Mijn Sony laptop laad niet verder op dan 80% (als je op het "laad" icoontje
clickt)
Vreemd! is dit ergens instelbaar, het heeft dus niets met energie beheer van
doen.
Hoe controleer ik of de gemeldde 80% inderdaad 80% is.
Iemand een goed idee?
HEs
Het kan een software probleem zijn of een hardware probleem. Maak eens
een volledige systeem back-up en installeer dan de systeem software
opnieuw. Werkt het nu wel goed dan had je een software probleem
(ergens is iets verstoord geraakt in de betreffende software) werkt
het nu net zo dan is er waarschijnlijk iets met de hardware loos
(batterij en/of stroom adapter en/of voedingselectronica in de
laptop).
"HEs" <h...@nowhere.xx> schreef in bericht
news:4a4bbbce$0$1643$703f...@textnews.kpn.nl...
: Hoi,
:
"Funprice" <jhbus...@nomail.nl> schreef in bericht
news:ssbo459st43urei1g...@4ax.com...
Accu heeft waarschijnlijk een of meer slechte cellen waardoor de electronica
in de accu de zaak begrensd op 80%. Misschien kan je de spanning eens meten
na het opladen.
SFC
Doorgaans zit in de accu een "coulomb meter" - een ic'tje dat ingaande
en uitgaande stroom meet. Deze heeft af en toe calibratie nodig dmv
van een volledige ontlaad - laad cyclus. Met behulp van de info van
dit ic'tje geeft de laptop ook aan hoe lang de accu nog kan spelen. En
dat klopt (bij mij - Acer) ook niet altijd.
Hoe oud is die laptop en is je accu niet versleten?
--
Gr. Balt K.
Wepage: http://www.deherlaerheraut.nl