Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Nieuwe pc

0 views
Skip to first unread message

HDI

unread,
Oct 17, 2009, 12:55:40 PM10/17/09
to
Hallo,

Ik overweeg om volgende pc te laten samenstellen maar wil graag jullie
mening weten.
Volgens mij werkt alles goed samen maar voor de zekerheid post ik dit
even.

De bedoeling is een goede all round te hebben. Om wat te programmeren,
office en af en toe een spelletje, vb fifa, maar geen high end games.
Dacht eerst de HD 4870 te nemen maar deze vraagt meer stroom en denk
niet dat ik zo'n kaart nodig heb voor de games die ik wil spelen.

Volgens newegg power supply calculator zou er voor zo'n systeem een
voeding van +_ 450w nodig zijn dus met deze 500w zit ik goed.

ASUS P7P55D DDR3 Socket 1156 Intel® P55
INTEL Core I5 750 45NM 2.66 8MB LGA 1156 Boxed
ANTEC Sonata III 500W Black
KINGSTON 2048MB 1333MHZ PC3-10666 DDR3 Value Series KVR1333D3N9/2G
ASUS EAH4770/htdi/512MD5 HD4770 512MB DDR5 PCI Express Radeon 4770
SAMSUNG HD642JJ 640GB 16MB SATA300 7200RPM
SAMSUNG SH-S223B/bebe Zwart S-ATA 22X DVD-RW
CREATIVE 70SB088000001 X-FI Titanium Retail PCI Express 1X-kaart

Alle opmerkingen zijn welkom.

post2u

unread,
Oct 17, 2009, 1:21:09 PM10/17/09
to

Wat meteen opvalt, is je bescheiden harde schijf keuze, waarom niet meteen
1Tb of 1.5Tb...??
Reken zelfs eens uit wat de prijs per Gb is, voor de respectievelijke
schijven.
Vooral de Seagate Barracuda's (7200!!) komen heel goed uit recente testen.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/333/serial-ata-harde-schijven.html

De Samsung 223B heb ik zelf vervangen door de beter presterende 'Sony
DRU-875S', die beduidend minder fouten genereert.
Van deze brander is ook een iets goedkopere bulk Optiarc versie
verkrijgbaar.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/634/optische-drives.html


HDI

unread,
Oct 17, 2009, 1:33:24 PM10/17/09
to
> Vooral de Seagate Barracuda's (7200!!) komen heel goed uit recente testen.http://tweakers.net/pricewatch/cat/333/serial-ata-harde-schijven.html

>
> De Samsung 223B heb ik zelf vervangen door de beter presterende 'Sony
> DRU-875S', die beduidend minder fouten genereert.
> Van deze brander is ook een iets goedkopere bulk Optiarc versie
> verkrijgbaar.http://tweakers.net/pricewatch/cat/634/optische-drives.html- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Er is blijbaar iets weggevallen: van het geheugen en de harde schijf
heb ik er 2 genomen.

John

unread,
Oct 17, 2009, 6:04:55 PM10/17/09
to
In mijn ogen heeel mooie pc hoor...kan je voorlopig weer behoorlijk uit de
voeten.
Misschien iets meer geheugen, al heb je er niet veel aan als je 32bits
gaat(blijft) draaien...

gr en suc6
John


Frank Van Damme

unread,
Oct 17, 2009, 8:02:02 PM10/17/09
to
On Sat, 17 Oct 2009 10:33:24 -0700, HDI wrote:

> Er is blijbaar iets weggevallen: van het geheugen en de harde schijf heb
> ik er 2 genomen.

Verstandig, wegens dual channel.

By the way, ik wil ook een systeem inéénzetten gebaseerd op een LGA-1156
cpu, ik vind de keuze van het moederbord het moeilijkste. Heb je
specifieke reden(en) waarom je voor een/die Asus gegaan bent?

--
Frank Van Damme A: Because it destroys the flow of the conversation
Q: Why is it bad?
A: No, it's bad.
Q: Should I top post in replies to mails or on usenet?

HDI

unread,
Oct 25, 2009, 9:17:23 AM10/25/09
to

Heb wat reviews gelezen en deze kwam er goed uit en heeft een goede
prijs.

HDI

unread,
Oct 25, 2009, 9:17:44 AM10/25/09
to

Wordt 64-bit

kieke

unread,
Oct 26, 2009, 9:35:38 AM10/26/09
to
"HDI" <hd...@hotmail.com> schreef in bericht
news:46335c9e-62ef-4419...@m20g2000vbp.googlegroups.com...

On 18 okt, 01:02, Frank Van Damme <frank.vanda...@gmail.com> wrote:
> On Sat, 17 Oct 2009 10:33:24 -0700, HDI wrote:
> > Er is blijbaar iets weggevallen: van het geheugen en de harde schijf heb
> > ik er 2 genomen.
>
> Verstandig, wegens dual channel.
>
> By the way, ik wil ook een systeem in��nzetten gebaseerd op een LGA-1156

> cpu, ik vind de keuze van het moederbord het moeilijkste. Heb je
> specifieke reden(en) waarom je voor een/die Asus gegaan bent?
>
> --
> Frank Van Damme A: Because it destroys the flow of the conversation
> Q: Why is it bad?
> A: No, it's bad.
> Q: Should I top post in replies to mails or on usenet?

>Heb wat reviews gelezen en deze kwam er goed uit en heeft een goede
>prijs.

Welke?


John

unread,
Oct 27, 2009, 3:00:11 PM10/27/09
to

"HDI" <hd...@hotmail.com> schreef in bericht
news:e9758ed0-8844-4fd8...@j9g2000vbp.googlegroups.com...

Dan zou je wel wat hebben aan 4gig, 32bits gaat niet verder dan 3,4gig zo
ongeveer.....

gr en suc6
John


Message has been deleted

Webdroom

unread,
Oct 28, 2009, 1:14:06 AM10/28/09
to

Deze schijf is veel te langzaam. je moet een Samsung F3 hebben van 1 terrabyte
kost bijna net zoveel.

SAMSUNG HD642JJ 640GB 16MB SATA300 7200RPM

=

"HDI" <hd...@hotmail.com>

Frank Van Damme

unread,
Nov 15, 2009, 10:30:40 AM11/15/09
to
Op Sun, 25 Oct 2009 06:17:23 -0700, schreef HDI:

> On 18 okt, 01:02, Frank Van Damme <frank.vanda...@gmail.com> wrote:
>> By the way, ik wil ook een systeem inéénzetten gebaseerd op een
>> LGA-1156 cpu, ik vind de keuze van het moederbord het moeilijkste. Heb
>> je specifieke reden(en) waarom je voor een/die Asus gegaan bent?
>

> Heb wat reviews gelezen en deze kwam er goed uit en heeft een goede
> prijs.

Zuiver ter info en om maar eens op een oude post te reageren: ik ben
uiteindelijk voor een Gigabyte GA-P55-UD4 gegaan. Waarom? Alles is
aanwezig (firewire, externe sata in geval ik dat ooit ga gebruiken) en
het ding zou gebouwd moeten zijn op duurzaamheid, hetgeen goed klinkt in
de oren van iemand die al wat fratsen voor gehad heeft met moederborden
waar het net de onderdeeltjes van 2 frank zijn die kapot gaan.

Conclusie tot dusver: 't is een bommeke :-)

--
Frank Van Damme

0 new messages