Audio slideshow: The Information Revolution
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8127944.stm
--
Chris Laarman
Leuk, maar hoe kan de BBC nu de BBC model B van Acorn vergeten
te noemen? Dat was mijn eerste 'echte' computer, na
een korte tijd met een TI-99/4A gespeeld te hebben.
Het was de tijd dat computers nog iets magisch over zich
hadden...
R.
>Op Donderdag 2 Juli 2009 17:13:12 +0200, schreef Raymond <ray...@127.0.0.1> in artikel <4a4cce83$0$199$e4fe...@news.xs4all.nl>:
>Ook de prijs was magisch. Ik had de voorloper, de Atom. Een heerlijke
>sleutelcomputer.
De Beeb, de Master en de Electron heb ik nog altijd werkend op m'n
hobbykamer. Heeft me destijds kapitalen gekost maar ik heb er dan ook
ontzettend veel plezier van gehad. :-)
--
Even Afwezig
De BBC-B, een geweldig apparaat!
Het is dat blikseminslag er een einde aan had gemaakt, anders had ik 'm
wellicht nog staan.
Destijds iets van fl.2300,- voor betaald en dat zonder monitor, diskette
drives of wat voor opslag medium dan ook!
Nadien aangevuld met 2x 180kB TEAC diskette drives (eerst een cassette
recorder...) voor pakweg fl.1400,- plus nog een Taxan kleurenmonitor
voor ook zo iets.
Dat waren een heleboel ribben die ik ineens moest missen!
Hans