dat valt best mee.

Ik heb hier 3 x ALDI USB sticks liggen.
2, 4 en 16 GB, waarvan 2 x Medion. Geen problemen. Ook mijn nieuwe Blueray
speler met USB heeft er geen moeite mee.

Verder enkele LCD's van Medion via ALDI. Geen problemen. Extra voordelig en
altijd 3 i.p.v. 2 jaar garantie. Gratis ��n jaar extra garantie dus. Elders
moet je die bijkopen.
Twee keer garantieaanspraken gedaan. Scherm na een jaar kapot. Kreeg na
opzending een zelfde formaat nieuw scherm toegestuurd. Scanner deed het na 3
maanden niet meer. Kreeg een nieuwe scanner.

Verder enkele Medion PC's van ALDI onder handen gehad. E�n slecht product,
het gebruikte MSI moederbord heeft bolle elco's. Maar die heb ik ook bij
andere PC's met MSI moederborden gezien en zelfs eentje van ASUS.

De "rommel" is niet beter of slechter dan het normale aanbod in de winkel.
Ook HP stopt MSI moederborden in zijn PC's.

Tenzij je natuurlijk zelf een PC gaat samenstellen met louter A merk
spullen. En zelfs dat kan kapot.


--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens


Rob

unread,
Aug 8, 2012, 3:15:18 AM8/8/12
to
Ben Doedens <bendo...@ziggo.nl> wrote:
> Verder enkele Medion PC's van ALDI onder handen gehad. Eén slecht product,
> het gebruikte MSI moederbord heeft bolle elco's. Maar die heb ik ook bij
> andere PC's met MSI moederborden gezien en zelfs eentje van ASUS.
>
> De "rommel" is niet beter of slechter dan het normale aanbod in de winkel.
> Ook HP stopt MSI moederborden in zijn PC's.
>
> Tenzij je natuurlijk zelf een PC gaat samenstellen met louter A merk
> spullen. En zelfs dat kan kapot.

Bolle elco's is een kwaal waar ook de beste a-merken last van gehad
hebben. Immers die kijken bij inkopen ook wat het goedkoopste is.

Jebo

unread,
Aug 8, 2012, 4:49:21 AM8/8/12
to
hij staat er wel, maar kan er nog steeds niks mee


Jebo

unread,
Aug 8, 2012, 5:01:27 AM8/8/12
to
heb geprobeerd hem terug te brengen.....geen bonnetje dus geen geld
terug.
Iemand een kopie bonnetje voor mij?


Hans

unread,
Aug 8, 2012, 5:10:12 AM8/8/12
to
On Wed, 08 Aug 2012 10:49:21 +0200, Jebo <jebo56...@hotmail.com>
wrote:
Er is kans dat die stick van fabriekswege in exFAT is geformatteerd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/ExFAT, al zou FAT32 logischer zijn.
Met Windows XP heb je daar een stuurprogramma (hotfix) voor nodig
(welke te vinden is op de Microsoft download-site).
Het kan dus wel degelijk uitmaken in welke PC je de stick steeks :)

Rob

unread,
Aug 8, 2012, 5:11:29 AM8/8/12
to
En wat leren we hieruit: bonnetje pas weggooien als je geconstateerd
hebt dat het gekochte ook aan de verwachtingen voldoet. Zeker als
die 13 euro een hoop geld voor je is.

Rob

unread,
Aug 8, 2012, 5:13:14 AM8/8/12
to
Dat klopt helemaal, maar in dat geval zou je in die schijfbeheerder
gewoon moeten kunnen rechts-klikken op de partitie en deze formatteren
in een ander format. Maar hij zegt "ik kan er niks mee".

JF

unread,
Aug 8, 2012, 5:43:53 AM8/8/12
to
Als je hem daar ziet staan klik er dan rechts op en kies voor
eigenschappen.
Kijk in tabblad algemeen of het apparaat goed werkt
Tabblad Beleidsregels de andere optie kiezen
Tabblad volumes invullen en kijken wat er gebeurd

--
Fons


Jebo

unread,
Aug 8, 2012, 6:49:50 AM8/8/12
to
Geprobeerd maar zonder resultaat. Geen medium en 0 MB


J

unread,
Aug 8, 2012, 10:23:54 AM8/8/12
to
On Tue, 07 Aug 2012 22:48:21 +0200, CounterstrikeFreak®
<Counterst...@google.nl> wrote:

>Kuch, erg kort door de bocht ^^.
>Maar goed je zult er wel verstand ervan hebben :-X
>

Het is wel zo dat die supermarkten goedkope en onbekende merken
verkopen.

Rob

unread,
Aug 8, 2012, 11:09:01 AM8/8/12
to
J <ni...@niks.com> wrote:
> On Tue, 07 Aug 2012 22:48:21 +0200, CounterstrikeFreak?
> <Counterst...@google.nl> wrote:
>
>>Kuch, erg kort door de bocht ^^.
>>Maar goed je zult er wel verstand ervan hebben :-X
>>
>
> Het is wel zo dat die supermarkten goedkope en onbekende merken
> verkopen.

Maar dat doet toch iedereen tegenwoordig?

Dat is wat de klant wil, goedkope dingen uit China. Dus dat biedt
de leverancier aan.

Ben Doedens

unread,
Aug 8, 2012, 10:37:25 AM8/8/12
to
Wat is in jouw ogen een onbekend merk ?

s|b

unread,
Aug 8, 2012, 2:58:03 PM8/8/12
to
Ben Doedens schreef:

> Verder enkele LCD's van Medion via ALDI. Geen problemen. Extra voordelig en
> altijd 3 i.p.v. 2 jaar garantie. Gratis één jaar extra garantie dus. Elders
> moet je die bijkopen.

Een jaar garantie bijkopen doe ik nooit. Als ze je een jaar extra kunnen
garanderen bovenop 2 jaar, dan moet je een idioot zijn om daar extra
voor te betalen. Veel kans dus dat het toestel minstens 3 jaar zonder
problemen werkt...

Kees Snerpte

unread,
Aug 8, 2012, 2:58:54 PM8/8/12
to
Jebo schreef:
> heb hier een stick van de aldi van 32 gb.
> Als ik die in een pc steek(welke maakt niet uit)dan worden de drivers
> geinstalleerd maar hij wordt niet zichtbaar in de verkenner.
> In schijfbeheer heb ik de driveletter al verandert maar dat helpt niks.
> In de eigenschappen staat "geen media" en bij de grootte o.
>
> Zoals gezegd; het maakt niet uit in welke pc ik hem steek.
>
> Iemand een oplossing?
>
>

Nieuwe of gebruikte ? Welke Windows versie, heb je er eerder al
succesvol mee gewerkt ?

Jebo

unread,
Aug 8, 2012, 3:00:22 PM8/8/12
to
nieuw, windows 7 of windows xp, nog nooit mee gewerkt........


CounterstrikeFreak®

unread,
Aug 8, 2012, 4:21:09 PM8/8/12
to
J stelde de volgende uitleg voor :

> Het is wel zo dat die supermarkten goedkope en onbekende merken
> verkopen.

Onbekende merken betekend dus niet dat het door een onbekend merk wordt
geproduceerd. Het onbekende merk kan en wordt meestal gewoon door (A
class merk) bijvoorbeeld Sandisk geproduceerd worden. Enkel het merkje
veranderd dus stuk goedkoper! Je betaald ook voor het *merk*.


Ben Doedens

unread,
Aug 8, 2012, 6:40:06 PM8/8/12
to
Het leuke is dat ik in kasten met het merk HP erop geen andere hardware vind
dan in kasten waar Medion op staat. Zowel HP als Medion (ALDI) gebruiken
gewoon goedkope dingen uit China. Maar ook zgn. A merken laten hun
moederborden, videokaarten etc. in China assembleren.

Max

unread,
Aug 9, 2012, 3:15:56 AM8/9/12
to
"Jebo" <jebo56...@hotmail.com> schreef in bericht
news:mn.44ec7dc8a...@hotmail.com...
Paar jaar geleden een stick bij Aldi gekocht, is gewoon een Eminent.
Er staat alleen 8GB op verder niets.



Rob

unread,
Aug 9, 2012, 3:45:09 AM8/9/12
to
Precies.
En nou gaan er natuurlijk allemaal slimme jongetjes reageren met "maar
die dure merken die gebruiken wel kwaliteits onderdelen". Dat dachten
veel mensen tot het 2004 werd.
Toen kwam keihard aan het licht dat zowel de goedkope als de dure merken
gewoon de goedkoopste elco's hadden ingekocht bij een louche bedrijf
wat met bedrijfsspionage het proces van de concurrent had proberen
na te doen.

André , PE1PQX

unread,
Aug 9, 2012, 8:06:22 AM8/9/12
to
Op 9-8-2012, heeft Ben Doedens verondersteld :
Medion gebruikt(e) Asus materiaal, niet echt 'rommel' dus.
Het is algemeen bekend dat ASUS speciaal voor bedrijven soald HP en
Medion aparte moederborden en videokaarten produceert.
Deze producten zijn niet via de normale detailhandel (PC-boeren e.d.)
verkrijgbaar.

Dat MEDION dus rommel is wil ik direct niet beweren...


André , PE1PQX

unread,
Aug 9, 2012, 8:07:29 AM8/9/12
to
Ben Doedens plaatste dit op zijn scherm :
> J wrote:
>> On Tue, 07 Aug 2012 16:09:49 +0200, Jebo <jebo56...@hotmail.com>
>> wrote:
>>
>>> heb hier een stick van de aldi van 32 gb.
>>> Als ik die in een pc steek(welke maakt niet uit)dan worden de drivers
>>> geinstalleerd maar hij wordt niet zichtbaar in de verkenner.
>>> In schijfbeheer heb ik de driveletter al verandert maar dat helpt
>>> niks. In de eigenschappen staat "geen media" en bij de grootte o.
>>>
>>> Zoals gezegd; het maakt niet uit in welke pc ik hem steek.
>>>
>>> Iemand een oplossing?
>>>
>> bij de aldi hebben ze meestal maar goedkope rommel hoor.

> Dat valt best mee.

> Ik heb hier 3 x ALDI USB sticks liggen.
> 2, 4 en 16 GB, waarvan 2 x Medion. Geen problemen. Ook mijn nieuwe Blueray
> speler met USB heeft er geen moeite mee.

> Verder enkele LCD's van Medion via ALDI. Geen problemen. Extra voordelig en
> altijd 3 i.p.v. 2 jaar garantie. Gratis ᅵᅵn jaar extra garantie dus. Elders
> moet je die bijkopen.
> Twee keer garantieaanspraken gedaan. Scherm na een jaar kapot. Kreeg na
> opzending een zelfde formaat nieuw scherm toegestuurd. Scanner deed het na 3
> maanden niet meer. Kreeg een nieuwe scanner.

> Verder enkele Medion PC's van ALDI onder handen gehad. Eᅵn slecht product,
> het gebruikte MSI moederbord heeft bolle elco's. Maar die heb ik ook bij
> andere PC's met MSI moederborden gezien en zelfs eentje van ASUS.

> De "rommel" is niet beter of slechter dan het normale aanbod in de winkel.
> Ook HP stopt MSI moederborden in zijn PC's.

> Tenzij je natuurlijk zelf een PC gaat samenstellen met louter A merk spullen.
> En zelfs dat kan kapot.

Niet alleen MSI wordt door HP en Medion gebruikt, ook ASUS kun je er in
aanstreffen.


André , PE1PQX

unread,
Aug 9, 2012, 8:08:43 AM8/9/12
to
Jebo bracht volgend idée uit :
>> On Tue, 07 Aug 2012 16:09:49 +0200, in nl.comp.hardware Jebo
>> <jebo56...@hotmail.com> wrote:
>>
>>> heb hier een stick van de aldi van 32 gb.
>>> Als ik die in een pc steek(welke maakt niet uit)dan worden de drivers
>>> geinstalleerd maar hij wordt niet zichtbaar in de verkenner.
>>> In schijfbeheer heb ik de driveletter al verandert maar dat helpt niks.
>>> In de eigenschappen staat "geen media" en bij de grootte o.
>>>
>>> Zoals gezegd; het maakt niet uit in welke pc ik hem steek.
>>>
>>> Iemand een oplossing?
>>
>> Ik zou hem proberen te formatteren. Dan raak je wel alle informatie kwijt
>> die er eventueel op staat maar dat
>> zou voor mij niet belangrijk zijn.

> Staat nog niks op, komt zo uit de verpakking.
> ik kan hem niet eens formatteren.......ik zie hem niet in de verkenner en in
> schijfbeheer zie ik alleen de letter, maar krijg de optie formatteren niet in
> beeld....staat alleen "geen medium" aan de linkerkant, rechts staat niks.

Misschien i.p.v. formatteren eerst 'initialiseren'(dus een partitie
aanmaken)en dan pas formatteren.


~PCfreak ©~

unread,
Aug 9, 2012, 8:22:08 AM8/9/12
to
Op Thu, 09 Aug 2012 14:08:43 +0200, schreef André , PE1PQX
<inv...@invalid.pe1pqx.eu> het volgende.

> >>> heb hier een stick van de aldi van 32 gb.
> >>> Als ik die in een pc steek(welke maakt niet uit)dan worden de drivers
> >>> geinstalleerd maar hij wordt niet zichtbaar in de verkenner.
> >>> In schijfbeheer heb ik de driveletter al verandert maar dat helpt niks.
> >>> In de eigenschappen staat "geen media" en bij de grootte o.
> >>>
> >>> Zoals gezegd; het maakt niet uit in welke pc ik hem steek.
> >>>
> >>> Iemand een oplossing?
> >>
> >> Ik zou hem proberen te formatteren. Dan raak je wel alle informatie kwijt
> >> die er eventueel op staat maar dat
> >> zou voor mij niet belangrijk zijn.
>
> > Staat nog niks op, komt zo uit de verpakking.
> > ik kan hem niet eens formatteren.......ik zie hem niet in de verkenner en in
> > schijfbeheer zie ik alleen de letter, maar krijg de optie formatteren niet in
> > beeld....staat alleen "geen medium" aan de linkerkant, rechts staat niks.

> Misschien i.p.v. formatteren eerst 'initialiseren'(dus een partitie
> aanmaken)en dan pas formatteren.

Een partitie staat er al op, want anders heeft hij geen drive-letter. En
verder heb ik ook helaas geen oplossing :(

groetjes Henk
--
Algemene tips om zelf een PC te bouwen, en tips
voor Windows7 en XP zie mijn site.
use...@pc-freak.nl www.pc-freak.nl

Ben Doedens

unread,
Aug 9, 2012, 9:58:44 AM8/9/12
to
André , PE1PQX wrote:
> Op 9-8-2012, heeft Ben Doedens verondersteld :
>> Rob wrote:
>>> J <ni...@niks.com> wrote:
>>>> On Tue, 07 Aug 2012 22:48:21 +0200, CounterstrikeFreak?
>>>> <Counterst...@google.nl> wrote:
>>>>
>>>>> Kuch, erg kort door de bocht ^^.
>>>>> Maar goed je zult er wel verstand ervan hebben :-X
>>>>>
>>>>
>>>> Het is wel zo dat die supermarkten goedkope en onbekende merken
>>>> verkopen.
>>>
>>> Maar dat doet toch iedereen tegenwoordig?
>>>
>>> Dat is wat de klant wil, goedkope dingen uit China. Dus dat biedt
>>> de leverancier aan.
>
>> Het leuke is dat ik in kasten met het merk HP erop geen andere
>> hardware vind dan in kasten waar Medion op staat. Zowel HP als
>> Medion (ALDI) gebruiken gewoon goedkope dingen uit China. Maar ook
>> zgn. A merken laten hun moederborden, videokaarten etc. in China
>> assembleren.
>
> Medion gebruikt(e) Asus materiaal, niet echt 'rommel' dus.

Dat is al een tijdje geleden.

> Het is algemeen bekend dat ASUS speciaal voor bedrijven soald HP en
> Medion aparte moederborden en videokaarten produceert.
> Deze producten zijn niet via de normale detailhandel (PC-boeren e.d.)
> verkrijgbaar.

Het is voornamelijk MSI dat zich met deze praktijken bezig houdt. Ik heb een
paar niet zo oude Medion's gezien met aangepaste moederborden van MSI incl.
aangepaste videokaarten met nVidia chips van MSI. De typenummers waren niet
in het normale productenpalet van MSI te vinden.

> Dat MEDION dus rommel is wil ik direct niet beweren...

Nadat Medion van het gebruik van ASUS materiaal naar MSI is gegaan is het
wel WAT minder. Dat wil niet zeggen dat alles slecht is. In deze Medion's
worden WD harde schijven toegepast. Er zitten optische drives in van
Samsung. Ik kwam geheugenchips van Samsung maar ook Kingston tegen. 't Is
maar net waar men het voordeligst inkoopt. Nu is Medion voornamelijk een
assemblagebedrijf dat geheel van voordelige inkoop afhankelijk is. Een
heleboel ALDI aanbiedingen hebben soms net "iets meer" dan gelijkwaardige
kasten van de PC boer, b.v. een TV kaart met afstandsbediening. Ook de
kasten zien er op het oog mooi uit en vrij uniek is nog altijd de bay
bovenop de kast waar een externe drive in geplaatst kan worden.

Ghost

unread,
Aug 9, 2012, 3:42:14 AM8/9/12
to

"Jebo" <jebo56...@hotmail.com> schreef in bericht
news:mn.42957dc87...@hotmail.com...
Nieuwe kopen en met dat bonnetje deze terug brengen.
Ghost

Jebo

unread,
Aug 9, 2012, 4:51:51 PM8/9/12
to
had ik ook bedacht..........maar ze waren op....helaas


Ghost

unread,
Aug 9, 2012, 5:16:30 PM8/9/12
to

"Jebo" <jebo56...@hotmail.com> schreef in bericht
news:mn.4d5b7dc8a...@hotmail.com...
Zou dat voor terug brengen een probleem zijn ?
Andere vestiging ?
Ghost


Marten Hoffmann

unread,
Aug 10, 2012, 1:55:14 AM8/10/12
to
Op 9-8-2012 22:51, Jebo schreef:

>> Nieuwe kopen en met dat bonnetje deze terug brengen.
>> Ghost
>
> had ik ook bedacht..........maar ze waren op....helaas

Misschien goed, wellicht had je dan met *twee* defecte exemplaren
gezeten .......

--
Mvg,
Marten

J

unread,
Aug 10, 2012, 10:53:32 AM8/10/12
to
On Wed, 8 Aug 2012 16:37:25 +0200, "Ben Doedens" <bendo...@ziggo.nl>
wrote:

>Wat is in jouw ogen een onbekend merk ?

Merken die supermarkten verkopen en die ik nooit bij de
elektronicawinkels zie.

J

unread,
Aug 10, 2012, 10:54:13 AM8/10/12
to
On 08 Aug 2012 15:09:01 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

>Maar dat doet toch iedereen tegenwoordig?
>
>Dat is wat de klant wil, goedkope dingen uit China. Dus dat biedt
>de leverancier aan.

Ik zou liever toch wat meer betalen voor betere kwaliteit.

J

unread,
Aug 10, 2012, 10:58:28 AM8/10/12
to
On Thu, 9 Aug 2012 00:40:06 +0200, "Ben Doedens" <bendo...@ziggo.nl>
wrote:

>Het leuke is dat ik in kasten met het merk HP erop geen andere hardware vind
>dan in kasten waar Medion op staat. Zowel HP als Medion (ALDI) gebruiken
>gewoon goedkope dingen uit China.

Allemaal hetzelfde dus?
Maar heb je bij computerwinkels niet wat meer service dan bij de
supermarkten?
Ik kan me indenken dat ze bij computerwinkels meer verstand hebben van
technische zaken.

Rob

unread,
Aug 10, 2012, 11:21:58 AM8/10/12
to
Maar dat kan niet meer. Je kunt nog wel meer betalen, maar dan
krijg je gewoon dezelfde kwaliteit.

Vroeger had "een Merk" bijbehorende fabrieken waar mensen werkten
met een missie, en waar de onderdelen verwerkt werden die hoorden
bij het kwaliteitsnivo wat het betreffende merk wilde halen.

Maar dat is nu niet meer zo. Alles wordt geproduceerd in dezelfde
fabrieken, en er wordt naar wens een logo op geplakt.

Ben Doedens

unread,
Aug 10, 2012, 11:29:55 AM8/10/12
to
J wrote:
> On Thu, 9 Aug 2012 00:40:06 +0200, "Ben Doedens" <bendo...@ziggo.nl>
> wrote:
>
>> Het leuke is dat ik in kasten met het merk HP erop geen andere
>> hardware vind dan in kasten waar Medion op staat. Zowel HP als
>> Medion (ALDI) gebruiken gewoon goedkope dingen uit China.
>
> Allemaal hetzelfde dus?
> Maar heb je bij computerwinkels niet wat meer service dan bij de
> supermarkten?

ALDI geeft standaard 3 jaar garantie. Gewone computerzaken gaan niet verder
dan 2 jaar.
ALDI zeurt nooit over garantie. 3 jaar is 3 jaar. Computerspullen komen vaak
van Medion. Kapot, melden bij Medion en als het binnen de garantietermijn is
ontvang je een gerapeerd of nieuw apparaat.

> Ik kan me indenken dat ze bij computerwinkels meer verstand hebben van
> technische zaken.

Soms. Een zelfbouwer als ik is op computerwinkels aangewezen. En dan geen
ketens als Dixons, S&F, Expert enz.

Massimo

unread,
Aug 10, 2012, 8:10:38 PM8/10/12
to
Wacht even! Je vergeet dat degeen die een partij spullen bestelt *wel*
de criteria bepaalt waaraan die spullen moeten voldoen. Ook als ze in
China worden vervaardigd.

Massimo

Rob

unread,
Aug 11, 2012, 3:27:41 AM8/11/12
to
Als je graag wilt denken dat dat verschil maakt droom dan rustig verder.

Maar we hebben allemaal gezien dat of het nou de B-merken of de
grote merken waren, ze kochten allemaal die goedkope elco's die
later slecht bleken te zijn.

MRe

unread,
Aug 11, 2012, 6:05:37 AM8/11/12
to

"Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht
news:slrnk2c2bd...@xs8.xs4all.nl...
Zouden ze daar niet van geleerd hebben na zoveel jaar?

MRE

Ben Doedens

unread,
Aug 11, 2012, 6:17:25 AM8/11/12
to
Ik ben onlangs nog een vrij jonge Medion PC tegengekomen met een paar bolle
elco's. MSI bord, Intel Quad Core processor. Klacht regelmatig BSOD's met de
onderscheidenste foutoorzaken. Alle andere onderdelen (geheugen, videokaart,
HD, optische drives etc.) werkten foutloos op een ander (AMD) moederbord.
Helaas kon ik de processor niet testen op een ander mobo. Echter de bolle
elco's blijven hoofdverdachte voor de foutmeldingen. Windows 7 64 bits
draait met de minste BSOD's op dit bord. Het bord is moeilijk te vervangen
omdat het een niet zo courant BTX bord is.

Rob

unread,
Aug 11, 2012, 7:04:24 AM8/11/12
to
MRe <mre=geenspam=@invalid.nl> wrote:
>> Maar we hebben allemaal gezien dat of het nou de B-merken of de
>> grote merken waren, ze kochten allemaal die goedkope elco's die
>> later slecht bleken te zijn.
>
> Zouden ze daar niet van geleerd hebben na zoveel jaar?

Denk je dat dat uitmaakt dan?
De motivatie om het te doen is geld geld geld.
En dat verandert echt niet omdat er klanten schade hebben hoor.

Kijk naar de financiele wereld. Die kan het ook niks schelen dat
ze de wereld in de shit storten hoor, als ze zelf maar verdienen
dan is het wel prima.

Ghost

unread,
Aug 11, 2012, 4:59:06 PM8/11/12
to

"J" <ni...@niks.com> schreef in bericht
news:o18a28trn0v8dppae...@4ax.com...
Medion is bij diverse niet aldi winkels ook tw koop.
Ghost

Ghost

unread,
Aug 11, 2012, 5:16:35 PM8/11/12
to

"J" <ni...@niks.com> schreef in bericht
news:vua2289p4f61v6rrf...@4ax.com...
> On Tue, 07 Aug 2012 16:09:49 +0200, Jebo <jebo56...@hotmail.com>
> wrote:
>
>>heb hier een stick van de aldi van 32 gb.
>>Als ik die in een pc steek(welke maakt niet uit)dan worden de drivers
>>geinstalleerd maar hij wordt niet zichtbaar in de verkenner.
>>In schijfbeheer heb ik de driveletter al verandert maar dat helpt niks.
>>In de eigenschappen staat "geen media" en bij de grootte o.
>>
>>Zoals gezegd; het maakt niet uit in welke pc ik hem steek.
>>
>>Iemand een oplossing?
>>
> bij de aldi hebben ze meestal maar goedkope rommel hoor.
>

Bij ons op de computerclub ( wekelijks 10 tot 20 bezoekers) zijn nogal wat
medion laptop bezitters. Ook de club heeft twee desktop's van aldi.
Problemen zijn zeer zeldzaam en het heel enkele probleem werd adequaat
opgelost.
Een familielid werd werd na een vraag aan de helpdesk zelfs na een paar
weken opgebeld met de vraag of het probleem nog steeds opgelost was.
Ghost

Ben Doedens

unread,
Aug 11, 2012, 8:08:18 PM8/11/12
to
Maar daar krijg je hooguit 2 jaar garantie.

J

unread,
Aug 14, 2012, 11:02:41 AM8/14/12
to
On Fri, 10 Aug 2012 17:29:55 +0200, "Ben Doedens"
<bendo...@ziggo.nl> wrote:

>ALDI geeft standaard 3 jaar garantie. Gewone computerzaken gaan niet verder
>dan 2 jaar.
>ALDI zeurt nooit over garantie. 3 jaar is 3 jaar. Computerspullen komen vaak
>van Medion. Kapot, melden bij Medion en als het binnen de garantietermijn is
>ontvang je een gerapeerd of nieuw apparaat.


Dus iedereen is hier meer voor de supermarkt dan de specialistische
computerwinkel?
Dat weten we dan ook weer.

s|b

unread,
Aug 14, 2012, 2:43:13 PM8/14/12
to
J schreef:

> Dus iedereen is hier meer voor de supermarkt dan de specialistische
> computerwinkel?
> Dat weten we dan ook weer.

Mijn laatste stick heb ik online gekocht via een eBay winkel, maar de
rest heb ik allemaal bij Carrefour gehaald. Carrefour is ��n van de
offici�le verdelers van SanDisk, dus dat kan niet slecht zijn. Trouwens,
de SanDisk USB stick die ik online heb gekocht geeft levenslange
garantie ("onder voorwaarden"). Daar kan die 3 jaar van Aldi niet aan
tippen...

| Warranty
|
| The SanDisk Extreme USB Flash Drive is backed by a lifetime limited warranty** .

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

CounterstrikeFreak®

unread,
Aug 14, 2012, 4:44:57 PM8/14/12
to
s|b schreef :

> Mijn laatste stick heb ik online gekocht via een eBay winkel, maar de
> rest heb ik allemaal bij Carrefour gehaald. Carrefour is ᅵᅵn van de
> officiᅵle verdelers van SanDisk, dus dat kan niet slecht zijn. Trouwens,
> de SanDisk USB stick die ik online heb gekocht geeft levenslange
> garantie ("onder voorwaarden"). Daar kan die 3 jaar van Aldi niet aan
> tippen...

Tja je praat over een usb stick en niet over een bijv laptop of pc ;).
Want je krijgt 2 jaar (bijv Asus) en acer, toshiba enkel een jaar.
Al is de 1 jaar onzin volgens de wet ;)
En medion geeft gewoon 3 jaar garantie zonder *extra* kosten!!!


CounterstrikeFreak®

unread,
Aug 14, 2012, 4:49:32 PM8/14/12
to
J drukte met precisie uit :

> Dus iedereen is hier meer voor de supermarkt dan de specialistische
> computerwinkel?

Nou nee maar ik kan ook genoeg "computerwinkel" opnoemen waarbij de
kennis dramatisch is.
En gewoon volhouden dat het goed is :-X.
Maar voor een "gemiddelde" gebruiker is een medion computer *ruim*
voldoende en waarbij de garantie ook snor zit.

> Dat weten we dan ook weer.

Tis hoe je het wilt interperteren ;)


Cajmere

unread,
Aug 14, 2012, 5:48:34 PM8/14/12
to
Op Tue, 14 Aug 2012 22:44:57 +0200, schreef CounterstrikeFreak®:

> s|b schreef :
>
>> Mijn laatste stick heb ik online gekocht via een eBay winkel, maar de
>> rest heb ik allemaal bij Carrefour gehaald. Carrefour is één van de
>> officiële verdelers van SanDisk, dus dat kan niet slecht zijn.
>> Trouwens,
>> de SanDisk USB stick die ik online heb gekocht geeft levenslange
>> garantie ("onder voorwaarden"). Daar kan die 3 jaar van Aldi niet aan
>> tippen...
>
> Tja je praat over een usb stick en niet over een bijv laptop of pc ;).
> Want je krijgt 2 jaar (bijv Asus) en acer, toshiba enkel een jaar.
> Al is de 1 jaar onzin volgens de wet ;)
> En medion geeft gewoon 3 jaar garantie zonder *extra* kosten!!!

hoezo acer & toshiba enkel een jaar?
Ik dacht mij te herinneren dat europa garantieperiode van 2jaar oplegt
voor particulieren, anders is het 1 jaar.

CounterstrikeFreak®

unread,
Aug 14, 2012, 5:53:48 PM8/14/12
to
Na rijp beraad schreef Cajmere :

> hoezo acer & toshiba enkel een jaar?

Zoals ik het zei 1 jaar ;)

> Ik dacht mij te herinneren dat europa garantieperiode van 2jaar oplegt
> voor particulieren, anders is het 1 jaar.

Maar de eu wet zegt minimaal 2 dus jij/en ik hebben gelijk ;).
Al weten het een hoop niet ;) of laten het tegen kosten maken :).


Ben Doedens

unread,
Aug 14, 2012, 3:37:34 PM8/14/12
to
s|b wrote:
> J schreef:
>
>> Dus iedereen is hier meer voor de supermarkt dan de specialistische
>> computerwinkel?
>> Dat weten we dan ook weer.
>
> Mijn laatste stick heb ik online gekocht via een eBay winkel, maar de
> rest heb ik allemaal bij Carrefour gehaald. Carrefour is ��n van de
> offici�le verdelers van SanDisk, dus dat kan niet slecht zijn.
> Trouwens, de SanDisk USB stick die ik online heb gekocht geeft
> levenslange garantie ("onder voorwaarden"). Daar kan die 3 jaar van
> Aldi niet aan tippen...

Maar niemand geeft je een Lifetime Warranty op een Medion PC. Maar als er
Kingston of een andere A merk geheugenchipjes in zitten heb je daar wel weer
Lifetimae warranty op. Ook op harde schijven wil wel eens een langere
garantie zitten.

Ben Doedens

unread,
Aug 14, 2012, 3:40:13 PM8/14/12
to
Wel nee. Maar de stelling dat een "van de plank" computer van een
specialistische computerboer beter zou zijn dan een kastje van een
supermarkt is ook niet waar. En bij de ALDI ben je in het algemeen met de
garantie van 3 jaar beter uit dan met de garantie van de computerwinkel.

Ben Doedens

unread,
Aug 15, 2012, 5:27:00 AM8/15/12
to
CounterstrikeFreak� wrote:
> s|b schreef :
>
>> Mijn laatste stick heb ik online gekocht via een eBay winkel, maar de
>> rest heb ik allemaal bij Carrefour gehaald. Carrefour is ��n van de
>> offici�le verdelers van SanDisk, dus dat kan niet slecht zijn.
>> Trouwens, de SanDisk USB stick die ik online heb gekocht geeft
>> levenslange garantie ("onder voorwaarden"). Daar kan die 3 jaar van
>> Aldi niet aan tippen...
>
> Tja je praat over een usb stick en niet over een bijv laptop of pc ;).
> Want je krijgt 2 jaar (bijv Asus) en acer, toshiba enkel een jaar.
> Al is de 1 jaar onzin volgens de wet ;)
> En medion geeft gewoon 3 jaar garantie zonder *extra* kosten!!!

Ik zal maar even de originele Medion garantievoorwaarden van hun website
hier laten volgen.
================================================
I. GARANTIEVOORWAARDEN EN REPARATIEVOORWAARDEN

1. Algemeen
De garantie begint altijd op de dag dat het Medion product bij Medion of bij
een offici�le Medion handelspartner is gekocht (koopdatum aankoopbewijs of
datum originele afleveringsbon) en heeft betrekking op alle soorten
materiaal- en productiefouten die bij normaal gebruik kunnen ontstaan. Het
type en de duur van de garantie voor het product is te vinden op de
garantiekaart. De garantietermijn is geldig met de garantiekaart die bij het
product gevoegd is tezamen met de aankoopnota van de geautoriseerde Medion
handelspartner en (indien van toepassing) de afleveringsbon. Indien en voor
zover voldaan is aan de garantievoorwaarden, verleent Medion op de geleverde
zaken een garantie van *twee jaar* op materiaal- en/of constructiefouten.
Voor oplaadbare accu�s / batterijen geldt een garantietermijn van zes
maanden. Op de door Medion uitgevoerde reparaties geldt een garantietermijn
van ��n jaar op materiaal-, constructie- en/of reparatiefouten.

====================================================

Alleen Medion gekocht bij ALDI heeft 3 jaar garantie. Net als veel apparaten
van ander merken gekocht bij ALDI ook. Had ooit een bandschuurapparaat van
ALDI. Was NA iets meer dan twee jaar stuk. Kon een nieuwe afhalen bij de
Nederlandse distributeur die toevallig nog geen 5 kilometer van mijn
woonplaats zit.

ALDI zelf wil geen gezeik over garantie in hun winkels. Al kun je DOA spul
wel direct weer bij hun terugbrengen en krijg je een ander ex. mee. Doen ze
hier ook niet moeilijk over.

J

unread,
Aug 15, 2012, 8:04:00 AM8/15/12
to
On Tue, 14 Aug 2012 20:43:13 +0200, "s|b" <m...@privacy.invalid> wrote:

>Mijn laatste stick heb ik online gekocht via een eBay winkel, maar de
>rest heb ik allemaal bij Carrefour gehaald. Carrefour is ��n van de
>offici�le verdelers van SanDisk, dus dat kan niet slecht zijn. Trouwens,
>de SanDisk USB stick die ik online heb gekocht geeft levenslange
>garantie ("onder voorwaarden").

Ja, maar zo'n usb stick veroudert toch weer snel in de toekomst?
In de toekomst zijn er weer andere opslagmedia met veel meer geheugen.

J

unread,
Aug 15, 2012, 8:07:35 AM8/15/12
to
On Tue, 14 Aug 2012 22:49:32 +0200, CounterstrikeFreak�
<Counterst...@google.nl> wrote:

>Nou nee maar ik kan ook genoeg "computerwinkel" opnoemen waarbij de
>kennis dramatisch is.

Dat is ook weer waar: bij mij in de stad zit zo'n winkel..
Maar aan de andere kant is er ook een winkel waar de kennis wel goed

s|b

unread,
Aug 15, 2012, 9:52:45 AM8/15/12
to
J schreef:

> Ja, maar zo'n usb stick veroudert toch weer snel in de toekomst?
> In de toekomst zijn er weer andere opslagmedia met veel meer geheugen.

64GB en USB3.0 is voorlopig snel en compact genoeg voor mij en het gaat
mij ook om het volume van het ding (en dan heb ik over afmetingen). En
ik weet niet hoe het zit met USB4.x, maar ik denk (hoop) dat 3.0 toch
een tijdje zal meegaan...

Voor mijn andere SanDisk (Extreme Countour, 16GB, USB2.0) heb ik m��r
betaald, maar die kan ook nog een tijd mee. Er staat voor 2,50GiB aan
software op, enkele portable apps en ik gebruik 'm om films te kijken
via mijn DVD/HD-recorder.

s|b

unread,
Aug 15, 2012, 9:58:02 AM8/15/12
to
CounterstrikeFreak� schreef:

> Tja je praat over een usb stick en niet over een bijv laptop of pc ;).

Je hebt gelijk. :-)

> Want je krijgt 2 jaar (bijv Asus) en acer, toshiba enkel een jaar.
> Al is de 1 jaar onzin volgens de wet ;)
> En medion geeft gewoon 3 jaar garantie zonder *extra* kosten!!!

Klopt, de lokale computerboer hier biedt dat 3e jaar ook wel aan, maar
dan moet je idd extra betalen. Maar ik redeneer dan als volgt: als ze
dat 3e jaar kunnen aanbieden (tegen betaling), dan is de kans erg groot
dat die laptop/desktop het ook langer dan 3 jaar zal uithouden. Dus kan
je net zo goed *niet* betalen voor een jaar extra garantie. Dat zal het
verschil niet maken...

Ben Doedens

unread,
Aug 15, 2012, 7:49:29 PM8/15/12
to
Miin nog steeds werkende Medion is van 2006. Alleen de accu is af, maar
daar wordt dan ook geen langdurige garantie op gegeven.

Marten Hoffmann

unread,
Aug 16, 2012, 5:42:02 AM8/16/12
to
Op 16-8-2012 1:49, Ben Doedens schreef:

> Miin nog steeds werkende Medion is van 2006. Alleen de accu is af, maar
> daar wordt dan ook geen langdurige garantie op gegeven.

En met een beetje geluk kun je er nog een nieuwe accu voor kopen (als je
dat belangrijk vindt).

--
Mvg,
Marten

J

unread,
Aug 21, 2012, 10:28:23 AM8/21/12
to
On Wed, 15 Aug 2012 15:52:45 +0200, "s|b" <m...@privacy.invalid> wrote:


>64GB en USB3.0 is voorlopig snel en compact genoeg voor mij en het gaat
>mij ook om het volume van het ding (en dan heb ik over afmetingen). En
>ik weet niet hoe het zit met USB4.x, maar ik denk (hoop) dat 3.0 toch
>een tijdje zal meegaan...
>
>Voor mijn andere SanDisk (Extreme Countour, 16GB, USB2.0) heb ik m��r
>betaald, maar die kan ook nog een tijd mee.

Ja maar levenslange garantie lijkt mij toch iets te veel...

Massimo

unread,
Aug 21, 2012, 8:53:42 PM8/21/12
to
On Tue, 21 Aug 2012 16:28:23 +0200, J <ni...@niks.com> wrote:

>On Wed, 15 Aug 2012 15:52:45 +0200, "s|b" <m...@privacy.invalid> wrote:
>
>
>>64GB en USB3.0 is voorlopig snel en compact genoeg voor mij en het gaat
>>mij ook om het volume van het ding (en dan heb ik over afmetingen). En
>>ik weet niet hoe het zit met USB4.x, maar ik denk (hoop) dat 3.0 toch
>>een tijdje zal meegaan...
>>
>>Voor mijn andere SanDisk (Extreme Countour, 16GB, USB2.0) heb ik m��r
>>betaald, maar die kan ook nog een tijd mee.
>
>Ja maar levenslange garantie lijkt mij toch iets te veel...
>
Hoezo? Hangt ervan af...
>
>
>> Er staat voor 2,50GiB aan
>>software op, enkele portable apps en ik gebruik 'm om films te kijken
>>via mijn DVD/HD-recorder.

Massimo

ackooij

unread,
Sep 8, 2012, 2:21:22 AM9/8/12
to
ja en levenslange garantie heb je toch niks aan over enkele jaren is alle apparatuur toch al niet meer bruikbaar omdat het niet snel genoeg is, te weinig ruimte heeft of niet eens meer aangesloten kan worden

martijn
Op woensdag 22 augustus 2012 02:53:42 UTC+2 schreef Massimo het volgende:
> On Tue, 21 Aug 2012 16:28:23 +0200, J <ni...@niks.com> wrote:
>
>
>
> >On Wed, 15 Aug 2012 15:52:45 +0200, "s|b" <m...@privacy.invalid> wrote:
>
> >
>
> >
>
> >>64GB en USB3.0 is voorlopig snel en compact genoeg voor mij en het gaat
>
> >>mij ook om het volume van het ding (en dan heb ik over afmetingen). En
>
> >>ik weet niet hoe het zit met USB4.x, maar ik denk (hoop) dat 3.0 toch
>
> >>een tijdje zal meegaan...
>
> >>
>
> >>Voor mijn andere SanDisk (Extreme Countour, 16GB, USB2.0) heb ik m��r

ymull...@gmail.com

unread,
Dec 5, 2012, 10:36:53 AM12/5/12
to
Op dinsdag 7 augustus 2012 16:09:49 UTC+2 schreef Jebo het volgende:
> heb hier een stick van de aldi van 32 gb.
>
> Als ik die in een pc steek(welke maakt niet uit)dan worden de drivers
>
> geinstalleerd maar hij wordt niet zichtbaar in de verkenner.
>
> In schijfbeheer heb ik de driveletter al verandert maar dat helpt niks.
>
> In de eigenschappen staat "geen media" en bij de grootte o.
>
>
>
> Zoals gezegd; het maakt niet uit in welke pc ik hem steek.
>
>
>
> Iemand een oplossing?


Ik heb deze dus ook bij de aldi gekocht en bij mij hetzelfde probleem..... ik zie hem niet in me pc..... heb jij al een oplossing????

J.v.Gelderen

unread,
Dec 7, 2012, 6:26:28 AM12/7/12
to
Op 05-12-12 16:36, ymull...@gmail.com schreef:
Heb je hem geformatteerd? En eventueel ge-partitioneerd? Anders zie je
hem nooit in de verkenner.

Harry

unread,
May 5, 2013, 6:00:37 AM5/5/13
to
Op 7-12-2012 12:26, J.v.Gelderen schreef:
Deze misschien:
http://www.wtglascomputers.nl/harde-schijf-of-usb-stick-niet-zichtbaar-is-in-windows-7.html

ger...@gmail.com

unread,
Oct 8, 2013, 8:03:59 AM10/8/13
to
dit is echt een kanker usb stick!!!!!!!!!!!!

ik had heb 1 dag en toen was hij stuk!!!!!

klote rommel!!! nooit kopen!!!!!!!!!

Poecilia

unread,
Oct 8, 2013, 8:05:57 AM10/8/13
to
ger...@gmail.com beweerde :
> dit is echt een kanker usb stick!!!!!!!!!!!!
>
> ik had heb 1 dag en toen was hij stuk!!!!!
>
> klote rommel!!! nooit kopen!!!!!!!!!

Aldi geeft over het algemeen 3 jaar garantie, gewoon terugbrengen dus

--
Poecilia


~PCfreak �~

unread,
Oct 8, 2013, 8:27:21 AM10/8/13
to
Op Tue, 08 Oct 2013 14:05:57 +0200, schreef Poecilia
<poecilia.ret...@gmail.com> het volgende.

> ger...@gmail.com beweerde :
> > dit is echt een .... usb stick!!!!!!!!!!!!
> >
> > ik had heb 1 dag en toen was hij stuk!!!!!
> >
> > klote rommel!!! nooit kopen!!!!!!!!!

> Aldi geeft over het algemeen 3 jaar garantie, gewoon terugbrengen dus

Idd, maar dat taalgebruik tegenwoordig :(

groetjes Henk
--
Algemene tips om zelf een PC te bouwen, en tips
voor Windows7 en XP zie mijn site.
use...@pc-freak.nl www.pc-freak.nl

Poecilia

unread,
Oct 8, 2013, 9:07:32 AM10/8/13
to
~PCfreak ᅵ~ gebruikte zijn klavier om te schrijven :
> Op Tue, 08 Oct 2013 14:05:57 +0200, schreef Poecilia
> <poecilia.ret...@gmail.com> het volgende.
>
>> ger...@gmail.com beweerde :
>>> dit is echt een .... usb stick!!!!!!!!!!!!
>>>
>>> ik had heb 1 dag en toen was hij stuk!!!!!
>>>
>>> klote rommel!!! nooit kopen!!!!!!!!!
>
>> Aldi geeft over het algemeen 3 jaar garantie, gewoon terugbrengen dus
>
> Idd, maar dat taalgebruik tegenwoordig :(
>
> groetjes Henk

Het peil van OP ligt idd niet hoog

--
Poecilia


Carpe_Diem

unread,
Oct 8, 2013, 10:48:49 AM10/8/13
to
Op 8/10/2013 14:05, Poecilia schreef:
En 30 dagen "niet tevreden geld terug" garantie, zonder discussie, wel
met kasticket ;-))

s|b

unread,
Oct 8, 2013, 3:44:47 PM10/8/13
to
ger...@gmail.com schreef:

> dit is echt een kanker usb stick!!!!!!!!!!!!
>
> ik had heb 1 dag en toen was hij stuk!!!!!
>
> klote rommel!!! nooit kopen!!!!!!!!!

Mens, je reageert op een bericht van 7 augustus ***2012***...

Poecilia

unread,
Oct 8, 2013, 4:08:33 PM10/8/13
to
s|b plaatste dit op zijn scherm :
> ger...@gmail.com schreef:
>
>> dit is echt een kanker usb stick!!!!!!!!!!!!
>>
>> ik had heb 1 dag en toen was hij stuk!!!!!
>>
>> klote rommel!!! nooit kopen!!!!!!!!!
>
> Mens, je reageert op een bericht van 7 augustus ***2012***...

Ruim op tijd voor de 3 jaar garantie dus.

--
Poecilia


s|b

unread,
Oct 8, 2013, 4:22:45 PM10/8/13
to
Poecilia schreef:

> > Mens, je reageert op een bericht van 7 augustus ***2012***...

> Ruim op tijd voor de 3 jaar garantie dus.

:-)

Linea Recta

unread,
Oct 10, 2013, 9:17:18 AM10/10/13
to
<ger...@gmail.com> schreef in bericht
news:d8a35192-37bf-4526...@googlegroups.com...
> dit is echt een kanker usb stick!!!!!!!!!!!!
>
> ik had heb 1 dag en toen was hij stuk!!!!!
>
> klote rommel!!! nooit kopen!!!!!!!!!



Ik heb wel 'ns gehoord dat USB-sticks minder lang meegaan door het hot
pluggen (in-uit pluggen met ingeschakelde computer. Ik probeer hier zelf (zo
veel mogelijk) rekening mee te houden...



--


|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

BugHunter

unread,
Oct 10, 2013, 9:29:28 AM10/10/13
to
Linea Recta <bleep...@bleep.invalid> schreef:
Ik denk dat dat een fabeltje is, USB is daar juist mede op
ontworpen. Het lijkt mij een groot nadeel dat je, als je
een USB-stick wilt gebruiken, eerst de computer uit moet
zetten, en bij het verwijderen weer.


--
Bye, BugHunter.
-
http://27mc.woelmuis.nl

Linea Recta

unread,
Oct 10, 2013, 9:38:11 AM10/10/13
to
"BugHunter" <bugh...@com.invalid> schreef in bericht
news:l36a81$cfb$3...@dont-email.me...
't is inderdaad niet handig, vooral als je haast hebt. Ik weet het ook niet
altijd te voorkomen. Nochtans heb ik nog nooit een kapotte stick gehad. Stom
geluk misschien...
Message has been deleted

~PCfreak ©~

unread,
Oct 10, 2013, 10:05:11 AM10/10/13
to
Op Thu, 10 Oct 2013 15:29:28 +0200, schreef BugHunter
<bugh...@com.invalid> het volgende.

> > Ik heb wel 'ns gehoord dat USB-sticks minder lang meegaan door het hot
> > pluggen (in-uit pluggen met ingeschakelde computer. Ik probeer hier zelf (zo
> > veel mogelijk) rekening mee te houden...

> Ik denk dat dat een fabeltje is, USB is daar juist mede op
> ontworpen. Het lijkt mij een groot nadeel dat je, als je
> een USB-stick wilt gebruiken, eerst de computer uit moet
> zetten, en bij het verwijderen weer.

Ik geloof daar ook niets van, wat ik wel altijd doe is "veilig
verwijderen"

Linea Recta

unread,
Oct 10, 2013, 10:22:01 AM10/10/13
to
"~PCfreak Š~" <pcf...@werktniet.invalid> schreef in bericht
news:7ucd59lqakvp5g25o...@4ax.com...
> Op Thu, 10 Oct 2013 15:29:28 +0200, schreef BugHunter
> <bugh...@com.invalid> het volgende.
>
>> > Ik heb wel 'ns gehoord dat USB-sticks minder lang meegaan door het hot
>> > pluggen (in-uit pluggen met ingeschakelde computer. Ik probeer hier
>> > zelf (zo
>> > veel mogelijk) rekening mee te houden...
>
>> Ik denk dat dat een fabeltje is, USB is daar juist mede op
>> ontworpen. Het lijkt mij een groot nadeel dat je, als je
>> een USB-stick wilt gebruiken, eerst de computer uit moet
>> zetten, en bij het verwijderen weer.
>
> Ik geloof daar ook niets van, wat ik wel altijd doe is "veilig
> verwijderen"
>


Dat heeft alleen betrekking op de integriteit van de data. Dat hij klaar is
met schrijven dus.

~PCfreak ©~

unread,
Oct 10, 2013, 10:25:54 AM10/10/13
to
Op Thu, 10 Oct 2013 16:22:01 +0200, schreef "Linea Recta"
<bleep...@bleep.invalid> het volgende.

> >> > Ik heb wel 'ns gehoord dat USB-sticks minder lang meegaan door het hot
> >> > pluggen (in-uit pluggen met ingeschakelde computer. Ik probeer hier
> >> > zelf (zo
> >> > veel mogelijk) rekening mee te houden...
> >
> >> Ik denk dat dat een fabeltje is, USB is daar juist mede op
> >> ontworpen. Het lijkt mij een groot nadeel dat je, als je
> >> een USB-stick wilt gebruiken, eerst de computer uit moet
> >> zetten, en bij het verwijderen weer.
> >
> > Ik geloof daar ook niets van, wat ik wel altijd doe is "veilig
> > verwijderen"

> Dat heeft alleen betrekking op de integriteit van de data. Dat hij klaar is
> met schrijven dus.

Is mij bekend.

BugHunter

unread,
Oct 10, 2013, 10:30:59 AM10/10/13
to
Linea Recta <bleep...@bleep.invalid> schreef:
Ik ook niet, ik heb er een stuk of 8. Volgens mij zijn die dingen
niet zo storingsgevoelig. Maar misschien is er veel kaf om de markt
tegenwoordig. Ik sluit altijd wel veilig af, maar of zelfs dat met
kapotgaan te maken heeft?

s|b

unread,
Oct 10, 2013, 2:15:43 PM10/10/13
to
Linea Recta schreef:

> Ik heb wel 'ns gehoord dat USB-sticks minder lang meegaan door het hot
> pluggen (in-uit pluggen met ingeschakelde computer. Ik probeer hier zelf (zo
> veel mogelijk) rekening mee te houden...

Ik sluit gewoon veilig af en haal dan mijn flash drive , externe hdd,
... uit de USB-poort. Ik heb hier verschillende flash drives en enkele
externe hdd's en ze werken allemaal nog zonder problemen.

In juli 2012 kocht ik een SanDisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 64GB. Ik
sluit die bijna dagelijks aan op de PC en plug die uit terwijl de PC
aanstaat. Dat geeft geen enkel probleem. Ik gebruik hem ook op mijn
DVD/HD-recorder, maar dan plug ik enkel uit nadat de recorder
uitgeschakeld is.

Volgens mij is het onzin wat je gehoord hebt...
Message has been deleted
Message has been deleted
Message has been deleted

Poecilia

unread,
Jul 30, 2014, 1:46:20 PM7/30/14
to
Wim44 heeft uiteengezet op 30-7-2014 :
> Ik heb hier exact hetzelfde probleem.
> Op alle PC's wordt USB stick herkend, krijgt drive letter, maar verder houdt
> alles op. Apparatuurbeheer geeft aan Apparaat werkt correct, ook drivers in
> orde. Toegang tot de stick kan ik niet krijgen.
>
> Wat er mogelijk gebeurd is, is dat iemand de USB stick in een Smart TV heeft
> gestoken. De USB wordt dan geformateerd in een Linux formaat, omdat de stick
> dan als opname medium kan worden gebruikt om programma's op te nemen. Als je
> dat doet krijg je echter later via de TV een foutboodschap met de mededeling
> dat de USB schijf minimaal 320GB moet zijn. Je USB stick is dan wel
> omgebouwd.
>
> Weet iemand een manier om onder Windows 7 deze Aldi USB stick die mogelijk
> Linux formaat heeft gekregen van de Smart TV via formattering voor gebruik
> als programma opnemer, weer terug te krijgen in FAT32 of NTFS ?
>
> Ik neem even aan dat de USB stick juist niet defect is, omdat Windows
> Apparatuurbeheer en de LED op de USB stick correct reageren.
>
> Graag tips.
> Bedankt.
>
>
>
>
>
>
>
> Op dinsdag 7 augustus 2012 16:09:49 UTC+2 schreef Jebo:
>> heb hier een stick van de aldi van 32 gb.
>>
>> Als ik die in een pc steek(welke maakt niet uit)dan worden de drivers
>>
>> geinstalleerd maar hij wordt niet zichtbaar in de verkenner.
>>
>> In schijfbeheer heb ik de driveletter al verandert maar dat helpt niks.
>>
>> In de eigenschappen staat "geen media" en bij de grootte o.
>>
>>
>>
>> Zoals gezegd; het maakt niet uit in welke pc ik hem steek.
>>
>>
>>
>> Iemand een oplossing?

Onder computerbeheer, de linuxpartitie wissen en vervolgens een nieuwe
partitie aanmaken en formateren onder windows

--
Poecilia


It is loading more messages.
0 new messages